Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Monitoimiratin asennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaani
    BTCF Member
    • Oct 2007
    • 123
    • 08

    #16
    Originally posted by Hemi View Post
    Tuossa jo aiemmin kommentoinut nimim.Kaani sai tällä viikolla oman kaksivaiheisen sporttipaketin minulta viimeisimpänä sai normaalin käytetyn hintaan ja varmasti hän nyt voinee rehellisesti todeta vastasiko hinta tuotteen kuntoa?
    Eli paljonko enemmän hän olisi saanut sijoittamalla n.600€ lisää?
    Voin täysin rehellisesti todeta että jos en tietäisi ostaneeni käytettyä rattia, sitä voisi luulla täysin uudeksi. Hemi sanoi sen olevan A1-luokkaa, mutta pikemmin se oli A1+ ja hinta oli todellakin enemmän kuin kohdallaan.
    Miksipä tukea merkkiliikkeiden "ryöstöpolitiikkaa" maksamalla ~600€ lisää vain sen takia että ratti olisi "uusi".
    Tietenkin jos ylimääräiset setelit polttelee taskussa ja pitää päästä eroon niin ei muuta kuin marmoritiskille...!

    Comment

    • OF_
      Bimmer Rookie
      • Apr 2007
      • 54
      • Vihti

      #17
      Originally posted by Hemi View Post
      Neljänneksi, mistä päättelet että minä myyn 300tkm ajettuja ratteja "uutena"?

      En ole seurannut tätä palstaa niin paljon, että tuntisin nimimerkit, joten en tarkoittanut mitään. En edes heti tajunnut tota "tilasin Hemiltä", että se olisi joku käyttäjä täältä. Luulin sitä joksikin täysin muuksi. Täysin oma erehdys, anteeksi.

      Istelläni on siis toi Sport ratti+bagi ja olisin kyllä kiinnostunut ostamaan siihen monitoimiratin jos sinulla sellainen olisi myydä. Kyselin vain sitä uutta sen takia Laakkoselta, että ne osaisi kertoa a)saako siihen edes monitoimirattia b) pystyykö sitä itse asentamaan, tarviiko jotain ohjelmointeja c) Että ratti olisi oikeaa tyyppiä, jne.
      Ja kyselin rattia jo ennen tämän viestiketjun löytämistä, joten tuntemus aiheeseen oli silloin hyvin pieni.
      Last edited by OF_; 09-11-2007, 18:10.
      BMW X5 3.0D E53 -05
      VW Transporter T5 -08


      Ex: BMW 330XD facelift E46 -02,
      2x BMW 320D E46 -00, BMW 320i Touring E46 -08, BMW 325xi E30 -89

      Comment

      • arska84
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 1356
        • Seinäjoki

        #18
        Originally posted by OF_ View Post
        En ole seurannut tätä palstaa niin paljon, että tuntisin nimimerkit, joten en tarkoittanut mitään. En edes heti tajunnut tota "tilasin Hemiltä", että se olisi joku käyttäjä täältä. Luulin sitä joksikin täysin muuksi. Täysin oma erehdys, anteeksi.

        Istelläni on siis toi Sport ratti+bagi ja olisin kyllä kiinnostunut ostamaan siihen monitoimiratin jos sinulla sellainen olisi myydä. Kyselin vain sitä uutta sen takia Laakkoselta, että ne osaisi kertoa a)saako siihen edes monitoimirattia b) pystyykö sitä itse asentamaan, tarviiko jotain ohjelmointeja c) Että ratti olisi oikeaa tyyppiä, jne.
        Ja kyselin rattia jo ennen tämän viestiketjun löytämistä, joten tuntemus aiheeseen oli silloin hyvin pieni.
        mikä auto sulla on ja mitä vuosimallia?
        BMW PREMIUM

        BMW E46 318

        Comment

        • OF_
          Bimmer Rookie
          • Apr 2007
          • 54
          • Vihti

          #19
          Originally posted by arska84 View Post
          mikä auto sulla on ja mitä vuosimallia?
          E46 320i Touring
          Äsken löysin Vehicle information lapun tosta autosta ja siinä on Prod. date 1999-10-01
          Last edited by OF_; 09-11-2007, 20:30.
          BMW X5 3.0D E53 -05
          VW Transporter T5 -08


          Ex: BMW 330XD facelift E46 -02,
          2x BMW 320D E46 -00, BMW 320i Touring E46 -08, BMW 325xi E30 -89

          Comment

          • miccou
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2005
            • 488
            • Iisalmi

            #20
            Originally posted by newport View Post
            Kaikkiin 6-koneisiin ennen ja jälkeen 06/00 saa mutta ennen 06/00 4-koneisissa ei kaikissa ole ns. "valmiutta". Eli onkohan sit kyse siitä onko sähkönen poljin vai ei.

            Niin ja tossa on ohje jos tiedät et on valmius http://www.autopower.se/mekartips/me....asp?dokid=111
            Minullakin on projektina saada e46 320D vm. -00 autoon vakkari ja olen kanssa suunnitellut ratin vaihtamista sporttiversioon. Soitin äskettäin Espoon Laakkoselle ja tiedustelin osien hintaa: tämän hetkinen ratti on 4-puolainen ja siihen tulis vaihtaa bägi ja sitten napit, hintaa osille 477€ + asennustyö (osamyyjä veti hatusta että menisi n. 1,5 tuntia asennukseen ja se tekisi n. 150€). Valmistenumeron perusteella myyjä katseli tietoja koneelta ja arveli autossa olevan sähköinen kaasupoljin.

            Osien hinta puoltaa samalla käytetyn sporttiratin hommaamista. Onko kenelläkään kokemusta esim. Laakkosen palvelusta kun marssii paikalle käytetyn ratin kanssa? Rupeaako tuntiveloitus lisääntymään vai tekevätkö työt ihan mukisematta, jos asiakas tuo omat osat/käytetyt osat mukanaan? Ajattelin samalla asennuttaa/ohjelmoida ajotietokoneen (uusi viiksi vaikka avk:lta).

            Vein auton syksyllä ohjelmoitavaksi (ajovaloautomatiikka, vilkkujen välähdys lukittaessa jne.) Kuopion Hartikaiselle, mutta siellä asentaja oli sen verran kädetön ettei saanut yhteyttä autoon ja ohjelmointi ei onnistunut. Vai onkohan syynä että auto on tuontiauto ja ei jaksanut paneutua asiaansa tarpeeksi. Toivottavasti tämä seikka ei tule vaikeuttamaan ratin vaihtoa, jos autoa ei saada ohjelmoitua uudelleen vakkaria varten...
            VW Passat 1.8t -04


            X1 20Da X-Drive -13
            E39 530Da Touring -01
            E39 525iA Touring -01
            E46 325iA Sedan -01
            E46 320D Touring -00
            Audi A3 1.9TDI -01
            VW Multivan 2.5 TDI -05

            Comment

            • buksin-1
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 4592
              • Keski-Pohjanmaa

              #21
              Originally posted by miccou View Post
              Minullakin on projektina saada e46 320D vm. -00 autoon vakkari ja olen kanssa suunnitellut ratin vaihtamista sporttiversioon. Soitin äskettäin Espoon Laakkoselle ja tiedustelin osien hintaa: tämän hetkinen ratti on 4-puolainen ja siihen tulis vaihtaa bägi ja sitten napit, hintaa osille 477€ + asennustyö (osamyyjä veti hatusta että menisi n. 1,5 tuntia asennukseen ja se tekisi n. 150€). Valmistenumeron perusteella myyjä katseli tietoja koneelta ja arveli autossa olevan sähköinen kaasupoljin.

              Osien hinta puoltaa samalla käytetyn sporttiratin hommaamista. Onko kenelläkään kokemusta esim. Laakkosen palvelusta kun marssii paikalle käytetyn ratin kanssa? Rupeaako tuntiveloitus lisääntymään vai tekevätkö työt ihan mukisematta, jos asiakas tuo omat osat/käytetyt osat mukanaan? Ajattelin samalla asennuttaa/ohjelmoida ajotietokoneen (uusi viiksi vaikka avk:lta).

              Vein auton syksyllä ohjelmoitavaksi (ajovaloautomatiikka, vilkkujen välähdys lukittaessa jne.) Kuopion Hartikaiselle, mutta siellä asentaja oli sen verran kädetön ettei saanut yhteyttä autoon ja ohjelmointi ei onnistunut. Vai onkohan syynä että auto on tuontiauto ja ei jaksanut paneutua asiaansa tarpeeksi. Toivottavasti tämä seikka ei tule vaikeuttamaan ratin vaihtoa, jos autoa ei saada ohjelmoitua uudelleen vakkaria varten...
              Mikset asenna itse? Tarvittavat piuhat saa marmoritiskiltä muutamaan kymppiin ja ohjeet tulostetaan ilmaiseksi
              Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
              Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
              SISUSTAT modaukset

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #22
                Originally posted by miccou View Post
                ...ja tiedustelin osien hintaa: tämän hetkinen ratti on 4-puolainen ja siihen tulis vaihtaa bägi ja sitten napit, hintaa osille 477€ + asennustyö (osamyyjä veti hatusta että menisi n. 1,5 tuntia asennukseen ja se tekisi n. 150€)...
                Siis tässä on ilmeisesti laskettu nimenomaan nelipuolaiseen pelkkä nappiproggis, koska tuo kolmipuolainen sportratti+bagipaketti maksaa orgkkiksena jo yksistään n.1200€?

                Comment

                • miccou
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2005
                  • 488
                  • Iisalmi

                  #23
                  Originally posted by buksin-1 View Post
                  Mikset asenna itse? Tarvittavat piuhat saa marmoritiskiltä muutamaan kymppiin ja ohjeet tulostetaan ilmaiseksi
                  No katselin ensin vaan tuota ruotsinkielistä ohjetta, ja ei oikein avautunut. Sitten huomasin kaanin postauksen, jossa sanotaan että johtosarjan mukaan saa tulostettua ohjeet Eli eiköhän se pitäisi onnistua. Kuulosti ainakin helpommalta hommalta kuin vetokoukun sähköjen vetäminen, jonka sain tehtyä ilman "toimintasavuja"

                  "Siis tässä on ilmeisesti laskettu nimenomaan nelipuolaiseen pelkkä nappiproggis, koska tuo kolmipuolainen sportratti+bagipaketti maksaa orgkkiksena jo yksistään n.1200€?"

                  Juu, pelkkä nappiproggis. Eli bägi menisi entisestä vaihtoon ja itse ratti pysyisi samana. Eli aika kalliit napit....
                  Last edited by miccou; 04-12-2007, 14:49.
                  VW Passat 1.8t -04


                  X1 20Da X-Drive -13
                  E39 530Da Touring -01
                  E39 525iA Touring -01
                  E46 325iA Sedan -01
                  E46 320D Touring -00
                  Audi A3 1.9TDI -01
                  VW Multivan 2.5 TDI -05

                  Comment

                  • Driver22
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2006
                    • 2093
                    • *

                    #24
                    Mitä tuohon 318i 5/98 e46 tarvitsee monitoimiratin ja johtosarjan lisäksi että saa vakionopeudensäätimen... Kun jos tuossa kerran on se mekaaninen kaasupoljin? Jonkinlaisen säätömoottorin kaasulle...? Jos niin, onko kukaan asentanut näihin puolimoottorisiin vakkareita jälkeenpäin...?
                    Last edited by Driver22; 05-12-2007, 12:24.
                    F31 330D Xdrive M-Sport

                    Comment

                    • miccou
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2005
                      • 488
                      • Iisalmi

                      #25
                      Originally posted by buksin-1 View Post
                      Mikset asenna itse? Tarvittavat piuhat saa marmoritiskiltä muutamaan kymppiin ja ohjeet tulostetaan ilmaiseksi
                      Huhu, nyt on ratti asennettu. Otin kuvia asennuksen eri vaiheista ja kannattaisikohan tähän topikkiin liittyen tehdä joku tee-se-itse postaus, jonka sitten voisi heittää vaikka FAQ:iin... (?)

                      Alla kuvat uudesta ja vanhasta ratista
                      Attached Files
                      VW Passat 1.8t -04


                      X1 20Da X-Drive -13
                      E39 530Da Touring -01
                      E39 525iA Touring -01
                      E46 325iA Sedan -01
                      E46 320D Touring -00
                      Audi A3 1.9TDI -01
                      VW Multivan 2.5 TDI -05

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎