Originally posted by jami
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e46 328i Nykii 1500- 2000 rpm (VIKA SELVINNYT!)
Collapse
X
-
E46 328i
REDLINE OILS
UUC Motorwerks
-
-
Originally posted by Hemi View PostMikäli M52TU/M54 moottori nykii, sytyttää moottorivaloa ja lambdalta löytyy vikakoodi, niin ihan ensimmäiseksi....siis ENNEN MITÄÄN tulpanvaihtoja tms.
alipainejakotulkin tarkistus. Eli kuvassa osa no:5 : http://www.realoem.com/bmw/showparts...95&hg=11&fg=40
Näistä löytyy varsinkin kutospytyn kanavan liitoksesta murteimia, mutta joskus myös yiivistävä o-rengas on antautunut (no:17).
Tämä aikaansaa yhden pytyn seoksen laihenemisen niin että pakokaasut poistuvat lambdaikkunasta joka antaa vikakoodin+sytyttää moottorivalon.
Eli heti oireiden ilmaannuttua CRC:n Brake cleanerilla koneen käydessä tyhkäkäyntiä, ruiskuttelua ko.jakotulkin juureen.
Comment
-
-
Originally posted by Martti.Kaij View PostPitänee kysyä et mitä autoja ne siel oikee osaa korjata? Luultavasti ei mitään!
Last edited by 535SD; 06-02-2008, 15:24.Olleita ja menneitä
1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)
Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostLainaan vielä itseäni, eli onko tutkittu huohottimen alipainevuodon lisäksi?E46 328i
REDLINE OILS
UUC Motorwerks
Comment
-
-
vika löytyi!
Eli nyt vika löytyi!
Eli 2 sylinterin tulppa rikki, oli lyönyt kipinää tulpan kylkeen. Vaihdettu tulppa + hattu.
Lisäksi vaihdettiin venttiilikopan tiiviste ja huohottimen letku joka oli murtunut. (Wetteri)
Pesivät weterillä myös venttiilikopan ja vanoksen. Oli kuulemma ollut yltäpäältä palaneen öljyn peitossa.E46 328i
REDLINE OILS
UUC Motorwerks
Comment
-
-
Originally posted by BimmerM View PostOisko puolia menny useampi kun yks? Itellä oli menny kaks puolaa ja ala kierroksilla nyki pahasti tyhjäkäynti heikkoa mut ylä kierroksilla suht normaalia. Vikakoodeissa tuki et sytyts häiriö 5 ja 6 pytyssä. Vaihdoin kaikki puolat ku joka varaosa ja merkkiliikkessä sanottiin että sinnä oli brem merkkiset puolat joissa on kuulemma ollu paljon vikoja että jos yks menee niin kohta menee kaikki. Vaihat yhen niin ens viikolla saa vaihtaa toisen. Kotosalla vaihdoin ja ei tarvinut kuitata vikakoodeja heti alko pelaamaan.
Merkkiliikkestä uudet puolat vajaa 40e kipale.
Paikallistettiin vika puoliin (Bremi) ja niiden vaihdolla homma hoidettiin nopeasti.
Eli vaihdettiin 2 ja 4 pyttyjen puolat. Kone kävi sen jälkeen nätisti kaikilla pytyillä ja moottorin merkkivalo ei syttynyt.
Koodit lukenut asentaja totesi että homma selevä nyt toimii mutta nollataan koko vikamuisti vielä että ei sitten katsastusmies kirjoittele hylättylappua sen takia että näkyy vanhoja vikakoodeja. Tää oli mulle uus asia että tuommoisestakin voi pompata katsastuksessa vai olikohan urbaanilegenda?
Comment
-
-
Originally posted by Martti.Kaij View PostEli nyt vika löytyi!
Eli 2 sylinterin tulppa rikki, oli lyönyt kipinää tulpan kylkeen. Vaihdettu tulppa + hattu.
Lisäksi vaihdettiin venttiilikopan tiiviste ja huohottimen letku joka oli murtunut. (Wetteri)
Pesivät weterillä myös venttiilikopan ja vanoksen. Oli kuulemma ollut yltäpäältä palaneen öljyn peitossa.
Comment
-
Comment