e46 M3 - Kokemuksia & tietoa...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Antza
    replied
    Originally posted by Tonizz View Post
    Onkos porukalla kokemuksia/ehdotuksia short shiftereistä ämmään? schmiedmanilta löytyy muutama vaihtoehto mutta oisko jollain muita ehdotuksia että sais ton soppakauhan liikkeen hieman lyhyemmäks:think
    BMW Performance SSK, 25110430358

Leave a comment:

• GameOver
    replied
    Originally posted by jani View Post
    Kunnossa oleva moottori saavutta normaalin käyntilämpötilan myös talvella hyvinkin nopeasti mikä on noin 85C BMW:n s-moottoreissa.
    Eikös se oo 85-90c olla normaali käyntilämpötila moottorissa ku moottorissa. Bensavehkeissä siis.

Siitä taas en tiedä, että kuinka monella lämpenee öljyt sinne sataan asteeseen talvikeleillä... :think

Tuskinpa hinta on kynnyskysymys?
    Totta. Joillekin on ja joillekin ei. Kunhan heitin.

Itse ainakin näkisin, että yksi tärkempiä pointteja TWS:n käytössä on, että se on suunniteltu palasäätöiseen moottoriin.
    Tätä en tiennytkään... Mikäli siis pitää paikkansa. Joka päivä oppii jotain uutta Itse olen ollut siinä ymmärryksessä, että tärkeimpiä pointteja 10W-60 öljyn käytössä oli nimenomaan se kuuman pään viskositeetti.

Leave a comment:

• Tonizz
    replied
    Onkos porukalla kokemuksia/ehdotuksia short shiftereistä ämmään? schmiedmanilta löytyy muutama vaihtoehto mutta oisko jollain muita ehdotuksia että sais ton soppakauhan liikkeen hieman lyhyemmäks:think

Leave a comment:

• jani
    replied
    Originally posted by GameOver View Post
    Jos miettii talveksi 10W40 öljyä, niin se on kyllä rahantuhlausta. Ja tuskin toisaalta talvella sitä TWS:n kuuman pään kestoa tulee niin tarvittua...
    Kunnossa oleva moottori saavutta normaalin käyntilämpötilan myös talvella hyvinkin nopeasti mikä on noin 85C BMW:n s-moottoreissa.

Originally posted by GameOver View Post
    Jos todella katsoo tarpeelliseksi vaihtaa talveksi öljyt, niin itse varmaan kallistuisin esim Peak Lifeen (5W-50). Ei ole edes kallista. Ja hoituu vaikka viikon ruokaostosten yhteydessä kun tota mobilia saa vaikka prismasta...
    Tuskinpa hinta on kynnyskysymys?

Itse ainakin näkisin, että yksi tärkempiä pointteja TWS:n käytössä on, että se on suunniteltu palasäätöiseen moottoriin.

Leave a comment:

• GameOver
    replied
    Mä luulen, että täällä porukka on joka tapauksessa sen verran huolehtivaista, että kylmiltään kovillakin pakkasilla käynnistäessä antaa hetken käydä, ennen kun lähtee mihinkään. Vaikka oliskin kylmempi kuin -30C

Jos miettii talveksi 10W40 öljyä, niin se on kyllä rahantuhlausta. Ja tuskin toisaalta talvella sitä TWS:n kuuman pään kestoa tulee niin tarvittua...

Jos todella katsoo tarpeelliseksi vaihtaa talveksi öljyt, niin itse varmaan kallistuisin esim Peak Lifeen (5W-50). Ei ole edes kallista. Ja hoituu vaikka viikon ruokaostosten yhteydessä kun tota mobilia saa vaikka prismasta...

Leave a comment:

• ///MJ
    replied
    Standardin mukaan 10W-xx öljyn pitäis olla vielä pumpattavissa -30c. Uskoisin, että TWS on vielä juoksevaa -30c jälkeenkin. Harvoimpa näitä taidetaan käynnistellä taivasalta?
    Originally posted by Esca View Post
    Niitäkin hetkiä tulee.
    Kokeiltu on ainakin S50B32 käynnistää TWS10W-60:llä yön yli -33 pakkasesta. Ei mitään ongelmia ilmennyt eikä ylimääräisiä ääniä... Jos tekniikka kunnossa ja öljyt tuoreehkot niin toiminee :think

Se että onko tuo pitkässä juoksussa terveellistä Onko S54 kuinka eri kylmäkäynnistykseltään, en usko...

Leave a comment:

• Esca
    replied
    Standardin mukaan 10W-xx öljyn pitäis olla vielä pumpattavissa -30c. Uskoisin, että TWS on vielä juoksevaa -30c jälkeenkin. Harvoimpa näitä taidetaan käynnistellä taivasalta?
    Niitäkin hetkiä tulee.

Leave a comment:

• jani
    replied

Leave a comment:

• TSI
    replied
    Joo, tuollaista ajattelin itsekin, että kyllä pyyntihinnan pitäisi olla lähellä 40 tonnia. Mutta katsotaan nyt, miten asiat tässä etenee.

Leave a comment:

• MajorDrake
    replied
    Originally posted by TSI View Post
    Mitäs sanoisitte järkeväksi pyyntihinnaksi 50 tkm ajetulle 2004-malliselle E46 M3 Cabille manuaalivaihteistolla ehkä tuossa keväämmällä, kun on paremmat markkinat avoautoille? :think Auto on tuotu muuttoautona Jenkeistä ja on huippusiistissä alkuperäiskunnossa, siis tuunaamaton ja räpeltämätön. Varusteina on navia lukuun ottamatta kaikki tärkeimmät, mitä tuohon on saanut. Väri on Carbonschwarz, sisusta mustaa nahkaa ja alla on alkuperäiset CSL:n 19"-vanteet. Nimimerkillä E90 M3 -kuumetta ilmassa.
    Jotain vajaa ~40 k€? Pyynti siis. Suoralla kaupalla hinta selvästi vähemmän, lähempänä 30k€ kuin 40...
    Last edited by MajorDrake; 09-11-2012, 23:31.

Leave a comment:

• TSI
    replied
    Mitäs sanoisitte järkeväksi pyyntihinnaksi 50 tkm ajetulle 2004-malliselle E46 M3 Cabille manuaalivaihteistolla ehkä tuossa keväämmällä, kun on paremmat markkinat avoautoille? :think Auto on tuotu muuttoautona Jenkeistä ja on huippusiistissä alkuperäiskunnossa, siis tuunaamaton ja räpeltämätön. Varusteina on navia lukuun ottamatta kaikki tärkeimmät, mitä tuohon on saanut. Väri on Carbonschwarz, sisusta mustaa nahkaa ja alla on alkuperäiset CSL:n 19"-vanteet. Nimimerkillä E90 M3 -kuumetta ilmassa.

Leave a comment:

• Doni
    replied
    Originally posted by Esca View Post
    Noh, TWS:ät meni moottoriin ja ajetaan niillä se max 7tkm.

Terou, mulle se shimmisetti. Laitoin privaa
    Et sä sitä tartte. Ne venat on just säädetty

Leave a comment:

• Esca
    replied
    Noh, TWS:ät meni moottoriin ja ajetaan niillä se max 7tkm.

Terou, mulle se shimmisetti. Laitoin privaa

Leave a comment:

• Messier
    replied
    Originally posted by Terou View Post
    Saako tuohon ihan vartavasten tehtyä säteilijää vai joku yleismalli?
    Defalta löytyy mallikohtainen, käy ihan suoraan bolt on tyyliin. Se on sellainen suora lätkä minkä pystyy asentamaan 98% autoista, tukirautaa fixaamalla.

Leave a comment:

• Juhis
    replied
    No huh huh, onpa vääntöä! Virallisesti 10W-60 on ainoa oikea öljy S54 moottoriin. Mutta kovimmilla talvipakkasilla jotain 5W40 , 5W50 , 10W40 tms on siellä osa käyttänyt. Sopiva öljy riippuu käyttölämpötilasta, ajotavoista ja talvella myös siitä, onko loottorinlämmitintä käytössä. Jossain Lapin kovissa pakkasissa 10W-60 ei välttämättä ole kylmäkäynnistyksiin paras öljy. Helsingin leveysasteilla toiminee vielä ihan OK alle 20 asteen pakkasissa.

Leave a comment:

Working...