Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 automaatti-ilmastointi ongelmoi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dani
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2007
    • 3847
    • Espoo

    #16
    Kyllä mulla tulee sekä kylmää että lämmintä keskeltä kun sen säätörullan pitää valkoisella viivalla, silleen se on aina itseasiassa ollutkin
    Eli samanlämpöistä ilmaa keskeltä kun sivupuhaltimistakin.
    sigpic
    Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

    Comment

    • VilleW
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2003
      • 469
      • Turku

      #17
      Itse pidän yleensä aina kiinni noi keskimmäiset suuttimet. Mun mielestä auto pysyy ihan hyvin tasalämpöisenä sillä tavalla. Avaan ne oikeastaan vaan tosi kuumalla tai kylmällä vähäksi aikaa niin saa äkkiä paljon ilmaa liikkumaan kabiinissa. Sieltä tuulilasin ja jalkatilan kautta tulee yleensä ihan riittävästi ilmaa ja näin vedon tunnettakaan ei ole.
      Ex Bemut:
      i3 REx -14
      F15 xDrive40e -16
      E71 X6 3.0 Sport -11
      F10 525d x-Drive M-Sport -12
      E70 X5 3.0sd -08
      F36 418d Gran Coupe
      F30 316d -12
      E93 320i -08
      E70 X5 3.0d Sport -07
      E53 X5 3.0d Sport -04
      E61 530dA M-Sport individual -06
      E39 530dA touring -02 M-Sport 2
      E30 320i cabriolet -92 "kesämopo"
      E46 330i touring -01
      E36 328i Coupe -97
      E30 325i cabriolet -87
      E30 316 -83 → 2.1 TIC M3 look
      E21 318i -81

      Comment

      • NokiLeka
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 2341
        • Eurajoki

        #18
        Lainaillaan nyt vähän tätä topiccia, kun vika kuitenkin ilmastointiin sinällään liittyy. Eli, omassa puhallin sekoilee miten sattuu eikä reagoi mitenkään edes manuaalisäätöön. Lämpötila kyllä pysyy ihan aisoissa ja kohdillaan, mutta välillä puhallin menee itsestään täysille vaikka mitään tarvetta ei ole ja välillä taas on ihan pienellä mutta humppaa omituisesti, eli aivan kuin ei tietäisi pitäisikö puhaltaa kovemmin vai ei. Puhaltimen saa kyllä kytkettyä pois, mutta auto-asento ei vaikuta mitenkään, eli puhallin seilaa manuaalisäädöilläkin ja puhaltaa miten sattuu.
        "I do everything my Rice Crispies tell me to"

        Comment

        • Murska
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2004
          • 382
          • Savo

          #19
          Originally posted by NokiLeka View Post
          Lainaillaan nyt vähän tätä topiccia, kun vika kuitenkin ilmastointiin sinällään liittyy. Eli, omassa puhallin sekoilee miten sattuu eikä reagoi mitenkään edes manuaalisäätöön. Lämpötila kyllä pysyy ihan aisoissa ja kohdillaan, mutta välillä puhallin menee itsestään täysille vaikka mitään tarvetta ei ole ja välillä taas on ihan pienellä mutta humppaa omituisesti, eli aivan kuin ei tietäisi pitäisikö puhaltaa kovemmin vai ei. Puhaltimen saa kyllä kytkettyä pois, mutta auto-asento ei vaikuta mitenkään, eli puhallin seilaa manuaalisäädöilläkin ja puhaltaa miten sattuu.

          Omassa vessassakin on sama ongelma, ja vikahan on mitä todennäköisimmin etuvastuksessa eli "siilissä". Uusi osa on jo hankittu, ja kysymys kuuluukin missä tämä siili e46:ssa sijaitsee? (Onko kuljettajan puolella kojelaudan alla kuten e36:ssa). Pitänee jokupäivä etsiskellä kun löytää ensin inspiraation jostain...
          e61 530i touring M-sport LCI -08
          Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
          Ex:e46 330i -01 Sedan
          Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

          Comment

          • NokiLeka
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2341
            • Eurajoki

            #20
            Originally posted by Murska View Post
            Omassa vessassakin on sama ongelma, ja vikahan on mitä todennäköisimmin etuvastuksessa eli "siilissä". Uusi osa on jo hankittu, ja kysymys kuuluukin missä tämä siili e46:ssa sijaitsee? (Onko kuljettajan puolella kojelaudan alla kuten e36:ssa). Pitänee jokupäivä etsiskellä kun löytää ensin inspiraation jostain...
            Ilmottele kun saat vaihdettua, että loppuko oireilu.

            Miten tuo siili sitten vaikuttaa noihin puhallinnopeuksiin, eli sääteleekö se niitä vai onko välissä vielä joku boksi joka ohjaa puhallinta? Itse nappasin puhaltimen sulakkeen pois ja totesin sen ehjäksi ja kun laitoin takaisin niin manuaalisäätö toimi jonkun aikaa ihan normaalisti, kunnes seuraavan kerran käynnistin auton. Puhallin myös vinkuu välillä, eli mahdollisesti puhaltimen moottori voi olla menossa tuon lisäksi.
            "I do everything my Rice Crispies tell me to"

            Comment

            • Dani
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2007
              • 3847
              • Espoo

              #21
              Originally posted by Murska View Post
              Omassa vessassakin on sama ongelma, ja vikahan on mitä todennäköisimmin etuvastuksessa eli "siilissä". Uusi osa on jo hankittu, ja kysymys kuuluukin missä tämä siili e46:ssa sijaitsee? (Onko kuljettajan puolella kojelaudan alla kuten e36:ssa). Pitänee jokupäivä etsiskellä kun löytää ensin inspiraation jostain...
              Löytyy kun purat hanskalokeron pois.
              sigpic
              Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

              Comment

              • Murska
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2004
                • 382
                • Savo

                #22
                Nonii, siili on vaihdettu ja ongelma korjaantui, puhallinnopeus ei enää seilaa miten sattuu...
                e61 530i touring M-sport LCI -08
                Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
                Ex:e46 330i -01 Sedan
                Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

                Comment

                • NokiLeka
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 2341
                  • Eurajoki

                  #23
                  Originally posted by Murska View Post
                  Nonii, siili on vaihdettu ja ongelma korjaantui, puhallinnopeus ei enää seilaa miten sattuu...
                  Riittikö pelkän siilin vaihto vai pitikö uusia jotain muutakin? Ja mistä kyseinen siili löytyy, eli mistä lähdetään purkamaan? Täytyy meinaan hakea sellainen niin saa tuon omankin puhaltimen kuntoon.
                  "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                  Comment

                  • Murska
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2004
                    • 382
                    • Savo

                    #24
                    Kyllä, sekoilu loppui pelkällä siilin vaihdolla. Pura hanskalokero pois, katse vasempaan kohti keskikonsolia, sieltä jalkatilaan vievä ilmaputki irti/sivuun ja siinä se siili majailee, helppo homma eikä kalliskaan (siilistä ei kande yli 60€ suostua maksamaan )
                    e61 530i touring M-sport LCI -08
                    Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
                    Ex:e46 330i -01 Sedan
                    Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎