Kokemuksia H&R Cup Kit alustasarjasta e46:ssa???

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Labuna
    replied
    Joo eli itellä on e46 coupessa tuommoinen 55/35 Cup kit. Vakio satsiin verrattuna perä ei pahemmin laskenut, eli jäi aikalailla samalle korkeudelle, kuin ennen. Keula kyllä meni aikalailla "kohilleen", eli entinen "horokki" lookki lähti. Kokonaisuudessaan sarja olisi, ehkä saanut pudottaa enemmänkin. Mutta toisaalta, pystyypähän vielä ajelemaan mökkiteilläkin.
    Ajettavuudeltaan tuo sarja on ihan hyvä, eli ainakaan normi ajossa auto ei tunnu kivireelle, mutta kovemmassa menossa ei pahemmin kallistelekkaan.

Leave a comment:

• NokiLeka
    replied
    Originally posted by Dani View Post
    Itse olen vähän mietiskellyt että kummat ottais, 55/35 vai 55/25:think
    Tulis E46 Sedaniin ja ideaalinen tiputus olis semmonen ettei perä ikään kuin "laahusta perässä"...
    Onkohan 35mm liian tiputtava takapäälle?

Paljon tuli CupKitti maksamaan saksasta kotiovelle asti?
    TÄÄLLÄ on juttua noista hinnoista ja toimituksista ja TÄÄLTÄ löytyy mittaustuloksia noista eri madalluksista.

Leave a comment:

• Dani
    replied
    Itse olen vähän mietiskellyt että kummat ottais, 55/35 vai 55/25:think
    Tulis E46 Sedaniin ja ideaalinen tiputus olis semmonen ettei perä ikään kuin "laahusta perässä"...
    Onkohan 35mm liian tiputtava takapäälle?

Paljon tuli CupKitti maksamaan saksasta kotiovelle asti?

Leave a comment:

• Petri
    replied
    Originally posted by henri View Post
    saako E46 coupeen (330Cd) noita H&R:n pelkkiä 55mm etujousia, kun auto tulee M-sport 2 paketilla. Eli siinä on se m-sport alusta, niin aattelin, että nakkais vaan eteen ne 55mm jouset. Ei ois keula niin korkeella.

Nehän kävis noitten m-sport iskareitten kanssa vai?

Ainakaan, en löytänyt mistään Coupeen muita kun 35mm eteen..eli onko noita samaisia 55mm madaltavia etujousia saatavana facelift coupeen

Olis kiva saada keula vähä matalammaks...ms-port alustan ja uusien etujousien turvin

sitte myöhemmin säädettävä alusta

Saitko selvitettyä tuota alusta-asiaa? Itseäkin kiinnostaisi saada keulaa hieman matalemmalle, muuten tuo M-Sport -alusta on aivan loistava...

Leave a comment:

• Proppu
    replied
    Originally posted by NokiLeka View Post
    Se pienempi madallussarja taitaa kulkea nimellä ComfortKit, jos oikein muistan. Ainakin tässä CupKitissä on Sachsin valmistamat iskarit ja ovat toimineet ihan hyvin. Asennuksessa voi tulla tämän isomman madalluksen kanssa vähän tekemistä, koska noi etuiskarit on aika lyhyet jousiin nähden, eli joutuu vähän venyttämään ja toinen pari käsiä on hyvä olla apuna. Takapää menee lähinnä heittämällä, mikäli takakopan purkua ei lasketa

Noista sarjoista on jonkun verran juttua täällä jo ennestään ja löytyy searchilla. Ja jos tilaa ulkomailta, niin itse ainakin ostin omani Fahrwerkebilliger.de:stä ja toimitus pelasi hyvin.
    Onko nuo sachsin iskarit advantaget vai super touringit? Iteltä löytyis advantaget joka kulmasta ja mietiskelin että hommais pelkät h&r:n madallusjouset niin vastais nähtävästi tota Cup/ComfortKittiä riippuen tietysti ottaako 55/35 vai 35/20 madalluksella...

Leave a comment:

• henri
    replied
    Aika jännästi on muuten tosiaan tuo Coupe. Eli h&r:n kataloogista ei löydy pelkkiä 55mm jousia 330Cd:hen, mutta CupKitti löytyy myös Coupeen tuolla 55/35 madalluksella. Kannattaa kysellä Sarlinilta noita pelkkiä etujousia, niihin tulee vähän enemmän hintaa kun tilaa pelkät etujouset, mutta luulisin että he osaavat auttaa.
    joo...kiitti

Leave a comment:

• NokiLeka
    replied
    Aika jännästi on muuten tosiaan tuo Coupe. Eli h&r:n kataloogista ei löydy pelkkiä 55mm jousia 330Cd:hen, mutta CupKitti löytyy myös Coupeen tuolla 55/35 madalluksella. Kannattaa kysellä Sarlinilta noita pelkkiä etujousia, niihin tulee vähän enemmän hintaa kun tilaa pelkät etujouset, mutta luulisin että he osaavat auttaa.

Leave a comment:

• henri
    replied
    saako E46 coupeen (330Cd) noita H&R:n pelkkiä 55mm etujousia, kun auto tulee M-sport 2 paketilla. Eli siinä on se m-sport alusta, niin aattelin, että nakkais vaan eteen ne 55mm jouset. Ei ois keula niin korkeella.

Nehän kävis noitten m-sport iskareitten kanssa vai?

Ainakaan, en löytänyt mistään Coupeen muita kun 35mm eteen..eli onko noita samaisia 55mm madaltavia etujousia saatavana facelift coupeen

Olis kiva saada keula vähä matalammaks...ms-port alustan ja uusien etujousien turvin

sitte myöhemmin säädettävä alusta

Leave a comment:

• NokiLeka
    replied
    TÄÄLLÄ on juttua tuosta Fahrwerkebilligeristä. Maksetaan etukäteen ja toimitus vie kaikkineen pari kolme viikkoa, riippuen heidän varastotilanteesta.

Toi 330mm on mitattu noilla 25mm jousilla, eli m-sportin omilla jousilla. Niissä tuntui olevan tuota kuormankantokykyä hiukan paremmin kuin noissa h&r:n jousissa ja madallus asettui omaan silmään paremmin.

Leave a comment:

• Bimmeri
    replied
    Noista sarjoista on jonkun verran juttua täällä jo ennestään ja löytyy searchilla. Ja jos tilaa ulkomailta, niin itse ainakin ostin omani Fahrwerkebilliger.de:stä ja toimitus pelasi hyvin.
    Itse kans mietin että tilaisisinko tuolta Fahrwerkebilliger.de:stä.
    Kuinka nopiaa tuli tavara perille, ja kuinka tuo tilaaminen tuolta tapahtuu?
    Pitää visiin maksaa etukäteen?

Leave a comment:

• Bimmeri
    replied
    Maavaraa en sen kummemmin ole mittaillut, mutta matkaa on pyöränkaaresta vanteen keskikohtaan 330mm edessä ja takana. Ajettavuus on hyvä, eli ei ole pintakova normaalissa ajossa eikä pehmeä kovempaa ajettaessa, just passeli omaan makuun. Ei ota kiinni mihinkään, kunhan kaikkein suurimmat montut muistaa väistää eikä kaupungissa ole mitään ongelmia hidastetöyssyjen kanssa. Mulla on rengastuksena 225/45-17 molemmissa päissä.
    Tuo 55/35 madallushan olis sitten aika passeli, kävin mittailemassa omasta autosta että laskis edestä n.50mm ja takaa n.10mm, perä hieman lintemmassa tällähetkellä mitä keula. Vai kummilla jousilla tuo 330mm mittaasit takaa nuilla 25mm vai 35mm madaltavilla?

Maavaraa on vakio alustalla tällähetkellä, etupuskurin keskeltä mitattuna n.20cm ja helmoista n.15cm

Leave a comment:

• NokiLeka
    replied
    Se pienempi madallussarja taitaa kulkea nimellä ComfortKit, jos oikein muistan. Ainakin tässä CupKitissä on Sachsin valmistamat iskarit ja ovat toimineet ihan hyvin. Asennuksessa voi tulla tämän isomman madalluksen kanssa vähän tekemistä, koska noi etuiskarit on aika lyhyet jousiin nähden, eli joutuu vähän venyttämään ja toinen pari käsiä on hyvä olla apuna. Takapää menee lähinnä heittämällä, mikäli takakopan purkua ei lasketa

Leave a comment:

• Bääm
    replied
    Kitupiikki myy tota sarjaa pelkästään sillä isommalla madalluksella. (?) Mitkä iskarit noissa on? Olen kanssa pähkäillyt, että oisko toi pienempi madallus riittävä.

Oisko kellään kuvaa tosta -20/-35 madalluksesta?
    Last edited by Bääm; 05-03-2007, 22:04.

Leave a comment:

• NokiLeka
    replied
    Maavaraa en sen kummemmin ole mittaillut, mutta matkaa on pyöränkaaresta vanteen keskikohtaan 330mm edessä ja takana. Ajettavuus on hyvä, eli ei ole pintakova normaalissa ajossa eikä pehmeä kovempaa ajettaessa, just passeli omaan makuun. Ei ota kiinni mihinkään, kunhan kaikkein suurimmat montut muistaa väistää eikä kaupungissa ole mitään ongelmia hidastetöyssyjen kanssa. Mulla on rengastuksena 225/45-17 molemmissa päissä.

Leave a comment:

• Bimmeri
    replied
    Paljon on maavaraa edessä ja helmoissa, ootko mittaillut,
    ja millainen ajaa?
    Minkalaisella rengastuksella sulla on toi kärry kuvissa?

Leave a comment:

Working...