Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 ja "räjähtänyt" syyläri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • EMG
    Bimmer Rookie
    • May 2008
    • 34
    • Itä-Suomi

    E46 ja "räjähtänyt" syyläri

    Tossa pari viikkoa sitten alkoi nestettä hukkumaan urakalla koneeseen (n.1,5L) päivä ja alkoi lammikkoa tulemaan auton alle. Tänään sit otin nosturilla koneen alta muovit pois ja kuskin puolelta syylärin alalaidasta tuli nestettä kunnolla. Hiukan aikaa ihmeteltiin siinä ja havaittiin että syylärin alalaita oli keskeltä noin 5-7cm alempana eli syylärin alalaita oli luokillaan. Huomenna uusi syyläri tilaukseen mutta
    kannattaako mitä kaikkea muuta tutkia samalla mistä moinen on voinut johtua ettei uusi syyläri tee samaa tempausta?
    Todennäköisesti painettahan järjestelmään on tullut reilusti ja jostain syystä vesiletkut tai mikään muukaan ei ole antanut periksi.
    Lämmöt ei ole noussut kertaakaan normaalin yli ja nesteet ovat puhtaat eli eivät ole sekaisin. Auto on -99 328 ilmastoinnilla hiukan päälle 100tkm ajettu.
  • Matula
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 1706

    #2
    Originally posted by EMG View Post
    Tossa pari viikkoa sitten alkoi nestettä hukkumaan urakalla koneeseen (n.1,5L) päivä ja alkoi lammikkoa tulemaan auton alle. Tänään sit otin nosturilla koneen alta muovit pois ja kuskin puolelta syylärin alalaidasta tuli nestettä kunnolla. Hiukan aikaa ihmeteltiin siinä ja havaittiin että syylärin alalaita oli keskeltä noin 5-7cm alempana eli syylärin alalaita oli luokillaan. Huomenna uusi syyläri tilaukseen mutta
    kannattaako mitä kaikkea muuta tutkia samalla mistä moinen on voinut johtua ettei uusi syyläri tee samaa tempausta?
    Todennäköisesti painettahan järjestelmään on tullut reilusti ja jostain syystä vesiletkut tai mikään muukaan ei ole antanut periksi.
    Lämmöt ei ole noussut kertaakaan normaalin yli ja nesteet ovat puhtaat eli eivät ole sekaisin. Auto on -99 328 ilmastoinnilla hiukan päälle 100tkm ajettu.
    Uusi korkki jäähdyttimeen, toimiva jäähdyttimen korkki päästää ylipaineet/vedet pois.

    Comment

    • EMG
      Bimmer Rookie
      • May 2008
      • 34
      • Itä-Suomi

      #3
      Originally posted by Matula View Post
      Uusi korkki jäähdyttimeen, toimiva jäähdyttimen korkki päästää ylipaineet/vedet pois.
      Pikkasen ennen tuota kahta viikkoa kävin liikkeellä mistä ostin ton auton kun ensimmäisen kerran kun syttyi jäähdytysnesteen merkkivalo näyttämässä autoa ja vaihtoivat juuri korkin paisuntasäiliöön ja tarkastivat nestepinnan joten sen ei pitäisi olla epäkunnossa, tiedä sitten miten paljon lie markkinoilla viallisia korkkeja :think.
      Olen kuullut että aika tarkka olisi nestepinnastaan nämä "uudemmat" bemarit,lie pitää paikkansa?

      Comment

      • soldia
        Banned
        • Feb 2006
        • 725
        • Planet X

        #4
        Originally posted by EMG View Post
        Tossa pari viikkoa sitten alkoi nestettä hukkumaan urakalla koneeseen (n.1,5L) päivä ja alkoi lammikkoa tulemaan auton alle. Tänään sit otin nosturilla koneen alta muovit pois ja kuskin puolelta syylärin alalaidasta tuli nestettä kunnolla. Hiukan aikaa ihmeteltiin siinä ja havaittiin että syylärin alalaita oli keskeltä noin 5-7cm alempana eli syylärin alalaita oli luokillaan. Huomenna uusi syyläri tilaukseen mutta
        kannattaako mitä kaikkea muuta tutkia samalla mistä moinen on voinut johtua ettei uusi syyläri tee samaa tempausta?
        Todennäköisesti painettahan järjestelmään on tullut reilusti ja jostain syystä vesiletkut tai mikään muukaan ei ole antanut periksi.
        Lämmöt ei ole noussut kertaakaan normaalin yli ja nesteet ovat puhtaat eli eivät ole sekaisin. Auto on -99 328 ilmastoinnilla hiukan päälle 100tkm ajettu.
        Syynä on materiaalivirhe.

        Nuo syylärit ja paisarit tulee erittäin nopeasti tiensä päähän.

        Kyseinen muovi muuttuu hauraaksi.

        Last edited by soldia; 07-07-2008, 22:44.

        Comment

        • himonussija
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2005
          • 392
          • Finland

          #5
          Taitaa olla Bemareissa aika yleinen tyyppivika että syyläri menee vaihtoon 50-150 tkm välillä. Itellä ollut kaksi sellaista autoa, E39 ja E46. Ja onhan täällä foorumillakin noista paljon juttua.

          Se korkki on muuten sellanen, että yleensä se herkeää toimimasta jos korkissa oleva ilmareikä menee tukkoon. Korkin voi purkaa atomeiksi ja putsata jolloin se on taas kuin uusi. Moni ostaa turhaan uuden korkin koska yleensä vain lika on syynä toimimattomuuteen. Vedessä on usein kalkkia ja muuta sontaa joka tuppaa kertymään siihen korkin ilmareikään.

          Comment

          • jou jou
            Bimmer Rookie
            • Aug 2006
            • 76
            • Oulu

            #6
            pystyyköhän tuota paisarin korkkia testaamaan mitenkään että onko jumissa?Olen omassa autossa huomannu että kuumana tosi kova paine järjestelmässä.

            Comment

            • ongelmalapsi
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 1063
              • Hämeenlinna

              #7
              Niin kuin ite teen joka bemariin aina kun tulee uusi, vesipumppu, termari ja paisarin korkki heti vaihtoon. jos ei ole kuittia että on hetki sitten vaihdettu...
              -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
              -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
              -Voimaa.com Ohjelmoinnit
              -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
              -Ilmastointi huolto alkaen 69€
              Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
              GMC Topkick C6500 rollback -95
              Ford F-350 4X4 Wrecker -97
              E46 330xiA -02
              Chrysler neon -99

              Comment

              • iikka
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 2597
                • Oulu

                #8
                Originally posted by soldia View Post
                Syynä on materiaalivirhe.

                Nuo syylärit ja paisarit tulee erittäin nopeasti tiensä päähän.

                Kyseinen muovi muuttuu hauraaksi.
                jep, mulla on kans kerran yhestä -99 e46 328 päsähtäny halki tuo paisari.. ilman mitään sen kummempaa syytä.. ei muutako uus tilalle niin menee taas seuraavat 10vuotta
                Speed costs, how fast you wanna go?

                Comment

                • otto
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2007
                  • 51

                  #9
                  jooh, huollossa huomasivat että syyläri paisunut pohjasta mutkalle ja liitoksista vuotaa, viimeisiä vetelee ilmeisesti juuri tuon tuhannen korkin vuoksi

                  pitäisi varmaan vaihtaa koko setti varmuuden vuoksi?
                  - syyläri (pakko)
                  - termari?
                  - paisuntasäiliö? + korkki (pakko) + tiiviste
                  - letkut?
                  - vesipumppu? + tiiviste?
                  - muuta???

                  maksaa

                  Comment

                  • Havis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1835
                    • Kotona/Poissa

                    #10
                    Originally posted by otto View Post
                    jooh, huollossa huomasivat että syyläri paisunut pohjasta mutkalle ja liitoksista vuotaa, viimeisiä vetelee ilmeisesti juuri tuon tuhannen korkin vuoksi

                    pitäisi varmaan vaihtaa koko setti varmuuden vuoksi?
                    - syyläri (pakko)
                    - termari?
                    - paisuntasäiliö? + korkki (pakko) + tiiviste
                    - letkut?
                    - vesipumppu? + tiiviste?
                    - muuta???

                    maksaa
                    termarin kanssa kannattaa vaihtaa myös se termostaatin kotelo (jos M52 kone, jossa osat erilliset)
                    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                    E60 523iA -08

                    Comment

                    • otto
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2007
                      • 51

                      #11
                      Originally posted by Havis View Post
                      termarin kanssa kannattaa vaihtaa myös se termostaatin kotelo (jos M52 kone, jossa osat erilliset)
                      mitähän hintaluokkaa nuo osat on? syyläri maksaa kuulemma 190e e46 330i malliin.

                      Comment

                      • peltone
                        BTCF Member
                        • Jan 2005
                        • 8092
                        • Willähde

                        #12
                        Originally posted by otto View Post
                        mitähän hintaluokkaa nuo osat on? syyläri maksaa kuulemma 190e e46 330i malliin.
                        BMW E39 523i termarin kotelo n. 20€, termostaatti n. 44€ ja tuo O-rengas euron tai kaksi. Ja nämä siis marmoritiskiltä. Motonetistä termari n. 15€ mutta kuulemma jotkut eivät ole toimineet ollenkaan..
                        E30 316 -87
                        E91 325i -06
                        E61 530d -06
                        F10 520d -14
                        ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                        Comment

                        • MiikaZ06
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2009
                          • 190
                          • Mikkeli

                          #13
                          Lainataas vanhaa topiikkia. Elikkäs, aattelin tässä keväällä vähä ennakoivana uusia tuota jäähdytysjärjestelmää. Niin tekeekös tällä vesipumpulla mitään? http://www.schmiedmann.fi/1151752791...sivu1.aspx#493
                          Vai kannattaako suosiolla laittaa oem pumppu?:think
                          Bmw 328CI E46 | http://miikaz.1g.fi/

                          Myydään AC Schnitzer Type VI 22"
                          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=283307

                          Comment

                          • minurmi
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2003
                            • 222
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Originally posted by MiikaZ06 View Post
                            Lainataas vanhaa topiikkia. Elikkäs, aattelin tässä keväällä vähä ennakoivana uusia tuota jäähdytysjärjestelmää. Niin tekeekös tällä vesipumpulla mitään? http://www.schmiedmann.fi/1151752791...sivu1.aspx#493
                            Vai kannattaako suosiolla laittaa oem pumppu?:think
                            Schmiedmannin pumpusta ei oo kokemusta, KL-varaosista saat ainakin metallisiipisen Kolbenschmidt-merkkisen laatupumpun about samaan hintaan. Ja syyläri samasta puljusta ~170€, Behr-merkkinen, Termari ~50€, Paisarin korkki 12€. Tossa nyt jotain hintoja jäähdytysjärjestelmän remonttiin.
                            ** E92 330i Coupé M-Sport -11 **
                            ex. E46 330 Ci M-Sport -03
                            ex. E36 325i Coupé M-Technic -93
                            ex. E36 316i -92

                            Comment

                            • Hanza
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 1931
                              • Juvan Shell. Requiescat in pace

                              #15
                              Originally posted by minurmi View Post
                              Schmiedmannin pumpusta ei oo kokemusta, KL-varaosista saat ainakin metallisiipisen Kolbenschmidt-merkkisen laatupumpun about samaan hintaan. Ja syyläri samasta puljusta ~170€, Behr-merkkinen, Termari ~50€, Paisarin korkki 12€. Tossa nyt jotain hintoja jäähdytysjärjestelmän remonttiin.
                              Ja nuo KL:n osat saat suoraan motopajalle seuraavaks päiväks. Mistä käyt hakemassa.
                              Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

                              t: luft waffel

                              "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎