Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 sedanin takalattia kastuu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ockelbo4500
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 921
    • Sotkamo--Oulu

    #31
    Kyllä tuntuu tuossakin vakuutusyhtiöltä ostamassani E46:ssa olevan kaikki tyyppiviat päällä. Lattimatossa vettä ties kuinka paljon ja näyttäs että vesi tulee molemmin puolin etuovien välistä kynnykselle.
    Ilmeisesti ne solumuovit ei oo siellä kunnolla kiinni, mutta ei voi kyllä käsittää, että mitä kautta se vesi tulee sinne sisälle eikä valu sieltä oven alareunan reikien kautta pois.
    BMW E84 X1 18dXdrive -14

    Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
    Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
    Ex, E46 320 d Touring -01
    Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

    Comment

    • jontte_
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2012
      • 281
      • Nokia

      #32
      Mulla seiso auto pihassa vknlopun ajan ja parina päivänä satoi ja kun menin autolle (vielä kun satoi) niin repsikan lattia märkä ja kuskin myös vähä, sit huomasin että sekä kuskin että repsikan puolella tippuu pisaroittain vettä jostain välistä. Tein huonon kuvan teille jotta saisitte vähä käsitystä mistä vesi siis pisaroittain valuu lattialle. Auto nyt tallissa kuivumassa mutta apua kaivattaisiin että mistä alan vikaa etsimään!

      Comment

      • jontte_
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2012
        • 281
        • Nokia

        #33
        Eikö kukaan osaa neuvoo mistä vesi voisi päästä valumaan noihin mun piirtämiin kohtiin (suuntaa antava). Autossani on kattoluukku voiko sen tiiviste vuotaa niin että molemmilta puolilta melkein samasta kohtaa valuu vesi sisälle. Tuulilasin tiiviste? mitä muita vaihtoehtoja vois olla?!

        Comment

        • ockelbo4500
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 921
          • Sotkamo--Oulu

          #34
          Originally posted by jontte_ View Post
          Eikö kukaan osaa neuvoo mistä vesi voisi päästä valumaan noihin mun piirtämiin kohtiin (suuntaa antava). Autossani on kattoluukku voiko sen tiiviste vuotaa niin että molemmilta puolilta melkein samasta kohtaa valuu vesi sisälle. Tuulilasin tiiviste? mitä muita vaihtoehtoja vois olla?!
          Katso sieltä kattoluukun kaukalosta minne suuntaan ne vedenpoistoletkut lähtee. Ne kannattaa varovasti kokeilla esim. paineilmalla( liian kovalla paineella lentää koko letku irti jos on tukossa)

          sitten tuulilasin huono liimaus vois toki tuon aiheuttaa myös. Katso sitten vielä, että konetilan puolella on ne vedenpoistoreiät auki. Reiät aivan konetilan takareunan lähellä molemmilla sivuilla ( lokasuojien reunalla siis) kotelon pohjalla. Niihin kerääntyy helposti lehtiä yms.
          BMW E84 X1 18dXdrive -14

          Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
          Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
          Ex, E46 320 d Touring -01
          Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

          Comment

          • jontte_
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2012
            • 281
            • Nokia

            #35
            Originally posted by ockelbo4500 View Post
            Katso sieltä kattoluukun kaukalosta minne suuntaan ne vedenpoistoletkut lähtee. Ne kannattaa varovasti kokeilla esim. paineilmalla( liian kovalla paineella lentää koko letku irti jos on tukossa)

            sitten tuulilasin huono liimaus vois toki tuon aiheuttaa myös. Katso sitten vielä, että konetilan puolella on ne vedenpoistoreiät auki. Reiät aivan konetilan takareunan lähellä molemmilla sivuilla ( lokasuojien reunalla siis) kotelon pohjalla. Niihin kerääntyy helposti lehtiä yms.
            Olisko mitää kuvaa heittää tosta konetilan vedenpoistoreijistä sillä mulla tosiaan joo on muutama lehti siellä sivuilla missä vähä niinku ne konepellin saranatkin sijaitsee. Vittuku mulla pysyy kyl työkalut kädessä mutta ku mä en vaan tiedä mistään mitään ennen ku joku opastaa mua näis autohommis. Mut kiitos!!!

            Comment

            • Petteri80
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2004
              • 578
              • Joensuu

              #36
              Jontte:

              Offtopic, mut mitkä penkit sulla on tossa autossas?
              Hienot!

              Comment

              • mmie
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2012
                • 489
                • Kouvola

                #37
                Jostain kuulin, että jos tuulilasinvaihdon yhteydessä bemarin omia, jotain muovikiinnikkeitä on rikottu ja korvattu yleisosilla, aiheuttaa vuotoa niiden kautta etujalkatiloihin. Niissä alkup. kiinnikkeissä on kai jonkinmoinen tiivistys.
                ex e36 325
                ex e46 328
                e92 335i FBO
                Ducati 900S ie
                KTM 640
                Suzuki GT550
                Honda CBR600

                Comment

                • jontte_
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2012
                  • 281
                  • Nokia

                  #38
                  Vika löydetty. Kun vettä valuu kattoluukun vedenpoistoreikiin, mikäli ne sellaisia edes on? pienet noin puolen sentin halkaisialtaan olevat reijät molemmissa etukulmissa niin jos niihin pääsee vesi valuun niin ei mene kuin hetki kun alkaa sisätilassa tippuun nätisti vesi noista alakulmista mitkä piirsin. Mitä tehdä asialle? mihin ne reijät edes viä?

                  Comment

                  • jontte_
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2012
                    • 281
                    • Nokia

                    #39
                    Originally posted by Petteri80 View Post
                    Jontte:

                    Offtopic, mut mitkä penkit sulla on tossa autossas?
                    Hienot!
                    Toi on netistä otettu mallikuva ku ei löytyny omasta autosta kuvaa sisältä. Mulla on itellä ihan vaan alcantara sport penkit. Mut oot kyl oikees noista kuvan penkeistä

                    Comment

                    • jontte_
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2012
                      • 281
                      • Nokia

                      #40
                      Huhuuu?! tarvis saada toi vika kuntoon ku oon laittamas auton myyntiin ni ei viitsi tossa kunnossa myydä kellekkää!! Apuja kaivataan!

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎