Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jälkiasennus-Xenonit E46 malliin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ceeray
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1399
    • Kuopio

    #16
    Ilmeisesti E46 coupe facelift malli on epäkiitollinen xenoneiden laittoon, ei juuri ole kellään kokemusta?

    Ehkä sitten philips diamondvision..
    Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

    Comment

    • erese
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 478
      • Vantaa

      #17
      Originally posted by Ceeray View Post
      Ilmeisesti E46 coupe facelift malli on epäkiitollinen xenoneiden laittoon, ei juuri ole kellään kokemusta?

      Ehkä sitten philips diamondvision..
      Siis kyllähän sä ne xenonit voit siihen laittaa, voi olla että menee katsastuksestakin läpi tai sitten ei, riippuu katsarista.

      Tuon automaattisen korkeudensäädön toimimaan saamiseksi pitää vaihtaa valomoduli ja vetää korkeudensäätöantureille piuhat etu ja taka-akseleille ja tämän lisäksi varmaan auto pitää koodata niille xenoneille. Ja sittenkään en tiedä että löytyykö sulta umpioista hyväksyntää xenoneille (DC, DCR)..

      No anyway, ilman tuota automaattista korkeudensäätöä ne ei ole kuitenkaan lailliset kun on nuin uusi auto. Mutta jos haluat varman päälle pelata niin lykkäät ne xenonit kiinni ja otat ne pois aina ennen katsastusta.
      F40 -20
      F20 -13
      E46 320D Touring -01
      E36 "nokivasara" Touring -99

      Comment

      • jad
        BTCF Member
        • Feb 2007
        • 279
        • Helsinki

        #18
        Se E, e tai CE hyväksyntä noissa sarjoissa on ainoastaan ballastilla. Eli H kannalla olevia laillisia xenon polttimoita ei ole. Eli polttimossa itsessään pitää olla hyväksyntä merkintä. Ja kyllä PK-Seudulta xenon huolto/asennuspiste löytyy Tunnen mä yhden kaverin, tarvittaessa myös tekee muutokset ajovalojen check järjestelmään.
        www.carbonracingteam.fi

        Comment

        • erese
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 478
          • Vantaa

          #19
          Originally posted by jad View Post
          Se E, e tai CE hyväksyntä noissa sarjoissa on ainoastaan ballastilla. Eli H kannalla olevia laillisia xenon polttimoita ei ole. Eli polttimossa itsessään pitää olla hyväksyntä merkintä. Ja kyllä PK-Seudulta xenon huolto/asennuspiste löytyy Tunnen mä yhden kaverin, tarvittaessa myös tekee muutokset ajovalojen check järjestelmään.
          No joo mut moniko katsari alkaa polttimoita katteleen, ainoastaan siinä tapauksessa et väri on esmes 6000-8000 kelviniä ja siitä ylöspäin tai jotain..

          sitäpaitsi kyllä siihen umpion H7:n kiinnikkeeseen saa menemään ihan oikealla E-hyväksynnällä varustetun D2S -polttimon. Mut ei siitä mitään iloa ole jos muut komponentit eivät ole lain mukaisia..:think
          F40 -20
          F20 -13
          E46 320D Touring -01
          E36 "nokivasara" Touring -99

          Comment

          • erese
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 478
            • Vantaa

            #20
            Originally posted by jad View Post
            Se E, e tai CE hyväksyntä noissa sarjoissa on ainoastaan ballastilla. Eli H kannalla olevia laillisia xenon polttimoita ei ole. Eli polttimossa itsessään pitää olla hyväksyntä merkintä. Ja kyllä PK-Seudulta xenon huolto/asennuspiste löytyy Tunnen mä yhden kaverin, tarvittaessa myös tekee muutokset ajovalojen check järjestelmään.
            No joo mut moniko katsari alkaa polttimoita katteleen, ainoastaan siinä tapauksessa et väri on esmes 8000 kelviniä ja siitä ylöspäin tai jotain..

            sitäpaitsi kyllä siihen umpion H7:n kiinnikkeeseen saa menemään ihan oikealla E-hyväksynnällä varustetun D2S -polttimon. Mut ei siitä mitään iloa ole jos muut komponentit eivät ole lain mukaisia..:think
            F40 -20
            F20 -13
            E46 320D Touring -01
            E36 "nokivasara" Touring -99

            Comment

            • erese
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2006
              • 478
              • Vantaa

              #21
              Originally posted by jad View Post
              Se E, e tai CE hyväksyntä noissa sarjoissa on ainoastaan ballastilla. Eli H kannalla olevia laillisia xenon polttimoita ei ole. Eli polttimossa itsessään pitää olla hyväksyntä merkintä. Ja kyllä PK-Seudulta xenon huolto/asennuspiste löytyy Tunnen mä yhden kaverin, tarvittaessa myös tekee muutokset ajovalojen check järjestelmään.
              No joo mut moniko katsari alkaa polttimoita katteleen, ainoastaan siinä tapauksessa et väri on esmes 8000 kelviniä ja siitä ylöspäin tai jotain..

              sitäpaitsi kyllä siihen umpion H7:n kiinnikkeeseen saa menemään ihan oikealla E-hyväksynnällä varustetun D2S -polttimon. Mut ei siitä mitään iloa ole jos muut komponentit eivät ole lain mukaisia..sekun ei pelkästään riitä että ballastissa tai polttimossa on E tai CE-merkintä :think
              Last edited by erese; 14-09-2007, 18:16.
              F40 -20
              F20 -13
              E46 320D Touring -01
              E36 "nokivasara" Touring -99

              Comment

              • Veiled
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2007
                • 1130
                • Helsinki

                #22
                onko kukaan sattunut kysymään paljonko xenonien jälkiasennus maksaa Laakkosella? siis jos laitattaa bemun omat.

                ja kysyinkin itse. asennettuina n. 2150euroa. ihanan kallista...

                -v-
                Last edited by Veiled; 18-09-2007, 14:47.
                /// X6 35i AlpinWeiss ///

                Pesua, tummennuksia, yliteippausta yms. helsingissä:

                www.automatrix.fi

                Comment

                • Ceeray
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 1399
                  • Kuopio

                  #23
                  Ebaysta olen kattellu parina päivänä nyt xenon settiä.. on muuten veroineenkin puoleen hintaan suomeen verrattuna....

                  Saas nähdä, tilaanko suomesta vai otanko riskin ja tilaan kiinasta. Tai sitten puolitan riskiä ja tilaan saksasta.

                  Kun on tottunut ulkomailta ostelemaan tavaraa niin eiköhän nuo mene xenonitkin sieltä. 5000K väriä taidan metsästää, 6000K alkaa olla jo ehkä liian sininen. Tarjontaa on vain tuohon 6000K luokkaan paljon enemmän.

                  E46 tarttee sitten piuhasettiä jolla estää vikailmoitus, eli vastusta väliin..

                  Tietääkö kukaan kuinka tehokasta vastusta tuohon tarvitaan? Voisi itse ostaa osan ja hitsata sen sinne väliin..
                  Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                  Comment

                  • Tur_re
                    BTCF Member
                    • May 2007
                    • 199
                    • Lahti

                    #24
                    Originally posted by Ceeray View Post
                    Tietääkö kukaan kuinka tehokasta vastusta tuohon tarvitaan? Voisi itse ostaa osan ja hitsata sen sinne väliin..
                    En ainakaan itsellä oo tarvinnu mitään vastuksia sinne väliin ja hyvin on pelannu, eikä tietokone ole herjannu valoja..
                    Tuoltahan saat ihan koto suomesta eikä hinnat päätä huimaa.
                    F10 nokileka:think

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17799
                      • Jämsä

                      #25
                      Originally posted by Ceeray View Post
                      Ebaysta olen kattellu parina päivänä nyt xenon settiä.. on muuten veroineenkin puoleen hintaan suomeen verrattuna....

                      Saas nähdä, tilaanko suomesta vai otanko riskin ja tilaan kiinasta. Tai sitten puolitan riskiä ja tilaan saksasta.

                      Kun on tottunut ulkomailta ostelemaan tavaraa niin eiköhän nuo mene xenonitkin sieltä. 5000K väriä taidan metsästää, 6000K alkaa olla jo ehkä liian sininen. Tarjontaa on vain tuohon 6000K luokkaan paljon enemmän.

                      E46 tarttee sitten piuhasettiä jolla estää vikailmoitus, eli vastusta väliin..

                      Tietääkö kukaan kuinka tehokasta vastusta tuohon tarvitaan? Voisi itse ostaa osan ja hitsata sen sinne väliin..
                      kiinasta ei kannata yhtä sarjaa lähteä edes tilaamaan. ebayn kautta saa saksasta halvemmalla.
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • Ceeray
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 1399
                        • Kuopio

                        #26
                        Ebay saksa GT-HID sarja kotiovelle 119€ 6000K väri. Ebay saksa 5000K kotiovelle säkällä se 50€ joku muu merkkinen sarja.

                        Ebay.com kiina/taiwan yms yms. Sarjat alkaen 39$->28€ + hillittömät postikulut ja tullit= sarja n. 100€

                        5000K värisiä metsästelen mutta mites sakilla on kokemusta noista 6000K värisistä?


                        Ja suomilisä noissa hinnoissa johtuukin juuri tulleista, alveista ja tietysti kauppiaan katteesta joka on sarjaa kohti varmaan isommissa tilauksissa sen 100€/per sarja. Mutta jollakinhan kauppiaankin pitää elää! Itse vain olen aika "hintatietoinen" ja harrastelen nettikauppaa vähän muissakin tarvikkeissa. Ongelmatilanteet vain joutuu sitten hoitamaan itse, ei voi kotimaisen myyjän kanssa kiistelemään sekä takuujutut kusee joskus. Pääosin onnistuu kyllä aina itsekin..
                        Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                        Comment

                        • Tomppa123
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 1980
                          • Salo

                          #27
                          Joutuukos sinne laittamaan jonkun piuhasarjan vai vaihtaaan vaan liittimien päitä? kun kyseessä faceliftin xenonit pre-faceliftiin, jossa on ihan normilamput?

                          Comment

                          • an13
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2005
                            • 260

                            #28
                            6000K on aika optimi valon määrän ja laadun suhteen. Ei se tiessä näytä käytännössä yhtään siniseltä, vaan pelkästään kirkkaan valkoiselta. Verrattuna 8000K joka on jo selvän tuuninkisininen. Ihan suurin valon määrä taisi wikin mukaan olla 6300K ja enempihän on parempi.
                            ex-535iA E34

                            Comment

                            • Ceeray
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2005
                              • 1399
                              • Kuopio

                              #29
                              Jaah... mun tietääkseni suurin valomäärä tulee juurikin tuossa 4000-5000K.

                              Mutta jos ne nyt ei liian siniset ole niin hyvä niin, saatavuus on paljon parempi noissa 6000K.
                              Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                              Comment

                              • an13
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2005
                                • 260

                                #30
                                En ole varma tuosta voimakkuudesta, löysin vaan tämän aiheesta http://en.wikipedia.org/wiki/Luminous_efficacy
                                ex-535iA E34

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎