Tais Esko parantaa wetterin mainetta penaripiireissä ihan kiitettävästi. (jos nyt samasta Eskosta puhutaan)
Wetterin BMW työnjohtaja? Asiasta toiseen eivät ne vittu saaneet tota autoa kuntoo Olivat kyllä laittaneet kuittii et " NYT TOIMII" mut mitä sitä paskaa. Huohotin letku oli murtunut, ja se aiheutti ton ilmamassa mittarin vikakoodin. Nyt o vaa edellee toi sama vika et käy 5 pytyllä, sama vika minkä takia tuo vietii ensteks huoltoon! Ja tuon huohottimen ilmavuodonki löysivät vaa siks et käskin niiden tarkistaa ettei oo ilmavuotoja missään. Onneks en maksanu viel ku ei ollu wetterillä antaa 500€ setelistä takasi :think Huomenna mennä heti aamusta eskon puheille, alkaa pikkuhiljaa vituttaa ku "koitetaan korjata". Pitänee kysyä et mitä autoja ne siel oikee osaa korjata? Luultavasti ei mitään! Ja vittu Softankaa päivitys ei onnistu ku laite o rikki ja korjatteella saksassa Pitänee ehdotella et jos ne vaikka testais ne tulpanhatut ja johtosarjat et ne toimii. Näköjää kaikki tehdään tuolla iha pelkästää vikakoodihaun perusteella. Ei käytetä niiku tervettä järkeä noitte vikojen etsintään! Eikö kuitenki jos auto nykii ja antaa vikakoodin ilmamassamittarille ja siin ei oo mitää vikaa ni pitäs alkaa epäilee imuvuotoja? Ja kaikkein parasta ku menin hakee tota autoa ja oli unohtunut lompakko kotiin ni eivät ruvenneet antamaa sitä autoa et tulisin maksamaan huomenna!!!! Sit ku hain rahaa ni niillä ei ollu antaa takas!!!! Totesin vaa et tarvin ton auton ja jos ette anna nyt ni vien sen tosta pihasta vara-avaimilla, kattovat iha typerinä eka ja änkyttivät jotain, sit kuitenki antovat avaimet! KÄVI OIKEESTI TUURI ET EN VIEL MAKSANU!!!!!
Mikäli M52TU/M54 moottori nykii, sytyttää moottorivaloa ja lambdalta löytyy vikakoodi, niin ihan ensimmäiseksi....siis ENNEN MITÄÄN tulpanvaihtoja tms.
alipainejakotulkin tarkistus. Eli kuvassa osa no:5 : http://www.realoem.com/bmw/showparts...95&hg=11&fg=40
Näistä löytyy varsinkin kutospytyn kanavan liitoksesta murteimia, mutta joskus myös yiivistävä o-rengas on antautunut (no:17).
Tämä aikaansaa yhden pytyn seoksen laihenemisen niin että pakokaasut poistuvat lambdaikkunasta joka antaa vikakoodin+sytyttää moottorivalon.
Eli heti oireiden ilmaannuttua CRC:n Brake cleanerilla koneen käydessä tyhkäkäyntiä, ruiskuttelua ko.jakotulkin juureen.
Lainaan vielä itseäni, eli onko tutkittu huohottimen alipainevuodon lisäksi?
Oisko puolia menny useampi kun yks? Itellä oli menny kaks puolaa ja ala kierroksilla nyki pahasti tyhjäkäynti heikkoa mut ylä kierroksilla suht normaalia. Vikakoodeissa tuki et sytyts häiriö 5 ja 6 pytyssä. Vaihdoin kaikki puolat ku joka varaosa ja merkkiliikkessä sanottiin että sinnä oli brem merkkiset puolat joissa on kuulemma ollu paljon vikoja että jos yks menee niin kohta menee kaikki. Vaihat yhen niin ens viikolla saa vaihtaa toisen. Kotosalla vaihdoin ja ei tarvinut kuitata vikakoodeja heti alko pelaamaan.
Jatketaas tätä. Sama homma oli tuossa e39 525ia:ssa ja antoi koodin: sytytyshäiriö 2 ja 4 pytyssä. Tosin vikamuistin nollaamalla tuo nelospytyn vika hävisi eikä tullut takaisin...
Merkkiliikkestä uudet puolat vajaa 40e kipale.
Paikallistettiin vika puoliin (Bremi) ja niiden vaihdolla homma hoidettiin nopeasti.
Eli vaihdettiin 2 ja 4 pyttyjen puolat. Kone kävi sen jälkeen nätisti kaikilla pytyillä ja moottorin merkkivalo ei syttynyt.
Koodit lukenut asentaja totesi että homma selevä nyt toimii mutta nollataan koko vikamuisti vielä että ei sitten katsastusmies kirjoittele hylättylappua sen takia että näkyy vanhoja vikakoodeja. Tää oli mulle uus asia että tuommoisestakin voi pompata katsastuksessa vai olikohan urbaanilegenda?
Comment