Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 328i nakuttaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peppe
    Bimmer Rookie
    • Dec 2005
    • 34
    • Helsinki

    #16
    Originally posted by Dani View Post
    Naputus oli voimakkaimillaan/selvin kun moottori hyrräs tyhjäkäynnillä, mutta kyllä se mielestäni napsu myös kun kierrätti konetta.


    Saattaa muuten olla että jokin suutin napsuu, mutta onko se sitten sen merkki että sanoo kohta sopimuksensa irti niin en tiedä.
    Tästä kiitos. Ite en ole päässyt kuuntelemaan ääntä kun konetta kierrättää.

    Eikö suutin anna vikakoodin?
    Jos siis laitan auton vikatestariin niin sieltä pitäis vian löytyä?

    Sinällään nyt yks ja sama mikä vian aiheuttaa kunhan "vika" selviää, että päästään korjaamaan.


    Originally posted by Cell View Post
    Eikös näissäkin ole muuttuvapituuksinen imusarja? Siinä on ainakin mekaanisia osia... Se on sitten eri asia onko siitä äänestä haittaa.
    Tässä vois vaikka olla jotain perää.

    Kun kaasun painaa 1. vaihteella pohjaan auton ollessa lähes paikallaan on havaittavissa ns. "turboviive". Huvittavaa sinällään kun auto vapari (vielä..)
    Eli kun poljin koskettaa lattiaa niin ensin nenä käy melkeen tuulilasissa ja sitte takaraivo löytää itsensä niskatuesta.
    "Tehot" on kyllä tallessa, se on testattu.

    Mistä löytäisin lisätietoa ton imusarjan liikkuvien osian funktiosita, käyttötarkotuksesta jne?
    Miietinpä, vaan, että toi "turboviive" nyt hyvinkin voisi liittyä imusarjan toimintaan.

    Niin sen verran vielä lisätäkseni kun joku kuitenki miettii, että eikö kaveri ole vielä vikakoodeja luettanut.
    Vikakoodit on luettu useampaakin otteeseen, mutta siellä ei mitään näy.
    Muutenhan tää saattais olla jopa liian helppoa.
    Last edited by Peppe; 13-09-2007, 23:17.
    ex. E46 323Ci -00

    Comment

    • Dani
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2007
      • 3847
      • Espoo

      #17
      Kait se siinä vaiheessa antaa vikakoodia kun se menee jumiin/ei toimi.
      Nyt se toimii mutta kauanko niin on eriasia, jos se nyt ylipäätään on tuo suutin joka napsuu ylikovaa
      sigpic
      Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

      Comment

      • JayP
        Newbiemmer
        • May 2004
        • 12

        #18
        Tulikos näihin nakutuksiin mitään selvyyttä?

        Mulla on sama ongelma joka on pikkuhiljaa pahentunut ja tänään yksi teknisempi kaveri sanoi että todennäköisesti on laturi tai ilmastoinnin kompressori joka pitää nakutusta. Minkäköhän arvoinen remppa tossa olisi kyseessä?

        Comment

        • Dani
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2007
          • 3847
          • Espoo

          #19
          Tässä Peppen tapauksessa ei kyllä ollut kyseessä laturi saatika imastoinnin kompura.
          Peppen autokin taitaa olla myyty, ellen nyt ihan väärin katsellut...

          Oliskohan jokin tulppa ollut löysällä, en muista että puhuttiinko asiasta.
          sigpic
          Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

          Comment

          • reddewil
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 3015
            • West Coast

            #20
            Ois varmaan pitäny tulla kuuntelemaan, mutta en muistanut... Koititteko kuunnella puutikulla tai stetoskoopilla?
            Olen edelleen sitä mieltä että hiljainen kone ääntää melkein eniten suuttimista, ja se että ne ääntää ei takoita että ne hajoaa. Nim.320tkm naksutusta takana... Eli suuttimen solenoidi kun vetää niin siitä kuuluu ääni, nipponeissa pienempi tosin.
            ...

            Comment

            • Dani
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2007
              • 3847
              • Espoo

              #21
              Meitä oli kolme jolla pelti auki ja kaikkien koneet käytiin korva tarkkana läpi.
              Yhdestäkään ei lähtenyt niin hämärä naputus kun tästä Peppen autosta ettei sitä voinut kuurokaan missata.
              sigpic
              Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

              Comment

              • tac
                Bimmer Rookie
                • Jul 2006
                • 154

                #22
                Tässä threadissä puitiin aikanaan oman 3-litraisen naputusta/säksätystä:


                Silloin itsellä syylliseksi paljastui imusarjassa kiinni oleva säätömoottori. En tosin ole varma, onko kyseistä osaa 2.8-litraisessa vai ei.
                Rahaa on niin paljon ettei paskalle taivu

                Comment

                • Dani
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2007
                  • 3847
                  • Espoo

                  #23
                  Se oli muuten juuri tuo kun naputti, muita vaihtoehtoja ton imusarjan nurkilta ei taida olla. Hyvä tietää jos itselle alkaa temppuilemaan, kiitti vinkistä
                  Vähän eri näköinen tuo 330i osa nro:7 mutta kaipa sen toiminta periaate on kuitenkin sama

                  Tässä parit kuvat:

                  330i


                  328i


                  323i
                  sigpic
                  Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                  Comment

                  • mika68
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2004
                    • 1966
                    • ......

                    #24
                    Kyseessä ilmeisesti "tyhjäkäyntimoottori":think

                    Comment

                    • Dani
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2007
                      • 3847
                      • Espoo

                      #25
                      330 on numeroitu #7:lla kun taas 323-328 on osa #6
                      RealOEM:ssa lukee vaan Adjuster Unit, kait se on sitten se tyhjäkäyntimoottori :think
                      sigpic
                      Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                      Comment

                      • soldia
                        Banned
                        • Feb 2006
                        • 725
                        • Planet X

                        #26
                        Kokeilisin tätä.

                        Lämmin moottori ja öljyt ok.

                        Nosta kierrokset vapaalla n.4000rpm ja pidä siellä n.3min.

                        Jos ääni sen aikana tai jälkeen katoaa on todennäköistä että venttiilinostimista tulee.

                        Forte käsittely jolla kanavat puhtaaksi ja uudet öljyt.

                        Jos ei auta niin sitten nostimien vaihtoa peliin.

                        Kannattaa kokeilla myös veden kaatamista hihnoille kun auto käynnissä niin selviää onko vika vaan hihnoissa tai rullissa.

                        Jos äänet ei noilla katoa kannatta etsiä vikaa vielä muualta ennen kuin vaihtelee nostimia.
                        Last edited by soldia; 16-01-2008, 19:21.

                        Comment

                        • 325ci
                          Newbiemmer
                          • Jan 2008
                          • 18
                          • pohjois-pohjanmaa

                          #27
                          joo o kuulostaa samalta ongelmalta kuin itselläkin,moottorina m50b25 olenkin siitä kysellyt tuossa lisäilmasuutin/ääni ongelma jne.topikissa.

                          minulla kuuluu imusarjan alta aikalailla ja lisäilmavenahan se siellä on,jos se on niin paskanen/väljä että ääntää liekkö m52 moottorissa samanmoinen venttiili?Semmonen musta noin 4cm pitkä ja aika paksu mötikkä suoraan imusarjan alla.Huomenna stetoskooppia peliin niin saa jo suuntaa mistä hilusta se kuuluu.

                          minun tarkemmat tiedot ongelmasta voi lukea siitä minun tekemästä aiheesta,ilmoitelkaa sinne tai tänne onko samantyyppinen "naksutus" kyseessä

                          ja jos vika löytyy kertokaa hyvät ihmiset mikä sen aiheutti on se niin vittumainen ääni.

                          no niin laitan vielä linkin tuonne omaan http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=124709
                          Last edited by 325ci; 16-01-2008, 20:18.

                          Comment

                          • Bääm
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2004
                            • 401
                            • Pori

                            #28
                            Originally posted by Dani View Post
                            330 on numeroitu #7:lla kun taas 323-328 on osa #6
                            RealOEM:ssa lukee vaan Adjuster Unit, kait se on sitten se tyhjäkäyntimoottori :think
                            Itseasiassa toi numero seiska on se säädin mikä muuttaa imusarjan pituutta. Tyhjäkäyntimoottori on se toinen murkula.

                            Mullakin pikkusen naputtaa ja välillä, kylmästä kun starttaa, täristää pikkusen. Imuvuotoa yritin metsästää, mutta en ainakaan selvää vuotokohtaa löytänyt. Joitain halkeeman alkuja löysin, mutta ei niistä paineilma läpi tuntunut menevän. Pystyykö suutinta ja puolaa testaamaan jotenkin?
                            330d -03 M57N

                            Comment

                            • _temppa
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2006
                              • 76
                              • Espoo

                              #29
                              ainiin, täähän on unohtunu ihan kokonaan elikkä omassa autossa mun mielestä loppu toi, pitäis kuunnella taas kuuluuko.
                              E46 320d

                              Comment

                              • Cojootti
                                Bimmer Rookie
                                • May 2007
                                • 155

                                #30
                                Imusarjan pituudensäätöyksikkö se todennäkösesti siellä ääntää kuten edellä arveltiin. Kallis remontti jos pääsee niin pahaksi että osia irtoaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎