Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330XD pieniä murheita

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • haloohelsinki
    Bimmer Rookie
    • Jul 2008
    • 76

    #31
    Onko etupyörissä molemmilla puolilla muuten anturit? Miten jos omassa pihassa tarkistan visuaalisesti, onko hapettumis/liitin irti-ongelmaa, niin meneekö tuo anturi pitkin iskarin vartta tai jossain..? Onko kuvaa kellään? Kiitos taas vastauksista..

    Comment

    • Murska
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2004
      • 382
      • Savo

      #32
      Originally posted by haloohelsinki View Post
      Etuvetarit on tietty kalliita, kun niitä ei mene kuin nelivetomalleihin, mutta että 1000€ skipale.. oli kyllä lähellä ettei kipannut puhelimessa paskoja housuihin, kun kuulin hintoja
      Aika kalliit on kyllä, takapotkuun maksoi originaalit 470€/kpl.
      e61 530i touring M-sport LCI -08
      Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
      Ex:e46 330i -01 Sedan
      Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

      Comment

      • haloohelsinki
        Bimmer Rookie
        • Jul 2008
        • 76

        #33
        Hmm, otin pois molemmat eturenkaat ja tarksitin visuaalisesti johdot ja liittimet. Molemmilla puolilla näytti olevan ehjät koko matkalta :think.
        Myös siellä rengaskotelossa olevassa liitinkotelossa näytti olevan liittimet ehjät. Tosin muovikotelot olivat täynnä hiekkaa, mutta pesin ne varovasti ja ongelmaa ei niissä ollut.

        Onko kellään pk-seudulla/Lohjan suunnalla vikakoodin lukulaitetta, jolla voisi tarkistella mikä anturi/laite on sökönä? Nyt meinaan palaa valot jatkuvasti, eivät enään sammu missään vaiheessa. Maksaisin vaikka pikku korvausta siitä hyvästä ettei tarvitse laakkosella käyttää kalliissa testerissä vain todetakseen että: "hei, sulla on tämä laite rikki, mutta kiitos XXXX€:sta"? Kirjottakaa tähän laitteen omistajat tai laittakaa privaa, kiitos!

        Luojan kiitos että autolla pystyy ajaa, olisin muuten todella kusessa

        Comment

        • Juubi
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2004
          • 999

          #34
          Originally posted by haloohelsinki View Post
          Myös siellä rengaskotelossa olevassa liitinkotelossa näytti olevan liittimet ehjät. Tosin muovikotelot olivat täynnä hiekkaa, mutta pesin ne varovasti ja ongelmaa ei niissä ollut.
          Kun kerran pääsit jo tuonne antureiden johdoille asti niin mittaa yleismittarilla anturien vastukset. Jos jossain anturissa selvä heitto resistanssissa niin tiedät ainakin mitä tutkia tarkemmin.

          Comment

          • haloohelsinki
            Bimmer Rookie
            • Jul 2008
            • 76

            #35
            Hmm.. onko niitä vastusarvoja jossain ylhäällä, niin tiedän sitten mikä kurmottaa. Ilmeisesti siis liitin irti ja yleismittarin tapit reikiin?

            Hittoku sais tuota vikakoodin lukua, niin ei tarvis arpoo vesisateessa renkaita irti >:(
            Last edited by haloohelsinki; 08-08-2008, 09:14.

            Comment

            • haloohelsinki
              Bimmer Rookie
              • Jul 2008
              • 76

              #36
              Jees, luetutin vikakoodit klubilaisella ja oikean etupyörän anturi oli sökönä. Uusi tilattu (85,-). Täytyy vaihtaa ja toivoa ettei ole kovin lujassa. Täytynee sitten vähän crc:een kanssa pelleillä..

              Vikakoodeja oli muitakin, mutta johtuivat ilmeisesti akun vähäisestä latauksesta, joka on autoliikkeessä seisoville autoille tyypillistä.

              Comment

              • Juubi
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2004
                • 999

                #37
                Originally posted by haloohelsinki View Post
                Jees, luetutin vikakoodit klubilaisella ja oikean etupyörän anturi oli sökönä. Uusi tilattu (85,-). Täytyy vaihtaa ja toivoa ettei ole kovin lujassa. Täytynee sitten vähän crc:een kanssa pelleillä..
                Ei pitäisi anturin vaihdon olla enää paha rasti. Anturi on muistaakseni ulkokuoreltaan muovia, eikä näin ollen jämähdä yhtä tiukkaan kuin esim. e36:ssa.

                Comment

                • haloohelsinki
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2008
                  • 76

                  #38
                  Originally posted by Juubi View Post
                  Ei pitäisi anturin vaihdon olla enää paha rasti. Anturi on muistaakseni ulkokuoreltaan muovia, eikä näin ollen jämähdä yhtä tiukkaan kuin esim. e36:ssa.
                  Ahaa, helpottanee siis hommaa
                  Pitää tänään käydä hakemassa ja katsoa poistuiko vika tällä. Eihän näissä "uudemmissa" enään pitäisi noita boksivikoja olla, vai onko joku joutunut vaihtelemaan/korjaamaan omastaan?

                  Comment

                  • haloohelsinki
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2008
                    • 76

                    #39
                    Jeps, vaihdoin pihalla anturin ja rupes pelittää. Piti tosiaan ajaa autolla 20 metriä että valot sammus. Kävin heittää vielä testilenkkiä eikä valot enään syttyneet, "halpa" korjaus tällä kertaa 20€ vikaluku + 80€ anturi = 100€.

                    EDIT: näissähän anturit ovat muovista ja tämäkin lähti irti helposti, vähän ruukkari anturin väliin ja lähti ihan vetämällä.

                    Comment

                    • haloohelsinki
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2008
                      • 76

                      #40
                      HUOAAAAH...
                      Hmm, bemaristin elämä EI OLE helppoa.. tänään palasi tämä kuuluisa kolina taas ilmapiiriin.

                      Diagnoosi: Jakolaatikko sökö, laakeri väljä ja ainoastaan jakolaatikon saa uutena, ei muita osia. Hintaa ~ 2000€ Saksasta + 500€ työt.. jää tekemättä.. katotaan mitä autoliike vastaa, soppariin merkittiin tosiaan kolinan poisto ja sama kolina palasi.. voi olla että käräjillä tapellaan yms

                      Jos ei muuten niin auto kiertoon takaisin vaikka tappiolla , buahhh...

                      Comment

                      • Juubi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2004
                        • 999

                        #41
                        Saahan tuon ainakin purettua ja sitten laakeriliikkeestä kyselemään uutta laakeria vaikka niitä BMW:ltä näemmä saakkaan.

                        Comment

                        • haloohelsinki
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2008
                          • 76

                          #42
                          Onko mitään hajua minkälainen laakeri sinne menee kooltaan? Ja sopivia "kauppoja" tähän saa suositella. Vai ovatko ulkomaisilla foorumeilla pohtineet tätä joskus? En tosiaan pysty purkaamaan autoa, kun jokapäivä tarviin

                          Comment

                          • rp
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2004
                            • 246

                            #43
                            Olikohan järkeä ostaa tuon ikäinen hintava auto jos se tarvii heti parin korjauksen jälkeen laittaa kiertoon. Kyllä noihin pitää aina laskea varaa pariin remppaan, harvoin se edellinen omistaja on autosta luopumassa jollei ole huomannut jotain oiretta.

                            Jos se on se alkuperäinen kolina niin liikkeen piikkiin vaan.

                            Comment

                            • Rahu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 6464
                              • Tuusula

                              #44
                              Originally posted by rp View Post
                              harvoin se edellinen omistaja on autosta luopumassa jollei ole huomannut jotain oiretta.
                              Voisitko puhua yhtään enempää paskaa.
                              BMW Service
                              P.o4oo925441
                              [email protected]
                              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                              Comment

                              • rp
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2004
                                • 246

                                #45
                                No kyllä se nyt keskimääräistä todennäköisempää että vaihtoauton oston jälkeen jotain korjattavaa ilmenee verrattuna minkä verran sitä keskimäärin muuten ilmenee. Usein sitten saakin ajella pitkään ilman ongelmia kun on alkukorjaukset tehnyt. Poikkeuksia tietysti on, mutta kyllä se yleistä on, että pitkään muhinut autokuume nytkähtää ostopäätökseksi kun huomaa, että vanhassa pelissä alkaa uhata joku remppa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎