Announcement

Collapse
No announcement yet.

Miksei 330 diesel käynnisty?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jolli
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 2556
    • Virolahti

    #16
    Originally posted by Sigfried View Post
    Pirun harvoin on tullut nähtyä manuaaleja joissa on P ja D, eikä taideta vapaatakaan merkitä N:llä :think
    Aah, hyvä pointti Mietin kun puhuttiin että pakkia jne ränkättiin.

    Muutamat mahdolliset vikakohteet M57:ssa mitkä aiheuttaa käynnistämättömyyttä:

    -Kampiakselin asentotunnistin, yleensä kylmänä ei toimi, pyörittää mutta ei tärähdä käyntiin.
    -Nokka-akselin asenotunnistin, yleensä puolilämpöisellä koneella ei toimi, pyörittää kyllä. Lähtee käyntiin kun anturin jäähdyttää / jäädyttää tai odottelee että kone on kylmänä. Tämän voit kokeilla kylmäsprayllä.
    - Siirtopumppu, jos ei hurinaa kuulu kuskin penkin alta ja / tai konehuoneessa polttoaineputkessa näkyy ilmakuplia.
    Inpalla näkee siirtopaineet jne.

    Osien hinnat n. 70eur / anturi ja siirtopumppu n.350eur.
    Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

    Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
    PM tavoittaa, puhelimella ei.

    Comment

    • Kepesjokke
      Bimmer Rookie
      • Apr 2011
      • 52
      • Lapland

      #17
      Kiitos, lueskelin tässä iteki usiamman topikin samasta aiheesta, en tienny että nuinki vika-altis keksintö on..

      Jos lähtisin nyt koittaan siitä pumpun releestä, onko se sulakkeitten takana vai päällä, saako ilman työkaluja esille ?
      E46 330d

      Comment

      • Kepesjokke
        Bimmer Rookie
        • Apr 2011
        • 52
        • Lapland

        #18
        eikö kukaan ole rassannu sitä relettä ?

        Lukenu hikipäässä palstat läpi että miten siihen releeseen pääsee käsiksi ni ei löytyny ohjeita.

        Lähteekö se sulaketaulu miten irti ku eihän sitä näe.. entä hanskalokero ? ei haluttas hajottaa mitään muovihilua.
        E46 330d

        Comment

        • Kepesjokke
          Bimmer Rookie
          • Apr 2011
          • 52
          • Lapland

          #19
          Rele oli ehjä joten tilasin sen siirtopumpun, jos ei sillä asetu ni pitää hinata jolleki korjaamolle.

          Voisko joku tähän minun monologin väliin evästää että missä kohtaa pohjaa se pumppu sijaitsee ku joutuu tuossa pihalla sen vaihtamaan?
          Last edited by Kepesjokke; 02-05-2011, 23:29.
          E46 330d

          Comment

          • suikka
            Bimmer Rookie
            • Dec 2004
            • 102
            • Finland

            #20
            Siinä kuskin penkin alla,suunnilleen...jos siirtopumpusta kyse eikä syöttöpumpusta!!
            Now:E30 323i-87,E30 325i cabrio -88,E30 325i M-Tech2 -90,E30 318is -91,E34 525i -89*2, E60 530D-03
            Ex: E30 323i-84,E30 320i-85,E34 535i-90,E39 525d,E46 330d,E39 530i-02,E36 318tds -96compact

            Comment

            • Kepesjokke
              Bimmer Rookie
              • Apr 2011
              • 52
              • Lapland

              #21
              Originally posted by suikka View Post
              Siinä kuskin penkin alla,suunnilleen...jos siirtopumpusta kyse eikä syöttöpumpusta!!
              kyllä, menny päähän tämä vitutus ni menee pumput sekasin :think saako sen kuinka helposti esille?
              E46 330d

              Comment

              • Jolli
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 2556
                • Virolahti

                #22
                Originally posted by Kepesjokke View Post
                kyllä, menny päähän tämä vitutus ni menee pumput sekasin :think saako sen kuinka helposti esille?
                Pohjapanssari irti, liittimet irti, letkut irti, pumppu irti. Uusi pumppu kiinni, letkut kiinni ja uusilla klemmareilla kasaan.

                Olisiko kuitenkin kannattanut INPAlla lukea koodit ennen osarulettia ja vaihtaa se rikkoutuntu osa.
                Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                PM tavoittaa, puhelimella ei.

                Comment

                • aamuna87
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2009
                  • 32
                  • Kuopio

                  #23
                  INPAsta en tiedä mitä tarkoittaa mutta vikakoodit on luettu, se selviää aiemmista viesteistä. 1260 syöttöpumpun ohjausjärjestelmä.
                  Last edited by aamuna87; 03-05-2011, 11:53. Reason: Edittiä.

                  Comment

                  • NokiLeka
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 2341
                    • Eurajoki

                    #24
                    Pelkkä siirtopumpun vika ei välttämättä riitä, niitä on kuitenkin kaksi kappaletta ja yksikin yleensä jaksaa sen verran toimittaa ainetta korkeapainepumpulle että auto lähtee käyntiin. Korkeapainepumpun hajoaminen taasen saa aikaan sen, että auto ei edes käynnisty.
                    "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                    Comment

                    • Kepesjokke
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2011
                      • 52
                      • Lapland

                      #25
                      Originally posted by Jolli View Post
                      Pohjapanssari irti, liittimet irti, letkut irti, pumppu irti. Uusi pumppu kiinni, letkut kiinni ja uusilla klemmareilla kasaan.

                      Olisiko kuitenkin kannattanut INPAlla lukea koodit ennen osarulettia ja vaihtaa se rikkoutuntu osa.
                      en tiiä mikä on INPA mutta viat on luettu samantien.

                      Originally posted by Kepesjokke View Post
                      en ole pistäny merkille hurinaa ?

                      Käytettiin nyt roikassa niin anto vikakoodin:
                      1260 syöttöpumpun ohjausjärjestelmä

                      Sitä se ei anna poistaa, eli vika on päällä..

                      siirtopumppu sitten ?
                      Pitää tänään repasta moottori esille ja käytellä liittimiä irti. edelleen ihmetyttää ku auto on pelannu tähän asti moitteettomasti ja yhtäkkiä meni täysin mykäksi, sen pakkikokeilun jälkeen.

                      pitänee sitte tilailla tuo korkeapainepumppu jos ei siirtopumpun vaiholla käynnisty, kuulostaa halvalta..
                      Last edited by Kepesjokke; 03-05-2011, 13:32.
                      E46 330d

                      Comment

                      • NokiLeka
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 2341
                        • Eurajoki

                        #26
                        Mulle vaihdettiin korkeapainepumppu -08 kun jäi auto kaupan pihaan. 1100€ oli muistaakseni lasku töineen, josta n.800€ oli pumpun osuus. Tuon kuolemisen pitäisi nähdä polttoaineen syöttöpaineesta, eli railiputken paine on siellä 1350 barin paikkeilla ja kun tuo pumppu kuoli niin paine oli muistaakseni vain 6 baria putkessa, eli sen mitä siirtopumput ilmeisesti sai aikaan. Tämä siis vanhassa M57 moottorissa, uudemmassa M57N koneessa paine on jo 1600 bar.
                        "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                        Comment

                        • Kepesjokke
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2011
                          • 52
                          • Lapland

                          #27
                          Mutta jos keskimmäinen siirtopumppu on mykkä niin ei kai se saa sinne korkeapainepumpulle asti riittävästi ainetta että se sais painetta aikaan ?

                          tuo perseen alla oleva pumppuhan pukkaa jotain 3-4baria ja tankissa oleva sen verran että se juuri putkessa huilaa.

                          Sitä korkeapainepumppua ei taida saaha tarvikkeena?
                          E46 330d

                          Comment

                          • Esa90
                            Newbiemmer
                            • Feb 2013
                            • 8
                            • Mikkeli

                            #28
                            bmw e46 330D

                            Täältä löytyis sellast viantynkää että välillä 330d hörähtää käyntii ja välillä ei millää. No tässä on nyt sitten vaihdettu polttoainesuodatin,pumppujen rele,tankkiin pummpu. Ok toimii jokseekin paremmin ja mutta silti välillä temppuilee? viime kesänä vaihettu nokka akselin asento tunnistin.

                            Silloku vikaa lähin selvittää niin otin pa-suodattimelta syöttävän letkun irti ja virrat päälle nii ei tullu löpöä letkusta mutta suodattimen päästä ruikkas ulospäi.

                            Vika koodia olis:
                            1A04 Electric auxiliary heater ei vaikuta tähä vikaan...
                            1260 Pre-supply pressure monitoring
                            09F6 Rail-pressure monitorin on engine start

                            Eli konstit alkaa olla loppumassa? ainoo mikä tulee mielee nii on auton pohjassa oleva siirtopumppu?
                            Attached Files
                            Last edited by Esa90; 06-03-2015, 14:45.

                            Comment

                            • MNi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2008
                              • 3143
                              • Tampere

                              #29
                              Vaikka tuosta listasta voi lähteä arpomaan: KLIK.

                              Moottorin tyyppi tarttis vielä tietää, 135kW M57 vai 150kW M57N?

                              Jos M57, ei ole erillistä siirtopumppua. Vikakoodi presupply monitoring kyllä vahvasti viittaa että kyseessä M57N. Tällöin siirtopumpun jälkeen pitäisi painetta olla vähintään 3,5 bar jotta korkeapainepumppu saa railille riittävän paineen eli vähintää 300 bar starttia varten. Jos tätä ei saavuteta, ei DDE anna käynnistyslupaa.

                              Todennäköisin vika siis siirtopumppu. Vain OEM, Bosch tai Pierburg suositeltava vaihtoehto.

                              Comment

                              • Esa90
                                Newbiemmer
                                • Feb 2013
                                • 8
                                • Mikkeli

                                #30
                                Moottorin tyyppi 135kW M57 + Karalan lastu


                                Jep OEM pumppu tilattu herra schmiedmannilta. Soitin vielä sinne putinkii kun osa numerolla olevat pumpput oli loppunu suomesta, eli vuosimallia alle 2001
                                no sit selvis että uudemman vuosimallin pumput käy vanhempaan autoon mutta vanhemman vuoden pumput ei käy uudempaa.

                                ja tähä vielä pieni lisäys!!

                                Silloku vikaa lähin selvittää niin otin pa-suodattimelta syöttävän letkun irti ja virrat päälle nii ei tullu löpöä letkusta mutta suodattimen päästä ruikkas ulospäi.
                                Last edited by Esa90; 07-03-2015, 11:21.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎