Announcement

Collapse
No announcement yet.

330Cd E46 varoitusvalo mittaristossa -> liittyy jarruihin...mikä lopussa/rikki?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • henri
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 5752
    • Kiuruvesi/Iisalmi

    330Cd E46 varoitusvalo mittaristossa -> liittyy jarruihin...mikä lopussa/rikki?

    Elikkäs tossa äsken matkalla ohituksen jälkeen jarrutin kun olin palannut omallekaistalle takasi, niin mittaristoon sytty sellanen keltanen varoitusvalo (ympyrä minkä ympärillä on kolme katkoviivaa kahdella puolella)

    Onko jarrupalat lopussa? Vai mikä on hajonnut/ kulunut loppuun

    Käyttöohjekirjasta löyty se kuva ja selitys, mutta ei oikeen tuo saksa taitu...Sen ymmärsin, että liittyy jollain tapaa jarruihin

    Onkohan kalliskin operaatio/huolto tulossa? Ja pitääkö se valo nollata vai häviääkö se kun osat/osa on vaihdettu
    Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
    Ex. E30 320i 2d GTS -88


    E46 330Cd (projekti V.2)


    ----------------------------
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9142
    • Oulu

    #2
    Jarrupalat finaalissa. Palat ja sen varoituksen laukaissut anturi vaihtoon. Ehjillä osilla valo nollautuu, kun odottaa virrat päällä n. 30 sek ilman käynnistystä.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • henri
      BTCF Member
      • Aug 2002
      • 5752
      • Kiuruvesi/Iisalmi

      #3
      Originally posted by Clavurion View Post
      Jarrupalat finaalissa. Palat ja sen varoituksen laukaissut anturi vaihtoon. Ehjillä osilla valo nollautuu, kun odottaa virrat päällä n. 30 sek ilman käynnistystä.
      Kiitos nopeasta vastauksesta, tota vähä aattelinki.

      Elikkäs ei muuta ku osat tilaukseen ja vaihtoon
      Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
      Ex. E30 320i 2d GTS -88


      E46 330Cd (projekti V.2)


      ----------------------------

      Comment

      • Anu
        Newbiemmer
        • Apr 2007
        • 22

        #4
        Kysyttävää liittyen jarrujen varoitusvaloihin täälläkin, vaihdoin tänään takajarrut -03 e46:een, eli levyt, palat ja käsijarrukengät sekä lopuksi jarrunesteet. Kaikki hyvin tähän asti ja jarrut toimii normaalisti mutta...kun laittoi virrat päälle, palaa kaikki kolme jarrujen keltaista merkkivaloa hetken aikaa kuten asiaan kuuluu, kaikkien muiden valojen sammuessa vasemman puoleinen huutomerkillä varustettu valo muuttuu keltaisesta punaiseksi ja palaa punaisena yksinään pari sekuntia?
        Onko tämä normaalia, sillä aiemmin tuo punainen valo on palanut ainoastaan jos käsijarru on ollut päällä. Ehkä murehdin turhia mutta jäi nyt kumminkin askaruttamaan...tai sitten olen onnistunut luomaan jonkun vikakoodin? kokemuksia vastaavasta.

        Comment

        • armageddon
          Bimmer Fanatic
          • May 2007
          • 443
          • Kokkola

          #5
          no piäppä vaikka akun kenkää tovin irti nii vikamuisti nollaantu jos se on siitä??? :think
          ei ne tehot vaan se kuski...

          Comment

          • Anu
            Newbiemmer
            • Apr 2007
            • 22

            #6
            Testasin sen ensimmäiseksi huonolla menestyksellä.

            Comment

            • NokiLeka
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 2341
              • Eurajoki

              #7
              Originally posted by henri View Post
              Kiitos nopeasta vastauksesta, tota vähä aattelinki.

              Elikkäs ei muuta ku osat tilaukseen ja vaihtoon
              Jos meinaat vaihtaa vaan toisen anturin, etkä ole varma kumpi antureista on sökö, niin kannattaa ostaa se takapään anturi. Se on pidempi ja sopii liittimien puolesta kumpaan päähän tahansa. Etupään anturi on lyhyempi, joten se sopii vain eteen.
              "I do everything my Rice Crispies tell me to"

              Comment

              • henri
                BTCF Member
                • Aug 2002
                • 5752
                • Kiuruvesi/Iisalmi

                #8
                Originally posted by NokiLeka View Post
                Jos meinaat vaihtaa vaan toisen anturin, etkä ole varma kumpi antureista on sökö, niin kannattaa ostaa se takapään anturi. Se on pidempi ja sopii liittimien puolesta kumpaan päähän tahansa. Etupään anturi on lyhyempi, joten se sopii vain eteen.
                kiitos tiedosta
                Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                Ex. E30 320i 2d GTS -88


                E46 330Cd (projekti V.2)


                ----------------------------

                Comment

                • henri
                  BTCF Member
                  • Aug 2002
                  • 5752
                  • Kiuruvesi/Iisalmi

                  #9
                  Kuinka paljon paloja on jäljellä kun se tunnistin "laukeaa" ja valo syttyy mittaristoon. Pitää tässä tilata palat ja se/ne tunnistin johdot.

                  Että tietää kehtaako tolla ajaa vielä, ettei mene levytkin kohta vaihtoon. Jonkinlainen ennakko varoitushan tuo on, vai onko palat ihan lopussa kohta puolin?

                  ps. paikkoja mistä kannattas tilata...Motonet, Kl-varaosat, vai ihan merkkiliikkeestä? (kallista) Mutta mitään p*skaa en rupee autoon laitattamaan
                  Last edited by henri; 11-01-2008, 10:21.
                  Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                  Ex. E30 320i 2d GTS -88


                  E46 330Cd (projekti V.2)


                  ----------------------------

                  Comment

                  • wipez
                    Bimmer Rookie
                    • May 2005
                    • 133
                    • Turku

                    #10
                    Originally posted by henri View Post
                    ps. paikkoja mistä kannattas tilata...Motonet, Kl-varaosat, vai ihan merkkiliikkeestä? (kallista) Mutta mitään p*skaa en rupee autoon laitattamaan
                    Itse olen Merteilistä hakenut alkuperäisiä osia mutta motonettiä voisin myös suositella
                    e90 320d -07
                    Ex. e36 328i coupe -95, e36 318iS coupe -92

                    Kotisivut, IT-Tuki

                    Comment

                    • henri
                      BTCF Member
                      • Aug 2002
                      • 5752
                      • Kiuruvesi/Iisalmi

                      #11
                      Originally posted by wipez View Post
                      Itse olen Merteilistä hakenut alkuperäisiä osia mutta motonettiä voisin myös suositella

                      Näyttää olevan nuo Merteil:in sivut tiltissä...Tulee joku error , kun valitsee sen korimallin, E30:lla pääsee jopa sinne asti, että tulee lista osista

                      edit: nyt toimii...mikähän lie oli sivuissa
                      Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                      Ex. E30 320i 2d GTS -88


                      E46 330Cd (projekti V.2)


                      ----------------------------

                      Comment

                      • AKSU
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2003
                        • 402
                        • Nivala

                        #12
                        Originally posted by henri View Post
                        Kuinka paljon paloja on jäljellä kun se tunnistin "laukeaa" ja valo syttyy mittaristoon. Pitää tässä tilata palat ja se/ne tunnistin johdot.

                        Että tietää kehtaako tolla ajaa vielä, ettei mene levytkin kohta vaihtoon. Jonkinlainen ennakko varoitushan tuo on, vai onko palat ihan lopussa kohta puolin?

                        ps. paikkoja mistä kannattas tilata...Motonet, Kl-varaosat, vai ihan merkkiliikkeestä? (kallista) Mutta mitään p*skaa en rupee autoon laitattamaan
                        Kyllä siella vielä 2-3mm pintaa ainakin omassani oli, valon sytyttyä. Kannattaa kuitenki laittaa jo tilaukseen... Itse ostaisin/ostan merkkiliikkeestä, laatu ainakin taattu, eikä ala jarrut kirskumaan.

                        Comment

                        • henri
                          BTCF Member
                          • Aug 2002
                          • 5752
                          • Kiuruvesi/Iisalmi

                          #13
                          Originally posted by AKSU View Post
                          Kyllä siella vielä 2-3mm pintaa ainakin omassani oli, valon sytyttyä. Kannattaa kuitenki laittaa jo tilaukseen... Itse ostaisin/ostan merkkiliikkeestä, laatu ainakin taattu, eikä ala jarrut kirskumaan.
                          Kiitos tiedoista, orkkista vastaavat juuri tilattu
                          Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                          Ex. E30 320i 2d GTS -88


                          E46 330Cd (projekti V.2)


                          ----------------------------

                          Comment

                          • NokiLeka
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 2341
                            • Eurajoki

                            #14
                            Originally posted by henri View Post
                            Kiitos tiedoista, orkkista vastaavat juuri tilattu
                            Kannattaa kuitenkin tarkistaa ne johdot ensin, voi olla että on anturin johto katkennut ja siksi herjaa vikavaloa eikä paloissa ole välttämättä vielä mitään vaihtotarvetta. Omasta katkesi takapään johto pari viikkoa sitten kun ajoin terävämmästä töyssystä. Se johto on tehtaan jäljiltä yllättävän pinkeenä, joten ei sinänsä ollut ihme että katkesi.

                            Johtojen kunto on helppo tarkistaa, toinen menee kuskin puoleiselle etusatulalle ja toinen hantinpuolen takasatulalle. Tunkilla auto ylös ja em. pyörät pois niin voi todeta johtojen kunnon.
                            "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                            Comment

                            • ruikki
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2006
                              • 585

                              #15
                              ainaki e36:ssa oli paloja jäljellä reilusti ku sytty se valo, vaikka itekki siitä huolestuin. kait ne jonku varan siihen on laittanu. jopa harmitti ku tuli vaihettua nii hätäseen ku sitä pintaa oli nii palijo.
                              vanhuksissa vaihettiin sillon ku pintaa oli nolla ku ei niissä mitää tuommosia hienouksia ollu.
                              !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎