Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330XD pieniä murheita

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • haloohelsinki
    Bimmer Rookie
    • Jul 2008
    • 76

    #16
    Nyt tässä reilut 100km ajaneena ei ainakaan vielä ole ilmestynyt märkää siihen mustan putken päälle.. sikäli hyvä juttu.. kävin marmoritiskillä tilaamassa vähän kaikkea nippeliä mitä autosta on hävinnyt. Ihmeekseni totesin että eipä nuo alkuperäis osat kovin kalliita ole

    Yhteensä 113€ ja mukana oli about 15 eri nippeliä + alkuperäiset velourimatot kiinnityksillä

    Comment

    • ruikki
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 585

      #17
      kerrohhan sitte mitä ne liikkeessä teki korjattuaan tuon thumps äänen.
      itelläki samaa tekee. eikä oo vielä tullu tutkittua.
      oon kyllä täältä lukenu että jotku puslatvarmaan on väljät.
      itellä on 330xd touring, 10/01 myös
      !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

      Comment

      • Loju
        Bimmer Rookie
        • Jul 2005
        • 55
        • Oulu

        #18
        Originally posted by ruikki View Post
        kerrohhan sitte mitä ne liikkeessä teki korjattuaan tuon thumps äänen.
        itelläki samaa tekee. eikä oo vielä tullu tutkittua.
        oon kyllä täältä lukenu että jotku puslatvarmaan on väljät.
        itellä on 330xd touring, 10/01 myös

        http://www.btcf.fi/forum/showthread....light=tumpsaus
        E46 328 Sedan

        Comment

        • haloohelsinki
          Bimmer Rookie
          • Jul 2008
          • 76

          #19
          Originally posted by ruikki View Post
          kerrohhan sitte mitä ne liikkeessä teki korjattuaan tuon thumps äänen.
          itelläki samaa tekee. eikä oo vielä tullu tutkittua.
          oon kyllä täältä lukenu että jotku puslatvarmaan on väljät.
          itellä on 330xd touring, 10/01 myös
          Miepä ilmottelen. Huomenna menee korjaukseen. Onko sulla muuten facelifti malli kyseessä?

          Tuo thumps ääni on joka kerta samanlainen. Joskus ykkösellä kun vähän "vedättää" lähtöä, niin ääntä ei kuulu, mutta kakkosella kuuluu aina. Isommilla vaihteilla ei taas kuulu niin usein, mutta jos esim vakkarilla vähentää vauhtia, niin heti kun veto tulee päälle niin tumpsahtaa. Vika voi siis olla:

          - kardaanin jossain päälaakerissa?
          - kardaanin kumilimpussa
          - puslissa
          - vetonivelissä

          Onneksi tosiaan menee autoliikkeen piikkiin eli sama mulle missä on ja kuinka kallista

          Täydellinen sisäpesu + alustanpesu + vahaus + erikoispinnoite + otsonointi tulee ensiviikolla. Pääsee eroon tuosta kuolleen/märän koiran hajusta + röökin hajusta

          Comment

          • ruikki
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 585

            #20
            joo ainaki ite oon pitäny faceliftinä jos oon oikein ymmärtäny mitä se tarkottaa. käy kaivamassa showroomista siellon muutama kuva.
            vauhin lisääminen vakkarilla tuottaa myös tumps äänen.
            oon kyllä tuosta juttuja lukenu mutta kiinnostaa tämä koska menee liikkeen paikannattavaksi tuo ääni, että mitä ne löytää.
            !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

            Comment

            • haloohelsinki
              Bimmer Rookie
              • Jul 2008
              • 76

              #21
              Jep jep, autokauppias soitteli väliaikatietoja. Takalasin pyyhin oli saatu toimimaan, moottorista oli yksi johto ollut poikki . Samalla pissapoika takaikkunaan saatiin toimimaan, oli ollut vesijohto kahdesta kohtaa pois paikoiltaan .

              Ja tärkein vika eli se klonksahdus oli paikallistettu ja olin todella yllättynyt mistä vika löytyi: molemmat uloimmat etuvetonivelet sököinä . Oli kumit olleet ulkoapäin paskana ja ilmeisesti rasvat tulleet pihalle, jolloin vetonivelet menneet sököiksi. Sitä en tiedä miten molemmat olivat "yhtäaikaa" :think liekö jonkun omistajan revityksen epäonnistunut yritys

              Paras juttu oli se, että vetoniveliä ei saa uutena vaan joutuu koko vetarin ostamaan ja vetarille hintaa tulee n. 1000€/kpl . Kauppias sanoi, että laittavat käytetyt tilalle eli puhutaan melko uusista, jotka nekin maksavat 500€ asennettuna . No toivotaan että kestävät..

              Toivotaan ruikki että sulla ei ole vastaavaa , tulee muuten kallis paukku. Onneksi ite en joutunut maksamaan penniäkään kannatti tinkiä oston yhteydessä tuo vian korjaaminen kaupan päälle

              Comment

              • ruikki
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 585

                #22
                tuota oon pelännykki ku luin jostaki että nuo vetarit maksaa noin vitusti.
                !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

                Comment

                • haloohelsinki
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2008
                  • 76

                  #23
                  Sitä vaan en tajuu miten molemmat vetarit voi olla paskana, mutta olisko sitte vaa ajan myötä hajonnu ja mitä enemmän hajonnu ni sitte tullu toi kolina jne.. arvotus sinäänsä :think

                  Comment

                  • TiK
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2008
                    • 109
                    • suomi

                    #24
                    Molemmat kumit paskana tai lähtenny pois paikaltaan.
                    Senjälkeen paska menee niveleen ja rikkoo sen.
                    Ei toi oo sinällään mikään ihan harvinainen asia, yleensä nuo hajoaa tai irtoaa autoista talvella.
                    En nyt puhu just tästä kyseisestä mallista vaan yleisesti vetonivelistä.
                    - Vihellys ja Pauke -

                    E91 320dA Touring -06

                    Comment

                    • haloohelsinki
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2008
                      • 76

                      #25
                      Originally posted by TiK View Post
                      Molemmat kumit paskana tai lähtenny pois paikaltaan.
                      Senjälkeen paska menee niveleen ja rikkoo sen.
                      Ei toi oo sinällään mikään ihan harvinainen asia, yleensä nuo hajoaa tai irtoaa autoista talvella.
                      En nyt puhu just tästä kyseisestä mallista vaan yleisesti vetonivelistä.
                      Nojuu, siis molemmat kumit oli paskana ja täten ottaneet nivelet soosia sisään (ensin tietty rasvat ulos) ja menneet siten paskaksi. Varmaan vaan paskaa tuuria että molemmat menneet samoihin aikoihin.. tuonkin olisi voinut estää jos edes joskus viitsisi katsoa auton pohjaa ja "hallintalaitteita", niinkuin itse ainakin teen. Tosin nyt ei tullut katsottua viikko auton ostosta etupään osia, muutakuin moottoritilaa..

                      Etuvetarit on tietty kalliita, kun niitä ei mene kuin nelivetomalleihin, mutta että 1000€ skipale.. oli kyllä lähellä ettei kipannut puhelimessa paskoja housuihin, kun kuulin hintoja

                      Comment

                      • ruikki
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2006
                        • 585

                        #26
                        luin noista vetoakseleista tuolta että n.600 euroa kappale.
                        Last edited by ruikki; 30-07-2008, 16:22.
                        !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

                        Comment

                        • haloohelsinki
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2008
                          • 76

                          #27
                          Noniin, palasin ulkomailta ja sain auton käyttööni. Sisäpesut yms pinnoitukset on tehty ja auto pelaa muutenkin normaalisti, eli takaa ei kuulu (tai siis edestä tai siis mistään) mitään kolahduksia enään eli auto tuli kuntoon vetareitten vaihdolla.

                          Tuosta hinnasta en osaa sanoa varmuutta, mutta näin oli laakkosella kuulemma sanottu, että 1000 egee skipale etuvetarit.. who knows..

                          Samallahan korjasivat tosiaan tuon takapyyhkimen, jossa oli yksi johto kuulemma murtunut ja laittoivat pissapojankin toimimaan (vesijohdot pois paikoiltaan). Takaikkunakaan ei enään aukene ajossa/pysähdyttäessä, joten nyt voi tyytyväisenä taas ajella (kuinkakohan pitkään ).

                          Comment

                          • haloohelsinki
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2008
                            • 76

                            #28
                            BLAAAAH! Kauan sillä sai ajaa ennen kuin se sitten "levisi". Jopa huimat 5 päivää

                            Mitäs tapahtui:

                            Tänä aamulla starttasin auton ihan normaalisti ja lähdin liikenteen, niin n. 100 metrin ajon jälkeen syttyi DSC + ABS + (!) ikonit palamaan, eli kaikki kolme ovat keltaisia valoja. Pysäytin auton tankkausasemalle ja valot sammuivat. Kun käynnistin auton tankattuani, niin valot syttyivät ja sammuivat (niinkuin kuuluu), mutta n. 3 kilometrin ajon jälkeen syttyivät taas palamaan. Auto toimii kuitenkin "normaalisti" eli jarruttaa jne, mutta valot palavat. Onko kenties joku ABS anturivika tms..? Vituttaa vaan, kun tuntuu että ehjänä ei tahdo pysyä mikään auto

                            Comment

                            • Juubi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2004
                              • 999

                              #29
                              Originally posted by haloohelsinki View Post
                              Onko kenties joku ABS anturivika tms..?
                              Ainakin kuulostaisi ihan anturivialta. Olisikohan vetarien vaihdon yhteydessä anturin piuha jäänyt väärään paikkaan ja hankautunut lähes poikki tms. tai sitten jollekkin anturille tuli vaan yksinkertaisesti kilometrit täyteen. Noh, eikös tuo ole helppo korjata - viet vaan auton takaisin huoltoon?

                              Comment

                              • haloohelsinki
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2008
                                • 76

                                #30
                                Originally posted by Juubi View Post
                                Ainakin kuulostaisi ihan anturivialta. Olisikohan vetarien vaihdon yhteydessä anturin piuha jäänyt väärään paikkaan ja hankautunut lähes poikki tms. tai sitten jollekkin anturille tuli vaan yksinkertaisesti kilometrit täyteen. Noh, eikös tuo ole helppo korjata - viet vaan auton takaisin huoltoon?
                                Jooh, soittelen tänään myyjäliikkeeseen ja kyselen mitä tehdään.. periksi en anna

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎