memebuy23buy

Täristää hurjana paikalta lähdettäessä E46

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Alweissi
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 106
    • Etelä-Pohjanmaa

    #16
    Originally posted by Top-1 View Post
    Paljonko bemulla nyt ajettu ja onko vauhtipyörää/kytkinremppaa tehty milloin?
    n. 140t mittarissa. Ei ole tehty vauhtipyörää/kytkinremppaa. Kytkin ei kyllä luista, millainen tuo vauhtipyörä juttu on, tarkoitan vaihto/korjaus? Kytkin rempan taitaa saada 400-500€ (foorumilta luettua).

    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Tuskin se uutena on tuota tehnyt missään olosuhteissa.
    Nojuu tuskin, mutta onhan auto jo 7 vuotta vanha.
    Last edited by Alweissi; 19-12-2007, 21:03.
    F10 525D M-sport sedan -10, e46 330d sedan -00
    "think wise, think geek, be a engineer"

    Comment

    • MasaTDS
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 1605
      • Tampere

      #17
      [QUOTE=Alweissi;1107037]n. 140t mittarissa. Ei ole tehty vauhtipyörää/kytkinremppaa. Kytkin ei kyllä luista, millainen tuo vauhtipyörä juttu on, tarkoitan vaihto/korjaus? Kytkin rempan taitaa saada 400-500€ (foorumilta luettua).

      Sama homma kun kytkin remppa,vauhtipyörässähän kytkin on yleensä kiinni,mutta jos vauhtipyörässä vikaa,niin samalla vaivallahan toi kytkinkin sitten vaihtuu..
      E24 635csi
      M-B W140
      Citroen c4 coupe
      H-D sportster chopper

      Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
      Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
      Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
      www.mpanet.fi

      Comment

      • drw
        Newbiemmer
        • Nov 2009
        • 2
        • Jyväskylä

        #18
        Samaa on täälläkin, ravistaa niin perkeleesti varsinkin kosteana päivänä kun lähtee liikkeelle. Se tosiaa lopuu hetken päästä muutamat liikennevalot myöhemmin, jotenkin kosteus vaikuttaa, tai sitten kuvittelen. Ongelmaa ei ole kytkimen kanssa muuta kuin ensimäisissä liikkeelle lähdöissä, sitten ongelma vain katoaa. Pitäis ottaa auki ja vaihtaa uudet romut paikalleen, täytyy kokeilla tuota polttamista kuitenkin ensin.

        Comment

        • Carbonfiber
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 5224
          • Hki 43

          #19
          Mulla teki kolmenelkku ja kolmeysi tota ja niin tekee zeta ja polokin välillä. Ja tosiaan vaan välillä kylmällä ja kostealla ja muutamalla ekalla liikkellelähdöllä. Joku kirjoitti, että cdv-venttiilin poisto auttais ja zetasta se lähteekin talven aikana pois. Niin ja zetassa metrejä 118 tkm. ja polossa 486 tkm.
          Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
          Z3 Roadster 2.8 '98
          isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
          ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
          Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
          Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

          Comment

          • KoPe
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 251
            • Helsinki

            #20
            Mulla on kaikki kolmesataset e36, e46 ja e90 tehneet juuri tuota syksyn kosteilla keleillä, ei koskaan kylmällä tai kuumalla, erityisesti jos auto on seissyt. Vaiva poistunut kun lähtee ajoon ja auto lämpenee. Heh, en muista e30 sitä tehneen vaikka auto oli täys pommi!
            KoPe
            --------
            Jag XF, ex: e30, e36 komposti, e46, e90, f10, e91

            Comment

            • Jamppa1983
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 739
              • Pirkanmaa

              #21
              Originally posted by KoPe View Post
              Mulla on kaikki kolmesataset e36, e46 ja e90 tehneet juuri tuota syksyn kosteilla keleillä, ei koskaan kylmällä tai kuumalla, erityisesti jos auto on seissyt. Vaiva poistunut kun lähtee ajoon ja auto lämpenee. Heh, en muista e30 sitä tehneen vaikka auto oli täys pommi!
              Niin miksiköhän? Oisko e30 kovavauhtipyörä, kyllä. Mutta yksikään e30 ei ole pommi, vaan varmin peli näistä edellä mainituista. Vanhanajan sotaratsu!
              Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

              M3 e90 & "M3" e30 turbo

              Comment

              • bemu535ia
                Bimmer Rookie
                • Sep 2005
                • 101
                • Tammisaari

                #22
                toi tarinä juttu tuskin tulee mistään kaksoismassa vauhtipyörästä pelkästään
                toki pahentaa jos on tollasia ongelmia liikkeelle lähdettäessä.

                itellä on noita autoja ollu ehkä liikaakin ja on niitä samoja oireita ollu niin kaksois kun tavallisellakin vauhtipyörällä

                johtuu jotenkin siitä kosteudesta ja yleensä häviää hyvin pian moottorin/kytkimen lämmettyä -->kosteus poistuu kytkimestä

                imeekö levy kosteutta ja nehän ei aina ole aivan tasaisia vaan on niitin reikiä taikka uria?????
                ex 520 e28
                ex 318 e30
                ex 518 e34 x3
                ex 535ia e34 yfn-961
                ex 320 cabrio e30 ats-320
                ex 320 e36 touring khi-193
                ex e46 318 kkz-499
                ex 325ia e30 cabrio ygz-910

                e36 320
                e60 520

                Comment

                • _jazze_
                  BTCF Member
                  • Mar 2007
                  • 358
                  • Lohja

                  #23
                  Tänään alko e36 kytkin täristämään kun tyhjäkäynnillä nosti kytkintä. Kaasun kanssa kun lähti niin ei täristänyt. Tämä ilmeni siis kun olin ajanut n.120km yhtenn putkeen. Aikaisemmin en ole noin pitkää matkaa ajanut putkeen. Bemu on siis e36 325i ajettu 182tkm. Ei kai kytkin voi olla lopussa?

                  Edit. prkl siinä se tais ollakin neljännessä postauksessa Eli niinku O-Peksi sano, kytkimen kitkapinnat öljyset ja sen takia täristää.
                  Last edited by _jazze_; 26-04-2010, 21:53.
                  BMW e36 320i cabriolet
                  BMW e36 325i sedan
                  BMW e23 728iA
                  BMW e23
                  735iA

                  VW Golf Variant 1.9tdi 4Motion

                  Comment

                  • Pitkä-Jussi
                    Newbiemmer
                    • Jun 2007
                    • 8
                    • Häme

                    #24
                    Itselläni E46 330d, ajettu 150tkm. Tekee tätä aina jos auto seisoo pidempään (useampia päiviä) ja on kostea keli. Loppuu samalla tavalla kun useimmilla muillakin, eli muutamien liikennevalojen jälkeen.

                    Tuntuu olevan melko yleinen ongelma...

                    Comment

                    • Jukka_
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2009
                      • 156
                      • finland Keski-suomi

                      #25
                      Juurikin tuollaisia ongelmia oli Liikkeelle lähdettäessä kun omasta meni kaksoismassa vauhtipyörä, kytkinlevy oli ihan hyväkuntoinen eikä luistanut vielä tuossavaiheessa.

                      Tilalle tuli uusi paketti kiinteällä vauhtipyörällä (valeo)
                      liikkeelle lähtö tärinät / juputukset jäivät historiaan.
                      Last edited by Jukka_; 08-05-2010, 14:26.
                      Bmw X5 3.0DA 2005

                      Comment

                      Working...
                      X