Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Etuvastuksen (siili) vaihdossa havaittua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Maddox
    Newbiemmer
    • Jan 2008
    • 27

    E46 Etuvastuksen (siili) vaihdossa havaittua

    Huomasin kun tuossa vaihdoin etuvastusta lämmpäriin että joku plugi oli irti siitä moottorista (vai mikä se nyt on) joka on siinä etuvastuksen edessä.. tietääkö joku mikä se moottori on ja onko plugi juuri irti siitä!? Ja mikä on sen tehtävä.. joku anturi..:think tässä pari kuvaa..


    Click image for larger version

Name:	Plugi.jpg
Views:	1
Size:	87.7 KB
ID:	4844514

    Click image for larger version

Name:	IMG_0011.jpg
Views:	1
Size:	57.0 KB
ID:	4844515
    E46 320d 2000
  • Thuppu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2007
    • 3626
    • Seinäjoki

    #2
    :think Näyttää niinkuin tinaukset olis sulanu ja "pinnit" irronnu moottorista (vai mikä nyt onkaan)...
    BMW 740iA "ALPINA"
    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

    Comment

    • Maddox
      Newbiemmer
      • Jan 2008
      • 27

      #3
      En usko että mitään tinauksia on ollu mut kyllä siitä jotain on irronnu kun näky olevan irrallaan ihan hengettömiä kupari lankoja.. mikähän sen tehtävä on..?:think
      E46 320d 2000

      Comment

      • Thuppu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2007
        • 3626
        • Seinäjoki

        #4
        No irtooko tuo mötikkä tuosta johdon päästä?
        BMW 740iA "ALPINA"
        BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
        Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
        Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

        Comment

        • Havis
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1835
          • Kotona/Poissa

          #5
          Originally posted by Maddox View Post
          Huomasin kun tuossa vaihdoin etuvastusta lämmpäriin että joku plugi oli irti siitä moottorista (vai mikä se nyt on) joka on siinä etuvastuksen edessä.. tietääkö joku mikä se moottori on ja onko plugi juuri irti siitä!? Ja mikä on sen tehtävä.. joku anturi..:think tässä pari kuvaa..


          [ATTACH]59563[/ATTACH]

          [ATTACH]59564[/ATTACH]
          Olisko johto irronnut tuosta kuvan osasta #5 (Positng. drive, fresh air/recirc. right)
          Last edited by Havis; 09-07-2010, 10:56.
          "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

          E60 523iA -08

          Comment

          • Maddox
            Newbiemmer
            • Jan 2008
            • 27

            #6
            Originally posted by Thuppu View Post
            No irtooko tuo mötikkä tuosta johdon päästä?
            irtoo se mut en tiedä auttaako sen vaihto koska "moottorin" päässäkin on irto "haivenia"
            E46 320d 2000

            Comment

            • Maddox
              Newbiemmer
              • Jan 2008
              • 27

              #7
              Originally posted by Havis View Post
              Olisko johto irronnut tuosta kuvan osasta #5 (Positng. drive, fresh air/recirc. right)
              Se vois olla se ja toi 7# on sen joku pidike..
              E46 320d 2000

              Comment

              • Maddox
                Newbiemmer
                • Jan 2008
                • 27

                #8
                Mitähän se plugi haistelee kun tuntuis kaikki pelaavan ok.. tai siis vaihdoin sen etuvastuksen sen takia että n. puolen tunnin ajon jälkeen puhallin lakkas vastaamasta säätöihin..
                E46 320d 2000

                Comment

                • Havis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1835
                  • Kotona/Poissa

                  #9
                  Originally posted by Maddox View Post
                  Mitähän se plugi haistelee kun tuntuis kaikki pelaavan ok.. tai siis vaihdoin sen etuvastuksen sen takia että n. puolen tunnin ajon jälkeen puhallin lakkas vastaamasta säätöihin..
                  Jos osan nimen perusteella vois arvailla, niin tuo moottori ohjaa oikeanpuoleisen ilmakanavan sisäilmankierron päälle tai pois. Ja jos johto on irti, niin tämä ohjaus ei toimi.

                  Tarkottaa sitä, että sisäilmankierto on nyt sitten joko aina päällä, tai sitten sitä ei saa päälle ollenkaan, riippuen siitä kummassako asennossa läppä on lepotilassa.

                  Mikäli läppä on auki, ja ilma tulee ulkoa, ei tämä vika ole kovin vakava. Mutta jos läppä onkin kiinni, pakotettu sisäilmankierto lisää huurtumista, joka voi häiritä kostealla säällä ja talvella.
                  "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                  E60 523iA -08

                  Comment

                  • Maddox
                    Newbiemmer
                    • Jan 2008
                    • 27

                    #10
                    Originally posted by Havis View Post
                    Jos osan nimen perusteella vois arvailla, niin tuo moottori ohjaa oikeanpuoleisen ilmakanavan sisäilmankierron päälle tai pois. Ja jos johto on irti, niin tämä ohjaus ei toimi.

                    Tarkottaa sitä, että sisäilmankierto on nyt sitten joko aina päällä, tai sitten sitä ei saa päälle ollenkaan, riippuen siitä kummassako asennossa läppä on lepotilassa.

                    Mikäli läppä on auki, ja ilma tulee ulkoa, ei tämä vika ole kovin vakava. Mutta jos läppä onkin kiinni, pakotettu sisäilmankierto lisää huurtumista, joka voi häiritä kostealla säällä ja talvella.

                    jees.. taidan unohtaa että näin irtonaisia johtoja ja laittaa hanskalokeron kiinni ja jatkaa ajelua.. kiitoksia vastanneille!
                    Last edited by Maddox; 25-09-2008, 20:29.
                    E46 320d 2000

                    Comment

                    • Maddox
                      Newbiemmer
                      • Jan 2008
                      • 27

                      #11
                      Originally posted by Maddox View Post
                      jees.. taidan unohtaa että näin irtonaisia johtoja ja laittaa hanskalokeron kiinni ja jatkaa ajelua.. kiioksia vastanneille!

                      Ei tullut laitetua hanskalokeroa kiinni.. Huomasin että etuvastuksen vaihto ei vaikuttanut tuulettimen toiminnan ongelmiin. Luulen että ongelma on juuri tuossa "läppämoottorissa" että tuulettimen nopeus säätö lakkaa vastaamasta nopeuteen n.30min ajon jälkeen. täytyypi varmaan hankkia uusi semmoinen.. prlk
                      E46 320d 2000

                      Comment

                      • Proppu
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2006
                        • 176
                        • Järvenpää

                        #12
                        Tässä juttua mun e46:sen ilmastointi/puhallus viasta ex-omistajan kertomana -> http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...64&postcount=5

                        Poimittuna:
                        "Minulla oli autossa omituinen vika ilmastoinnissa. Ilmastointi kävi ihan niin kuin piti, noin tunnin ajan. Sitten puhallus loppui vaikka puhallus moottori kävi täysillä. Sait laittaa lämmintä/kylmää, mitä vaan. Ulos ei tullut yhtään mitään."

                        Palikkaa vaihdettiin vaikka mitä ja vika olikin tossa anturissa
                        e39 530ia m-sport touring imolarot II -02

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎