Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 330xd risut ja ruusut (184hv)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Marko.K
    BTCF Member
    • Jul 2006
    • 1193
    • Helsinki

    e46 330xd risut ja ruusut (184hv)

    oon tässä lähiviikkojen aikana hommaamassa saksasta 330xd sedania, löyty niin vähän mielipiteitä kun koitin hakea joten nyt tähän kaikki 330xd omistajat tai ko. autolla ajokilometrejä omaavat laittakaa kaikki RISUT JA RUUSUT autosta ja muutenkin mielipiteitä minkälainen on ajaa ja miten neliveto toimii varsinkin talvella??? KIITOS VASTAUKSISTA JO KAIKILLE ETUKÄTEEN
    F11 535d -11 367hv/728nm
    E39 M5 -99 Alpine White II
    E65 730da -02
    E60 530da -03
    E39 530da -03 240hv/600nm
    E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
    E38 740iaL -95
    E39 530d -99 245hv/528nm
  • ruikki
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 585

    #2
    10000km ajettu joulusta.
    pitojahan tuossa talvella on nii hyvin että ei oikein ralliajo suju ku tottunu takavetosella ajamaan.
    on vähä semmosta kumpi vie kumpaa menoa ainaki vaihteleva pitoisella tiellä. ja molemmat kädet parempi pitää ratissa. ei onna veivata yhellä niinku takavetosta.
    kait se tuo neliveto toimii sillei että se laittaa vetoja renkaille pidon mukaan eli jossa pitoa nii sinne vetoja.
    lämminhän tuo oli ku mikä talvella.
    se vähä tympiii ku vaihetta vaihtaassa tahtoo paukahtaa perä, mutta samahan on kaikissa bemareissa kuuluu vissiin asiaan.
    vanteet on sen verran ahtaat että tahtoo lunta kerätä ja alkaa raapimaan satuloihin. vanteethan on vakiona 17 tuumaset ja pienemmät ei mahdu.
    muutenki ainaki nuo alkuperäiset vanteet tuntuu keräävän lunta ja paskaa vanteisiin ja aiheuttaa tärinää.
    ja enpä tiedä onko tuostaki menny etupäästä jotaki ku tärrää jarruttaessa niinku monesta e39:stä oon lukenu.
    !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

    Comment

    • rp
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2004
      • 246

      #3
      vetoa ei ohjata sinne mistä sitä puuttuu muutakuin jarruttamalla sutivaa pyörää. neliveto on jatkuva.

      perä ei mulla ainakaan paukahda ikinä. vanteet eivät ikinä ole keränneet lunta tai raapineet satuloihin.

      talvikäyttöön suosittelen ylikokoisia 225/50 renkaita. saa maavaraa lisää, mukavampi ajaa talven epätasasilla teillä eikä pieni tehotappio talvella haittaa kun ei koneen reservejä talvella muutenkaan voi kokonaan käyttää.

      jarrutärinä = levyt kierot koska tukivarsissa tai puslissa löysää. mutta missä, sitä ei osaa selvittää merkkihuoltokaan (kokemusta on).

      Comment

      • ruikki
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 585

        #4
        voi olla että tuo lumen kertyminen selitty viimetalven sää oloilla ja vannetyyppikin voi olla eri.
        ja kattoin nii painoja oli tippunu vanteista niinku epäilinki ku lumia/jäätä joutu hakkaamaan väkivallon ku alko hiertämään satuloihin ja täryyttään pirusti. ootellukki että miten käyttäytyy ku saa kesärenkaat alle eli loppuuko täryytys.
        jostaki oon lukenu että vetosuhde on 60/40 aina ku pitoja tasasesti, mutta sitte ku epätasasesti nii voimaa siirretään pitäville renkaille. en oo neliveto asiantuntia mutta jonkilaisesta sähköisestä tasauspyörästöstä muista lukeneeni. liekkö uudemmissa erilainen ku mulla tuo -01 facelift.
        !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

        Comment

        • docjones
          Bimmer Rookie
          • Mar 2005
          • 127

          #5
          e46 330dx neliveto

          Tässä threadia tekniikasta:

          ...ja kokemuksia

          -
          JN
          Last edited by docjones; 16-04-2007, 23:48.

          Comment

          • rp
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2004
            • 246

            #6
            markkinoinnissa on tahallaan puhuttu noista sähköisistä tasauspyörästöistä yms, mikä ehkä antaa vähän kauniin kuvan siitä että ainoa järki on sutivan pyörän jarrutus. mutta eihän tällä käytännössä ole merkitystä, hyvin kulkee.

            Comment

            • -Tapi
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 3117
              • Välisuomi

              #7
              Originally posted by rp View Post
              sutivan pyörän jarrutus. mutta eihän tällä käytännössä ole merkitystä, hyvin kulkee.
              Joudun esittämään eriävän mielipiteeni: Sutivan pyörän jarrutus siirtää energian seuraavaksi liukkaimmalle pyörälle niin nopeasti, että siltä katoaa järjestään pito samantien.

              Kysy vaikka monelta X5 omistajalta, jolla ei ole X-drivea.

              Itsekin jäin mäkeen kiinni X5:lla, kun normietuveto lähti samasta kohtaa ongelmitta liikkeelle. Nelivetoisuus auttaa näissä malleissa pitkälle, mutta pidon kadottua yhdeltä renkaalta on toivottava että vauhti riittää..
              ---

              Comment

              • rp
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2004
                • 246

                #8
                No asia ehkä on huolestuttava X5 "maasturin" omistajalle. Mutta 300 bemari kun ei ole maasturi eikä sillä paljoa teiden ulkopuolella ajella, niin siinä merkitys on olematon, koska eteenpäin liikkuessa pyörien alla oleva maa vaihtuu jatkuvasti eikä käytännössä ole mitään ongelmaa.

                Comment

                • Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17522
                  • Turku

                  #9
                  Itsellä ollut 330xD-01 facelift viime vuoden juhannuksesta lähtien. Autolla on ajettu nyt noin 76tkm, josta itse olen ajanut lähes 30tkm. Ihme kyllä vikoja ei ole ollut *koputtaa puuta*. Tosin itsellenikin on tuttu tuo jarrujen täristäminen. Vika on ilmennyt talven aikana ja ilmeisesti tosiaan laikat vääränä. Onko tietoa, mistä vika johtuu, en viitsisi näillä kilometreillä vielä laikkoja vaihtaa ja toisaalta en halua, että uudetkin laikat olisivat samantien samassa kunnossa kun nämä alkuperäiset...!?
                  Näillä mennään:
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                  Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                  Comment

                  • rp
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2004
                    • 246

                    #10
                    minkä rengaskoko sulla on? 225 vai 205?

                    Comment

                    • -Tapi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 3117
                      • Välisuomi

                      #11
                      Originally posted by rp View Post
                      No asia ehkä on huolestuttava X5 "maasturin" omistajalle.
                      Sekä 325XI omistajalle tasaisella maalla liikennevaloissa kun tie on kiillottunut tehokkaasti muiden autojen toimesta. Rauhallinen lähtö ei tuota ongelmia, neljä pyörää auttavat jokainen osaltaan pidon etsimiseen mutta kun ensimmäinen lipsahtaa, alkaa rumba (jarrutus, sutaisu, jarrutus, sutaisu jne). Nopeampaa lähtöä yrittäessä kävikin niin että naapurikaistojen "yksivetoiset" köröttelivät Xi:n ohi kunnes Xi pääsi liikkeelle.

                      Mikään ei hatuta nelivedon omistajaa enemmän kuin jäädä kiinni paikkoihin mistä oikealla nelivedolla tai edes haldex-tyyppisellä keksinnöllä pääsee pois. Hatutus on huipussaan kun saman paikan selvittää etuvetovessa tai kitkarengastakaveto oman epäonnistuneen esimerkin jälkeen.. Kokemusta on.
                      ---

                      Comment

                      • rp
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2004
                        • 246

                        #12
                        Voi olla. En ole huomannut kun ei ole tapana laittaa talla pohjaan vaan kiihdyttää niin että pito pysyy. Vastaava efekti tulee kaksivetosellakin kun luistonesto alkaa pudotella tehoja. Eipä ole olut vaikeuksia pärjätä valoissa lähdöissä

                        Comment

                        • Laku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 17522
                          • Turku

                          #13
                          Originally posted by rp View Post
                          minkä rengaskoko sulla on? 225 vai 205?
                          rp: Rengaskoko on sekä talvella että kesällä 225-45-17 joka kulmassa.
                          Näillä mennään:
                          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                          Comment

                          • Tommy T
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2004
                            • 268

                            #14
                            Tuo ravistus ei välttämättä johdu levyistä. On näköjään samat viat näissä uudemmissakin nelikoissa. Tuossahan on samanlainen etupyöräntuenta kuin E34 ix:ssä. Mulla menee lähipäivinä vaihtoon nuo tukivarren takapään puslat, saa nähdä loppuuko ravistelu...
                            ix---xi

                            Comment

                            • rp
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2004
                              • 246

                              #15
                              ruikki, laku: pisti teille privaa

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎