Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 330da egr + muut

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jonezu
    Bimmer Rookie
    • Mar 2008
    • 55
    • Oulu

Itse poistin e46 330xda -02 135kw imusarjan läpät, mutta jätin egr:n toimintaan. Egr:n olisi ollut kyllä helppo tukkia samalla.
    En ota kantaa siihen kannattaako mielummin poistaa läpät vai tukkia egr, vai tehdä molemmat.

Tein sitten huvikseni kertomuksen projektista kuvineen tänne jos jollekulle siitä on hyötyä.
    Last edited by Jonezu; 10-07-2008, 20:51.
    Saksantuonti e46 330xda vm. 2002

Comment

• Twekti
      Bimmer Rookie
      • Apr 2004
      • 76

Originally posted by Jonezu View Post
      Itse poistin e46 330xda -02 135kw imusarjan läpät, mutta jätin egr:n toimintaan. Egr:n olisi ollut kyllä helppo tukkia samalla.
      En ota kantaa siihen kannattaako mielummin poistaa läpät vai tukkia egr, vai tehdä molemmat.

Tein sitten huvikseni kertomuksen projektista kuvineen tänne jos jollekulle siitä on hyötyä.
      Hyvät ohjeet! Tein tossa noiden mukaan,ja toistaseks on toiminut jälkeenkin päin. Mulla oli pari imusarjan tiivistettä jo tiensä päässä,että ainakin noissa enemmän ajetuissa (Mulla 200tkm)kannattaa ennalta varautua niihin,jos tohon operaatioon ryhtyy. Ja karstaa oli niin, että hirvitti.

Comment

• tniemin
        BTCF Member
        • Apr 2010
        • 81
        • Tampere

Originally posted by Lallevihtinen View Post
        Itse olen sitä mieltä egr kiinni ja läpät puhdistukseen! Ite puhdistin läpät ja imusarjan ja tarkastin kunnon, nyt ajelen aika hyvillä mielin.
        itse tässä suunnittelen kans "läppäremonttia", mutta oon vain jääny arpomaan, että mitä tehdä ja miksi. :think

Onko läppien irtoamisen todellinen syy imusarjan karstottuminen EGR:n takia (suomen olosuhteissa)?
        Kun ilmeisesti Saksan autobaanoilla karstaa tai läppäongelmaa ei käsittääkseni ole (ainakaan epidemiaksi asti).

Tämän takia oon kans ajatellu, et jos tukkisin EGR:n ja sit putsais ja huoltais läpät ja imusarjan, niin olisko läppien poisto enää tarpeellinen?

Kun EGR olis tukittuna -> ei tulis karstaa -> läpät pysyis ehjänä.

Jos jollain on paremmin tietoa, niin vastatkaa, niin saan muiltakin mielipiteitä ajatukselle.

PS. Aiheuttaako EGR:n tukkiminen vikakoodin e46 330D 2003 faceliftissä?

.
        Last edited by tniemin; 22-12-2010, 12:11.
        E61 BMW 530dA M-Sport -05
        E36/7 BMW Z3 M Roadster -98
        ---
        EX: E46 BMW 330d M-Sport II -03

Comment

• Wille330
          Bimmer Rookie
          • Dec 2010
          • 60
          • Etelä-Suomi

Egr

Olisin poistattanu imuläpät tästä saksasta tuodusta -02 vuoden 330 e46:sta, mutta niitä ei ollut alunperinkään. Olisiko nyt vielä syytä tukkia tuo egr? Mikä se sit ikinä onkaan. Ei sano mulle yht. mitään..
          BMW 330 D Touring M-Sport II e46 -02 M-Sportfahrwerk + H&R, Harman/Kardon

Comment

• HellFire
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2003
            • 280
            • Turku

Originally posted by Wille330 View Post
            Olisin poistattanu imuläpät tästä saksasta tuodusta -02 vuoden 330 e46:sta, mutta niitä ei ollut alunperinkään. Olisiko nyt vielä syytä tukkia tuo egr? Mikä se sit ikinä onkaan. Ei sano mulle yht. mitään..
            No voit sä sen poistaa niin pysyy imukanavat puhtaampina. Mitään dramaattista moottorivaurion riskiä pelkkään EGR:n ei liity. EGR kierrättää osan pakokaasuista imusarjan kautta, näin saadaan päästöjä hiukan pienemmiksi.

Itse en ole omastani poistanut tai sitä tulpannut, kun ei ole ollut akuuttia tarvetta. Ajattelin, että jos joskus saisi hehkut vaihdettua niin siinä yhteydessä voisi putsata imusarjan ja tulpata sen EGR:n.
            I wanted a faster horse.

Comment

• Wille330
              Bimmer Rookie
              • Dec 2010
              • 60
              • Etelä-Suomi

Taas oppi uutta

Kittoos!
              BMW 330 D Touring M-Sport II e46 -02 M-Sportfahrwerk + H&R, Harman/Kardon

Comment

• Rel1990
                Bimmer Rookie
                • Nov 2009
                • 76
                • SLN

Pihaan tuli -04 330 josta edellinen omistaja on poistanut imusarjan läpät ja tukkinut jotenkin egr:n. Miten tuon vikakoodin ja häiriövalon saa kokonaan pois? Riittääkö jonkun piuhan irroitus jostain vai joutuuko egr:n ohjelmoimaan pois päältä?

Comment

• Esal
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2009
                  • 1344
                  • Lempäälä

Originally posted by Rel1990 View Post
                  Pihaan tuli -04 330 josta edellinen omistaja on poistanut imusarjan läpät ja tukkinut jotenkin egr:n. Miten tuon vikakoodin ja häiriövalon saa kokonaan pois? Riittääkö jonkun piuhan irroitus jostain vai joutuuko egr:n ohjelmoimaan pois päältä?
                  Sen saa vaan ohjelmallisesti pois, vanhemmalla DDE 4 (m57) moottorinohjauksella oleva ei ilmoittele mitään.
                  *** E53 X5 3.0d 2005 ***

Comment

• Rel1990
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2009
                    • 76
                    • SLN

Originally posted by Esal View Post
                    Sen saa vaan ohjelmallisesti pois, vanhemmalla DDE 4 (m57) moottorinohjauksella oleva ei ilmoittele mitään.
                    Millaista laitteistoa tuon poisohjelmointiin tarvitsee? Merkkiliikkeessä olivat sanoneet etteivät saa heidän laitteillaan pois.

Comment

• Esal
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2009
                      • 1344
                      • Lempäälä

Originally posted by Rel1990 View Post
                      Millaista laitteistoa tuon poisohjelmointiin tarvitsee? Merkkiliikkeessä olivat sanoneet etteivät saa heidän laitteillaan pois.
                      Paremmin noiden "lastuttajien" hommia, kun niitä moottorinohjauksen tietoja muutellaan.
                      *** E53 X5 3.0d 2005 ***

Comment

Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎