Originally posted by Tonizz
View Post
e46 M3 - Kokemuksia & tietoa...
Collapse
X
-
Eikös se oo 85-90c olla normaali käyntilämpötila moottorissa ku moottorissa. Bensavehkeissä siis.Originally posted by jani View PostKunnossa oleva moottori saavutta normaalin käyntilämpötilan myös talvella hyvinkin nopeasti mikä on noin 85C BMW:n s-moottoreissa.
Siitä taas en tiedä, että kuinka monella lämpenee öljyt sinne sataan asteeseen talvikeleillä... :think
Totta. Joillekin on ja joillekin ei. Kunhan heitin.Originally posted by jani View PostTuskinpa hinta on kynnyskysymys?
Tätä en tiennytkään... Mikäli siis pitää paikkansa. Joka päivä oppii jotain uuttaOriginally posted by jani View PostItse ainakin näkisin, että yksi tärkempiä pointteja TWS:n käytössä on, että se on suunniteltu palasäätöiseen moottoriin.
Itse olen ollut siinä ymmärryksessä, että tärkeimpiä pointteja 10W-60 öljyn käytössä oli nimenomaan se kuuman pään viskositeetti.
Leave a comment:
-
Onkos porukalla kokemuksia/ehdotuksia short shiftereistä ämmään? schmiedmanilta löytyy muutama vaihtoehto mutta oisko jollain muita ehdotuksia että sais ton soppakauhan liikkeen hieman lyhyemmäks:think
Leave a comment:
-
Kunnossa oleva moottori saavutta normaalin käyntilämpötilan myös talvella hyvinkin nopeasti mikä on noin 85C BMW:n s-moottoreissa.Originally posted by GameOver View PostJos miettii talveksi 10W40 öljyä, niin se on kyllä rahantuhlausta. Ja tuskin toisaalta talvella sitä TWS:n kuuman pään kestoa tulee niin tarvittua...
Tuskinpa hinta on kynnyskysymys?Originally posted by GameOver View PostJos todella katsoo tarpeelliseksi vaihtaa talveksi öljyt, niin itse varmaan kallistuisin esim Peak Lifeen (5W-50). Ei ole edes kallista. Ja hoituu vaikka viikon ruokaostosten yhteydessä kun tota mobilia saa vaikka prismasta...
Itse ainakin näkisin, että yksi tärkempiä pointteja TWS:n käytössä on, että se on suunniteltu palasäätöiseen moottoriin.
Leave a comment:
-
Mä luulen, että täällä porukka on joka tapauksessa sen verran huolehtivaista, että kylmiltään kovillakin pakkasilla käynnistäessä antaa hetken käydä, ennen kun lähtee mihinkään. Vaikka oliskin kylmempi kuin -30C
Jos miettii talveksi 10W40 öljyä, niin se on kyllä rahantuhlausta. Ja tuskin toisaalta talvella sitä TWS:n kuuman pään kestoa tulee niin tarvittua...
Jos todella katsoo tarpeelliseksi vaihtaa talveksi öljyt, niin itse varmaan kallistuisin esim Peak Lifeen (5W-50). Ei ole edes kallista. Ja hoituu vaikka viikon ruokaostosten yhteydessä kun tota mobilia saa vaikka prismasta...
Leave a comment:
-
Originally posted by jani View PostStandardin mukaan 10W-xx öljyn pitäis olla vielä pumpattavissa -30c. Uskoisin, että TWS on vielä juoksevaa -30c jälkeenkin. Harvoimpa näitä taidetaan käynnistellä taivasalta?Kokeiltu on ainakin S50B32 käynnistää TWS10W-60:llä yön yli -33 pakkasesta. Ei mitään ongelmia ilmennyt eikä ylimääräisiä ääniä... Jos tekniikka kunnossa ja öljyt tuoreehkot niin toiminee :thinkOriginally posted by Esca View PostNiitäkin hetkiä tulee.
Se että onko tuo pitkässä juoksussa terveellistä
Onko S54 kuinka eri kylmäkäynnistykseltään, en usko...
Leave a comment:
-
Standardin mukaan 10W-xx öljyn pitäis olla vielä pumpattavissa -30c. Uskoisin, että TWS on vielä juoksevaa -30c jälkeenkin. Harvoimpa näitä taidetaan käynnistellä taivasalta?
Leave a comment:
-
Joo, tuollaista ajattelin itsekin, että kyllä pyyntihinnan pitäisi olla lähellä 40 tonnia. Mutta katsotaan nyt, miten asiat tässä etenee.
Leave a comment:
-
Jotain vajaa ~40 k€? Pyynti siis. Suoralla kaupalla hinta selvästi vähemmän, lähempänä 30k€ kuin 40...Originally posted by TSI View PostMitäs sanoisitte järkeväksi pyyntihinnaksi 50 tkm ajetulle 2004-malliselle E46 M3 Cabille manuaalivaihteistolla ehkä tuossa keväämmällä, kun on paremmat markkinat avoautoille? :think Auto on tuotu muuttoautona Jenkeistä ja on huippusiistissä alkuperäiskunnossa, siis tuunaamaton ja räpeltämätön. Varusteina on navia lukuun ottamatta kaikki tärkeimmät, mitä tuohon on saanut. Väri on Carbonschwarz, sisusta mustaa nahkaa ja alla on alkuperäiset CSL:n 19"-vanteet. Nimimerkillä E90 M3 -kuumetta ilmassa.
Last edited by MajorDrake; 09-11-2012, 23:31.
Leave a comment:
-
Mitäs sanoisitte järkeväksi pyyntihinnaksi 50 tkm ajetulle 2004-malliselle E46 M3 Cabille manuaalivaihteistolla ehkä tuossa keväämmällä, kun on paremmat markkinat avoautoille? :think Auto on tuotu muuttoautona Jenkeistä ja on huippusiistissä alkuperäiskunnossa, siis tuunaamaton ja räpeltämätön. Varusteina on navia lukuun ottamatta kaikki tärkeimmät, mitä tuohon on saanut. Väri on Carbonschwarz, sisusta mustaa nahkaa ja alla on alkuperäiset CSL:n 19"-vanteet. Nimimerkillä E90 M3 -kuumetta ilmassa.
Leave a comment:
-
Noh, TWS:ät meni moottoriin ja ajetaan niillä se max 7tkm.
Terou, mulle se shimmisetti. Laitoin privaa
Leave a comment:
-
No huh huh, onpa vääntöä! Virallisesti 10W-60 on ainoa oikea öljy S54 moottoriin. Mutta kovimmilla talvipakkasilla jotain 5W40 , 5W50 , 10W40 tms on siellä osa käyttänyt. Sopiva öljy riippuu käyttölämpötilasta, ajotavoista ja talvella myös siitä, onko loottorinlämmitintä käytössä. Jossain Lapin kovissa pakkasissa 10W-60 ei välttämättä ole kylmäkäynnistyksiin paras öljy. Helsingin leveysasteilla toiminee vielä ihan OK alle 20 asteen pakkasissa.
Leave a comment:
Leave a comment: