Onko näitä taka-akselin ongelmia ilmennyt tai onko tiedossa miten paljon Suomessa / tämän foorumin käyttäjillä? Kyllähän edellisten sivujen videot ja listat pistää miettimään jos on E46:a hankkimassa..
Mikähän sen repeämän saa aikaan? Moottorin vääntö vai kallistuksen vakaaja? Veikkaisin jälkimmäistä.
Ois jotenkin sellainen tunne että eniten se sivuttainen vääntö aiheuttaisi rasitusta apurunkoon ja tästä sen kiinnityspisteisiin. Syystä että poikittaiset tukivarret ovat ainoastaan apurungossa kiinni. Moottorin vääntöä pitäisin vähintään hyvänä kakkosena.
Paskojahan nämä 300 sarjan vehkeet ovat jos vertaa 500 sarjaan. e36 ja e46 korisissakaan ei kärjistäen ole muuta eroa kuin e46: ssa pienempi räminä sisällä. En kyllä ole ajanut kuin molempien sarjojen alkupään autoilla. 500 sarjasta sen verran tietoa mitä noita on tutulla ollut / ite ajanut että kyllä ne on oikeita bmw autoja.
Kuulin että merkki liike oli ottanu 5000€ kyseisen repeytymän korjauksesta kokonaisuudessaan. Ei sen takia silti hyvää autoo kannata jättää ostamatta...siis että jätänpä ostamatta E46:sen kun sen akselisto voi repeytyä irti. Kyllä sen hitsaamalla korjaa..
sigpic
BMW E93 335i & BMW M550Dx
EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.
Onko näitä taka-akselin ongelmia ilmennyt tai onko tiedossa miten paljon Suomessa / tämän foorumin käyttäjillä? Kyllähän edellisten sivujen videot ja listat pistää miettimään jos on E46:a hankkimassa..
Tiedän lähipiiristä kaksi E46:tta joissa on revennyt akseli irti. Molemmat korjattu koritakuun piikkiin.
Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069 Current E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Vanha aihe, mutta tuli tänään ajankohtaiseksi. Normaalin huollon yhteydessä huomattiin että kuskinpuoleinen takakiinnike on antanut periksi, vaatinee TMS:n vahvistussatsin tai vastaavaan. Eipä taida enää 10 vuotta vanha 320d farkku mennä koritakuuseen, mittarissakin 360tkm. Näköjään näitä on myös pienikoneisissa ja tehottomissa härveleissä, oma auto on koko käyttöajan ollut pääasiassa matka-ajossa ja silti tuo kiinnitys pettää.
Vanha aihe, mutta tuli tänään ajankohtaiseksi. Normaalin huollon yhteydessä huomattiin että kuskinpuoleinen takakiinnike on antanut periksi, vaatinee TMS:n vahvistussatsin tai vastaavaan. Eipä taida enää 10 vuotta vanha 320d farkku mennä koritakuuseen, mittarissakin 360tkm. Näköjään näitä on myös pienikoneisissa ja tehottomissa härveleissä, oma auto on koko käyttöajan ollut pääasiassa matka-ajossa ja silti tuo kiinnitys pettää.
Pitääkö tommonen vika paljon ääntä?
nimimerkillä 320da 487 tkm taulussa.
Mitään mahdollisuuksia saada esim. Laakkonen tekemään mitään tuon perän vahvistamiseksi? Ei muuten, mutta auto on tuo sigun 330iA (tehty 01/2001) ja alusta alkaen Suomessa, joten todennäköisyydet jonkin rikkoutumisen alkamiseen ovat kohtuulliset.
Last edited by Petteri75; 10-01-2011, 14:49.
Reason: Koritakuu 6v..
Comment