Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 330xd risut ja ruusut (184hv)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommy T
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 268

    #16
    Jarruravistelu

    Ainakin e34 ix:n jarruravistelu korjaantu tukivarren puslien vaihdolla. Tukivarsien rakennehan näissä malleisssa on lähes identtinen. Vertaile vaikka täältä: http://www.realoem.com/bmw/

    Puslat ei tuossakaan näyttäny ulkopuolelta pahoilta, mutta sisältä oli aivan scheisee...
    ix---xi

    Comment

    • Keimo
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2032
      • Kekkoslovakia

      #17
      Miten se tukivarsien väljyys, joka todennäköisesti aiheuttaa jarrutustutinan, voi saada jarrylevyt kieroksi? ei jummarra. Tälläista hölinää oli toisaalla täällä.

      Comment

      • rp
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2004
        • 246

        #18
        väljyyden vuoksi jarrulevy ja jarrupala eivät kohtaa tasaisesti ja vähitellen levy kuluu kieroksi

        Comment

        • Keimo
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 2032
          • Kekkoslovakia

          #19
          Originally posted by rp View Post
          väljyyden vuoksi jarrulevy ja jarrupala eivät kohtaa tasaisesti ja vähitellen levy kuluu kieroksi
          Miksei kohtaa. Eikös ne ole samassa "putkessa" kiinni eli ne eivät pääse liikkumaan suhteessa toiseensa?

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9138
            • Oulu

            #20
            Niin eihän pyöräntuenta suoranaisesti vaikuta jarrulevyn ja satulan keskinäiseen sijaintiin. Navan kierous voin näin tehdä. Jotain perää tuossa tukivarsien osuudessa kuitenkin saattaa olla. Jarrutuksessa napaan kohdistuu myös sivuttaisia voimia, koska tukivarret eivät ole vinkkelissä napaan nähden. Väljyyden takia saattaa sopivassa tilanteessa syntyä resonanssia, joka voi lopulta heijastua navan kautta jarrulevyyn saakka. :think
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Tommy T
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2004
              • 268

              #21
              Onko nuo levyt heittokellolla mitattu kieroiksi? Oli mullakin tuo ravistelu ennen puslien vaihtoa aivan sen tuntuista, niinku ois ollu levyt kierot.
              ix---xi

              Comment

              • Convertible
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2003
                • 2638
                • Turku

                #22
                Originally posted by Laku View Post
                Itsellä ollut 330xD-01 facelift viime vuoden juhannuksesta lähtien. Autolla on ajettu nyt noin 76tkm, josta itse olen ajanut lähes 30tkm. Ihme kyllä vikoja ei ole ollut *koputtaa puuta*. Tosin itsellenikin on tuttu tuo jarrujen täristäminen. Vika on ilmennyt talven aikana ja ilmeisesti tosiaan laikat vääränä. Onko tietoa, mistä vika johtuu, en viitsisi näillä kilometreillä vielä laikkoja vaihtaa ja toisaalta en halua, että uudetkin laikat olisivat samantien samassa kunnossa kun nämä alkuperäiset...!?
                Pese vanteet sisältä, niin todennäköisesti loppuu ravistelu. Omassa 330xissä tärinät loppui siihen, kun kävin rengasliikkeessä ja vanteet pestiin. Viime talvi oli erityisen "likainen" ja scheisse kerääntyy vanteisiin ja täristää samalla tavalla kuin levyt olis rikki.
                Last edited by Convertible; 23-04-2007, 12:31.
                F25 X3 35d
                E87 118i
                E46 330ti
                E46 M3
                E30 M3
                E30 M3 Convertible
                Z3 Roadster

                Comment

                • JKK
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 2314
                  • Uusimaa

                  #23
                  Pari kysymystä 330xd-tietäjille. Kaveri rahtasi juuri tänään suomeen tuollaisen vm.2002 mallisen ajokin, ja kaipailee originaalin korkeahkon alustan tilalle hieman tiukempaa ja matalempaa versiota. Näköjään Eibachilta löytyykin sopiva -30mm -jousisatsi ko. malliin, mutta minkäslaisia vaimentajia tuollaiseen uskaltaa laittaa originaalien tilalle? Ei näytä paljon olevan tarjolla vaihtoehtoja juuri xd-malllin? Alkuperäisethän ovat eri osanumeroilla kuin etuvetoisissa, joten etuvedonkaan pumppuja ei varmaan uskalla laittaa? Vai menisikö etuvetoon tarkoitetut Bilsteinin Sprintit sellaisenaan? Onko tästä olemassa faktatietoa?
                  BMW G30 530e X-Drive

                  Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                  Comment

                  • Lallevihtinen
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2006
                    • 690
                    • Tampere

                    #24
                    Originally posted by JKK View Post
                    Alkuperäisethän ovat eri osanumeroilla kuin etuvetoisissa, joten etuvedonkaan pumppuja ei varmaan uskalla laittaa? Vai menisikö etuvetoon tarkoitetut Bilsteinin Sprintit sellaisenaan? Onko tästä olemassa faktatietoa?
                    Hmm......
                    sigpic
                    BMW E93 335i & BMW M550Dx
                    EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                    XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                    Comment

                    • JKK
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 2314
                      • Uusimaa

                      #25
                      uups...sori On näköjään tullut ajeltua liian monta vuotta VW-konsernin vehkeillä ennen Bemuihin siirtymistä Mutta alkuperäinen kysymys on edelleen voimassa, jos joku osaa vastata. Korvatkaa vain sana "etuveto" oikealla sanalla...
                      BMW G30 530e X-Drive

                      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                      Comment

                      • Laku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 17508
                        • Turku

                        #26
                        Originally posted by JKK View Post
                        Pari kysymystä 330xd-tietäjille. Kaveri rahtasi juuri tänään suomeen tuollaisen vm.2002 mallisen ajokin, ja kaipailee originaalin korkeahkon alustan tilalle hieman tiukempaa ja matalempaa versiota. Näköjään Eibachilta löytyykin sopiva -30mm -jousisatsi ko. malliin, mutta minkäslaisia vaimentajia tuollaiseen uskaltaa laittaa originaalien tilalle? Ei näytä paljon olevan tarjolla vaihtoehtoja juuri xd-malllin? Alkuperäisethän ovat eri osanumeroilla kuin etuvetoisissa, joten etuvedonkaan pumppuja ei varmaan uskalla laittaa? Vai menisikö etuvetoon tarkoitetut Bilsteinin Sprintit sellaisenaan? Onko tästä olemassa faktatietoa?

                        Juuh, itellä laitettu Eibachin jouset (madaltaa noin 40mm) ja Bilsteinin Sprint pumput. Enemmänkin olis saanu tippua, mutta eipä tarvitse joka kantoa väistellä. Pumput on kyllä aika kovat, joten auto on aika "kivireki".
                        Hinnaksi tulee yli 1000€ asennuksineen.
                        Näillä mennään:
                        - BMW E81 118i since 2017
                        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎