Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 lähti huonosti käyntiin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 316-99
    Newbiemmer
    • Aug 2007
    • 3

    #16
    Voisiko kammen ja nokan positioanturit olla syynä myös sellaiseen ilmiöön että auto starttaa hyvin mutta kun lähtee kiihdyttämään ensimmäisen kerran oli sitte ulkona hellettä ja koneen mittarin mukaan lämmin tai viileähkö ilma ja kone kylmä niin kierrokset ei tahdo nousta millään, nousevat nykien siihen 4000 asti maksimissaan ja sekin kestää pitkään vaikka on ykkönen silmässä. sitten 5 minuutin päästä auto käyttäytyy normaalisti ja kierrokset nousevat niinkuin pitääkin.

    Autolla ajetti 115tkm ja on 316 E46 -99

    Comment

    • arska84
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 1356
      • Seinäjoki

      #17
      Eli tämän asian kanssa taistelin jo viime keväänä ja autoon vaihdettiin kampiaksilan-asentotunnistin. Talven auto toimi mainiosti ja lähti hyvin käyntiin. Nyt kun auto oli seissyt koko päivän auringon paisteessa ja yritin autoa käynnistää niin eipä lähtenytkään vaan kerran hörähti ja sitten pelkkää sahausta. Kun auto noin 4 kerralla lähti käyntiin niin se kävi vähän vaivanloisesti ja sitten tasaantui. Vikakoodeja ei omalla scannerilla ainakaan löytynyt eikä silloin viime keväänä merkkiliikkeessäkään,mutta toi kampiakseli tunnistin vaihdettiin kumminkin silloin. Voisko nokan-asentotunnistin olla viallinen? Välillä on kiihdyttäessä ollut ehkä pientä nykimistä. Voikos tuota nokka-akselin tunnistinta testata millään? Auto 318 -99 E46
      BMW PREMIUM

      BMW E46 318

      Comment

      • arska84
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 1356
        • Seinäjoki

        #18
        Kokeilin ottaa tuon nokan asentotunnistimen liittimen irti ja auto lähti kumminkin käyntiin:think
        BMW PREMIUM

        BMW E46 318

        Comment

        • 730ia
          Bimmer Enthusiast
          • May 2003
          • 1457
          • pohjois-pohjanmaa, oulu

          #19
          Jos en väärin muista niin se kyllä lähteekin käyntiin, vaikka ottaa sen anturin johdon irti.Mulla kun meni imupuolen anturi(vai mikä olikaan), niin auto meni aina vikatilaan ja toimi näinollen "puolitehoisesti".
          Millos oot muuten ne tulpat vaihtanut?
          F20 118d Aut.
          ________
          Volvo S40
          MB W204
          e90 320d
          e46 coupe
          e32 730ia

          Comment

          • arska84
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 1356
            • Seinäjoki

            #20
            Originally posted by 730ia View Post
            Jos en väärin muista niin se kyllä lähteekin käyntiin, vaikka ottaa sen anturin johdon irti.Mulla kun meni imupuolen anturi(vai mikä olikaan), niin auto meni aina vikatilaan ja toimi näinollen "puolitehoisesti".
            Millos oot muuten ne tulpat vaihtanut?
            Tulpat on vaihdettu noin 7tkm sitten.. Tuossa kun tänään oireili niin aivan niinkun ei olisi heti käynyt kaikilla 4 pytyllä ja otti kierroksia aika huonosti. Sammutus ja heti hyvin käyntiin ja auto oli taas "normaali"
            BMW PREMIUM

            BMW E46 318

            Comment

            • arska84
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 1356
              • Seinäjoki

              #21
              Tulipa tänään ostettua tuo nokka-akselin asentotunnistin. Oli malli muuttunut ja tuo uus on vähän paksumpi koko matkalta,eli se osa mikä menee moottoriin. Olivat BMW-huollossa samaa mieltä että eipä sielä oikein muuta vaihtoehtoja ole kun nuo 2 asentotunnistinta. Ilmamäärämittari ja kaasuläpän asentotunnistin ei kuulemma pitäisi tuohon vaikuttaa eli käyntiin pitäisi lähteä vaikka niissä olis vikaa.. Pienen testilenkin heitin kun tuo uusi oli kiinni ja käynnistyi/kulki niin kun pitää. Toivottavasti se vika nyt oli sitten tuossa kun ei vikakoodejakaan ilmeisesti jätä niin tulee kalliiksi summissa ostella noita osia
              BMW PREMIUM

              BMW E46 318

              Comment

              • mikalkai
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2005
                • 308
                • Oulu

                #22
                Itellä samaa vikaa 330ci:ssä. Molemmat nokka-akselin asentotunnistimet vaihdettu. Kierrosten katkeaminen loppui mikä oli meinaan pikkusen vittumainen fiitseri liikkeelle lähdössä. Mutta edelleen tekee tuota, että saa sahata käyntiin. Kun sitten on lähtenyt käyntiin niin ei kierrä ei sitten millään. Vittu niinku tervassa ajais. Sammutat auton ja taas kaikki pelaa kuin ei mitään? Siis mitä vittua? Kait se on tuo kampi-akselin tunnistin vaihdettava seuraavaksi. Ainakaan edellisellä kerralla ei vikakoodeja löytynyt kuin vialliseen nokka-akselin tunnistimeen.

                Kenelläkään muita ehdotuksia?
                Ajossa:
                E39 530i Touring M-Sport

                Comment

                • jamoc8
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2005
                  • 275
                  • Oulu

                  #23
                  No itellä sen verta kokemusta, että kampitunnistin paskana auto sammahtelee ajossa välillä ja pitkään pitää startata ja lähtee käyntiin kuin vastapalloon potkaisten.

                  Nokan tunnistin taas ei aiheuta muuta kuin alavääntöjen puutetta.
                  (autona 523)


                  Originally posted by mikalkai View Post
                  Itellä samaa vikaa 330ci:ssä. Molemmat nokka-akselin asentotunnistimet vaihdettu. Kierrosten katkeaminen loppui mikä oli meinaan pikkusen vittumainen fiitseri liikkeelle lähdössä. Mutta edelleen tekee tuota, että saa sahata käyntiin. Kun sitten on lähtenyt käyntiin niin ei kierrä ei sitten millään. Vittu niinku tervassa ajais. Sammutat auton ja taas kaikki pelaa kuin ei mitään? Siis mitä vittua? Kait se on tuo kampi-akselin tunnistin vaihdettava seuraavaksi. Ainakaan edellisellä kerralla ei vikakoodeja löytynyt kuin vialliseen nokka-akselin tunnistimeen.

                  Kenelläkään muita ehdotuksia?
                  ---- Bee äm dapl juu ----

                  Comment

                  • Kentsu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 1397
                    • Tuusula

                    #24
                    Originally posted by jamoc8 View Post
                    Nokan tunnistin taas ei aiheuta muuta kuin alavääntöjen puutetta.
                    (autona 523)
                    Joo ja samassa autossa naputusta ruiskutukista (vaimikäseoli) + kulutuksen kasvua.
                    Noita kammen tunnistimia voi kuulemma kilahdella aika useinkin, ja lisään kommenttina mutu-fiiliksellä vielä sen että varsinkin jos ne on t a r v i k e antureita "Made in EU or maybe in wonderland". Ihan vain omakohtaisena kokemuksena että nuo anturit ei ole niin pahan hintasia orggiksena että kannattaa suosiolla kipaista ne marmoritiskiltä.
                    Ex: 523iA '97, 520iA '89
                    /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                    Comment

                    • arska84
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2006
                      • 1356
                      • Seinäjoki

                      #25
                      Itsellä on vaihdettu kampiakselin tunnistin merkkiliikkeessä,mutta eipä auttanut. Hain myös tuon nokka-akselin tunnistimen merkkiliikkeestä. Luin tuolta toisesta keskustelusta että 330D:ssä on ollut nokan tunnistimessa tuota vikaa että on saanut sahata käyntiin. Ainakin nyt on lämpimillä ilmoilla lähtenyt hyvin käyntiin,mutta osa on ollut vasta viikon kiinni Kannattaa myös tarkistaa nuo tunnistimien johdotukset.. Kertaakaan ei ole mulla auto sammunut kesken ajon..
                      BMW PREMIUM

                      BMW E46 318

                      Comment

                      • mikalkai
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2005
                        • 308
                        • Oulu

                        #26
                        Sen verran voin vielä tarkentaa, että joka kerta kun autoa saa sahata käyntiin hieman pidempään ei kierrokset nouse kunnolla. Auto ei pätki eikä sammuile eikä katko kierroksia. Kierrokset ei vaan kasva vainka kuinka polkee kaasua. Jonkun ajan päästä tämä alkaa helpottamaan. Toisella käynnistys kerralla voi taas toimia ilman ongelmia.

                        -Mika K
                        Ajossa:
                        E39 530i Touring M-Sport

                        Comment

                        • mikalkai
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2005
                          • 308
                          • Oulu

                          #27
                          No nyt tuli luetettua vikakoodit:
                          - E4: Polttoaineen säätöryhmä 2, sallittu alue ylitetty
                          - 41: Nokka-akselin signaali, tulo

                          Tuo ylempi vika on ollut päällä aiemminkin, mutta miksi? Jotain puhuivat että liian laihalla on käynyt. Molemmat nokka-akselin asentotunnistimet on uusittu. Mikä siis autossa on vikana?
                          Ajossa:
                          E39 530i Touring M-Sport

                          Comment

                          • arska84
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2006
                            • 1356
                            • Seinäjoki

                            #28
                            Originally posted by mikalkai View Post
                            No nyt tuli luetettua vikakoodit:
                            - E4: Polttoaineen säätöryhmä 2, sallittu alue ylitetty
                            - 41: Nokka-akselin signaali, tulo

                            Tuo ylempi vika on ollut päällä aiemminkin, mutta miksi? Jotain puhuivat että liian laihalla on käynyt. Molemmat nokka-akselin asentotunnistimet on uusittu. Mikä siis autossa on vikana?
                            Ostitko tarvikkeen vai alkuperäisen tunnistimen? Noita on ollut alkuperäisenäkin rikki jo uutena.. Jos oot alkuperäisenä ostanut niin vois olla vielä 2 vuoden takuu..
                            BMW PREMIUM

                            BMW E46 318

                            Comment

                            • mikalkai
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2005
                              • 308
                              • Oulu

                              #29
                              Toinen oli ihan bmw:n oma osa ja toinen joku kili kali malli. Pitääpä huomenna tiedustella asiaa wetteriltä. Voihan se tosiaan olla että osa on jo uutena ollut rikki... mutta kumpi imu vai pako puoli taasen on rikki niin se onkin eri juttu.
                              Ajossa:
                              E39 530i Touring M-Sport

                              Comment

                              • arska84
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2006
                                • 1356
                                • Seinäjoki

                                #30
                                Originally posted by mikalkai View Post
                                Toinen oli ihan bmw:n oma osa ja toinen joku kili kali malli. Pitääpä huomenna tiedustella asiaa wetteriltä. Voihan se tosiaan olla että osa on jo uutena ollut rikki... mutta kumpi imu vai pako puoli taasen on rikki niin se onkin eri juttu.
                                Jos ton maalaisjärjellä voi päätellä niin TULO=IMU? eli olisko imupuolen paskana?
                                BMW PREMIUM

                                BMW E46 318

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎