Announcement

Collapse
No announcement yet.

320D ahtopaineongelmia. Mistä johtuu??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • CamoPappa
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 77
    • Tampere

    #16
    Nyt on vaihdettu turboa ohjaava alipainesäädin ja imusarjan paineanturi ja ongelmat jatkuvat. Kummankaan osan vaihto ei vaikuttanut asiaan juurikaan. Siispä kysynkin viisaammilta, mitä seuraavaksi? Ahdot tippuu edelleen ja kulutus tipahtaa ahtojen mukana. Nyt ei oo enää mitään ideoita.

    Comment

    • kalkkuna
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2004
      • 864
      • vaajakoski

      #17
      No sitä ilmamassamittaria sitten seuraavaksi. Kun se paskaantuu ajanmyötä ja moottorin ohjainlaite ei saa oikeata tietoa imetystä ilmamäärästä niin ei moottoriin syötetä oikeata määrää polttoainetta,niin ei se silloin ahdakkaan tarpeeksi. Jos mittari on likaantunut ei se ohjainlaite sitä tiedä eikä myöskään anna sieltä vikaa. Ja se mittari voi todellakin tehdä noin että ensin toimii,ei toimi,toimii.
      VW sharan 1,8T
      e30 318i 4d -89 projekti
      e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti

      Comment

      • CamoPappa
        Bimmer Rookie
        • Jul 2006
        • 77
        • Tampere

        #18
        Ilmamassamittari on vaihdettu puolvuotta/20 tkm sitten. Mut miks noi ahdot tippuu? Ei kai se voi olla ilmamassamittarista kiinni? Kait sen pitäs ahtaa täydet vaikka ilmaa tuliski liian vähän?

        Comment

        • Lallevihtinen
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2006
          • 690
          • Tampere

          #19
          Ettei olis ne turbon siivet...... Sitä oon ite ruvennu miettiin.
          sigpic
          BMW E93 335i & BMW M550Dx
          EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
          XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

          Comment

          • kalkkuna
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2004
            • 864
            • vaajakoski

            #20
            Originally posted by CamoPappa View Post
            Ilmamassamittari on vaihdettu puolvuotta/20 tkm sitten. Mut miks noi ahdot tippuu? Ei kai se voi olla ilmamassamittarista kiinni? Kait sen pitäs ahtaa täydet vaikka ilmaa tuliski liian vähän?
            Ei tarpeeksi ilmaa niin polttoainetta ei mene tarpeeksi moottoriin= ei tarpeeksi pakokaasua jolla turbo pyörisi riittävästi. Usko pois,vaikka ei tämä uskonasia olekkaan. Voihan sen ilmamassamittarin tarkastaa jossain testerillä ja ei varmaan olisi ensimmäinen mittari mikä hajoaisi ennen aikojaan. Voihan ne turbon siivetkin jumittaa mutta yleensä ne jumittuu johonkin tiettyyn kohtaan ja esim. alavääntöä ei ole ollenkaan ja yläpäässä vetää hulluna tai juuri päin vastoin. Tuskin tommosta juttua tekis.Tietty kaikki alipaineletkut yms kannattaa käydä läpi jos vaikka jostain löytys haperoa. Että näillä eväillä
            VW sharan 1,8T
            e30 318i 4d -89 projekti
            e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti

            Comment

            • CamoPappa
              Bimmer Rookie
              • Jul 2006
              • 77
              • Tampere

              #21
              Alipaineletkut tarkastettu ja uusittu, se puoli on kunnossa. Vetää siivet kiinni käynnistettäessä. Testeriin meen seuraavaksi, samalla voi kuunnella metron poikien kootut sellitykset/ehdotukset. Murhetta riittää..

              Comment

              • joskami
                Bimmer Rookie
                • Apr 2004
                • 31
                • jkl

                #22
                Itellä aikonaan samat oireet!

                Vika oli viallinen ilmamäärämittari, vanhalla oli ajettu 30tkm.

                Comment

                • CamoPappa
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2006
                  • 77
                  • Tampere

                  #23
                  toivotaan et ois mullakin maanantaimallin ilmamassamittari. Ens torstaina aika Metroautoon. Toivotaan toivotaan...:think

                  Comment

                  • CamoPappa
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2006
                    • 77
                    • Tampere

                    #24
                    Eipä sitten vikaa löytyny vieläkään... muutama tunti etittiin. Ilmamäärät aivan liian alhaiset. Ahtopaineet tippuu edelleen täyskaasukiihdytyksessä. Alipainepuoli testattiin kokonaisuudessaan, ei vikoja. Kovaa yritystä kyllä oli mut ei ni ei. Kohta nousee räpylät pystyyn, sit ajellaan tehottomalla mossella maailman tappiin niinku nytkin.

                    Comment

                    • veku
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6324
                      • P-Pohjanmaa

                      #25
                      Originally posted by CamoPappa View Post
                      Eipä sitten vikaa löytyny vieläkään... muutama tunti etittiin. Ilmamäärät aivan liian alhaiset. Ahtopaineet tippuu edelleen täyskaasukiihdytyksessä. Alipainepuoli testattiin kokonaisuudessaan, ei vikoja. Kovaa yritystä kyllä oli mut ei ni ei. Kohta nousee räpylät pystyyn, sit ajellaan tehottomalla mossella maailman tappiin niinku nytkin.
                      täällähän just samat murheet kun mullakin tossa 530d:ssä
                      F11 M550D
                      E39 M5
                      F26 3.0 Da M-Sport
                      E61 535D M-Sport

                      Comment

                      • CamoPappa
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2006
                        • 77
                        • Tampere

                        #26
                        oon huomannu juu. Oon lueskellu tota sun threadia muutamaan otteeseen.

                        Comment

                        • Lallevihtinen
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2006
                          • 690
                          • Tampere

                          #27
                          Niin olikkos koittanu jo ajaa niin että ilmamassa mittarin piuha on irti?:think
                          sigpic
                          BMW E93 335i & BMW M550Dx
                          EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                          XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                          Comment

                          • CamoPappa
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2006
                            • 77
                            • Tampere

                            #28
                            Oon kokeillu, silti joskus syksyllä. Veti tasaisemmin mut mielestäni huonommin. Voishan sitä uudestaankin koittaa.

                            Ilmaa kulkee ihan törkeen vähän mun mielestä:

                            Actual air mass 476.4 mg/stroke
                            Specified air mass 681.6 mg/stroke
                            Charge-air pressure, actual 1208 mbar
                            Specified Charge-air pressure 1245 mbar
                            Engine speed 2500 rpm

                            Noi saatiin torstaina..

                            Comment

                            • veku
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6324
                              • P-Pohjanmaa

                              #29
                              Nyt jälkiviisaana voisi todeta että molemmilla meillä on ilmamäärämittarit rikki.
                              Vaikka mulla se on uusittu vasta niin se vaati uuden softan sille,ja mittari kun on mallia tarvike joten. ??.

                              Kaivoinkin vanhan "volvo" maffin ja testasin sillä niin autohan muuttui aivan toisenlaiseksi,ahdotkin pysyy kutakuinkin normaalissa tosin pientä aaltoilua on vieläkin.
                              Seuraavaksi laitan uuden orggis maffin ja ohjelma bemulta..,mulla on tullut hieman kalliiksi tuo mun kokeilut..no kantapään kautta kun ei tuota tietoa ollut.
                              Kaikkeen syyllinen vain tarvikemaffi
                              F11 M550D
                              E39 M5
                              F26 3.0 Da M-Sport
                              E61 535D M-Sport

                              Comment

                              • Clavurion
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 9140
                                • Oulu

                                #30
                                Kyllähän se ilmamääräanturi taitaa ola ensimmäisenä tulilinjalla. Toki kannattaa uudelleen kokeilla anturin piuha irrotettuna.

                                Yksi potentiaalinen vikapaikka voisi olla myös auki jumittava EGR-venttiili/viallinen EGR-venttiilille alipainetta ohjaava solenoidi. Ahdot voivat olla paineanturin mukaan normaalit, mutta ilmamassa jää pieneksi, koska suuri osa korvautuukin EGR:n pakokaasuilla.
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎