Jotenkin tuntuis että se vian "häipyminen" pienen ajon jälkeen viittaisi enemmän tuohon kytkinakselin kuivumiseen. Eihän normaali ajaminen ja auton lämpiäminen vaikuta jarrunesteen ominaisuuksiin mitenkään minun käsittääkseni. Korjatkoon joku jos tietää paremmin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 manuaali vaihdeongelma *VIKA KORJATTU*
Collapse
X
-
No nyt on varattu huomiseksi aika huoltoon asian puitteissa. Ainakin puhelimessa meinasivat että jarrunesteen vaihdossa ei voi ilmaa päästä kytkimen piiriin vaikka tuleeki samasta säiliöstä. Jos joutuu käyttämään laatikkoa irti akselin rasvaamiseksi niin aioin vaihdattaa koko kytkimen samaan konkurssiin. Mutta silloin jo ajattelin vähän vertailla hintoja. Mikähän paikka tuon tekisi parhaiten/edullisimmin Raahessa/Oulussa?Toyota Avensis (=huoleton)
ex: E46 320D Touring
Comment
-
-
Originally posted by eddiew View PostJarru ja kytkinnesteet on samassa säiliössä. Itekkii huoltokirjaa selailin ja sama huolto tehty pari vuotta sitten ja jarru/kytkinnesteet vaihdettu siinä, mietin myös et jos on ilmaa päässy/jääny järjestelmään siinä yhteydessä. Reilun vuoden vasta ollu tuo auto nii ei vielä kärryillä kaikesta mitä sille tehty ym... Mut pikkuhiljaa selviää
Eli jos kytkin piirissä on vanhaa vettynyttä jarrunestettä ja kun kelit kylmenee niin nesteet jähmenee ja kytkimen sylintereiden toiminta huononee.
Kun ilmaat kytkimen niin laske jarrunestettä niin kauan kytkimen työsylinteriltä että vanhat nesteet varmasti vaihtuu.Kulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Nyt on kytkinnesteet vaihdetty ja ilmattu järjestelmä, ei mitään vaikutusta toimintaan.. Ei kai se auta ku alkaa laatikko käyttämään irti ja rasvaamaan se pirun akseli, samalla heittää uutta kytkinpakettia paikalleen kun kerran laatikon joutuu irrottamaan. Mun tuurilla se hajois seuraavana, nii suljetaan se mahdollisuus pois...
Comment
-
-
Originally posted by eddiew View PostNyt on kytkinnesteet vaihdetty ja ilmattu järjestelmä, ei mitään vaikutusta toimintaan.. Ei kai se auta ku alkaa laatikko käyttämään irti ja rasvaamaan se pirun akseli, samalla heittää uutta kytkinpakettia paikalleen kun kerran laatikon joutuu irrottamaan. Mun tuurilla se hajois seuraavana, nii suljetaan se mahdollisuus pois...Toyota Avensis (=huoleton)
ex: E46 320D Touring
Comment
-
-
lainaan vähän topiccia.itellä samaa vikaa e36:ssa.. tosin siten että ykkönen menee komeesti sisään. mutta kylmällä koneella ku tuuppaa kakkosta sisään niin ei suostu menemään. kolmonen kyllä menee sitten ihan normaalisti. ei vaan viitti kylmää konetta vedättää hirveesti. ongelma poistuu heti ku kone hieman lämpiää ja jo toisella yrittämällä laatikon temppuilu on lakannut ja kakkonen menee sisään. öljyillä ajettu 12tkm ja litkuina castrollit. että missähän vika?:think niin ja vielä että kun kakkos vaihteella irrottaa kytkimen niin kylmänä kuuluu lievä kolahdus ääni jostain?
Comment
-
-
Originally posted by eddiew View PostNyt on kytkinnesteet vaihdetty ja ilmattu järjestelmä, ei mitään vaikutusta toimintaan.. Ei kai se auta ku alkaa laatikko käyttämään irti ja rasvaamaan se pirun akseli, samalla heittää uutta kytkinpakettia paikalleen kun kerran laatikon joutuu irrottamaan. Mun tuurilla se hajois seuraavana, nii suljetaan se mahdollisuus pois...Last edited by Racink; 15-01-2009, 21:47.
Comment
-
-
Nyt on kytkinpaketti vaihdettu, kytkinakseli puhdistettu ja rasvattu. Ja pelaa kuin unelma. Ei mitään takkuilua vaihteissa ja kytkinpoljin tuntuu ihan erilaiselle, paljon rennommalle. Opetteluttaa uudestaan ajamaan tolla ku muuttu kuin toiseks autoks!
Pitää vielä odottaa huomiseen että auto seissyt yön yli, että saa täyden varmuuden, mut tuntuu niin paljon paremmalle, että luulen kyllä että vika tolla korjaantu. Ei ollu kytkin vielä ihan loppu, mut onpahan nyt uus jos ajattelee lastutustakii ja onpahan kytkinnesteet ja laatikon öljyt nyt samalla vaihdettu uusiin.
Comment
-
-
Originally posted by eddiew View PostNyt on kytkinpaketti vaihdettu, kytkinakseli puhdistettu ja rasvattu. Ja pelaa kuin unelma. Ei mitään takkuilua vaihteissa ja kytkinpoljin tuntuu ihan erilaiselle, paljon rennommalle. Opetteluttaa uudestaan ajamaan tolla ku muuttu kuin toiseks autoks!
Pitää vielä odottaa huomiseen että auto seissyt yön yli, että saa täyden varmuuden, mut tuntuu niin paljon paremmalle, että luulen kyllä että vika tolla korjaantu. Ei ollu kytkin vielä ihan loppu, mut onpahan nyt uus jos ajattelee lastutustakii ja onpahan kytkinnesteet ja laatikon öljyt nyt samalla vaihdettu uusiin.Toyota Avensis (=huoleton)
ex: E46 320D Touring
Comment
-
-
Originally posted by Pete83 View PostTeitkö homman itse? vai teetätikkö jossakin. Itselläkin ilmeisesti tuo homma edessä niin tietäs vähän hintoja vertailla.
Comment
-
-
Originally posted by eddiew View PostTeetätin, ei oo itellä tiloja missään rassata tällä hetkellä nii helpompi niin ja saa takuun sille työlle. n. 450€ tuli maksamaan kytkinpaketti (Sachs) ja työt, ei paha ollu. Nii ja siihen kuulu pakoputken hitsaus ku oli murtunu keskivaiheilta melkein poikki. Semmonen nelisen tuntia siihen kaikkiaan meni.Toyota Avensis (=huoleton)
ex: E46 320D Touring
Comment
-
Comment