Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330D Outo tärinä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • surface
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2008
    • 257

    #16
    Mitä tässä nyt on foorumia lukenut, niin alkaa kyllä viittaamaan tuohon vauhtipyörään. Kannattaako vaihtaa normaali alkuperäinen, vai olisiko järkevämpi laittaa joku vahvistettu, kun on lastutettukkin? Jos jokin muu kuin alkup, niin olisiko ehdotuksia?
    E46 -03 330d * 160 kw * 500 Nm

    Comment

    • surface
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2008
      • 257

      #17
      Vedetääs vielä hiukan takas, eli ääni kuuluukin moottorin etuosasta. Kuulee hyvin, kun joku toinen näpäyttelee kaasua ja itse kuuntelee konepelti ylhäällä. Eli ehdotuksia saa jälleen antaa, kiitos.
      E46 -03 330d * 160 kw * 500 Nm

      Comment

      • surface
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2008
        • 257

        #18
        Juu eli vika oli moniurahihnan kiristäjä mikä on kuulemma aika yleinen vika näissä 330d:ssä ja varsinkin 2-litraisissa. Eli tiedoksi vain muillekkin joilla vastaavia ongelmia. Ps. Vähän olisin jopa täältäkin odottanut, että vastaus olisi löytynyt, koska kyllähän tommoista osaa veikata/ehdottaa jos on vähänkin kokemusta näistä kiisseleistä (itselläni ei vielä ole) :think
        E46 -03 330d * 160 kw * 500 Nm

        Comment

        • jms-btcf
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 696
          • Tampere

          #19
          Originally posted by surface View Post
          Ps. Vähän olisin jopa täältäkin odottanut, että vastaus olisi löytynyt, koska kyllähän tommoista osaa veikata/ehdottaa jos on vähänkin kokemusta näistä kiisseleistä (itselläni ei vielä ole) :think
          No nyt kun sinulla on kokemusta tällaisesta ongelmasta niin...
          -kävikö ilmi kuinka ko. kiristin oli hajonnut, miten se oli toiminnaltaan erilainen kuin uusi?
          -oliko paha homma vaihtaa?
          -paljon oli osan hinta?
          e61 535d

          Comment

          • henri
            BTCF Member
            • Aug 2002
            • 5752
            • Kiuruvesi/Iisalmi

            #20
            Hyvä, että vika paikallistui ja on nyt kunnossa, eikä varmaan mikään kalliimpi remppa ollut
            Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
            Ex. E30 320i 2d GTS -88


            E46 330Cd (projekti V.2)


            ----------------------------

            Comment

            • surface
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2008
              • 257

              #21
              Originally posted by jms-btcf View Post
              No nyt kun sinulla on kokemusta tällaisesta ongelmasta niin...
              -kävikö ilmi kuinka ko. kiristin oli hajonnut, miten se oli toiminnaltaan erilainen kuin uusi?
              -oliko paha homma vaihtaa?
              -paljon oli osan hinta?
              Eiköhän tuo ihan "vanhuuteen" ollut hajonnut, kun kuluva osa on ja kai tuo uusi on toiminnaltaan samanlainen.

              No merkkiliikkeessä vaihdatin, kun he sen vian paikallistivatkin. Hommia he tekivät noin 3h (mutta laskuttivat vain 1.5h )

              Osan hinta heillä noin 70€ ja mitä motonetistä katoin niin siellä noin 50€, eli ei paljon eroa + uusi hihna 50€. Kaiken kaikkiaan tuli kustantamaan 260€.
              E46 -03 330d * 160 kw * 500 Nm

              Comment

              • jms-btcf
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2003
                • 696
                • Tampere

                #22
                Kiitos tiedosta. Lähinnä yritin udella että mistä huomaa ko. kiristimen olevan rikki ja aiheuttavan sellaisia oireita kun sinulla - sen voisi huomata kun vertaa hajonnutta ja uutta osaa keskenään...
                e61 535d

                Comment

                • surface
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2008
                  • 257

                  #23
                  Originally posted by jms-btcf View Post
                  Kiitos tiedosta. Lähinnä yritin udella että mistä huomaa ko. kiristimen olevan rikki ja aiheuttavan sellaisia oireita kun sinulla - sen voisi huomata kun vertaa hajonnutta ja uutta osaa keskenään...
                  Niin no sitä en tiedä kun en uuttaa ja hajonnutta ole vertaillut/nähnyt.
                  E46 -03 330d * 160 kw * 500 Nm

                  Comment

                  • kahvitahra
                    Newbiemmer
                    • Sep 2007
                    • 16

                    #24
                    Lainataan topickia.

                    Eli oireita on samanlaisia kun surfacella. Tärinää liikkeelle lähdössä yms. Tämä nyt ei varsinaisesti ole ongelma, vaan se että on nyt 9kk sisään kolme kertaa katkennut moniurahihnan kulkurullan oksa.
                    ( Osa numero 7 tuosta 10 rullan juuresta. http://static.bmwfans.info/images/epc/ODMyMzJfcA==.png )

                    Kun surfacella oli tuo kiristin sökö/löysä, niin voisiko minulla myös löysä kiristin aiheuttaa sen että se pääsee pohjaamaan ja tuohon toiseen rullaan tulee kova veto ja oksa napsahtaa sen takia poikki? On katkennut aina käynnistäessä. Onneksi tuon hihnan saa väliaikaisesti pujotettua ilman tuota katkeavaa rullaa, niin pääsee matkaa jatkamaan...

                    Onko muilla kokemuksia? Onhan tuo oksa aika hepposta seosta, mutta samanlaista alkuperäinenkin on, niiin hieman ihmetyttää miten tuo noin usein katkeaa. Joku siellä on muuttunut, mikä tuon aiheuttaa.
                    Kuinkahan kireä tuon kiristäjän pitäisi olla? Siitä kuitenkin minulla vääntää helposti löysät pois normaalilla räikällä, kun hihnaa päälle laittaa..
                    Last edited by kahvitahra; 12-11-2012, 14:59.
                    E46 330d | E34 535 | E28 520

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9157
                      • Oulu

                      #25
                      Originally posted by kahvitahra View Post
                      Lainataan topickia.

                      Eli oireita on samanlaisia kun surfacella. Tärinää liikkeelle lähdössä yms. Tämä nyt ei varsinaisesti ole ongelma, vaan se että on nyt 9kk sisään kolme kertaa katkennut moniurahihnan kulkurullan oksa.
                      ( Osa numero 7 tuosta 10 rullan juuresta. http://static.bmwfans.info/images/epc/ODMyMzJfcA==.png )

                      Kun surfacella oli tuo kiristin sökö/löysä, niin voisiko minulla myös löysä kiristin aiheuttaa sen että se pääsee pohjaamaan ja tuohon toiseen rullaan tulee kova veto ja oksa napsahtaa sen takia poikki? On katkennut aina käynnistäessä. Onneksi tuon hihnan saa väliaikaisesti pujotettua ilman tuota katkeavaa rullaa, niin pääsee matkaa jatkamaan...

                      Onko muilla kokemuksia? Onhan tuo oksa aika hepposta seosta, mutta samanlaista alkuperäinenkin on, niiin hieman ihmetyttää miten tuo noin usein katkeaa. Joku siellä on muuttunut, mikä tuon aiheuttaa.
                      Kuinkahan kireä tuon kiristäjän pitäisi olla? Siitä kuitenkin minulla vääntää helposti löysät pois normaalilla räikällä, kun hihnaa päälle laittaa..
                      Yksi tyypillinen aiheuttaja on se, että hihna asennetaan väärin laturin alapuolella tuon alimman hihnapyörän alapuolelta (kuuluu tulla alimman rullan päältä). Hihnaan tulee enemmän kiristystä ja ohjausrullan voimavektori muuttuu korvakkoa kuormittavaksi.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • kahvitahra
                        Newbiemmer
                        • Sep 2007
                        • 16

                        #26
                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Yksi tyypillinen aiheuttaja on se, että hihna asennetaan väärin laturin alapuolella tuon alimman hihnapyörän alapuolelta (kuuluu tulla alimman rullan päältä). Hihnaan tulee enemmän kiristystä ja ohjausrullan voimavektori muuttuu korvakkoa kuormittavaksi.
                        Kiitoksia! Kommenttisi jälkeen googletin kuvia ja niinpä näkyy että olen väärin sen kiertänyt. Edellisen omistajan jäljiltä oli jo väärin ja siten luulin sen kulkevan juurikin tuon alimman pyörän ali. Ihmetytti kyllä, että miksi se on sileä, vaikka hihna kiersi sen urapuoli kiinni pyörässä. Noh, selvisipä tämäkin.

                        Kun sanoin, että hihan saa kierrettyä toisellakin tapaa ilman tuota pyörää, niin tämä tapa onkin sitten juuri tuo oikea.
                        Hieman hämää tuo oem-kuva, kun se sopii kanssa tuohon väärään hihnan asennus tapaan..

                        Noh, vielä kerran oksa tiluuseen ja pyörä paikoilleen.
                        Kiitoksia vielä!
                        E46 330d | E34 535 | E28 520

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9157
                          • Oulu

                          #27
                          Tuossa vielä K.Aspiolan aikanaan rustaama piirros M57 koneen apulaitehihnoista.
                          Attached Files
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • make2929
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2012
                            • 92
                            • etelä-pohjanmaa

                            #28
                            Originally posted by Exami View Post
                            Onko auto vakio vai softattu? hieman kuulostas vauhtipyörältä.. varmaksi en mene sanomaan.. jos kardaanissa jotain niin ilmenee vetopäällä esim. kaasuapainettaessa
                            Mulla teki just tuollaista kun kytkin veteli viimeisiää, kytkin vaihdettiin, sitten hajosiki heti perää vauhtipyörä

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎