Ilmeisesti E46 coupe facelift malli on epäkiitollinen xenoneiden laittoon, ei juuri ole kellään kokemusta?
Ehkä sitten philips diamondvision..
Siis kyllähän sä ne xenonit voit siihen laittaa, voi olla että menee katsastuksestakin läpi tai sitten ei, riippuu katsarista.
Tuon automaattisen korkeudensäädön toimimaan saamiseksi pitää vaihtaa valomoduli ja vetää korkeudensäätöantureille piuhat etu ja taka-akseleille ja tämän lisäksi varmaan auto pitää koodata niille xenoneille. Ja sittenkään en tiedä että löytyykö sulta umpioista hyväksyntää xenoneille (DC, DCR)..
No anyway, ilman tuota automaattista korkeudensäätöä ne ei ole kuitenkaan lailliset kun on nuin uusi auto. Mutta jos haluat varman päälle pelata niin lykkäät ne xenonit kiinni ja otat ne pois aina ennen katsastusta.
Se E, e tai CE hyväksyntä noissa sarjoissa on ainoastaan ballastilla. Eli H kannalla olevia laillisia xenon polttimoita ei ole. Eli polttimossa itsessään pitää olla hyväksyntä merkintä. Ja kyllä PK-Seudulta xenon huolto/asennuspiste löytyy Tunnen mä yhden kaverin, tarvittaessa myös tekee muutokset ajovalojen check järjestelmään.
Se E, e tai CE hyväksyntä noissa sarjoissa on ainoastaan ballastilla. Eli H kannalla olevia laillisia xenon polttimoita ei ole. Eli polttimossa itsessään pitää olla hyväksyntä merkintä. Ja kyllä PK-Seudulta xenon huolto/asennuspiste löytyy Tunnen mä yhden kaverin, tarvittaessa myös tekee muutokset ajovalojen check järjestelmään.
No joo mut moniko katsari alkaa polttimoita katteleen, ainoastaan siinä tapauksessa et väri on esmes 6000-8000 kelviniä ja siitä ylöspäin tai jotain..
sitäpaitsi kyllä siihen umpion H7:n kiinnikkeeseen saa menemään ihan oikealla E-hyväksynnällä varustetun D2S -polttimon. Mut ei siitä mitään iloa ole jos muut komponentit eivät ole lain mukaisia..:think
Se E, e tai CE hyväksyntä noissa sarjoissa on ainoastaan ballastilla. Eli H kannalla olevia laillisia xenon polttimoita ei ole. Eli polttimossa itsessään pitää olla hyväksyntä merkintä. Ja kyllä PK-Seudulta xenon huolto/asennuspiste löytyy Tunnen mä yhden kaverin, tarvittaessa myös tekee muutokset ajovalojen check järjestelmään.
No joo mut moniko katsari alkaa polttimoita katteleen, ainoastaan siinä tapauksessa et väri on esmes 8000 kelviniä ja siitä ylöspäin tai jotain..
sitäpaitsi kyllä siihen umpion H7:n kiinnikkeeseen saa menemään ihan oikealla E-hyväksynnällä varustetun D2S -polttimon. Mut ei siitä mitään iloa ole jos muut komponentit eivät ole lain mukaisia..:think
Se E, e tai CE hyväksyntä noissa sarjoissa on ainoastaan ballastilla. Eli H kannalla olevia laillisia xenon polttimoita ei ole. Eli polttimossa itsessään pitää olla hyväksyntä merkintä. Ja kyllä PK-Seudulta xenon huolto/asennuspiste löytyy Tunnen mä yhden kaverin, tarvittaessa myös tekee muutokset ajovalojen check järjestelmään.
No joo mut moniko katsari alkaa polttimoita katteleen, ainoastaan siinä tapauksessa et väri on esmes 8000 kelviniä ja siitä ylöspäin tai jotain..
sitäpaitsi kyllä siihen umpion H7:n kiinnikkeeseen saa menemään ihan oikealla E-hyväksynnällä varustetun D2S -polttimon. Mut ei siitä mitään iloa ole jos muut komponentit eivät ole lain mukaisia..sekun ei pelkästään riitä että ballastissa tai polttimossa on E tai CE-merkintä :think
Ebaysta olen kattellu parina päivänä nyt xenon settiä.. on muuten veroineenkin puoleen hintaan suomeen verrattuna....
Saas nähdä, tilaanko suomesta vai otanko riskin ja tilaan kiinasta. Tai sitten puolitan riskiä ja tilaan saksasta.
Kun on tottunut ulkomailta ostelemaan tavaraa niin eiköhän nuo mene xenonitkin sieltä. 5000K väriä taidan metsästää, 6000K alkaa olla jo ehkä liian sininen. Tarjontaa on vain tuohon 6000K luokkaan paljon enemmän.
E46 tarttee sitten piuhasettiä jolla estää vikailmoitus, eli vastusta väliin..
Tietääkö kukaan kuinka tehokasta vastusta tuohon tarvitaan? Voisi itse ostaa osan ja hitsata sen sinne väliin..
Tietääkö kukaan kuinka tehokasta vastusta tuohon tarvitaan? Voisi itse ostaa osan ja hitsata sen sinne väliin..
En ainakaan itsellä oo tarvinnu mitään vastuksia sinne väliin ja hyvin on pelannu, eikä tietokone ole herjannu valoja.. Tuoltahan saat ihan koto suomesta eikä hinnat päätä huimaa.
Ebaysta olen kattellu parina päivänä nyt xenon settiä.. on muuten veroineenkin puoleen hintaan suomeen verrattuna....
Saas nähdä, tilaanko suomesta vai otanko riskin ja tilaan kiinasta. Tai sitten puolitan riskiä ja tilaan saksasta.
Kun on tottunut ulkomailta ostelemaan tavaraa niin eiköhän nuo mene xenonitkin sieltä. 5000K väriä taidan metsästää, 6000K alkaa olla jo ehkä liian sininen. Tarjontaa on vain tuohon 6000K luokkaan paljon enemmän.
E46 tarttee sitten piuhasettiä jolla estää vikailmoitus, eli vastusta väliin..
Tietääkö kukaan kuinka tehokasta vastusta tuohon tarvitaan? Voisi itse ostaa osan ja hitsata sen sinne väliin..
kiinasta ei kannata yhtä sarjaa lähteä edes tilaamaan. ebayn kautta saa saksasta halvemmalla.
Ebay saksa GT-HID sarja kotiovelle 119€ 6000K väri. Ebay saksa 5000K kotiovelle säkällä se 50€ joku muu merkkinen sarja.
Ebay.com kiina/taiwan yms yms. Sarjat alkaen 39$->28€ + hillittömät postikulut ja tullit= sarja n. 100€
5000K värisiä metsästelen mutta mites sakilla on kokemusta noista 6000K värisistä?
Ja suomilisä noissa hinnoissa johtuukin juuri tulleista, alveista ja tietysti kauppiaan katteesta joka on sarjaa kohti varmaan isommissa tilauksissa sen 100€/per sarja. Mutta jollakinhan kauppiaankin pitää elää! Itse vain olen aika "hintatietoinen" ja harrastelen nettikauppaa vähän muissakin tarvikkeissa. Ongelmatilanteet vain joutuu sitten hoitamaan itse, ei voi kotimaisen myyjän kanssa kiistelemään sekä takuujutut kusee joskus. Pääosin onnistuu kyllä aina itsekin..
Joutuukos sinne laittamaan jonkun piuhasarjan vai vaihtaaan vaan liittimien päitä? kun kyseessä faceliftin xenonit pre-faceliftiin, jossa on ihan normilamput?
6000K on aika optimi valon määrän ja laadun suhteen. Ei se tiessä näytä käytännössä yhtään siniseltä, vaan pelkästään kirkkaan valkoiselta. Verrattuna 8000K joka on jo selvän tuuninkisininen. Ihan suurin valon määrä taisi wikin mukaan olla 6300K ja enempihän on parempi.
Comment