Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Monitoimiratin asennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • newport
    Bimmer Rookie
    • Apr 2006
    • 58
    • Kerava

    E46 Monitoimiratin asennus

    Eli olen vaihtamassa normiratin tilalle näppäimellisen, ja sen tiedän et autossa on ns. "valmius" cruiselle sun muille, mut meinasivat laakkosella et tarviin jonku johtosarjan et saa nappulat toimimaan, eli mitähän sarjaa tarkoittivat?

    Auto on 323ci 05/00 ja ratti on sillä kulmikkaalla bägillä
    330daT M-Sport II -02 170kw/520nm
  • PFloyd
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 517

    #2
    Soita aamulla 118 ja lähimmän bemariliikkeen varaosatiskille. Sieltä on ite ainakin kaikki tarvittavat piuhat aina löytäny

    Comment

    • newport
      Bimmer Rookie
      • Apr 2006
      • 58
      • Kerava

      #3
      nyt ois ratti asennettu mut napit ei toimi...laakkosella sanoivat ekal kerral et ei tarvi ohjelmoida ja tarvii johtosarjan sit toisella soittamalla ei kuulemma tarvii mitään niin alkaa toimimaan, eli mitähän nyt?
      330daT M-Sport II -02 170kw/520nm

      Comment

      • arska84
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 1356
        • Seinäjoki

        #4
        Originally posted by newport View Post
        nyt ois ratti asennettu mut napit ei toimi...laakkosella sanoivat ekal kerral et ei tarvi ohjelmoida ja tarvii johtosarjan sit toisella soittamalla ei kuulemma tarvii mitään niin alkaa toimimaan, eli mitähän nyt?
        Mulla nyt sama homma hakusessa,eli tuosta asennuksesta kaipaisin tietoa. Tarviiko siihen erikseen mitään johtosarjaa? Jos sait toimimaan niin miten?
        BMW PREMIUM

        BMW E46 318

        Comment

        • kaani
          BTCF Member
          • Oct 2007
          • 123
          • 08

          #5
          Juuri eilen asentelin kyseisen ratin johtosarjoineen itselle. Ilman johtosarjaa napit eivät luonnollisesti toimi. Laakkosen tiskiltä hain. Kuitissa numero: 61120016012. 19e maksoi eli ei paha Ja muistakaa pyytää printtaamaan johtosarjan asennusohje, muuten menee hankalaksi.

          Sarja kytketään ratille, josta valomoduuliin ja lisäksi yksi piuha konehuoneen puolelle moottorinohjaukseen. Ei paha homma.
          Last edited by kaani; 08-11-2007, 00:06.

          Comment

          • arska84
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 1356
            • Seinäjoki

            #6
            Originally posted by kaani View Post
            Juuri eilen asentelin kyseisen ratin johtosarjoineen itselle. Ilman johtosarjaa napit eivät luonnollisesti toimi. Laakkosen tiskiltä hain. Kuitissa numero: 61120016012. 19e maksoi eli ei paha Ja muistakaa pyytää printtaamaan johtosarjan asennusohje, muuten menee hankalaksi.

            Sarja kytketään ratille, josta valomoduuliin ja lisäksi yksi piuha konehuoneen puolelle moottorinohjaukseen. Ei paha homma.
            Kiitos täydellisestä vastauksesta. Kävin juuri bmw merkkiliikkeessä kysymässä että tarviiko siihen mitään johtosarjaa. Ei löytynyt niiden tietokoneelta siihen mitään johtosarjaa. Eilen jo täältä foorumilta luin että se tarvii jonkun ja siitä sanoin sielä huollossa. Käskivät juuri pyytää tuon varaosanumeron täältä.. Eli onhan tuo varaosa bmw:n oma? ja sun auton vuosimalli on?
            BMW PREMIUM

            BMW E46 318

            Comment

            • kaani
              BTCF Member
              • Oct 2007
              • 123
              • 08

              #7
              Originally posted by arska84 View Post
              Kiitos täydellisestä vastauksesta. Kävin juuri bmw merkkiliikkeessä kysymässä että tarviiko siihen mitään johtosarjaa. Ei löytynyt niiden tietokoneelta siihen mitään johtosarjaa. Eilen jo täältä foorumilta luin että se tarvii jonkun ja siitä sanoin sielä huollossa. Käskivät juuri pyytää tuon varaosanumeron täältä.. Eli onhan tuo varaosa bmw:n oma? ja sun auton vuosimalli on?
              Metro-Autossa minullekin levittelivät käsiä. Laakkoselta kuitenkin löytyi.
              On BMW:n oma varaosa. Eli tämä.
              Ja auto on 12/00.

              Comment

              • arska84
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 1356
                • Seinäjoki

                #8
                Originally posted by kaani View Post
                Metro-Autossa minullekin levittelivät käsiä. Laakkoselta kuitenkin löytyi.
                On BMW:n oma varaosa. Eli tämä.
                Ja auto on 12/00.
                Onkohan tuo nyt sitte eri ratti kun mulla, Onko se ratin keskiö pyöreä vai neliskantti? Tohon uudempaan eli pyöreeseen olis sieltä johtosarja löytynyt..
                BMW PREMIUM

                BMW E46 318

                Comment

                • kaani
                  BTCF Member
                  • Oct 2007
                  • 123
                  • 08

                  #9
                  Originally posted by arska84 View Post
                  Onkohan tuo nyt sitte eri ratti kun mulla, Onko se ratin keskiö pyöreä vai neliskantti? Tohon uudempaan eli pyöreeseen olis sieltä johtosarja löytynyt..
                  Mulla on se sport-ratti pyöreällä bagilla, joka menee 6/00->.
                  Jos auto on 6/00 tai uudempi, luulisi tuon saman sarjan sopivan siihen.

                  Tarkistin tuon johtosarjan asennusohjeen ja siinä käsitellään molempia ruoreja. Eli pyöreällä bagilla (napit ylälistassa), sekä neliskulmaisella (napit ratin sivuilla).

                  Comment

                  • arska84
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2006
                    • 1356
                    • Seinäjoki

                    #10
                    Originally posted by kaani View Post
                    Mulla on se sport-ratti pyöreällä bagilla, joka menee 6/00->.
                    Jos auto on 6/00 tai uudempi, luulisi tuon saman sarjan sopivan siihen.

                    Tarkistin tuon johtosarjan asennusohjeen ja siinä käsitellään molempia ruoreja. Eli pyöreällä bagilla (napit ylälistassa), sekä neliskulmaisella (napit ratin sivuilla).
                    Itsellä on 10/99 tuo auto eli neliskulmainen bagi.. Aika outoa että huollossa ne löysi uudempaan,mutta ei tuohon vanhempaan sitä sarjaa..

                    ja ruorista mikä siihen tulisi olisi Hemiltä: http://www.en4cer.co.uk/ima/MF%20steering.jpg

                    Voiko joku vahvistaa että saako näihin vanhemman mallisiin tuota jälkiasennettuna ollenkaan??
                    Last edited by arska84; 08-11-2007, 16:56.
                    BMW PREMIUM

                    BMW E46 318

                    Comment

                    • newport
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2006
                      • 58
                      • Kerava

                      #11
                      Originally posted by arska84 View Post
                      Itsellä on 10/99 tuo auto eli neliskulmainen bagi.. Aika outoa että huollossa ne löysi uudempaan,mutta ei tuohon vanhempaan sitä sarjaa..

                      ja ruorista mikä siihen tulisi olisi Hemiltä: http://www.en4cer.co.uk/ima/MF%20steering.jpg

                      Voiko joku vahvistaa että saako näihin vanhemman mallisiin tuota jälkiasennettuna ollenkaan??
                      Kaikkiin 6-koneisiin ennen ja jälkeen 06/00 saa mutta ennen 06/00 4-koneisissa ei kaikissa ole ns. "valmiutta". Eli onkohan sit kyse siitä onko sähkönen poljin vai ei.

                      Niin ja tossa on ohje jos tiedät et on valmius http://www.autopower.se/mekartips/me....asp?dokid=111
                      Last edited by newport; 08-11-2007, 19:09.
                      330daT M-Sport II -02 170kw/520nm

                      Comment

                      • OF_
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2007
                        • 54
                        • Vihti

                        #12
                        Originally posted by arska84 View Post
                        Itsellä on 10/99 tuo auto eli neliskulmainen bagi.. Aika outoa että huollossa ne löysi uudempaan,mutta ei tuohon vanhempaan sitä sarjaa..

                        ja ruorista mikä siihen tulisi olisi Hemiltä: http://www.en4cer.co.uk/ima/MF%20steering.jpg

                        Voiko joku vahvistaa että saako näihin vanhemman mallisiin tuota jälkiasennettuna ollenkaan??
                        Itsellänikin olisi tarkoitus vaihtaa monitoimirattiin, mutta mistä se olisi kaikista fiksuin hankkia. Toi Hemiltä hankkiminen ei paljon kerro ainakaan mulle. Jos joku on tilaamassa ruoria jostain, niin kimppatilaus voisi kiinnostaa. Omassa autossa tällä hetkellä samanlainen kuin toi kuvan ruori, mutta ilman säätimia. Auto on 12/99
                        BMW X5 3.0D E53 -05
                        VW Transporter T5 -08


                        Ex: BMW 330XD facelift E46 -02,
                        2x BMW 320D E46 -00, BMW 320i Touring E46 -08, BMW 325xi E30 -89

                        Comment

                        • arska84
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2006
                          • 1356
                          • Seinäjoki

                          #13
                          Originally posted by OF_ View Post
                          Itsellänikin olisi tarkoitus vaihtaa monitoimirattiin, mutta mistä se olisi kaikista fiksuin hankkia. Toi Hemiltä hankkiminen ei paljon kerro ainakaan mulle. Jos joku on tilaamassa ruoria jostain, niin kimppatilaus voisi kiinnostaa. Omassa autossa tällä hetkellä samanlainen kuin toi kuvan ruori, mutta ilman säätimia. Auto on 12/99
                          Miksi ratin pitää olla uusi? Tänään merkkiliikkeessä mulle sanottiin että monitoimiratti+bagi uutena noin 900€ että kyllä mä käytettynä ostan ennemmin. Vaijerillahan toi mun kaasu oli eli pitää tämä projekti unohtaa..
                          BMW PREMIUM

                          BMW E46 318

                          Comment

                          • OF_
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2007
                            • 54
                            • Vihti

                            #14
                            Originally posted by arska84 View Post
                            Miksi ratin pitää olla uusi? Tänään merkkiliikkeessä mulle sanottiin että monitoimiratti+bagi uutena noin 900€ että kyllä mä käytettynä ostan ennemmin. Vaijerillahan toi mun kaasu oli eli pitää tämä projekti unohtaa..


                            Hmm, hieman outoa. Mulle sanoivat Herttoniemen laakkosella, että monitoimiratti asennettuna on viidensadan euron luokkaa. Vanha bagi jää keskelle, mutta ratti vaihtuu. Mun tämänhetkinen ratti on hieman kulahtanut, joten en haluais samanlaista kulunutta rattia tilalle, jos siitä joutuu vielä maksamaan jotain.
                            BMW X5 3.0D E53 -05
                            VW Transporter T5 -08


                            Ex: BMW 330XD facelift E46 -02,
                            2x BMW 320D E46 -00, BMW 320i Touring E46 -08, BMW 325xi E30 -89

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #15
                              Originally posted by OF_ View Post
                              Hmm, hieman outoa. Mulle sanoivat Herttoniemen laakkosella, että monitoimiratti asennettuna on viidensadan euron luokkaa. Vanha bagi jää keskelle, mutta ratti vaihtuu. Mun tämänhetkinen ratti on hieman kulahtanut, joten en haluais samanlaista kulunutta rattia tilalle, jos siitä joutuu vielä maksamaan jotain.
                              Ensinnäkin, nelipuolaisessa yksi ja kaksivaiheisissa napittomissa rateissa on AINA eri bagi kuin napillisessa. Myös itse ratti on periaatteessa eri.
                              Toiseksi, yksivaiheisissa sport rateissa on samat bagit, mutta ratti on täysin eri riippuen napillisesta ja napittomasta.
                              Kolmanneksi, kaksivaiheisessa sport ratissa on sama ratti+bagi ja vain pelkkä nappipaneli vaihtuu, mutta tuo 500€ on kyllä enemmän kuin "suolainen hinta" napillisesta muoviläpyskästä? Toisaalta silloin sinulla pitää olla jo valmiiksi Sport ratti+bagi.
                              Neljänneksi, mistä päättelet että minä myyn 300tkm ajettuja ratteja "uutena"?
                              Näitäkin kyllä löytyy jos sellaisen ihan välttämättä haluat, mutta minulta löytyy kyllä jopa ihan uusia tehtaan paketissa olevia napillisia kaksivaiheisia sport ratteja...sekä kaikkea tältä väliltä.
                              Hinnan olen kuitenkin pyrkinyt pitämään vastaamaan kuitenkin aina kuntoa ja mitään puhkikuluneita raavittuja yksilöitä ei myydä lainkaan. Käytetty on toki AINA käytetty ja jos tosiaan uutta haluaa, siitä pitää se n.1000€ sitten maksaakkin. Myös minulla nämä uudet paketit maksaa sitten vähintään sen n.x2 suhteessa käytettyyn.
                              Tuossa jo aiemmin kommentoinut nimim.Kaani sai tällä viikolla oman kaksivaiheisen sporttipaketin minulta viimeisimpänä sai normaalin käytetyn hintaan ja varmasti hän nyt voinee rehellisesti todeta vastasiko hinta tuotteen kuntoa?
                              Eli paljonko enemmän hän olisi saanut sijoittamalla n.600€ lisää?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎