Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 takavalokytkennät

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Chrispe
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 80
    • Tampere

    E46 takavalokytkennät

    Ongelma led-takavalojen kanssa kun faceliftissähän parkki/jarrupolttimo on sama yksi lankainen 21w polttimo joka palaa alijännitteellä kun on parkit päällä ja kun jarruttaa niin polttimo saa täydet 12v.

    Auto on -98 malli joka on ulkoisesti muutettu täysin facelift optiikkaiseksi, mukaanlukien alkuperäiset kyseisellä tavalla toimivat takavalot.

    Missähän päin autoa tuo kyseinen purkki on joka on autoon lisätty? Pitäisi repiä se pois led-valojen tieltä...
  • bemmeri
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4181

    #2
    Itseä kiinnostaa vähän sama asia.

    Laitoin FK:n facelift valot, kävi siihen normiliittimeen. Toimii niin kuin pitääkin, mutta tarve olisi saada myös palamaan ne kontin valot. :think

    Nyttenhän noissa palaa kolmessa kohti parkki (siis umpiota kohti), kaksi alhaalla ja yksi siellä ylhäällä jossa jarruvalo myös. Mitenkähän tuon ylimmäisen parkin saisi eliminoitua? Auttaisko jos sopivan vastuksen heittäisi joka vastaa parkin tehoa ja jarruvalo sit syttyy kun tulee enemmän virtaa? Sitten niistä alaparkeista ryöstäisi virran kontin parkeille, toiselle puolen täytyis kyllä laittaa 5/21W poltin että saa sumarinkin pelaa.

    Sähköoppi ei oo vahva ala, kytkennät kyllä osaan tehdä, yms., mut nuo vastus, yms. asiat ei hanskassa.


    Kokeilin sitten jälkeen päin laittaa orkkistakavalon poltinkanta hässäkän siihen liittimeen kiinni (toisella puolen oli uusi valo), niin yksi parkkipoltin paloi vaikka ei ollu edes valot päällä ja se konttia sisäpuolelta valaiseva valo oli hirmu himmeä. Asian jätin siihen ihmettelyn jälkeen ja pieni pelko että polttaa jonkun valonohjauksen, tms..
    Last edited by bemmeri; 01-04-2007, 21:23.
    EVERYTHING | WORKS

    Comment

    • Chrispe
      Bimmer Rookie
      • Feb 2007
      • 80
      • Tampere

      #3
      Aivan! Tuon unohdinkin mainita että omat valoni on uudemmasta korista ja auton oma liitin kun ei ole sopinut niin se on "Güntherin" toimesta purettu ja kytketty faceliftin umpion perään johto johdolta...

      edit: ...bemmerillä taitaa olla kytkennät väärin koska se ylhäällä oleva valo on sumari ja jos sisävalo palaa himmeänä niin siihen varmaan tulee se alijännite...
      Last edited by Chrispe; 01-04-2007, 21:28.

      Comment

      • fastandfurious
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 1731
        • Tampesteri

        #4
        Originally posted by bemmeri View Post
        Itseä kiinnostaa vähän sama asia.

        Laitoin FK:n facelift valot, kävi siihen normiliittimeen. Toimii niin kuin pitääkin, mutta tarve olisi saada myös palamaan ne kontin valot. :think

        Nyttenhän noissa palaa kolmessa kohti parkki (siis umpiota kohti), kaksi alhaalla ja yksi siellä ylhäällä jossa jarruvalo myös. Mitenkähän tuon ylimmäisen parkin saisi eliminoitua? Auttaisko jos sopivan vastuksen heittäisi joka vastaa parkin tehoa ja jarruvalo sit syttyy kun tulee enemmän virtaa? Sitten niistä alaparkeista ryöstäisi virran kontin parkeille, toiselle puolen täytyis kyllä laittaa 5/21W poltin että saa sumarinkin pelaa.

        Sähköoppi ei oo vahva ala, kytkennät kyllä osaan tehdä, yms., mut nuo vastus, yms. asiat ei hanskassa.


        Kokeilin sitten jälkeen päin laittaa orkkistakavalon poltinkanta hässäkän siihen liittimeen kiinni (toisella puolen oli uusi valo), niin yksi parkkipoltin paloi vaikka ei ollu edes valot päällä ja se konttia sisäpuolelta valaiseva valo oli hirmu himmeä. Asian jätin siihen ihmettelyn jälkeen ja pieni pelko että polttaa jonkun valonohjauksen, tms..
        Tähän samaan olisi halu keskittyä, kun muista murheista pääsen eroon. Itsellä kanssa DEPO:n facelift-look takavalot. Hyvännäköset ilman valoja, mutta ärsyttää se, että eivät pala niinkuin faceliftissä konsanaan... Kiitollisuudella otan myös vastaan vinkkejä, miten eliminoida se parkkivalo sieltä ylärivistä, ja laittaa ne kontissa olevat valo(t) palamaan...

        Jos joku on tälläsen toteuttanut, niin paljasta ihmeessä, miten sen teit??
        ---------------------------------------------------
        E91 325d M-Sport
        ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
        E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

        Comment

        • Chrispe
          Bimmer Rookie
          • Feb 2007
          • 80
          • Tampere

          #5
          Originally posted by fastandfurious View Post
          Jos joku on tälläsen toteuttanut, niin paljasta ihmeessä, miten sen teit??

          Heh... Mulla noi toimii oikein mutta perskeles kun ei sitten toimi ledit... Monet on murheet!

          Comment

          • Chrispe
            Bimmer Rookie
            • Feb 2007
            • 80
            • Tampere

            #6
            Kun löytäis jostain oikeat sähkökaaviot sekä vanhaan että faceliftiin niin vois alkaa selvitä...

            Comment

            • bemmeri
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4181

              #7
              Saiskohan mistään järkevästä paikasta otettua jarruvalolle virran? Siis silleen että tulisi pelkkä jarruvalon singaali, ei siis sitä parkin virtaa samassa. Kenties sieltä mistä saa vetokoukun johtosarjalle virrat, mut mistä ne saa? Lisäjarruvalolta tuskin saa sopivaa virtaa tähän sovellukseen. :think

              Vaihtelin jo kannat niihin kontin valoihin, nyt vas. puolen on kaksi lankaisen polttimon kanta ja toisella puolen pistin normaalin kannan (oik. puolenhan ei ollu polttimon paikkaa lainkaan niissä orkkis kannoissa). Vas. puolen on 21/5W poltin ja oik. normaali 5W. Sumari siis toimii sillä 21w:lla. Pitää vielä johdot vetää sieltä samasta paikkaa mistä menee muitakin kontin johtoja.

              Periaatteessa kun johdotukset saan valmiiksi, niin alarivissä palaa kolme parkkia puolellaan ja siellä ylhäällä se yksi. Sen yläparkin/jarruvalon voisi kuitenkin siirtää siihen alakulmaan, mutta kun ei taida löytyä sopivaa poltinta (siis semmosta 21W joka on se pienempi malli), se isolasinen poltin ei mene siitä umpion reiästä sisään ja ei viiti uusia umpioita alkaa veistämään. 10w poltin kyllä löytyy, mutta on liian himmeä jarrulle. Ja toisekseen sitten siellä ylhäällä ei palaisi ollenkaan valo. Perk. hermo menee näihin kanssa.
              EVERYTHING | WORKS

              Comment

              • bmw e34
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2002
                • 633
                • raahe

                #8
                Originally posted by Chrispe View Post
                Kun löytäis jostain oikeat sähkökaaviot sekä vanhaan että faceliftiin niin vois alkaa selvitä...
                tähän on vastauksena taikasana : WDS, Wiring Diagram System.

                Comment

                • Chrispe
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2007
                  • 80
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by bmw e34 View Post
                  tähän on vastauksena taikasana : WDS, Wiring Diagram System.

                  Sitä on tullut kyllä etsittyä, mutta tuloksetta... Apuja..?

                  Comment

                  • --=laiz=--
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2007
                    • 54

                    #10
                    Originally posted by Chrispe View Post
                    Sitä on tullut kyllä etsittyä, mutta tuloksetta... Apuja..?
                    Juu pikku tönäsy oikeeseen/vihje suuntaan auttais kummasti

                    Comment

                    • snafu
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2005
                      • 53
                      • Helsinki

                      #11
                      otin vähä shottii hayenesin prefacelift (-98-03) manuskasta, ku sattuu löytymään. Jos noista nyt jotain irti saatte

                      Comment

                      • Chrispe
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2007
                        • 80
                        • Tampere

                        #12
                        Juu, toi löytyy omastakin takaa mutta kun sen faceliftin erot sai jostain selville...

                        Comment

                        • snafu
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2005
                          • 53
                          • Helsinki

                          #13
                          Löyty aika mielenkiintonen saitti pienellä kaivamisella.


                          u: test
                          p: test

                          Vilaseppa oisko tuolla mitä tarttet. Tuntuis toimivan, mutta mua ei tartte syyttää jos jotai matoja löytyy Firefoxilla ei lähteny juttelee, mutte IE:llä kyllä ku asens sen Adoben SVG playerin.

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9135
                            • Oulu

                            #14
                            Mitähän tässä nyt oikein etsitään, mikä välipurkki?

                            Kurkkasin WDS:stä E46 eri variaatioiden takavalojen kytkentöjä, eikä niissä mitään mullistavia eroja vaikuttanut olevan. Kaikissa jännite valoille tulee suoraan valomodulilta ilman ylimääräisiä kikkareita. Ainoastaan keskijarruvalon jännitelinjassa oli häiriönsuotomokkula. Ledihän toimii joka tapauksessa vakiokynnysjännitteellään, eikä sitä voi oikein käyttää yksistään tuollaisen vaihtuvajännitteisen polttimon korvaajana.

                            Jos polttimon haluaa eliminoida, ei muuta kuin vastus tilalle, jos ilman herjaa palanutta polttimoa. Ainakin osa takavaloista oli rinnankytkettyjä, joten välttämättä yhden palaminen ei vielä vaikuta diagnostiikkaan valomodulilla.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • bmw e34
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2002
                              • 633
                              • raahe

                              #15
                              Originally posted by --=laiz=-- View Post
                              Juu pikku tönäsy oikeeseen/vihje suuntaan auttais kummasti
                              no omani esim. löysin pirate bay: stä.......:think

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎