Announcement

Collapse
No announcement yet.

AAPUVA!! Bmw 318i "98 E46...Syylärin ilma ongelmaa!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuningki
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 1205
    • $ievi

    #16
    Eli syyläri täyteen, korkki kii, ilmaruuvi auki ja sit auto käyntiin?
    Bmw 320d -10
    Volvo s40 2.4 -05
    ex:bmw 316 e46 1.9 -02
    ,ex:Bmw 316 e46 1.9 -02{palanut}
    ,ex:opel vectra B 2,0 -00 4d,ex:-volvo s40 2.0 -96,ex:e36 316i -95 4d m3 luuk,ex: e36 316i -91 4d ,ex: e30 320i -90 2d,first:e30 316 -87 2d

    Comment

    • Kylli-Täti
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2012
      • 499
      • Tampere

      #17
      Originally posted by tuningki View Post
      Eli syyläri täyteen, korkki kii, ilmaruuvi auki ja sit auto käyntiin?
      En tiä mitä oot tekemässä mut älä nyt noin tee. Auton keula ylös pukeilla vaikka, mut ei oo ihan pakko. Virrat päälle autosta, lämppäri kuumimmalle ja pienin tuuletusnopeus. Sit ilmausruuvi auki, paisarin korkki auki ja kaadat ihan vitun hitaasti nestettä sisään. Kun ilmausruuvin reiästä tulee pelkkää nestettä niin laitat sen kiinni. Jatkat sit kaatamista paisariin hitaasti kunnes se on täynnä. Huomaa et pinta saattaa vajota hitaastikin välillä. Voit myös puristella vesiletkuja varmuuden vuoks. Kun ei mee enää nestettä ni paisarin korkki kiinni ja kovvoo ajjoo. Käytä moottori ihan kuumaks asti (viiari näyttää klo 12) ja varo ettei moottori keitä jos oot kussukin jotain. Ajon jälkeen tsekkaa kylmästä moottorista nestepinnan taso ja lisää nestettä jos on pinta vajonnu. Helppoa, eikö? Voi ton vaikeemminkin tehdä, mut toi on helpoin. Jos kuumalla moottorilla ei tyhjäkäynnillä tuu kuumaa lämppäristä ni järjestelmässä on jotain vikaa tai et oo ilmannu kunnolla.

      Comment

      • tuningki
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 1205
        • $ievi

        #18
        Originally posted by Kylli-Täti View Post
        En tiä mitä oot tekemässä mut älä nyt noin tee. Auton keula ylös pukeilla vaikka, mut ei oo ihan pakko. Virrat päälle autosta, lämppäri kuumimmalle ja pienin tuuletusnopeus. Sit ilmausruuvi auki, paisarin korkki auki ja kaadat ihan vitun hitaasti nestettä sisään. Kun ilmausruuvin reiästä tulee pelkkää nestettä niin laitat sen kiinni. Jatkat sit kaatamista paisariin hitaasti kunnes se on täynnä. Huomaa et pinta saattaa vajota hitaastikin välillä. Voit myös puristella vesiletkuja varmuuden vuoks. Kun ei mee enää nestettä ni paisarin korkki kiinni ja kovvoo ajjoo. Käytä moottori ihan kuumaks asti (viiari näyttää klo 12) ja varo ettei moottori keitä jos oot kussukin jotain. Ajon jälkeen tsekkaa kylmästä moottorista nestepinnan taso ja lisää nestettä jos on pinta vajonnu. Helppoa, eikö? Voi ton vaikeemminkin tehdä, mut toi on helpoin. Jos kuumalla moottorilla ei tyhjäkäynnillä tuu kuumaa lämppäristä ni järjestelmässä on jotain vikaa tai et oo ilmannu kunnolla.
        Ok. Ei oikein noista aikaisemmista ohjeista selvenny
        Bmw 320d -10
        Volvo s40 2.4 -05
        ex:bmw 316 e46 1.9 -02
        ,ex:Bmw 316 e46 1.9 -02{palanut}
        ,ex:opel vectra B 2,0 -00 4d,ex:-volvo s40 2.0 -96,ex:e36 316i -95 4d m3 luuk,ex: e36 316i -91 4d ,ex: e30 320i -90 2d,first:e30 316 -87 2d

        Comment

        • MNi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2008
          • 3143
          • Tampere

          #19
          Parkkeeraus sopivasti ylämäkeen auttaa myös pikkasen, ei tartte pukkien kans tusata. Takapään ei ainakaan ole syytä olla ylempänä.

          Comment

          • tuningki
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2004
            • 1205
            • $ievi

            #20
            Olikos jossain tyhjennys roppu tolle jäähdytys järjestelmälle?
            Bmw 320d -10
            Volvo s40 2.4 -05
            ex:bmw 316 e46 1.9 -02
            ,ex:Bmw 316 e46 1.9 -02{palanut}
            ,ex:opel vectra B 2,0 -00 4d,ex:-volvo s40 2.0 -96,ex:e36 316i -95 4d m3 luuk,ex: e36 316i -91 4d ,ex: e30 320i -90 2d,first:e30 316 -87 2d

            Comment

            • Jesse93
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2012
              • 935
              • Mustio

              #21
              Kun auton edessä seisot niin syylärin oikeassa alareunassa sininen roppu en tiiä onko näissä neloskoneissa lohkossa myös kuten kutosissa
              E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

              Comment

              • tuningki
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 1205
                • $ievi

                #22
                Originally posted by Jesse93 View Post
                Kun auton edessä seisot niin syylärin oikeassa alareunassa sininen roppu en tiiä onko näissä neloskoneissa lohkossa myös kuten kutosissa
                Joo näytti olevan mut ei tohi kokeilla auki kun täs autossa on ollut kaikki jumissa kuten alkuperäinen vesipumppukin joka antautui kahtena osana irti ja neste oli siman väristä... Et jos koittas vaikka alavesiletkun irti:think
                Jääköhän moottoriin nestettä miten jos syyläristä tyhjää
                Bmw 320d -10
                Volvo s40 2.4 -05
                ex:bmw 316 e46 1.9 -02
                ,ex:Bmw 316 e46 1.9 -02{palanut}
                ,ex:opel vectra B 2,0 -00 4d,ex:-volvo s40 2.0 -96,ex:e36 316i -95 4d m3 luuk,ex: e36 316i -91 4d ,ex: e30 320i -90 2d,first:e30 316 -87 2d

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10945
                  • Joensuu

                  #23
                  Originally posted by tuningki View Post
                  Joo näytti olevan mut ei tohi kokeilla auki kun täs autossa on ollut kaikki jumissa kuten alkuperäinen vesipumppukin joka antautui kahtena osana irti ja neste oli siman väristä... Et jos koittas vaikka alavesiletkun irti:think
                  Jääköhän moottoriin nestettä miten jos syyläristä tyhjää
                  Jäähän sinne avaa lohkasta tyhjennysproppu, niin saa aika hyvin ulos.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎