Mitä tässä nyt on foorumia lukenut, niin alkaa kyllä viittaamaan tuohon vauhtipyörään. Kannattaako vaihtaa normaali alkuperäinen, vai olisiko järkevämpi laittaa joku vahvistettu, kun on lastutettukkin? Jos jokin muu kuin alkup, niin olisiko ehdotuksia?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 330D Outo tärinä?
Collapse
X
-
Juu eli vika oli moniurahihnan kiristäjä mikä on kuulemma aika yleinen vika näissä 330d:ssä ja varsinkin 2-litraisissa. Eli tiedoksi vain muillekkin joilla vastaavia ongelmia. Ps. Vähän olisin jopa täältäkin odottanut, että vastaus olisi löytynyt, koska kyllähän tommoista osaa veikata/ehdottaa jos on vähänkin kokemusta näistä kiisseleistä (itselläni ei vielä ole) :thinkE46 -03 330d * 160 kw * 500 Nm
Comment
-
-
Originally posted by surface View PostPs. Vähän olisin jopa täältäkin odottanut, että vastaus olisi löytynyt, koska kyllähän tommoista osaa veikata/ehdottaa jos on vähänkin kokemusta näistä kiisseleistä (itselläni ei vielä ole) :think
-kävikö ilmi kuinka ko. kiristin oli hajonnut, miten se oli toiminnaltaan erilainen kuin uusi?
-oliko paha homma vaihtaa?
-paljon oli osan hinta?e61 535d
Comment
-
-
Hyvä, että vika paikallistui ja on nyt kunnossa, eikä varmaan mikään kalliimpi remppa ollutNykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
Comment
-
-
Originally posted by jms-btcf View PostNo nyt kun sinulla on kokemusta tällaisesta ongelmasta niin...
-kävikö ilmi kuinka ko. kiristin oli hajonnut, miten se oli toiminnaltaan erilainen kuin uusi?
-oliko paha homma vaihtaa?
-paljon oli osan hinta?
No merkkiliikkeessä vaihdatin, kun he sen vian paikallistivatkin. Hommia he tekivät noin 3h (mutta laskuttivat vain 1.5h)
Osan hinta heillä noin 70€ ja mitä motonetistä katoin niin siellä noin 50€, eli ei paljon eroa + uusi hihna 50€. Kaiken kaikkiaan tuli kustantamaan 260€.E46 -03 330d * 160 kw * 500 Nm
Comment
-
-
Originally posted by jms-btcf View PostKiitos tiedosta. Lähinnä yritin udella että mistä huomaa ko. kiristimen olevan rikki ja aiheuttavan sellaisia oireita kun sinulla - sen voisi huomata kun vertaa hajonnutta ja uutta osaa keskenään...E46 -03 330d * 160 kw * 500 Nm
Comment
-
-
Lainataan topickia.
Eli oireita on samanlaisia kun surfacella. Tärinää liikkeelle lähdössä yms. Tämä nyt ei varsinaisesti ole ongelma, vaan se että on nyt 9kk sisään kolme kertaa katkennut moniurahihnan kulkurullan oksa.
( Osa numero 7 tuosta 10 rullan juuresta. http://static.bmwfans.info/images/epc/ODMyMzJfcA==.png )
Kun surfacella oli tuo kiristin sökö/löysä, niin voisiko minulla myös löysä kiristin aiheuttaa sen että se pääsee pohjaamaan ja tuohon toiseen rullaan tulee kova veto ja oksa napsahtaa sen takia poikki? On katkennut aina käynnistäessä. Onneksi tuon hihnan saa väliaikaisesti pujotettua ilman tuota katkeavaa rullaa, niin pääsee matkaa jatkamaan...
Onko muilla kokemuksia? Onhan tuo oksa aika hepposta seosta, mutta samanlaista alkuperäinenkin on, niiin hieman ihmetyttää miten tuo noin usein katkeaa. Joku siellä on muuttunut, mikä tuon aiheuttaa.
Kuinkahan kireä tuon kiristäjän pitäisi olla? Siitä kuitenkin minulla vääntää helposti löysät pois normaalilla räikällä, kun hihnaa päälle laittaa..Last edited by kahvitahra; 12-11-2012, 14:59.E46 330d | E34 535 | E28 520
Comment
-
-
Originally posted by kahvitahra View PostLainataan topickia.
Eli oireita on samanlaisia kun surfacella. Tärinää liikkeelle lähdössä yms. Tämä nyt ei varsinaisesti ole ongelma, vaan se että on nyt 9kk sisään kolme kertaa katkennut moniurahihnan kulkurullan oksa.
( Osa numero 7 tuosta 10 rullan juuresta. http://static.bmwfans.info/images/epc/ODMyMzJfcA==.png )
Kun surfacella oli tuo kiristin sökö/löysä, niin voisiko minulla myös löysä kiristin aiheuttaa sen että se pääsee pohjaamaan ja tuohon toiseen rullaan tulee kova veto ja oksa napsahtaa sen takia poikki? On katkennut aina käynnistäessä. Onneksi tuon hihnan saa väliaikaisesti pujotettua ilman tuota katkeavaa rullaa, niin pääsee matkaa jatkamaan...
Onko muilla kokemuksia? Onhan tuo oksa aika hepposta seosta, mutta samanlaista alkuperäinenkin on, niiin hieman ihmetyttää miten tuo noin usein katkeaa. Joku siellä on muuttunut, mikä tuon aiheuttaa.
Kuinkahan kireä tuon kiristäjän pitäisi olla? Siitä kuitenkin minulla vääntää helposti löysät pois normaalilla räikällä, kun hihnaa päälle laittaa..E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostYksi tyypillinen aiheuttaja on se, että hihna asennetaan väärin laturin alapuolella tuon alimman hihnapyörän alapuolelta (kuuluu tulla alimman rullan päältä). Hihnaan tulee enemmän kiristystä ja ohjausrullan voimavektori muuttuu korvakkoa kuormittavaksi.
Kun sanoin, että hihan saa kierrettyä toisellakin tapaa ilman tuota pyörää, niin tämä tapa onkin sitten juuri tuo oikea.
Hieman hämää tuo oem-kuva, kun se sopii kanssa tuohon väärään hihnan asennus tapaan..
Noh, vielä kerran oksa tiluuseen ja pyörä paikoilleen.
Kiitoksia vielä!E46 330d | E34 535 | E28 520
Comment
-
-
Originally posted by Exami View PostOnko auto vakio vai softattu? hieman kuulostas vauhtipyörältä.. varmaksi en mene sanomaan.. jos kardaanissa jotain niin ilmenee vetopäällä esim. kaasuapainettaessa
Comment
-
Comment