Olen ajatellut vaihtaa pakoputken kiisseli 320:een..Minkälaiset putket yleensäkin käy diesel-autoihin, eteei vaan tukkeudu. Remuksella taitaa ainakin olla dieseliin putkia, mutta mites muut...
Yksi vaihtoehto on tehdä itse Simonssin palikoista niin saa juuri sellaisen kun haluaa. Miten tehoputki voi tukkeutua? Jos käy diisseliin tekemään putkea, ei ainakaan äänistä tarvitse kantaa huolta sillä niitä ei ainakaan vakio-osilla tahdo löytyä.
itselle yritän teettää ainakin sellaisen putkiston, että diiselistä saisi kans ihan kivat saundit, ei mitkään jumalattomat, mutta kuitenkin, että eroaa vakio äänistä selkeesti
millähän se muuten parhaiten onnistuu saada diisselistä ne äänet esiin paremmin
vaikuttaako, ns. vapaastivirtaavamman putkiston vaihto ja "paremmat" vaimentimet
Kyllä, tietenkin vaikuttaa. Jos ääniä haluaa, voi aloittaa siitä, että laittaa katin jatkoksi putken ilman mitään vaimentimia. Jos ei vielä riitä, katti pois, isompaa putkea...
Onkohan kat:n sisukset lähteneet kävelemään, kun pakoputki(tod.näk) helisee tyhjäkäynnin tietämissä. Tuo ääni kuuluu putkiston puolen välin etummaiselta puolelta. Vai onkohan lämpösuojan päälle päässyt jotain ylimääräistä....
Mullakin rilisi tossa viime keväänä pakoputki ja sieltähän oli pari sellasta lämpösuojan kiinnikettä irti niin että se makas osittain putkessa kiinni. Olivat jääneet lumivallia ylittäessä johonkin jääkökköön joka pyöri auton alla. Pellit muotoon käsin vääntämällä, isompaa prikkaa ja uutta "pelti rimpula kiinnikettä" niin johan hiljeni...
Auton pakoputki alkaa vetelemään viimeisiään: taaempi katalysaattori on kertaalleen hitsattu, takapöntössä kilisevät irronneet sisuskalut kylmänä kovemmilla tyhjäkäyntikierroksilla ja taitaapa tuosta sukan kohdalta vähän tulla käryä sisälle paikallaan seistessä... Lisäksi pakokaasut haisevat lämpimänäkin aika pahalle... Eli kysymykseni kuuluu, minkälaisia putkia näihin on laitettu? Onko tuo takimmainen katalysaattori auton toiminnan ja katsastuksen kannalta välttämätön vai voisko sen korvata pelkällä pöntöllä? Tällä hetkellä ajatuksena olisi, että vaihtaisi takimmaisen katalysaattorin uuteen halvimpaan mahdolliseen (n. 300 €?) ja sitten siitä taaksepäin rosterinen takapönttö, jossa mahdollisesti olisi vielä ulostulot molemmille puolille (300-500€). Auto on Touring vuosimallia 2000. Onko muita ehdotuksia?
320d vm2002 M47N:ssä pakoputken takaosa (ilmeisesti 18327789040) alkaa olemaan tiensä päässä, Delta Bavarian mukaan vaihto maksaisi 750 eur. Onko kellään kokemuksia ebayssa myytävistä tarvikeosista? Halvimmat ovat luokkaa 110 eur ja Bosal luokkaa 250 eur. Tekeekö noilla satasen osilla mitään?
320d vm2002 M47N:ssä pakoputken takaosa (ilmeisesti 18327789040) alkaa olemaan tiensä päässä, Delta Bavarian mukaan vaihto maksaisi 750 eur. Onko kellään kokemuksia ebayssa myytävistä tarvikeosista? Halvimmat ovat luokkaa 110 eur ja Bosal luokkaa 250 eur. Tekeekö noilla satasen osilla mitään?
Laita 330D putki. Just tein 320d M47N farkkuun ao. asennuksen. Satuin löytämään Euro3 päästöluokan 330D putken. 60mm pakoputken jatkoholkilla ja 3 kpl uusia alkuperäisä pakoputken ripustuskumeja selviää.
Ääni just ja just siedettävä aavistuksen teini/tuuninki paska mörinää.
__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment