Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW e46 vakionopeudensäädin.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ballo
    Bimmer Rookie
    • May 2007
    • 38

    BMW e46 vakionopeudensäädin.

    Moi!

    Onko kenelläkään kokemusta asentaa vakionopeudensäädin jälkikäteen tai asennuttanut liikkeessä? mitä moinen lysti kustantaa? mistä kannattaa vakionopeudensäädin ostaa?
    Jaguar X-Type
    ex: BMW 316iA (1,9) 1999.
  • Kompakti
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 232
    • Tuusula

    #2
    Kerroppa ensin mikä on autosi vuosimalli.
    Jos siinä on sähköinen kaasupoljin, niin helpoin ratkaisu on laittaa nappulat rattiin.
    E46 330Ci Cab M-Sport -03
    I01 i3s 120Ah "Voll" -19
    Ex:
    E87 120dA M-Sport -08
    E90 318i -06
    E46 320i M-Sport -02

    Comment

    • arska84
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 1356
      • Seinäjoki

      #3
      Originally posted by Kompakti View Post
      Kerroppa ensin mikä on autosi vuosimalli.
      Jos siinä on sähköinen kaasupoljin, niin helpoin ratkaisu on laittaa nappulat rattiin.
      Itseäkin kiinnostaisi tuo. Autona 318 E46 -99
      BMW PREMIUM

      BMW E46 318

      Comment

      • Lallevihtinen
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2006
        • 690
        • Tampere

        #4
        Diisseliin meni ainakin nappuloitten laitolla ja niille johtosarja joka kytkettiin autoon ja moottorin ohjaukseen, oliskohan 5 johtoo ollu. Yhden illan operaatio.
        Ja multa löytys rattia jos on uudempi ku 6/2000 auto: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=93631
        sigpic
        BMW E93 335i & BMW M550Dx
        EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
        XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

        Comment

        • arska84
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 1356
          • Seinäjoki

          #5
          Originally posted by Lallevihtinen View Post
          Diisseliin meni ainakin nappuloitten laitolla ja niille johtosarja joka kytkettiin autoon ja moottorin ohjaukseen, oliskohan 5 johtoo ollu. Yhden illan operaatio.
          Ja multa löytys rattia jos on uudempi ku 6/2000 auto: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=93631
          Tarviiko siinä vaan ratin ja johtosarjan? Mitä sulla maksoi? Tuo sun ratti ei mulle ainakaan käy..
          BMW PREMIUM

          BMW E46 318

          Comment

          • Lallevihtinen
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2006
            • 690
            • Tampere

            #6
            Originally posted by arska84 View Post
            Tarviiko siinä vaan ratin ja johtosarjan? Mitä sulla maksoi? Tuo sun ratti ei mulle ainakaan käy..
            Vaihdoin ratin ja samaan kauppaan kuulu johtosarja ja bägi että en muista enää hintaa. Mutta ainakin nää uudemmat sportti ratin nappulat on n.130€ ja olisko johtosarja muutaman kympin.
            Ja tosiaan ratilla ja johtosarjalla ite pärjäsin.
            sigpic
            BMW E93 335i & BMW M550Dx
            EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
            XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

            Comment

            • Tomppa123
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 1980
              • Salo

              #7
              eikös tämä ole vaikeampi operaatio ennen 06/2000 valmistettuihin e46:siin

              Comment

              • arska84
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 1356
                • Seinäjoki

                #8
                Originally posted by Tomppa123 View Post
                eikös tämä ole vaikeampi operaatio ennen 06/2000 valmistettuihin e46:siin
                Itellä on 10/1999, minkälainen homma tuohon olisi?
                BMW PREMIUM

                BMW E46 318

                Comment

                • newport
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2006
                  • 58
                  • Kerava

                  #9
                  Originally posted by Tomppa123 View Post
                  eikös tämä ole vaikeampi operaatio ennen 06/2000 valmistettuihin e46:siin
                  jos on kutoskone ni ei ole, nelosissa kannattaa kysyy merkkiliikkeestä.
                  330daT M-Sport II -02 170kw/520nm

                  Comment

                  • Whisper
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 53
                    • Sievi

                    #10
                    e46 316 1,9i itse laitoin liteon ap500 eli tämmöisen jälkiasennus satsin ja hyvin on toiminu, hintaa en nyt äkkiä muista ku aikaa kuiteski sen verran ku asensin! ja ei nyt mikään hirvee homma oo laittaa
                    Kannattaa kysästä nuista varaosaliikkeistä semmosen paketin hintaa!

                    Comment

                    • dsl Bimmer
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2005
                      • 358

                      #11
                      Originally posted by Whisper View Post
                      e46 316 1,9i itse laitoin liteon ap500 eli tämmöisen jälkiasennus satsin ja hyvin on toiminu, hintaa en nyt äkkiä muista ku aikaa kuiteski sen verran ku asensin! ja ei nyt mikään hirvee homma oo laittaa
                      Kannattaa kysästä nuista varaosaliikkeistä semmosen paketin hintaa!
                      Miten laitoit kaasuvaijerin kiinni kaasuläppään? Olisiko mahdollista saada kuvaa?

                      Comment

                      • Whisper
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 53
                        • Sievi

                        #12
                        voin ottaa kuvan tässä ku ehin! siinä paketissa tulee mukana siihen vaijerin päähän semmonen "lukko"ja tellinki johon se vaijeri lukitaan ja vaijeri vedetään sen kaasuvaijerin päältä ja sitte vaa säätää tuon vakkarin vaijerin vetämään oikeassa kulmassa ettei pomppaa siitä läpän vaijeri kolosta pois kun kaasuttaa, eli säädetään sillä paketin mukana tulevalla vaijerin kiinnitys tellingillä. vaijeri ei pääse irtoamaan sieltä kaasuläpän vaijeri kolosta kun laittaa sinne läpän "perälle" pienen ruuvin tai vaikka nippusiteen siihen reunalla olevaan koloon.

                        Comment

                        • KariM
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2003
                          • 199
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          Liteoneja:



                          Comment

                          • dsl Bimmer
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2005
                            • 358

                            #14
                            Originally posted by Whisper View Post
                            voin ottaa kuvan tässä ku ehin! siinä paketissa tulee mukana siihen vaijerin päähän semmonen "lukko"ja tellinki johon se vaijeri lukitaan ja vaijeri vedetään sen kaasuvaijerin päältä ja sitte vaa säätää tuon vakkarin vaijerin vetämään oikeassa kulmassa ettei pomppaa siitä läpän vaijeri kolosta pois kun kaasuttaa, eli säädetään sillä paketin mukana tulevalla vaijerin kiinnitys tellingillä. vaijeri ei pääse irtoamaan sieltä kaasuläpän vaijeri kolosta kun laittaa sinne läpän "perälle" pienen ruuvin tai vaikka nippusiteen siihen reunalla olevaan koloon.
                            Olisi kiva nähdä kuvia toimivasta systeemistä. Siinä on aika ahtaat välit laittaa vakkarin vaijeria, joten tarkkana saa olla.

                            Comment

                            • Ruffryder
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2007
                              • 136
                              • Klaukkala

                              #15
                              Minulla on vuoden -02 Compact jossa on sporttiratti.

                              Haluaisin asentaa/asennuttaa autoon vakionopeudensäätimen.

                              Laakkosella napit rattiin maksaa 177 euroa. Onko miten hankalaa itse asentaa niitä tai tiedättekö paikkaa pääkaupunkiseudulla jossa olisi edullista ne asennuttaa?
                              Last edited by Ruffryder; 08-11-2007, 14:56.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎