Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 vaihdekeppi ei keskitä kunnolla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e36coupe
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 719
    • Nokia

    #31
    Originally posted by jussssssi View Post
    Teikkö E36 vai E46 irroottamatta laatikkoa?
    Tohon mun E46:een.
    En mää väitä, että se mitenkään helpolla vaihtui, mutta on se tehtävissä toisin kuin aiemmissä postauksissa jotkut on kirjoitelleet.
    Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

    Työn alla: E21 320/6
    Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

    Comment

    • jussssssi
      Newbiemmer
      • Feb 2009
      • 21
      • Seinäjoki

      #32
      halusin vain varmistaa ku tos sun "profiilis" on et sul on molempia malleja, tai ainaki ollu..ja ajattelin myös ite kokeilla aluksi vaihtaa alakautta kuhan saa tallin taas käyttöön..onko parempi antaa olla pakki päällä myös irrotettaessa ettei hilut lentäisi niin pitkälle?
      F30 316D 2012 Autom.

      EX: E91 320dA M-sport 2007 Lemans Blue
      EX: E46 330D Touring 2002
      EX: E46 316 1998 1.9 Autom.

      Comment

      • racing02
        BTCF Member
        • Nov 2004
        • 2026
        • Riihimäki

        #33
        Originally posted by e36coupe View Post
        Tohon mun E46:een.
        En mää väitä, että se mitenkään helpolla vaihtui, mutta on se tehtävissä toisin kuin aiemmissä postauksissa jotkut on kirjoitelleet.
        Ohhoh, en olis uskonut. Mulla muuten alkoi jumittamaan uudestaan alle vuosi remontista. Pitäis seuraavaks koittaa Redlineä...

        Comment

        • e36coupe
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2004
          • 719
          • Nokia

          #34
          Ei siinä irroittaessa ole ihan niin justiinsa mikä vaihde siellä on päällä. Ei se jousi niin kovaa sieltä ulos ponkaise, että ittensä siinä telois. Ja noita muita osia ainakin itse jouduin suostuttelemaan aikas tavalla.

          Ja noi Redlinen öljyt vaihdoin ensin, mutta ei ne auttanut yhtään mitään tohon vaivaan. Mulla jumitti kylmänä, mutta lämpimällä kelillä ja laatikon lämmittyä toimi ihan ok. Eli mun kokemusten mukaan öljyillä ei pelasta mitään vaan holkki irti ja hioo ohuemmaksi...
          Last edited by e36coupe; 23-08-2010, 14:22. Reason: typo
          Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

          Työn alla: E21 320/6
          Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

          Comment

          • Jussi-T.
            Bimmer Rookie
            • Jul 2010
            • 36
            • uki

            #35
            Itsellä just e46 320d 100kw kytkinremppa menossa, ja just sain laatikon pöydälle. Itelläkin tota keskitys vikaa ollut, onneks löysin tän topicin niin tietää itekki nyt käydä noi läpi! Eikö ne 320d laatikossa siis ihan samanlaiset ole? Mitä öljyä tohon laatikkoon muuten kannattais laittaa? Kyljessä luki et lifetime oil? Kai ne kuitenki hyvä ois vaihtaa? Mut mikä ois hyvää öljyä?

            Comment

            • e36coupe
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2004
              • 719
              • Nokia

              #36
              Originally posted by Jussi-T. View Post
              Itsellä just e46 320d 100kw kytkinremppa menossa, ja just sain laatikon pöydälle. Itelläkin tota keskitys vikaa ollut, onneks löysin tän topicin niin tietää itekki nyt käydä noi läpi! Eikö ne 320d laatikossa siis ihan samanlaiset ole? Mitä öljyä tohon laatikkoon muuten kannattais laittaa? Kyljessä luki et lifetime oil? Kai ne kuitenki hyvä ois vaihtaa? Mut mikä ois hyvää öljyä?
              Realoemin mukaan olisi sama holkki myös tuossa 320d:ssä.
              Laatikon öljyistä saat monta eri mielipidettä. Itse olen ne vaihtanut ja käytän Redlinea. MTL on vähän tuhdimpaa näin talvella ja se 75W90 on sit hiukan notkeempaa. Kuullut, että noita voisi myös keskenään sekoittaa saadakseen "välimallin", mutta sitä en ole kokeillut. Itse olen tota MTL:ää lähinnä käyttänyt.
              Joku muu voi käyttää Castrollin tuotoksia. Ainahan voi myös hakee bemarilta omaa ölppää, jos jännittää?
              Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

              Työn alla: E21 320/6
              Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

              Comment

              • Jussi-T.
                Bimmer Rookie
                • Jul 2010
                • 36
                • uki

                #37
                Juu tuli tänään tehtyä itekkin tuo holkkien fixaus. Ite otin auki ne taaimmaiset kaksi holkkia. Sen etummaisen annoin olla. Nää taaemmathan on 5 ja pakkivaihteen keskitykseen, mut mihinkäs se etummainen holkki ees vaikuttaa? :think

                No anyway, mun tapauksessa oli ne segerien alla olevat kumitulpat kyllä niin piukassa kiinni, etten saanut ehjänä irti, metroautolle soitto ja perjantaiksi saa uudet (2,60€ kpl). Holkit olis maksanu muistaakseni 26€ kpl, joten päätin että menköön vanhoilla. Täällä joku kertoi et oli hionut niitä holkkeja, mutta itse tuumin että näyttävät olevan aika kovan oloista materiaalia, joten päätin hiotakkin ne "helat" joissa noi holkit liikkuu. Ne kun olivat jotain pehmeää kuparia, tms. Sopiva akselin pätkä ja hiomapaperia ympärille, ja muutaman kerran pyöritteli hiomapaperilla, niin johan alkoi holkit liikkumaan hienosti. Nyt vaan odotellaan et saa uudet tiivisteet ja laatikko paikoilleen ja katotaan miten kävi

                On kyllä hienoa et on tällaisia foorumeita, tosiaan täällä tuntuu tietoa olevan enemmän kuin merkkiliikkeissä, ei meinaan metrollakaan meinattu lainkaan löytää kyseisiä osia edes..

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎