Eikö tuo nyt kyllä ole jo ihan sama 110Kw kone tuossa -02 mallissa, kuin -04 mallissa? Faceliftaus kun tuli jo -01 loppuvuodesta. Voihan se tietysti olla, että noihin on myöhemmin tullut joku tuollainen rajoitin.
siis 330d, 2002 mallissa on 186hv ja 2003 malliin tuli kone jossa on 204hv
ja kyllähän 320d:hen tuli uus kone 2003 kun vanhassa oli 100kw
Noniin, eli asiaan tuli selkoa. AKE:n sivuilla on taulukko, jossa on kullekin BMW:n mallille päästötestissä vaadittavat kierrosnopeudet. Oma autoni on variantti AP71, joten vaatimus on >3500rpm. Ilmeisesti tämä variantti ei paikallaan kierrä yli tuon maagisen 4000rpm:n. Variantti löytyy rekisteriotteesta. Kävin näyttämässä lappua katsastusmiehelle ja hän myönsi virheensä.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Uusissa Accordeissa ainakin on juuri turhan nakin laulattamisen pelossa jo tehtaalla asennettu rajoitin 4000rpm mikäli auto ei liiku. Koitin huijata rajoitint niin, että annoin auton valua, painoin kaasun pohjaan (kera kytkimen) ja sitten pysäytin jarrulla auton. Kone tiputti heti kierrokset 4000rpm vaikka käsijarrulla nyki haha
Comment