Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Taka-akseli ongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ilezh
    Bimmer Rookie
    • Sep 2010
    • 173
    • Helsinki

    #31
    Tossa omassa 320 e46 vm. 2000, mittarissa 220 000 on ruvennut toi perä "tömähtämään" liikkeelle lähtiessä. Täytyypi ihmetellä mikä siellä on antautunut.

    Comment

    • toniwe
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2003
      • 316
      • Lahti

      #32
      Originally posted by kalkkuna View Post
      Pitääkö tommonen vika paljon ääntä?
      nimimerkillä 320da 487 tkm taulussa.
      Itellä ei juurikaan ylimääräsiä ääniä kuulunut, ehkä pieni "tumpsahdus" jollakin vaihteenvaihdolla, tuohon oli luultavasti kerennyt tottua pitkän ajan kuluessa. Kun nostettiin auto nosturille niin tuosta revenneestä kohdasta sai apurunkoa liikuteltua käsivoimin monta senttiä ylös ja alaspäin, oli kerennyt aikatavalla väljistyä. Tuli tosiaan tuo korjattua Turner Motor Sportin vahvikesarjalla, samalla vaihdoin polyuretaanipuslat mitä oli saatavilla ja muiden tilalle orkkiset koko perään, hintaa tuli kaikkinensa n. 850eur jos ei omalle työlle laske hintaa, pari päivää tuossa nosturilla meni kun koko homman korjas mutta kyllä kannatti, auton käyttäytyminen muuttui totaalisesti paremmaksi remontin jälkeen.

      Comment

      • djtimse
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2007
        • 712
        • jämsä

        #33


        eli tuosta tuo numero 9..

        tämähän taitaa olla se yleisin mikä aiheuttaa kolahduksen vaihdetta vaihtaessa.onko kuinka hankala vaihtaa ja millä nimellä tämän löytää esim. motonetistä?

        auto on e46 328 -98
        e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM

        Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita

        -JKL-Connection-
        ------------------------------------------------

        BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT

        Comment

        • mikkis
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 1897
          • Vantaa

          #34
          Originally posted by toniwe View Post
          Itellä ei juurikaan ylimääräsiä ääniä kuulunut, ehkä pieni "tumpsahdus" jollakin vaihteenvaihdolla, tuohon oli luultavasti kerennyt tottua pitkän ajan kuluessa. Kun nostettiin auto nosturille niin tuosta revenneestä kohdasta sai apurunkoa liikuteltua käsivoimin monta senttiä ylös ja alaspäin, oli kerennyt aikatavalla väljistyä. Tuli tosiaan tuo korjattua Turner Motor Sportin vahvikesarjalla, samalla vaihdoin polyuretaanipuslat mitä oli saatavilla ja muiden tilalle orkkiset koko perään, hintaa tuli kaikkinensa n. 850eur jos ei omalle työlle laske hintaa, pari päivää tuossa nosturilla meni kun koko homman korjas mutta kyllä kannatti, auton käyttäytyminen muuttui totaalisesti paremmaksi remontin jälkeen.
          Kyllä luulis että tuommoinen pitäis jonkunlaista kolahtelua ja vetelyä kiihdyttäessä tuo tumpsahteluhan kuuluu lähes joka e46:sesta :think
          Eikö katsastuksessakin jo olis tuommonen repeytymä pitänyt nähdä?
          Esim. käsijarrulla 1 vaihteella ja pakilla kikkaillessa tuosta varmasti olisi kuulunut ikävä rutina.
          Last edited by mikkis; 10-01-2011, 21:01.

          Comment

          • maukka86
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2006
            • 488
            • Pirkanmaa

            #35
            Originally posted by djtimse View Post
            http://www.realoem.com/bmw/showparts...33&fg=30&hl=49

            eli tuosta tuo numero 9..

            tämähän taitaa olla se yleisin mikä aiheuttaa kolahduksen vaihdetta vaihtaessa.onko kuinka hankala vaihtaa ja millä nimellä tämän löytää esim. motonetistä?

            auto on e46 328 -98
            Tuosta puslasta omankin auton kolahdus johtui. Vaihto oli kyllä semmoinen homma, että ei ihan äkkiä tee mieli uudestaan tehdä.

            Eli ensin perä irti autosta. Sen jälkeen porasin puslan täyteen reikiä ja löin isolla pajavasaralla kumin pois metallikehikostaan. Tämän jälkeen jäljellä olevan metalliholkin kimppuun. Siihen pari uraa rautasahalla ja tämän jälkeen sekin irtosi. Uusi menikin hieman helpommin paikalleen, kunhan siihen sai vain tasaisen vedon aikaiseksi.
            f22 220i

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #36
              Originally posted by toniwe View Post
              Vanha aihe, mutta tuli tänään ajankohtaiseksi. Normaalin huollon yhteydessä huomattiin että kuskinpuoleinen takakiinnike on antanut periksi, vaatinee TMS:n vahvistussatsin tai vastaavaan. Eipä taida enää 10 vuotta vanha 320d farkku mennä koritakuuseen, mittarissakin 360tkm. Näköjään näitä on myös pienikoneisissa ja tehottomissa härveleissä, oma auto on koko käyttöajan ollut pääasiassa matka-ajossa ja silti tuo kiinnitys pettää.
              Kurkkaappa apurungon puslia purkaessa, olen aika vahvasti sitä mieltä että nämä repeämisongelmat on rikkinäisten puslien syytä. Kuvassasi olevakin pusla näyttäisi olevan sökö, puslan keskiholkki ei ole enää kohdallaan. Sitten kun nuo löystyy, pääsee akselisto nitkuttamaan korista kiinnityspisteet irti.

              Omaa E36 rustailin uusilla osilla nippuun juuri viime vkl, apurunko oli melkein sentin valunut alaspäin, vaikka puslat oli yhtenä palana ja ilman suurempia ulkoisia murtumia.

              Polkemiset ym. ei juurikaan noihin vaikuta niin kauan kun tuolla on kaikki ehjää.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • |auri
                Bimmer Rookie
                • Mar 2010
                • 198
                • Helsinki

                #37
                Jos perä ei ole revennyt niin mikä mahtaa tota tumpsahtelua aiheuttaa? Itellä 328 automaatilla ja kun siirtää D:lle tai pakille kuuluu tumpsahdus. Samoin jos stepillä pistää vaikka kakkosen sisään ja ottaa vauhtia sen verran että kierroksia on 3000rpm ja polkasee kaasun nopeasti pohjaan ja ylös kuuluu tumpsahdus.

                Ajettu nyt 203tkm ja 200tkm kohdilla vaihdettiin pitkittäisen alatukivarren helat ja samalla silmäiltiin perää eikä kenelläkään osunut silmään, että olisi perä repeytynyt irti ja autoa tutki ainakin 10 eri silmäparia. Ei ollut silloin tiedossa tämä tyyppivika joten ei tullut erityisesti ihmeteltyä, mutta luulisi, että joku olisi huomannut jos perä olisi repeytynyt irti. Ja toi tumpsahtelu kuului ennen tota remppaa.

                Comment

                • Jefu
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2010
                  • 58
                  • Helsinki

                  #38
                  Originally posted by Lallevihtinen View Post
                  Kuulin että merkki liike oli ottanu 5000€ kyseisen repeytymän korjauksesta kokonaisuudessaan. Ei sen takia silti hyvää autoo kannata jättää ostamatta...siis että jätänpä ostamatta E46:sen kun sen akselisto voi repeytyä irti. Kyllä sen hitsaamalla korjaa..
                  Halpaa ku saippua. Viimeisin tarjous 5700 kiiltävää Laakkosella, töiden osuus 5000e ja osat 700e. 'mistä näitä senttejä oikein tulee...'
                  MB SLK 350
                  Korealainen mopoauto

                  Ex: Yamaha YZF-R1
                  Honda CB1000RA
                  Bmw E46 328Ci

                  Comment

                  • DohDoh
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2004
                    • 333
                    • 60°23′10″N, 23°07′30″E

                    #39
                    Originally posted by djtimse View Post
                    http://www.realoem.com/bmw/showparts...33&fg=30&hl=49

                    eli tuosta tuo numero 9..

                    tämähän taitaa olla se yleisin mikä aiheuttaa kolahduksen vaihdetta vaihtaessa.onko kuinka hankala vaihtaa ja millä nimellä tämän löytää esim. motonetistä?

                    auto on e46 328 -98
                    Originally posted by maukka86 View Post
                    Tuosta puslasta omankin auton kolahdus johtui. Vaihto oli kyllä semmoinen homma, että ei ihan äkkiä tee mieli uudestaan tehdä.

                    Eli ensin perä irti autosta. Sen jälkeen porasin puslan täyteen reikiä ja löin isolla pajavasaralla kumin pois metallikehikostaan. Tämän jälkeen jäljellä olevan metalliholkin kimppuun. Siihen pari uraa rautasahalla ja tämän jälkeen sekin irtosi. Uusi menikin hieman helpommin paikalleen, kunhan siihen sai vain tasaisen vedon aikaiseksi.
                    Omassa E46 320i vaihdatin kyseisen puslan BMW-liikkeessä noin 1,5h meni siihen töitä ja itse pusla maksoi n. 45€. Heillä toki oma työkalu sen poistamiseen. En kyllä itse sen vaihtoa halunnut ajatellakkaan, kun tiesin kummoinen jumppa siitä koituisi.

                    Parhaiten kyseisen vian näkee katsomalla perämurikan liikettä, kun kaveri koittaa liikkeelle käsijarrua vasten. Mielestäni Youtubesta löytyy videokin kyseisestä liikkumisesta.

                    Comment

                    • van_gils
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2011
                      • 117
                      • keski-suomi

                      #40
                      Nyt alkoi jännittämään Toivon todella että mun 330xda:sta ei ole perä revennyt!! Täytyypä käyttää se jossain välissä tarkistuksessa...

                      Comment

                      • huppu
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2010
                        • 423
                        • Rovaniemi

                        #41
                        Tumpsahtelee kakkoselle laitettaessa (ei muuten). Perässäkin vähän kolisee/tumpsahtelee vieläkin välillä vaikka vasta vaihdettiin takaiskarit ja takatukivarren ylähela vaikkei huoltomiehen mukaan siellä muita osia ollu väljänä. Liekkö sitten johtuu epätasaisista teistä näin talvella... :think hyvin jännä...
                        BMW E46 318d 10/04

                        Comment

                        • Tupelex
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2008
                          • 145
                          • --

                          #42
                          Kyllä minusta tuo perähässäkän irtoaminen korista on aika harvinaista koska minun kahdella kaverilla myös e46:set ja tuollaisia ongelmia ei ole ollut kenekkään autossa.
                          Toinen niistä ajaa kuin reikäpää mutta auto toimii kuin unelma jota monesti ihmettelen.
                          Nuo alustanpuslat kannattee kyllä tutkailla jos väljyyttä vähänki löytyy niin se voi nitkuttaa sitä peräpäätä kokonaisuudessaan ja kiinnitykset pettää.
                          F11 523i
                          Ex: e61 530da , e21 320, e28 520, e34 525ix, e46 320d

                          Comment

                          • CaJii
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2009
                            • 30
                            • Kokkola

                            #43
                            Originally posted by Tupelex View Post
                            Kyllä minusta tuo perähässäkän irtoaminen korista on aika harvinaista koska minun kahdella kaverilla myös e46:set ja tuollaisia ongelmia ei ole ollut kenekkään autossa.
                            Toinen niistä ajaa kuin reikäpää mutta auto toimii kuin unelma jota monesti ihmettelen.
                            Nuo alustanpuslat kannattee kyllä tutkailla jos väljyyttä vähänki löytyy niin se voi nitkuttaa sitä peräpäätä kokonaisuudessaan ja kiinnitykset pettää.
                            Aika suppea otanta jos kahdella kaverilla ei ole vielä sattunut mitään. Vaikuttaisi enemmänkin olevan kyseiselle mallille ominainen ominaisuus, joka mahdollisesti tulee eteen ennemmin tai myöhemmin. Nimimerkin Cell analyysi puslien vaikutuksesta apurungon repeytymiseen voi olla hyvinkin oikeassa.

                            Comment

                            • Tupelex
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2008
                              • 145
                              • --

                              #44
                              Originally posted by CaJii View Post
                              Aika suppea otanta jos kahdella kaverilla ei ole vielä sattunut mitään. Vaikuttaisi enemmänkin olevan kyseiselle mallille ominainen ominaisuus, joka mahdollisesti tulee eteen ennemmin tai myöhemmin. Nimimerkin Cell analyysi puslien vaikutuksesta apurungon repeytymiseen voi olla hyvinkin oikeassa.
                              Ehkä niin mutta kun ottaa kilometrit huomioon mitä tuolla minun 380tkm. kahden kaverin muun 300tkm ja 260tkm. jokainen näistä on vm-00. Luulisi jo näillä kilsoilla irtoamisia näkyvän jos kyseiselle mallille ominaisuus.
                              Monesti kummastelen kun näitä yleistetään, vaan voipi olla että nämä paremmat yksilöt ovat päätyneet juuri kaveripiriimme.
                              F11 523i
                              Ex: e61 530da , e21 320, e28 520, e34 525ix, e46 320d

                              Comment

                              • van_gils
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2011
                                • 117
                                • keski-suomi

                                #45
                                Tämä on vähän samanlainen juttu kun se että vitot on ihan paskoja! Ostin ex-vitoni ja sitten lueskelin mersufoorumilta autosta juttuja ja olin 2viikkoa oston jälkeen valmis myymään kyseisen kapikstuksen kun oli niin kamalaa luettavaa ja sai semmoinen käsityksen että auto hajoaa käsiin No ajoin autolla 150tkm ja hehkut/suuttimet piti vaihtaa ja kuluosia tietty mutta niinhän jokaiseen autoon! Eli itsellä ei ole vitoista mitään pahaa sanottavaaEdellinen autoni oli S500 ja siitäkin löytyi tarinaa jos jonkinmoista mutta sen kyllä sitten hukkasin ennen kun ilmajousiin alkoi ilmaantumaan vikoja, maksaa meinaan yksi tolppa 1300€ suomessa Ja olihan tuon ässän kulutus vähän erinlaista kun 330 riisseli bemun, mutta vielä ei vaihto harmita vaikka S500 oli kyllä paras auto millä olen koskaan ajanut

                                Originally posted by Tupelex View Post
                                Ehkä niin mutta kun ottaa kilometrit huomioon mitä tuolla minun 380tkm. kahden kaverin muun 300tkm ja 260tkm. jokainen näistä on vm-00. Luulisi jo näillä kilsoilla irtoamisia näkyvän jos kyseiselle mallille ominaisuus.
                                Monesti kummastelen kun näitä yleistetään, vaan voipi olla että nämä paremmat yksilöt ovat päätyneet juuri kaveripiriimme.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎