Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 xenon valojen suuntaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pred
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2007
    • 442
    • E-Pohjanmaa

    #16
    Originally posted by Dani View Post
    [offtopic]

    pystyykö E46:lla kääntämään rattia tappiin jos navasta kaareen on 305mm
    ..hiukka matala, onko kuvia?


    [/offtopic]
    Heh joo on tuo hiukka matala Kyllä ne renkaat vielä kääntyy ja vaikka jousitus painuu, niin muutama milli jää tilaa renkaan ja kaaren väliin. Nostan tuota vähän huomenna, kun kylillä tuli jo muutama paikka minne ei ollut asiaa...

    Niin ja asiaan eli tutkin tuota konehuonetta ja löysin korkeuden säätöruuvit. Puusilmä en niitä heti huomannut, vaikka kattelinkin. Ihan näkösällä ne oli...vissiin vähän liiankin Niistä nyt seinää vasten ruuvasin noita korkeammalle ja automaattinen säätökin näyttää toimivan. Pitää vielä hienosäätää tuo valojen korkeus, kun summassa niitä säädin.
    Tesla Model 3 Performance
    EX: BMW F36 420d Gran Coupé x-drive M-Sport
    EX: VW Touran 2.0 TDI
    EX: VW R6 Polo GTI
    EX: Audi 4F A6 Avant 3.0Tdi Quattro
    EX: BMW E91 325dA M-sport
    EX: BMW E46 320d touring M-sport
    EX: VW Golf IV Variant 1.9 Tdi PD
    EX: Seat Leon 1.9 Tdi PD
    EX: Peugeot 605 3.0 v6 sr
    EX: Ford Sierra 4D 2.0i DOCH

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17505
      • Turku

      #17
      Mitenkäs sitä alustaa nostat? Kun Bemuihinhan ei jousikumejakaan ole...

      Olisi kiva tietää siitä säädöstä, itse en noista eturipustuksen osista paljoa ymmärrä, joten en sitä lähtenyt edes ihmettelemään...

      Täytyy mittailla jossain vaiheessa niitä kaaren ja navan välisiä eroja.
      Näillä mennään:
      - BMW E81 118i since 2017
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • Pred
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2007
        • 442
        • E-Pohjanmaa

        #18
        Originally posted by Laku View Post
        Mitenkäs sitä alustaa nostat? Kun Bemuihinhan ei jousikumejakaan ole...

        Olisi kiva tietää siitä säädöstä, itse en noista eturipustuksen osista paljoa ymmärrä, joten en sitä lähtenyt edes ihmettelemään...

        Täytyy mittailla jossain vaiheessa niitä kaaren ja navan välisiä eroja.
        Mulla on säädettävä alustasarja tuossa... Ei kait tuo asennontunnistusanturi mikään kovin kummoinen vehje ole. Ite tosiaan nyt säädin noista ruuveista, jotka on umpioiden takana. Testailin tuossa ja näyttäis tuo asennontunnistus toimivan ihan ok....Pääasia, että sai suunnattua valot suunnilleen kohdalleen, niin näkee taas
        Tesla Model 3 Performance
        EX: BMW F36 420d Gran Coupé x-drive M-Sport
        EX: VW Touran 2.0 TDI
        EX: VW R6 Polo GTI
        EX: Audi 4F A6 Avant 3.0Tdi Quattro
        EX: BMW E91 325dA M-sport
        EX: BMW E46 320d touring M-sport
        EX: VW Golf IV Variant 1.9 Tdi PD
        EX: Seat Leon 1.9 Tdi PD
        EX: Peugeot 605 3.0 v6 sr
        EX: Ford Sierra 4D 2.0i DOCH

        Comment

        • NokiLeka
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 2341
          • Eurajoki

          #19
          Originally posted by Laku View Post
          Olisi kiva tietää siitä säädöstä, itse en noista eturipustuksen osista paljoa ymmärrä, joten en sitä lähtenyt edes ihmettelemään...
          Siellä on anturi etu- ja taka-akselilla ja boksi vertaa niiden eroa ja säätää valot sen mukaan. Tarkoituksenahan on pitää valot oikealla korkeudella kuormattunakin. Perussäätöön löytyy säätökiekot lyhyiden umpioiden päältä joista voidaan säätää valojen korkeutta, korkeuden säätö vaikuttaa myös pitkiin, eli ne nousevat ja laskevat samasta kiekosta.
          "I do everything my Rice Crispies tell me to"

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17505
            • Turku

            #20
            Originally posted by NokiLeka View Post
            Siellä on anturi etu- ja taka-akselilla ja boksi vertaa niiden eroa ja säätää valot sen mukaan. Tarkoituksenahan on pitää valot oikealla korkeudella kuormattunakin. Perussäätöön löytyy säätökiekot lyhyiden umpioiden päältä joista voidaan säätää valojen korkeutta, korkeuden säätö vaikuttaa myös pitkiin, eli ne nousevat ja laskevat samasta kiekosta.
            Kiitos jälleen tyhjentävästä vastauksesta ja vilpittömästä neuvomisenhalusta sinulle, Nokileka !
            Näillä mennään:
            - BMW E81 118i since 2017
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎