Itellä auto E36 325i.. ja siinä on vapari.. kyllä sen saa ainakin 3 vuoteen puhistaa ku hävii tehot sen huomaa ihan selvästi. melko paljon soratie ajoa..
Omassa E46 328i perusimanputsari maksaa 8.90€ motonetissä..
Huomasin että motonetin hinnastoon on tullut Simota vapaavirtaussuodatin jossa hintaa vaivaset 39€??
Hmm, vai pitääköhän tämä Simota suodatin paremmin muotonsa, koska tuo orkkis paperisuodatin tuppaa menettämään muotonsa ja ikäänkuin löystyy = useampi siivu kiinni toisissaan = "tukossa".
K&N koteloputsarissa on ainakin nuo bokkaukset todella vankkaa tekoa ja joku teräsverkko koko putsarin ympärillä ettei menetä muotonsa, onkohan tämä putsari myös verkotettu?
Ite kanssa miettinyt tota simotan suodatinta ku on toi nykyinen kyllä ihan vaihto kunnossa. Päästääköhän toi simota paljon sit pölyä läpi??
Jos epäilyttää , uusi se. Varsin edullisia ja Ihan_Hyviä tarvikkeenakin.
Ei tää oo niin vaikeeta.
Muutamat kerrat joskus suodattimia puhallelleena: ei se paperin sisään junttautunut paska mihinkään sieltä lähde , huomaat siitä että vanha jää painavammaksi kuin uusi. Tai voi niitä kopistella ja puhallella , sopii miettiä mitä kaikkea muuta sieltä pillistä paperiin tulee kuin ilmaa.
Polttimoitakin voi kopistella ja ravistella , ne alkaa joskus palamaan uudestaan..
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Omassa E46 328i perusimanputsari maksaa 8.90€ motonetissä..
Huomasin että motonetin hinnastoon on tullut Simota vapaavirtaussuodatin jossa hintaa vaivaset 39€??
Hmm, vai pitääköhän tämä Simota suodatin paremmin muotonsa, koska tuo orkkis paperisuodatin tuppaa menettämään muotonsa ja ikäänkuin löystyy = useampi siivu kiinni toisissaan = "tukossa".
K&N koteloputsarissa on ainakin nuo bokkaukset todella vankkaa tekoa ja joku teräsverkko koko putsarin ympärillä ettei menetä muotonsa, onkohan tämä putsari myös verkotettu?
Tolla Simotan hinnalla saat 4x vakion paperisuodattimen. Ja jos ajat jokaisella paperisuodattimella 20tkm, niin "tappiota" teet vasta 80tkm jälkeen. Jos taka-ajatuksena olisi myös taloudellinen peruste ostaa paskaa.
Eikai tollanen öljyttävä K&N paneeli orkkiskotelossa suodata sen huonommin kun orkkis, mutta sitähän taas ei voi käyttää ilmamassa mittauksella olevissa autoissa, ja öljyämättä se päästää pienen pölyn läpi.. Hyötyähän siitä ei muuta ole kuin pestävyys.
Olis muuten E34 535i sopiva sabeltin vapaavirtaussuodatin "kitti" ylimääräsenä lämpösuojineen jne jos joku haluaa ostaa
Ei tarvis niin usein vaihella, mut jos se pölyt laskee läpi niin eipä sitä sitten kannata ostaa. Onko kellään kokemuksia tosta simotan suotimesta vakiokoteloon??
Nii tätä tarkoitan http://kauppa.motonet.fi/images/app/160015.JPG
Last edited by riuska; 23-08-2009, 17:10.
Reason: linkki
Tolla Simotan hinnalla saat 4x vakion paperisuodattimen. Ja jos ajat jokaisella paperisuodattimella 20tkm, niin "tappiota" teet vasta 80tkm jälkeen. Jos taka-ajatuksena olisi myös taloudellinen peruste ostaa paskaa.
Itseasiassa 10tkm koska vaihdan ilmanputsarin jokaisen öljynvaihon yhteydessä.
Ärsyttää vaan toi että paperisuodatin menee lyttyyn niin siks mietin tota Simotaa jossa tota teräsverkkoa:
..tarkoitin lytyssä että se näyttää usein miten tämmöseltä tuo orkkis suodatin. Lytyssä siis siitä kohtaa mistä se imee kohti imusarjaa:
Tunnetustihan palaminen tarvii happea. Itsellä oli erittäin tukkoinen ilmansuodatin, verrattavissa oravan pesään , jonka puhdistin. Huomattava ero entiseen
Comment