Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 '99-'00:n ratti?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #46
    Originally posted by Clavurion View Post
    Ei mene ihan näin helposti, jos sen haluaa toimivan tarkoitetulla tavalla. Pienissä tärskyissä laukeaa vain 1-vaihe, kovemmissa kiihtyvyyksissä molemmat tilanteen vaatimalla vaihtelevalla viiveellä.
    Nimenomaan näin. Toisaalta, yksivaiheinen järjestelmä antaa vain yhden lyhyen sytytysimpulssin, jolloin tuon kakkosvaiheen laukaisuun tarvittaisiin melkoiset viritelmät jotka vikaantuessaan voivat aikaansaada laukaisun koska tahansa(alkuperäiset sytytinliittimet suojattu mm.staattiselta sähköltä).

    Comment

    • tabasco
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2007
      • 851
      • fin

      #47
      Tuli vaan mieleen, että mistähän tuo seidltuningin ratti on hankittu? En yllättyisi, jos joku taho myy uudemmanmallisia ratteja, jotka on modattu vanhempaan systeemiin (eli sisuskalut vaihdettu, tai huonommassa tapauksessa vain liitin vaihdettu). Ehkä ulkomailla joku uskaltaa tuollaistakin bisnestä harjoittaa. Tai sitten tuo ratti on joku tarvikeratti joka näyttää kaksivaiheiselta uudemmalta, mutta oikeasti sisältää yksivaiheisen bagin.

      Voi tätä spekulaation juhlaa..

      Comment

      • Dunky
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 4929
        • Kotka

        #48
        Originally posted by tabasco View Post
        Tuli vaan mieleen, että mistähän tuo seidltuningin ratti on hankittu? En yllättyisi, jos joku taho myy uudemmanmallisia ratteja, jotka on modattu vanhempaan systeemiin (eli sisuskalut vaihdettu, tai huonommassa tapauksessa vain liitin vaihdettu). Ehkä ulkomailla joku uskaltaa tuollaistakin bisnestä harjoittaa. Tai sitten tuo ratti on joku tarvikeratti joka näyttää kaksivaiheiselta uudemmalta, mutta oikeasti sisältää yksivaiheisen bagin.

        Voi tätä spekulaation juhlaa..
        Juu, tää mun postaus on ihan yhtä turha kuin sunkin posti!
        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

        Comment

        • -Tapi
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 3117
          • Välisuomi

          #49
          Originally posted by Hemi View Post
          Siis mitä ihmeen "jeesustelua"?
          Tekninen tuki tässä tapauksessa olisi varmaan enemmän tervetullutta kuin pelottelu sillä miten vaarallinen kaksivaihebagi on yhdellä laukaisulla..? Oletko koskaan nähnyt kaksivaiheisen bagin laukeavan kerralla ja mikä oli tulos? Vai eivätkö pojat AVK:n kahviossa ole tehneet sitä mutta ovat kuulleet niistä? Eikös monikin purkamonpitäjä ole kokeillut bagin toimintaa kotipihallaan, ihan piruuttaan? Kai joku on sattunut laukomaan kaksivaiheisen, jos ei muuten niin tietämättään. Olisi mielenkiintoista nähdä todisteet siitä miten kaksivaihebagi olisi hengenvaarallinen väärin ohjattuna, asiaa kun en tunne sen syvemmälti.
          ---

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #50
            Originally posted by -Tapi View Post
            Tekninen tuki tässä tapauksessa olisi varmaan enemmän tervetullutta kuin pelottelu sillä miten vaarallinen kaksivaihebagi on yhdellä laukaisulla..? Oletko koskaan nähnyt kaksivaiheisen bagin laukeavan kerralla ja mikä oli tulos? Vai eivätkö pojat AVK:n kahviossa ole tehneet sitä mutta ovat kuulleet niistä? Eikös monikin purkamonpitäjä ole kokeillut bagin toimintaa kotipihallaan, ihan piruuttaan? Kai joku on sattunut laukomaan kaksivaiheisen, jos ei muuten niin tietämättään. Olisi mielenkiintoista nähdä todisteet siitä miten kaksivaihebagi olisi hengenvaarallinen väärin ohjattuna, asiaa kun en tunne sen syvemmälti.
            Toki näitä vanhoja yksivaiheisia bagejä on pamauteltu ihan uudenvuoden paukkuina, mutta ainakaan minulla ei ole varaa pamautella käytettynäkin satojen eurojen kaksivaiheisia.
            Siis eihän minulla ja tuskin tässä maassa kenelläkään muullakaan on varmaa tietoa siitä mitä tapahtuu jos tuohon bemun uudempaan pyöreään bagiin laukaistaan kaksi paukkua yhtä aikaa.
            Sen minkä tiedän on se, että suhteellisen koville tuo bagin peltirunko ja pussin kiinnitys runkoon ja jopa ratti joutuu jo yhden paukun painetasolla, jolloin pidän kyllä melko todennäköisenä että ainakin pussi irtoaa kehyksestään jos sinne laukaistaan kaksi paukkua yhtä aikaa.
            Joka tapauksessa ko.järjestelmä ei missään tapauksessa ole suunniteltu kestämään kahden yhtäaikaisesti laukeavan kaasupaukun tuottamaa rasitusta, jolloin spekulointi siitä, pettääkö vai ei, on oikeastaan kohtuullisen absurdia.
            Tuossa lähtee volvon vanha tehoton yksivaiheinen bagi, josta voi pientä mielikuvitusta käyttäen päätellä mitä kuskille tapahtuu kun paukkua pistetään x3 ja bagi pettää: http://www.autopurkaamomniemi.com/uudenvuodenpommi.html
            Mistään leikin asiasta eikä "jeesustelusta" ei todellakaan ole kyse.

            Comment

            • -Tapi
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 3117
              • Välisuomi

              #51
              ..eli tuollaisen kaksivaiheisen bagin asentajalle (vanhaan autoon) voisi suositella vain 1-vaiheen kytkemistä käyttöön ja 2-vaiheeseen vastusta? Vai oliko siellä vain yhdet piuhat?
              ---

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #52
                Originally posted by -Tapi View Post
                ..eli tuollaisen kaksivaiheisen bagin asentajalle (vanhaan autoon) voisi suositella vain 1-vaiheen kytkemistä käyttöön ja 2-vaiheeseen vastusta? Vai oliko siellä vain yhdet piuhat?
                Niin...siis kummallekkin sytyttimelle/paukulle menee toki omat johdot, mutta ongelma kaiketi on siinä, että vaikka tuon saisikin jotenkin viriteltyä yksivaiheiseksi ja valon kojelaudasta sammumaan, ei ko.bagi toimi kuten sen on sunniteltu toimivan, ainakaan yli kaupunkinopeuksissa.
                Eli kaksivaiheisen paukut ovat eri nopeuksisia ja tuottavat täyttökaasua aivan eri lailla. Ok, nopea ykköspaukku toki toimii niinkuin pitääkin kunhan törmäysnopeus on suhteellisen alhainen ja saavutetut G-voimat suhteellisen alhaisia. Tämän täyttöaika vain on niin nopea että kovemmissa nopeuksissa se ei enään yksinään riitä, vaan vaadittaisiin kakkospaukun tuomaa täyttöaikaa(ja osin hieman kovempaa painetta).
                Eli en oikein tiedä voiko ko.asennusta mitenkään "suositella" ilman että koko systeemi vaihdetaan kaksivaiheiseen(tämäkin toki on periaatteessa luvanvarainen operaatio).

                Comment

                • -Tapi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 3117
                  • Välisuomi

                  #53
                  Ei noita tietenkään voi kukaan "suositella" kenellekään vaan kyse on siitä että olemassaolevilla rensseleillä kukin tekee niinkuin parhaaksi katsoo. Loppujen lopuksi kun turvavyöpaukuilla, turvakorilla ja laukeamattomalla bagilla varustettu auto tuskin on sen vaarallisempi kuin muutaman vuoden vanhempi tehdasiskuinen vastaava.
                  ---

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #54
                    Originally posted by -Tapi View Post
                    Ei noita tietenkään voi kukaan "suositella" kenellekään vaan kyse on siitä että olemassaolevilla rensseleillä kukin tekee niinkuin parhaaksi katsoo. Loppujen lopuksi kun turvavyöpaukuilla, turvakorilla ja laukeamattomalla bagilla varustettu auto tuskin on sen vaarallisempi kuin muutaman vuoden vanhempi tehdasiskuinen vastaava.
                    Toimimattomalla bagijärjestelmällä nämä uuden koritekniikan autot ei varmasti olekkaan vaarallisempi kuin vastaava vanhemman koritekniikan auto, mutta vaarallisempi siitä kyllä saadaan kun ko.turvalaitteet "viritellään" vaarallisiksi.
                    Eli kuten tässä tuo tuplapaukku skenaario tai että esim.bagipussi saadaan pamahtamaan ilman vyönkiristinjärjestelmää ja bagiin paastään tulemaan "vastapalloon". Kaikki "viritelmät" joissa jotain pamahtaessa voi pettää tai jotkin "viritelmät" repivät leikkaavaa matriaalia päin silmiä/kasvoja, ovat varmasti vaarallisempia kuin että koko bagisysteemi olisi deaktivoitu kokonaan. Nuo bagipussit täyttyvät uskomattomalla voimalla+nopeudella, jolloin mikäli jotain pettää tai toimii väärin, voi jopa hengenlähtö ihan aikuisten oikeasti olla lähellä.
                    mm.Sokeutumisen mahdollisuus on jo todennäköistäkin, mikäli bagi lauetessaan pääsee "ampumaan" hyvinkin mitättömältä tuntuvia partikkeleita päin vastaanottajan kasvoja, puhumattakaan siitä todellakin katastrofaalisesta tilanteesta jossa bagipussi laukaisussa hajoaa, jolloin ainakin näönlähtö on 100% varma.
                    Eli on kyllä parempi deaktivoida koko systeemi toimimattomaksi, kuin "viritellä" se toimimaan väärin.

                    Comment

                    • marsupilami
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2004
                      • 263
                      • savo

                      #55
                      Lainataan ketjua.

                      Eli auto e46 -99 sedani,jossa ns. salmiakkiratti näppäimillä.
                      Eli tollainen



                      Kuuluisiko näppäimistöt olla valaistut? Tehtaalla asennettu ratti,ei jälkiasennus.

                      Comment

                      • Harrison
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2004
                        • 1525
                        • Iisalmi

                        #56
                        Originally posted by marsupilami View Post
                        Lainataan ketjua.

                        Eli auto e46 -99 sedani,jossa ns. salmiakkiratti näppäimillä.
                        Eli tollainen



                        Kuuluisiko näppäimistöt olla valaistut? Tehtaalla asennettu ratti,ei jälkiasennus.
                        Kyllä kuuluu olla valaistu joka nappi..

                        Originally posted by -Tapi View Post
                        ..eli tuollaisen kaksivaiheisen bagin asentajalle (vanhaan autoon) voisi suositella vain 1-vaiheen kytkemistä käyttöön ja 2-vaiheeseen vastusta?
                        En minä ees kehtaisi julkaista tommoista sanontaa pihalle itsestäni. Se mikä ei ole tarkoitettu kyseiseen autoon, niin ei vain ole.
                        Ja jätetään ne virittelyt tojota poijille..
                        Last edited by Harrison; 14-11-2009, 13:27.
                        Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
                        Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
                        Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

                        Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

                        Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

                        EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎