Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330i lämpenee hitaasti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Murska
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2004
    • 382
    • Savo

    #16
    Originally posted by siksta View Post
    Nostetaas tätä hieman ylös, kun itsellä on oireista päätellen alkanut termari vetelemään viimeisiään.

    Ajattelin, että itse vaihtaisin ja siihen liittyen muutama kyssäri.
    Tuleeko tuolta kuinka paljon nestettä pihalle?
    Onko E46 yhtä hankala ilmata, kun E36 vai suostuuko ilmat tulee
    helpommin ulos?
    Suurinpiirtein puolet tulee pihalle (eli noin 6 litraa)

    Ilmaus onnistui suhteellisen helposti, ei samanlaisia ongelmia kuin e36 328:ssa
    e61 530i touring M-sport LCI -08
    Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
    Ex:e46 330i -01 Sedan
    Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

    Comment

    • Tume3
      Bimmer Rookie
      • Jan 2006
      • 141
      • Iisalmi

      #17
      Nostellaas taas tuttuja juttuja näin kylmien ilmojen alla.

      Eli lämmöt ei tahdo mullakaan tuossa E46 nousta tarpeeksi. Saa tahkota yli puoli tuntia ja sittenkään ei viisari nouse puoleen väliin mihin se yleensä on pompannut muutaman minuutin ajon jälkeen.
      Kuukausi sitten vaihdettu termostaatti takuuseen, aikaisempi ostettu toukokuussa 08, vuosi sitten vesipumppu ja hihna vaihdettu.
      Joutuukohan noita merkkiliikkeen termareita sen repullisen ostaa varalle vai mistähän lähtisi seuraavaksi tätä lämpöongelmaa purkamaan?
      Lämmöt nousevat taajama ajossa normaaliin ja maantieajossa ne putoavat hiukan, jolloin lämmityslaite puhaltaa hieman haaleampaa. Onko tämä normaalia?

      Onko vinkkejä mitä seuraavaksi vaihtaisi.:think

      Comment

      • h3ba
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2007
        • 334
        • Oulu

        #18
        Originally posted by Tume3 View Post
        Lämmöt nousevat taajama ajossa normaaliin ja maantieajossa ne putoavat hiukan, jolloin lämmityslaite puhaltaa hieman haaleampaa. Onko tämä normaalia?
        Isipapan pirssissä ei ainakaan laske viisari yhtään mihinkään siitä puolesta välistä.. Ja lämmintä tulee
        MB S210 320CDI Avantgarde -00
        xXx:
        MB S124 300TDT -92

        MB C124 300CE 24V Sportline -91
        MB W124 300D -93
        BMW E34 525tdsA Touring 147hk++ -92
        MB W201 190D -84
        BMW E32 735iA -89

        Comment

        • Tume3
          Bimmer Rookie
          • Jan 2006
          • 141
          • Iisalmi

          #19
          Originally posted by h3ba View Post
          Isipapan pirssissä ei ainakaan laske viisari yhtään mihinkään siitä puolesta välistä.. Ja lämmintä tulee
          Joo näin se aikaisemmin minullakin piti viisarin pystyssä. Mutta nyt se seilaa siinä edes takasin ku ryssä anttilassa.

          Comment

          • Tume3
            Bimmer Rookie
            • Jan 2006
            • 141
            • Iisalmi

            #20
            Kokeilin tuossa kun olin ajanut auton lämpimäksi että tuleeko jäähdytysjärjestelmään painetta. Ylä- ja alavesiletku ihan pehmosia ja paisaria avatessa ei kuulunut että olisi painetta ollut olleenkaan.

            Eikös tämä nyt kerro sen et termari jää auki ja päästää paineet läpi? Jo kolmas termarihan se sit olis puolen vuoden sisään

            Comment

            • erese
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2006
              • 478
              • Vantaa

              #21
              Originally posted by Dani View Post
              Hertsikan Laakkosella vikakoodien tsekkaaminen tasan 100€.
              En ottanut.
              Espoon Laakkosella tuo vikakoodin luku/koodaus sen 106 €, sairasta menoa.

              En ottanut minäkään. Joku järki olla pitää.
              F40 -20
              F20 -13
              E46 320D Touring -01
              E36 "nokivasara" Touring -99

              Comment

              • Wäinö
                Bimmer Rookie
                • May 2006
                • 142
                • Kirkkonummi

                #22
                Originally posted by erese View Post
                Espoon Laakkosella tuo vikakoodin luku/koodaus sen 106 €, sairasta menoa.

                En ottanut minäkään. Joku järki olla pitää.
                Onneksi tuollaisia summia ei tarvitse käytännössä kenenkään maksaa vikakoodien luvusta, sen verran monella jampalla taitaa löytyä nuo tarvittavat kaapelit. Riittää kun hieman selailee foorumia niin eiköhän siitä läheltä joku kaveri löydy joka kykenee auttamaan.

                Kerrassaan törkeää ryöstöä tuo merkkikorjaamoiden vikakoodien luennan hinnoittelu ainakin pääkaupunkiseudulla!
                F10 530dA xDrive M-sport -11, F45 225xe -17

                Comment

                • MayheM
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2008
                  • 521
                  • Oulu

                  #23
                  Pistämpä tähän threadiin aiheeseen jollain lailla liittyvän kysymyksen. Itsellä myös lämmön tuoton kanssa ollut ongelmia viime keväällä ostetussa E46 323i:ssä. Lämmöt ei ole nousseet sinisen rajamailta sen paremmin kesällä kuin talvellakaan. Nyt talven tullen asia on alkanut häiritsemään, kun hyttiä ei saa lämpöiseksi millään lämpöjen laskiessa alle +5:n. Persgrillitkin vielä tuontikärrystä puuttuu.

                  Ilmeisesti termarin vaihto edessä(?). Kannattaako samalla harkita vesipumpun vaihtoa, tia jotain muuta? Jäähdytysnestettä on ilmeisesti hyvä varata vähän valmiiksi.
                  Last edited by MayheM; 09-12-2008, 11:27.
                  BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
                  BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
                  BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
                  BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
                  VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
                  BMW E46 323i -98 (2008-2011)
                  Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
                  Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
                  Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

                  Comment

                  • siksta
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2004
                    • 675
                    • Orimattila

                    #24
                    Originally posted by MayheM View Post
                    Pistämpä tähän threadiin aiheeseen jollain lailla liittyvän kysymyksen. Itsellä myös lämmön tuoton kanssa ollut ongelmia viime keväällä ostetussa E46 323i:ssä. Lämmöt ei ole nousseet sinisen rajamailta sen paremmin kesällä kuin talvellakaan. Nyt talven tullen asia on alkanut häiritsemään, kun hyttiä ei saa lämpöiseksi millään lämpöjen laskiessa alle +5:n. Persgrillitkin vielä tuontikärrystä puuttuu.

                    Ilmeisesti termarin vaihto edessä(?). Kannattaako samalla harkita vesipumpun vaihtoa, tia jotain muuta? Jäähdytysnestettä on ilmeisesti hyvä varata vähän valmiiksi.
                    Kyllähän tuo vesipumppu kannattaa samalla vaihtaa, ellei ole jo vaihdettu.
                    Paljonko on kilometrejä kertynyt?
                    Tuo vesipumppu ei kuitenkaan hirveitä maksa, n. 50-60€

                    4 litraa, kun ostat valmista nestettä, niin pitäisi riittää. Mutta ei tietty tee
                    pahaa vaikka nesteetkin vaihtais kokonaan samalla..
                    F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

                    Comment

                    • Dani
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2007
                      • 3847
                      • Espoo

                      #25
                      Vesipumppu samalla vaihtoon kun kerran otat termarin irti, ei sitten tarvitse sitä asiaa murehtia että koska pitää tai kannattaa pumppu vaihtaa.
                      Sit jos oikein hotsittaa niin vaihdat kaikki hihnat myös, kuten itse tein
                      sigpic
                      Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                      Comment

                      • arska84
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2006
                        • 1356
                        • Seinäjoki

                        #26
                        Luin tossa just vanhaa tuulilasin kestotestiä (E46 316). Siinä ainoana vikana oli termostaatti. Jutussa luki että valmistaja korvaa nuo termostaatit myös varsinaisen takuuajan jälkeenkin. Mikähän mahtaa tuo aika olla että vielä korvataan? Juttu tässä http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?...=100287&page=5
                        BMW PREMIUM

                        BMW E46 318

                        Comment

                        • MayheM
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2008
                          • 521
                          • Oulu

                          #27
                          Originally posted by siksta View Post
                          Kyllähän tuo vesipumppu kannattaa samalla vaihtaa, ellei ole jo vaihdettu.
                          Paljonko on kilometrejä kertynyt?
                          Tuo vesipumppu ei kuitenkaan hirveitä maksa, n. 50-60€

                          4 litraa, kun ostat valmista nestettä, niin pitäisi riittää. Mutta ei tietty tee
                          pahaa vaikka nesteetkin vaihtais kokonaan samalla..
                          130 tkm rullattu, vuosimallia -98. Auto menee luultavasti vaihtoon (taas) ensi kesänä, joten siksi en kovin paljon ylimääräistä viitsi tuohon enää laittaa kiinni. Toki kuitenkin normaalit huollot ja kaikki viat pyrin korjaamaan niiden ilmentyessä.

                          Kaipa sen vesipumpun voisi samalla laittaa, mutta hihnat luultavasti jää laittamatta. Niin ja nesteet on vaihdettu tuossa kesällä (25 tkm liian myöhään) suoritetussa isossa huollossa, joten taidan tyytyä vain lisäämään sen mitä pytty vaatii.
                          BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
                          BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
                          BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
                          BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
                          VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
                          BMW E46 323i -98 (2008-2011)
                          Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
                          Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
                          Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

                          Comment

                          • arska84
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2006
                            • 1356
                            • Seinäjoki

                            #28
                            Selttäkään tyhmälle että miksi bemareissa (en tiedä onko kaikissa) termostaatti on alavesiletkussa? Mitä hyötyä/haittaa tosta on verrattuna ylävesiletkuun?
                            BMW PREMIUM

                            BMW E46 318

                            Comment

                            • UPI
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2006
                              • 115
                              • Oulu

                              #29
                              Omassa E46:ssa (-99) on ollut myös hiukan oiretta; joskus lämpiää, joskus ei. Yleensä mittari tapittaa ihan pystysuorassa, mutta kylmän yön jälkeen ei nouse lämmöt ilman välipysähtymistä, pysähtymisen jälkeen pelaa normaalisti. Kelit lämpiää juuri sopivasti, joten kohta tarkenee tuolla ulkona termarin ja vesipumpun vaihtaa :-) 162 tkm on nyt mittarissa.

                              Comment

                              • BMW
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2004
                                • 3822
                                • California

                                #30
                                Sivutaan vielä sen verran että minkälainen olisi laadukas testeri ja mitä se maksaa?
                                P
                                R
                                N
                                D

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎