Announcement

Collapse
No announcement yet.

AAPUVA!! Bmw 318i "98 E46...Syylärin ilma ongelmaa!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • biltema
    Bimmer Rookie
    • May 2006
    • 93
    • Jyväskylä

    AAPUVA!! Bmw 318i "98 E46...Syylärin ilma ongelmaa!!

    Moi, eli auto on Bmw e46 ja onglemana on se että vaihdettiin autoon uusi vesipumppu ja termostaatti ja sitten koitetaan ilmata niin mitä ilmeisemmin siinä onnustumatta!?

    auto meinaa keittää hetken käytön jälkeen ja alavesi letku on kylmänä koko ajan?? ja se mikä on ihmeellistä niin lämpö mittari pysyy koko ajan normissa eli puoli välissä ja silti meinaa keittää!!!! apua kaivataan siihen että missä vika? ja miten tuo ilmaus ihan aikuisten oikeesti oikein toteutetaan? Kiitos jo etukäteen...

    Laittaakapa vihjeitä ynnä muita ohjeita ketkä asiaan ovat perehtyneet....
    sigpic-BMW 330e M-Sport-

    Ex: 2x E30, 1x E34, 9X E36, 2X E39 3x E46, 1xE60, 1xE91
  • Matula
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 1706

    #2
    Mun internetissä toi haku toimii oikeesti.

    Comment

    • Särki
      Bimmer Rookie
      • Dec 2005
      • 143
      • Veroparatiisi

      #3
      Originally posted by Matula View Post
      Mun internetissä toi haku toimii oikeesti.
      http://www.btcf.fi/forum/showthread....ghlight=ilmaus
      Joo ei noin Tuossa myllyssä on se 105 asteinen termostaatti, niin korkki auki kiehuu 100% varmasti. Ei muutakuin ilmaruuvi auki ja kaataa vettä paisuntasäiliöön niin kauan että ilmaruuvista valuu ulos sen jälkeen ruuvi ja korkki kiinni ja käyntiin, ei se sen vaikeampaa ole
      F20 116i
      EX: E92 335ia, F31 LCI 320xda, E90 330d M-Sport 302hv 656nm,E39 M5, E46 320i, E10 2002,E90 330xd M-Sport, Audi A4 3,0i quattro E30 316i m50b28+hx40, 330xd, 530dA, E30 324tds, E30 320i

      Comment

      • Matula
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 1706

        #4
        Originally posted by Särki View Post
        Joo ei noin Tuossa myllyssä on se 105 asteinen termostaatti, niin korkki auki kiehuu 100% varmasti. Ei muutakuin ilmaruuvi auki ja kaataa vettä paisuntasäiliöön niin kauan että ilmaruuvista valuu ulos sen jälkeen ruuvi ja korkki kiinni ja käyntiin, ei se sen vaikeampaa ole
        Onko tuo 105 asteinen termo kaikissa M43 koneissa? Jos näin on niin hyvä, että korjasit virheellisen neuvoni.

        Comment

        • Särki
          Bimmer Rookie
          • Dec 2005
          • 143
          • Veroparatiisi

          #5
          Originally posted by Matula View Post
          Onko tuo 105 asteinen termo kaikissa M43 koneissa? Jos näin on niin hyvä, että korjasit virheellisen neuvoni.
          e46 m43 1,9 koneissa on 105 astetta. e36 m43 1,X myllyissä on vielä 95 asteinen.
          F20 116i
          EX: E92 335ia, F31 LCI 320xda, E90 330d M-Sport 302hv 656nm,E39 M5, E46 320i, E10 2002,E90 330xd M-Sport, Audi A4 3,0i quattro E30 316i m50b28+hx40, 330xd, 530dA, E30 324tds, E30 320i

          Comment

          • arska84
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 1356
            • Seinäjoki

            #6
            Itse vaihdoin kans tuon vesipumpun alta viikko sitten.. Eli ilmausruuvi täysin auki ja kaataa vaan auto sammuksissa nestettä niin kauan että ilmausruuvista tulee pelkkää nestettä. Ilmausruuvi kiinni ja paisari täyteen nestettä ja lyöt auton käyntiin.. Alkaa hörppimään sitä nestettä ja lisäät sinne paisariin niin kauan kun vaan menee.. Olis hyvä olla joku kaverina joka puristelee alavesiletkua samalla.. Välillä kannattaa avata sitä ilmausruuvia.. Itsellä kesti jonkin aikaa että alkas puhaltamaan lämpöistä,mutta kovaa letkujen puristelua ja ilmaruuvin aukomista niin kyllä rupes pukkaamaan kuumaa Onko tuo totta että tuota Hemin ohjetta ei saa tähän käyttää??
            BMW PREMIUM

            BMW E46 318

            Comment

            • dsl Bimmer
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2005
              • 358

              #7
              Nestettä kannattaa kaataa tosi_tosi hitaasti, ettei se yhtään vaahtoonnu. Vaahto aiheuttaa helposti ilmataskuja. Jos tuntuu, että ilmataskuja on jäänyt, niin poistoruuvista voi vähän laskea nestettä pois ja kaataa sen jälkeen hitaasti neste takaisin.

              Toinen tapa on avata vähän jotain yläpuolen vesijohdon liitosta esim. termari, webasto, tai imusarjan lämmitys. Avattua liitosta hyödynnetään kuten ilmaruuvia.

              Comment

              • WSE1
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3242
                • Suomusjärvi

                #8
                Ja lisätään myös tähän topikkiin, vaikka ilmeisesti tämä pitää sanoa sata kertaa:
                Alavesiletku pysyy kylmänä= jäähdytin tekee tehtävänsä ja jäädyttää =OK. Jos alavesiletkukin alkaa koneen käynnissä ollessa olla niin kuuma ettei kättä kestä niin kannattaa huolestua siitä onko jäähdytin täysin tukossa ilmankierron kannalta vai eikö flekti toimi...

                Comment

                • arska84
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 1356
                  • Seinäjoki

                  #9
                  Originally posted by biltema View Post
                  Moi, eli auto on Bmw e46 ja onglemana on se että vaihdettiin autoon uusi vesipumppu ja termostaatti ja sitten koitetaan ilmata niin mitä ilmeisemmin siinä onnustumatta!?

                  auto meinaa keittää hetken käytön jälkeen ja alavesi letku on kylmänä koko ajan?? ja se mikä on ihmeellistä niin lämpö mittari pysyy koko ajan normissa eli puoli välissä ja silti meinaa keittää!!!! apua kaivataan siihen että missä vika? ja miten tuo ilmaus ihan aikuisten oikeesti oikein toteutetaan? Kiitos jo etukäteen...

                  Laittaakapa vihjeitä ynnä muita ohjeita ketkä asiaan ovat perehtyneet....
                  Olikos muuten vaikea vaihtaa sun tuo vesipumppu,mulla ei meinannut millään yksi ruuvi ottaa kiinni jengoille vaan sen vesipumpun piti olla niin syvällä kun sen sinne saa.. Oliko sulla vanhassa pumpussa muovinen se siipi niinkun mulla oli? Tossa uudessa se olikin metallinen

                  Originally posted by WSE1 View Post
                  Ja lisätään myös tähän topikkiin, vaikka ilmeisesti tämä pitää sanoa sata kertaa:
                  Alavesiletku pysyy kylmänä= jäähdytin tekee tehtävänsä ja jäädyttää =OK. Jos alavesiletkukin alkaa koneen käynnissä ollessa olla niin kuuma ettei kättä kestä niin kannattaa huolestua siitä onko jäähdytin täysin tukossa ilmankierron kannalta vai eikö flekti toimi...
                  Juuri näin
                  BMW PREMIUM

                  BMW E46 318

                  Comment

                  • Hhenkkka
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2012
                    • 46
                    • Espoo

                    #10
                    Nostetaas tämmönen ketju taas pintaan.

                    Luin muualta internetin syövereistä että jäähdytinneste voi vajuta jos ilmausta ei ole suoritettu kunnolla tai ollenkaan. Pitääkö tämä paikkansa? Omassa 318 :ssa kun tuntuu tuo neste katoavan. 117 tkm rullattu autolla ja kuittien mukaan jossakin vaiheessa jäähdytysjärjestelmää on paikattu. Toinen mahdollinen syy nesteen haihtumiselle oli samaisen jutun mukaan syylärin korkin tiivisteen huonokunto/puuttuminen.
                    Onko näissä mitään perää vai kannattaako auto viedä korjaamolle tarkempiin tutkimuksiin ennenkuin kokeilee tämmösiä kikkoja?

                    E: Vastaus saatu jo ja kyllähän nämä väitteet pitävät paikkansa.
                    Last edited by Hhenkkka; 03-01-2013, 12:55.

                    Comment

                    • antti79
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 2499
                      • Littoinen

                      #11
                      Originally posted by Hhenkkka View Post
                      Nostetaas tämmönen ketju taas pintaan.

                      Luin muualta internetin syövereistä että jäähdytinneste voi vajuta jos ilmausta ei ole suoritettu kunnolla tai ollenkaan. Pitääkö tämä paikkansa? Omassa 318 :ssa kun tuntuu tuo neste katoavan. 117 tkm rullattu autolla ja kuittien mukaan jossakin vaiheessa jäähdytysjärjestelmää on paikattu. Toinen mahdollinen syy nesteen haihtumiselle oli samaisen jutun mukaan syylärin korkin tiivisteen huonokunto/puuttuminen.
                      Onko näissä mitään perää vai kannattaako auto viedä korjaamolle tarkempiin tutkimuksiin ennenkuin kokeilee tämmösiä kikkoja?

                      E: Vastaus saatu jo ja kyllähän nämä väitteet pitävät paikkansa.
                      Joo, eli se jäähdytysneste voi vajota ilman takia juuri sen verran millainen ilmatasku järjestelmässä on/oli. Eli ei se lopputtomiin vajoa jos on huonosti ilmattu. Sinun autosi kohdalla olen lähes varma että kyseessä on vuoto joka aika useasti löytyy kannen ja rintapellin välissä olevasta putkesta.
                      Osa nro.1
                      Työnnä kätesi sinne ja tunnustele onko märkä, yleensä on... (tulipas härski lause)
                      sigpic
                      Originally Posted by jari kihlman
                      "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                      Comment

                      • MNi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2008
                        • 3143
                        • Tampere

                        #12
                        Yleensähän siellä on pimeää ja käsikopelolla....olkoon

                        Tuosta yo kuvasta osa 2 eli o-rengas voi antautua myös.

                        Comment

                        • antti79
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 2499
                          • Littoinen

                          #13
                          Originally posted by MNi View Post
                          Tuosta yo kuvasta osa 2 eli o-rengas voi antautua myös.
                          Toki, mutta yleensä tuo putki on jo niin haperoa että sitä irroitettaessa menee palasiksi. O-rengas tulee automaattisesti uuden putken mukana.
                          sigpic
                          Originally Posted by jari kihlman
                          "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                          Comment

                          • tuningki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2004
                            • 1205
                            • $ievi

                            #14
                            Missäs tuo ilmaruuvi majailee?
                            Bmw 320d -10
                            Volvo s40 2.4 -05
                            ex:bmw 316 e46 1.9 -02
                            ,ex:Bmw 316 e46 1.9 -02{palanut}
                            ,ex:opel vectra B 2,0 -00 4d,ex:-volvo s40 2.0 -96,ex:e36 316i -95 4d m3 luuk,ex: e36 316i -91 4d ,ex: e30 320i -90 2d,first:e30 316 -87 2d

                            Comment

                            • mikasare
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2007
                              • 241
                              • Lohja

                              #15
                              Originally posted by tuningki View Post
                              Missäs tuo ilmaruuvi majailee?
                              ylävesiletkussa joka menee paisuntasäiliölle, ison 60-70mm mustan muovisen korkin vieressä (paisuntasäiliön korkin). Ilmausruuvi on 16mm halkaisijaltaan oleva musta muovinen ristipääruuvi ylävesiletkussa. Avaat sitä vähän 0,5 - 2 kierrosta niin ilma tulee ulos. Mulla kesti useamman päivän saada kaikki ilmat pois, vaikka täytin auton etupää reilusti nostettuna ja kaadoin hitaasti uudet nesteet. Lopulta viimeinen ilmatasku lähti kun ajoin noin satasen vauhtia 30km lämmityslaite maksimilämmöllä.
                              Älä avaa lämpösenä tai koneen käydessä. Voi keittää kun paine laskee tai saattaa jopa horii lisää ilmaa sisään. Lämmöt tuntuu nousevan jopa 116c normaalisti. Termari aukeaa 105c ja flekti lähtee noin 105-108c käyntiin jos ilmastointi ei ole päällä.
                              Lohja

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎