Kyllähän se herkistäminen on vain ensiapua. Jos mäntä alkaa jumittaa niin herkistäminen on hyvin lyhytaikanen hoito. Kunnollinen puhdistus ja kasaaminen mielellään uusilla osilla tai vaihtoehtoisesti uusi satula ovat parempi ratkaisu. Tietysti hintaa tulee jotain aivan muuta, kuin männän nytkyttelyllä. Kannattaa tietysti tarkistaa, että palat pääsevät liikkumaan ja se pieni palautusliike toimii. Samoin satulan liukutapit( tai mitkä nyt ikinä ovatkaan nimeltään) kannattaa puhdistaa kunnolla.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e46 takajarru laahaa
Collapse
X
-
talven yli
eli minun linttaani vaihdettiin se korjaussarja mäntään noin 6kk sitten kilometrejä on tullut 10 000km.... ei ole ollut mitään ongelmia jarrujen kanssa talvenaikana, toimii.g30 530e iPerformance
g31 520 xda Sport edition touring
f20 120da Sport edition
f30 320da Sport edition
ex f31 318da M-SPORT LCI touring
ex f11 520 xda LCI touring
ex f11 530 xda touring
ex e90 316d sport
ex f30 318 da
ex f31 320 da touring
ex e91 318i LCI touring
ex e61 525ia touring
ex e46 330da touring
ex e39 520i touring
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostOllaankos nyt ihan varmoja ettei siellä jumitakkin käsijarrut?
Ainakin kaikki minun eteeni tulleet "jumit" on johtunut todellakin "tavaraa" täynnä olevista käsijarruista/rummuista?
Kyselin fixukselta satuloiden hintoja, omaan autooni eteen 85€/kulma ja taakke 95€/kulma. Pantti 50€ jonka saa vanhoja satuloita vastaan takas. Onhan noilla hintaa mutta tulis kuntoon sit ainakin kerralla.. Tässä viel linkkiä -> http://www.fixus.fi/www/fixuswww.nsf...d=ContentAF234e39 530ia m-sport touring imolarot II -02
Comment
-
-
Ongelma ratkaistu
Omassa E46 320i touringissa laahasi oikeanpuoleinen takajarru aina välillä ja joka kerta kun tämä tapahtui menin hallille ja purkasin kyseisen jarrun, mutta mikään osa ei kertaakaan ollut jumissa. Ongelman kanssa painin kolme tai neljä kertaa, eikä ongelmä hävinnyt vaikka kaikki osat oli silmämääräisesti kuin uusia ja kaikki osat liikkui juuri kuten pitikin.
Sitten päätin kokeilla uutta tiivistesarjaa vielä ennen, kuin ostaisin uuden jarrusatulan. Tiivistesarjan vaihtamisesta on kulunut nyt puoli vuotta ja jarru ei ole laahannut kertaakan sen jälkeen, joten suosittelen lämpimästi uusia tiivisteitä uuden satulan sijaan.BMW X5 3.0D E53 -05
VW Transporter T5 -08
Ex: BMW 330XD facelift E46 -02,
2x BMW 320D E46 -00, BMW 320i Touring E46 -08, BMW 325xi E30 -89
Comment
-
-
Jos satuloita haluaa välttämättä vaihdella sensijaan että osaisi ajaa ja huoltaa autoa, kannatta katsella vaikka toimivia käytettyjä tän forumin myyntipuolelta...noita lojuu nurkissa yhdellä jos toisella ja porukka kantaa kottikärryillä rahaa lasipalatsiin ;-)- 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -
Comment
-
-
Outoa jarrujumia pukkaa....Eli viileenä rengas pyörii ihan ookoo tietty ihan vähäsen hipoo palat levyä mutta kun ajellaan 20km niin alkaa nappaamaan VAIN OIKEALTA kiinni...Nyt huomasi helposti kun kävi hieman puskemaan lumella ja jäällä, palasin pihaan ja nostin renkaan ilmaan kokeilin kuumana niin pyörii tosi nihkeästi...odotin 10.min ja kokeilin uudestaan niin taas pyöri ihan ookoo
Mikäköhän mahtaa olla vikana?Alla kuvia Bimmeristäni.
http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2at5...o-bmw-328.html
Comment
-
-
Ei niitä satuloita kannata ostaa/vaihtaa, harvemmin niissä nyt mitään fyysistä vikaa ole.
Jarrusatuloiden tiivistesarjan+tapit+tulpat käy ostamassa ja vaihtaa ne, putsaa siinä samalla männän jos on päässy hapettumaan/likaantumaan, tohon voi käyttää vaikkapa 2000 vesihiomapaperia tai jotain mikä ei tee syviä skraaduja mutta putsaa pinnat.
Kumitiivisteiden vaihto on helppo homma, vähän saattaa tökkiä kun pujottaa kumit männän yli mutta kyllä se siitä kun sen tekee maltilla.
Nesteet samalla vaihtoon niin bueno
Comment
-
-
Originally posted by Dani View PostEi niitä satuloita kannata ostaa/vaihtaa, harvemmin niissä nyt mitään fyysistä vikaa ole.
Jarrusatuloiden tiivistesarjan+tapit+tulpat käy ostamassa ja vaihtaa ne, putsaa siinä samalla männän jos on päässy hapettumaan/likaantumaan, tohon voi käyttää vaikkapa 2000 vesihiomapaperia tai jotain mikä ei tee syviä skraaduja mutta putsaa pinnat.
Kumitiivisteiden vaihto on helppo homma, vähän saattaa tökkiä kun pujottaa kumit männän yli mutta kyllä se siitä kun sen tekee maltilla.
Nesteet samalla vaihtoon niin bueno
Comment
-
-
Niin ja paljon tärkeämpää on putsata ruosteet pois siitä sylinterin tiivisteen ja
pölysuojan väliseltä olakkeelta joka on n.5mm vahva sekun että vaihtaisi ehjät tiivisteet uusiin.Ja mäntä tietysti kirkkaaksi, ja jarruvaseliinin kanssa kasaan."hosumalla ei tuu kuin äkkiä valmista"
BMW 530da
BMW 530i v8
BMW 330da
BMW 320d
BMW 316
Comment
-
-
vielä yks tai useampi typerä kymysys.. elikkä otanko sen männän niin pihalle että painan vaan jarrua nii kauan pohjaan että se tulee ku ei oo palat paikoillaan vai lähteekö se muuten? ja tarvitaanko mitään erityistyökaluja ku laitetaan sitte mäntä takaste? ja tuleeko kaikki jarrunesteet pihalle?
niin ja millä periaatteella se mäntä palautuu?Last edited by jermu82; 20-02-2010, 16:21.
Comment
-
Comment