Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 323i Huoltaminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vana
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 49
    • Vantaa

    #31
    Originally posted by Driver22 View Post
    Varmaankin vaikuttaa aika paljon vaihdetaanko jäähdytin- ja jarrunesteet, ei ne nesteet kauheasti maksa mutta se työ taas...
    Eli joskus Inspektion 2:ssa nuo vaihdetaan ja joskus taas ei? Olin kuvitellut että Inspektion 2:n sisältö on joka kerta sama, eli samat asiat tehdään aina.

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17508
      • Turku

      #32
      Originally posted by Vana View Post
      Eli joskus Inspektion 2:ssa nuo vaihdetaan ja joskus taas ei? Olin kuvitellut että Inspektion 2:n sisältö on joka kerta sama, eli samat asiat tehdään aina.
      Tätä itsekin olen jo aiemmin ihmetellyt...:think
      Näillä mennään:
      - BMW E81 118i since 2017
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • Vanquish
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 1961
        • Hki

        #33
        Kyllä tuon 500e vielä maksaisin kun on noin vähän ajettu auto. Eihän isoa huoltoa tehdä joka vuosi, joten kerran se kirpaisee. Tietty kannattanee kysellä vielä missä tuon huollattaa, josko siitä vielä 100e sais pois.

        Comment

        • MayheM
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2008
          • 521
          • Oulu

          #34
          Juu, tuli nyt Paraisilla normi-korjaamolla huollettua kärry hintaan 477 eskoa. Vähän kirpaisi, mutta ompa ainakin nyt huoletonta ajoa tiedossa. Ei tuo hinta paljon merkkiliikkeestä poikennut muuten, mutta merkkiliikkeessä olisi tullut siihen päälle vuorokauden vuokra sijaisautosta ja lisäksi olisin hukannut matkoihin (minulle niin) kallista vapaa-aikaa. Mielummin näin ja eiköhän tuo samalla lailla kuntoon tullut.

          Tai no tyhjökäynti itse asiassa on huollon jälkeen ajoittain yskähdellyt, onko kellään hajua mistä moinen yhteensattuma voisi johtua?
          BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
          BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
          BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
          BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
          VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
          BMW E46 323i -98 (2008-2011)
          Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
          Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
          Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

          Comment

          • MayheM
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2008
            • 521
            • Oulu

            #35
            Originally posted by Vana View Post
            Eli joskus Inspektion 2:ssa nuo vaihdetaan ja joskus taas ei? Olin kuvitellut että Inspektion 2:n sisältö on joka kerta sama, eli samat asiat tehdään aina.
            Jarrunesteet vaihdetaan kahden ja jäähdytysnesteet neljän vuoden välein. En tiedä meneekö ne vaihtoon ensimmäisessä huollossa, jossa tuo määräaika on mennyt umpeen (öljyhuolloissakin), vaiko vasta ensimmäisessä insp- tai insp2-huollossa aikarajan täytyttyä...
            BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
            BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
            BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
            BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
            VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
            BMW E46 323i -98 (2008-2011)
            Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
            Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
            Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎