Kävi niin että e46:ssa meni etujarrun kulumisen varoittimen johto poikki ja nyt merkkivalo palaa. No valo palaa aina vaan, eli miten merkkivalon saa sammutettua? Onko siihen jotain helppoa konstia esim virrat päälle ja pois ja ajotietokoneen nappia painelemalla?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e46 jarrujen merkkivalo
Collapse
X
-
Originally posted by snafu View PostSivareilla anturin pää irti ja teippaat johdot yhteen. Tai sitte käyt hakee muutamalla eurolla uuden anturin.
Comment
-
-
Originally posted by snafu View PostEi kyllä mun pitäny. Poistu ittekseen.
Comment
-
-
Itsellä meni kans tuo poikki ja valo syttyi. No nyt on uus johto ollut kiinni jo 3 päivää ja ei vieläkään valo sammu Merkkiliikkeessä sanottiin että lähtee ihan ajamalla pois,mutta noin 100km oon nyt ajanut eikä vaan sammu.. Oon kokeillu noita virtoja pitää 30sek päällä,mutta ei auta.. Pitääkö viedä piuhan päähän?BMW PREMIUM
BMW E46 318
Comment
-
-
Siis näin ainakin e46:ssa:
Kun on vaihdettu uusi kulumisanturi vanhan poikki kuluneen tilalle, niin käännetään virrat päälle (II-asentoon niin että merkkivalot syttyy) mutta ei startata autoa. Sitten vaan odotellaan (en nyt muista oliko 30 vai 60sek.)kunnes merkkivalo sammuu. Jos merkkivalo ei sammu on vika todennäköisesti anturien johdotuksessa. Eli oliko vanha anturi todellakin kulunut poikki, vai mahtaisiko vika olla esim liittimessä ym...:think- e46 330 cia cabriolet -01
- Audi A6 2.5TDI quattro avant -98(talvikärry)
- ex e36 325 -91
- ex e30 320 -88
- ex e30 316 -84
Comment
-
-
Originally posted by NokiLeka View Post30 sekunnin sisällä pitäisi sammua, jos ei niin johto poikki tai huonosti paikallaan.
E39:iin vedettiin johdot yhteen jonka jälkeen paloi vähän aikaa mutta sammui pois.
Eli ei vaadi mitään nollauksia.E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
-
Valon pitäisi kyllä sammua, kun laittaa virrat päälle käynnistämättä autoa ja odottaa n. 30 sek.
Jarruvalojen kulumisvaroitin toimii testaamalla johtavuutta maihin:
Check control -> Vas. etuanturi -> Oik. taka-anturi -> maadoituspiste. Ehjässä järjestelmässä check control on antureiden johdotuksen kautta yhteydessä maihin.
Ota vaikka edestä anturin liitin irti. Testaa anturin puolelta sen johtavuus. Liittimen puolelta toisen kytketyn pinnin täytyy olla maissa (ei tarvi tietää kumpi). Mikäli ei ole, taka-anturin johtavuuden mittaus ja liittimen puolelta toisen kytketyn pinnin yhteys maihin. Loput menee logiikalla tai sarjaan "mystistä".E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Comment