Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 mittariston kello-ongelmaa sekä muutama carsoft vikakoodi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • toniwe
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 316
    • Lahti

    E46 mittariston kello-ongelmaa sekä muutama carsoft vikakoodi

    Akun vaihdon yhteydessä kello nollaantui, ja nyt kun yritin sitä uudelleen asettaa niin ei onnistu sitten millään, kaikki muut mittariston toiminnot toimivat, vain kelloa ei saa asetettua useista yrityksistä huolimatta.

    Carsoft antoi vikakoodeiksi seuraavat:

    Single diagnosis Inst. Cluster - Status: ERROR !
    Module Info : Instrument Cluster
    Version: Instrument Cluster Combination
    BMW Part Nr. : 6902364
    Hardware Nr. : 7
    Software Nr. : 16
    Diagnose index: 52
    Modification index: 43
    Bus index : 10
    Code index : 4
    Production Date: 41/99
    Kombi_fe.dxt

    BE LCM internal error
    BF Instrument Cluster Internal Error
    F6 CAN Identification missing (DME)
    F8 CAN Identification missing (DME)
    F7 CAN Identification missing (DME)
    - Single diagnosis completed !


    Nollauksen jälkeen siis nämä viat aktiivisena, näyttää huolestuttavalta, onkohan edessä mittariston vaihto? Ennen akun irroitusta kello kyllä toimi varsin hyvin ja sama aika oli myös radiossa.

    Mikähän avuksi, maadoitusongelmaa vai isompaa vikaa?
  • Spetke
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 3447
    • Janakkala

    #2
    kerroppas, että miten yritit kelloa asettaa aikaan?
    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

    Comment

    • toniwe
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2003
      • 316
      • Lahti

      #3
      Ihan ohjekirjan mukaan, avain ykkösasennossa ja mittariston tapista kääntämällä. Onko tähän joku parempi konsti?

      Comment

      • Spetke
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 3447
        • Janakkala

        #4
        Originally posted by toniwe View Post
        Ihan ohjekirjan mukaan, avain ykkösasennossa ja mittariston tapista kääntämällä. Onko tähän joku parempi konsti?
        No kokeileppas samaa auto käydessä. ja käännä siitä oikeanpuoleisesta tapista.
        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

        Comment

        • kaani
          BTCF Member
          • Oct 2007
          • 123
          • 08

          #5
          Originally posted by toniwe View Post
          Ihan ohjekirjan mukaan, avain ykkösasennossa ja mittariston tapista kääntämällä. Onko tähän joku parempi konsti?
          Ja väännä sitä oikeanpuoleista tappia haluamaasi suuntaan ihan reilusti, niin että naksahtaa. Itse joskus tuskailin tuon kans kun ei uskaltanut vääntää tarpeeksi...

          Comment

          • toniwe
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2003
            • 316
            • Lahti

            #6
            No täytyy nyt sit vielä kokeilla, kokeiltu on jo myös auton käydessä ja ihan reilustikkin vääntämällä. Mitäköhän nuo mittariston vikakoodit tarkoittavat, ei kuulosta ainakaan täysin toimivalta mittaristolta.
            Last edited by toniwe; 05-11-2007, 13:52. Reason: Tarkennuksia

            Comment

            • Spetke
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 3447
              • Janakkala

              #7
              Eikä vaan ole akun vaihdon yhteydessä vahingossa räpätty johtoja väärinpäin?
              ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

              Comment

              • toniwe
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2003
                • 316
                • Lahti

                #8
                Originally posted by Spetke View Post
                Eikä vaan ole akun vaihdon yhteydessä vahingossa räpätty johtoja väärinpäin?
                Ei oo mahdollista.

                Comment

                • erese
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 478
                  • Vantaa

                  #9
                  Originally posted by toniwe View Post
                  Akun vaihdon yhteydessä kello nollaantui, ja nyt kun yritin sitä uudelleen asettaa niin ei onnistu sitten millään, kaikki muut mittariston toiminnot toimivat, vain kelloa ei saa asetettua useista yrityksistä huolimatta.

                  Carsoft antoi vikakoodeiksi seuraavat:

                  Single diagnosis Inst. Cluster - Status: ERROR !
                  Module Info : Instrument Cluster
                  Version: Instrument Cluster Combination
                  BMW Part Nr. : 6902364
                  Hardware Nr. : 7
                  Software Nr. : 16
                  Diagnose index: 52
                  Modification index: 43
                  Bus index : 10
                  Code index : 4
                  Production Date: 41/99
                  Kombi_fe.dxt

                  BE LCM internal error
                  BF Instrument Cluster Internal Error
                  F6 CAN Identification missing (DME)
                  F8 CAN Identification missing (DME)
                  F7 CAN Identification missing (DME)
                  - Single diagnosis completed !


                  Nollauksen jälkeen siis nämä viat aktiivisena, näyttää huolestuttavalta, onkohan edessä mittariston vaihto? Ennen akun irroitusta kello kyllä toimi varsin hyvin ja sama aika oli myös radiossa.

                  Mikähän avuksi, maadoitusongelmaa vai isompaa vikaa?
                  No uudella mittaristolla varmaan toimisi, ei kyllä luulis akunvaihdon rikkovan mittaristoa..outoa...

                  Eihän sulla ollu virrat tai valokatkaisin päällä asennossa tms. kun kytkit akun kiinni?
                  Last edited by erese; 05-11-2007, 15:45.
                  F40 -20
                  F20 -13
                  E46 320D Touring -01
                  E36 "nokivasara" Touring -99

                  Comment

                  • Dani
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2007
                    • 3847
                    • Espoo

                    #10
                    Voi olla että sulla on mittariston tapeista yhdet väkäset poikki jolla säädetään mm. kello aikaan.
                    Mulla oli väkäset molemmista poikki enkä saannut trippimittaria nollattua enkä kelloa oikeeseen aikaan.
                    sigpic
                    Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                    Comment

                    • toniwe
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2003
                      • 316
                      • Lahti

                      #11
                      No niin, nyt on kello ajassa. Nollasin vielä kerran Carsoftilla vikakoodit mittaristosta, otin miinusnavan irti ja yhdistin vielä akkukaapelit jotta kaikki nollaantuisi.

                      Yllätykseksi ajan asettaminen onnistui ja sama aika tuli myös automaagisesti cd-soittimeen. Nyt kun luki Carsoftilla vikakoodit niin aktiivisena oli vain kaksi:

                      BE LCM internal error
                      BF Instrument Cluster Internal Error

                      Eli nuo CAN-errorit ei oo aktiivisena nyt. Mitähän noi nyt meinaa, täytynee varmaan käydä ihan merkkiliikkeessä vielä luetuttamassa koodit ja kattomassa että kaikki toimii, kello ongelmasta nyt ainakin hetkeks päästiin.

                      Vai onko vaan haamuvikoja, tuleeko muilla mittaristosta Carsoftilla luettaessa virheitä esiin?

                      Comment

                      • erese
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2006
                        • 478
                        • Vantaa

                        #12
                        Originally posted by toniwe View Post
                        No niin, nyt on kello ajassa. Nollasin vielä kerran Carsoftilla vikakoodit mittaristosta, otin miinusnavan irti ja yhdistin vielä akkukaapelit jotta kaikki nollaantuisi.

                        Yllätykseksi ajan asettaminen onnistui ja sama aika tuli myös automaagisesti cd-soittimeen. Nyt kun luki Carsoftilla vikakoodit niin aktiivisena oli vain kaksi:

                        BE LCM internal error
                        BF Instrument Cluster Internal Error

                        Eli nuo CAN-errorit ei oo aktiivisena nyt. Mitähän noi nyt meinaa, täytynee varmaan käydä ihan merkkiliikkeessä vielä luetuttamassa koodit ja kattomassa että kaikki toimii, kello ongelmasta nyt ainakin hetkeks päästiin.

                        Vai onko vaan haamuvikoja, tuleeko muilla mittaristosta Carsoftilla luettaessa virheitä esiin?

                        Mulla tuli noita CAN-väylä vikoja kun oli akku päässyt tyhjäksi....
                        F40 -20
                        F20 -13
                        E46 320D Touring -01
                        E36 "nokivasara" Touring -99

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎