Nyt on vaihdettu turboa ohjaava alipainesäädin ja imusarjan paineanturi ja ongelmat jatkuvat. Kummankaan osan vaihto ei vaikuttanut asiaan juurikaan. Siispä kysynkin viisaammilta, mitä seuraavaksi? Ahdot tippuu edelleen ja kulutus tipahtaa ahtojen mukana. Nyt ei oo enää mitään ideoita.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
320D ahtopaineongelmia. Mistä johtuu??
Collapse
X
-
No sitä ilmamassamittaria sitten seuraavaksi. Kun se paskaantuu ajanmyötä ja moottorin ohjainlaite ei saa oikeata tietoa imetystä ilmamäärästä niin ei moottoriin syötetä oikeata määrää polttoainetta,niin ei se silloin ahdakkaan tarpeeksi. Jos mittari on likaantunut ei se ohjainlaite sitä tiedä eikä myöskään anna sieltä vikaa. Ja se mittari voi todellakin tehdä noin että ensin toimii,ei toimi,toimii.VW sharan 1,8T
e30 318i 4d -89 projekti
e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti
Comment
-
-
Ettei olis ne turbon siivet...... Sitä oon ite ruvennu miettiin.sigpic
BMW E93 335i & BMW M550Dx
EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.
Comment
-
-
Originally posted by CamoPappa View PostIlmamassamittari on vaihdettu puolvuotta/20 tkm sitten. Mut miks noi ahdot tippuu? Ei kai se voi olla ilmamassamittarista kiinni? Kait sen pitäs ahtaa täydet vaikka ilmaa tuliski liian vähän?VW sharan 1,8T
e30 318i 4d -89 projekti
e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti
Comment
-
-
Eipä sitten vikaa löytyny vieläkään... muutama tunti etittiin. Ilmamäärät aivan liian alhaiset. Ahtopaineet tippuu edelleen täyskaasukiihdytyksessä. Alipainepuoli testattiin kokonaisuudessaan, ei vikoja. Kovaa yritystä kyllä oli mut ei ni ei. Kohta nousee räpylät pystyyn, sit ajellaan tehottomalla mossella maailman tappiin niinku nytkin.
Comment
-
-
Originally posted by CamoPappa View PostEipä sitten vikaa löytyny vieläkään... muutama tunti etittiin. Ilmamäärät aivan liian alhaiset. Ahtopaineet tippuu edelleen täyskaasukiihdytyksessä. Alipainepuoli testattiin kokonaisuudessaan, ei vikoja. Kovaa yritystä kyllä oli mut ei ni ei. Kohta nousee räpylät pystyyn, sit ajellaan tehottomalla mossella maailman tappiin niinku nytkin.F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Niin olikkos koittanu jo ajaa niin että ilmamassa mittarin piuha on irti?:thinksigpic
BMW E93 335i & BMW M550Dx
EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.
Comment
-
-
Oon kokeillu, silti joskus syksyllä. Veti tasaisemmin mut mielestäni huonommin. Voishan sitä uudestaankin koittaa.
Ilmaa kulkee ihan törkeen vähän mun mielestä:
Actual air mass 476.4 mg/stroke
Specified air mass 681.6 mg/stroke
Charge-air pressure, actual 1208 mbar
Specified Charge-air pressure 1245 mbar
Engine speed 2500 rpm
Noi saatiin torstaina..
Comment
-
-
Nyt jälkiviisaana voisi todeta että molemmilla meillä on ilmamäärämittarit rikki.
Vaikka mulla se on uusittu vasta niin se vaati uuden softan sille,ja mittari kun on mallia tarvike joten. ??.
Kaivoinkin vanhan "volvo" maffin ja testasin sillä niin autohan muuttui aivan toisenlaiseksi,ahdotkin pysyy kutakuinkin normaalissa tosin pientä aaltoilua on vieläkin.
Seuraavaksi laitan uuden orggis maffin ja ohjelma bemulta..,mulla on tullut hieman kalliiksi tuo mun kokeilut..no kantapään kautta kun ei tuota tietoa ollut.
Kaikkeen syyllinen vain tarvikemaffiF11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Kyllähän se ilmamääräanturi taitaa ola ensimmäisenä tulilinjalla. Toki kannattaa uudelleen kokeilla anturin piuha irrotettuna.
Yksi potentiaalinen vikapaikka voisi olla myös auki jumittava EGR-venttiili/viallinen EGR-venttiilille alipainetta ohjaava solenoidi. Ahdot voivat olla paineanturin mukaan normaalit, mutta ilmamassa jää pieneksi, koska suuri osa korvautuukin EGR:n pakokaasuilla.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Comment