Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 steppi häikkää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hj325hml
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 729
    • Pirkanmaa

    e46 steppi häikkää

    99 323:sa stepillä kun antaa kenkää pohjaan asti menee laatikossa(ilmeisesti) jokin vika tilaan, tehot uupuu ja perästä alkaa kova tärinä, tästä kun ajaa sivuun tuntuu kun kone kävisi vajaalla, heijaa kierroksia ja auto täristää. Nämä loppuun kun sammutta auton ja käynnistää uudelleen. Itse kävin eilen kyseistä autoa kokeilemassa ja omituiselle tosiaan tuntuu. Tämä siis vaan kun lyö kaasun ihan pohjaan asti, muuten laatikko vaihtaa normaalisti ja tasasesti eikä mitään häikkää. Lämpinänä kun pysähtyy tulee myös outoa hajua, ihan kun palaneen kytkimen hajua, vaikea kuvailla tarkemmin.

    Testerissä oli näkynyt jokin vikatila 2-3 vaihteen vaihtamisella ja laatikon lämpötila oli näyttänyt noin 8 astetta vaikka autoa ei ollut poljettu kylmänä.

    Samaan aikaan myös lamdasta jokin vika häirö joka viittaisi tuoho vajaalla käymiseen.

    Muuten auto on pelannut hyvin eikä huomaan ennen kun tosiaan kaasun käyttää pohjassa.

    Mikähä mättää?

    Mitä vois lähteä tarkastelemaan?
    F16 M-Sport
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #2
    Originally posted by hj325hml View Post

    Testerissä oli näkynyt jokin vikatila 2-3 vaihteen vaihtamisella ja laatikon lämpötila oli näyttänyt noin 8 astetta vaikka autoa ei ollut poljettu kylmänä.

    Laatikon adaptive arvot voisi nollata, samoin vikakoodit ja akku hetkeksi irti. Öljyt ja suodatinkin kannattaisi joskus vaihtaa.

    8 astetta, mitä siitä?

    Vika ei todennäköisesti ole laatikossa vaan moottorissa, eikös live datalla näkisi ajon aikana mitä tapahtuu kun kaasun painaa lattiaan?

    Comment

    • hj325hml
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 729
      • Pirkanmaa

      #3
      Originally posted by Bmw Master View Post
      Laatikon adaptive arvot voisi nollata, samoin vikakoodit ja akku hetkeksi irti. Öljyt ja suodatinkin kannattaisi joskus vaihtaa.

      8 astetta, mitä siitä?

      Vika ei todennäköisesti ole laatikossa vaan moottorissa, eikös live datalla näkisi ajon aikana mitä tapahtuu kun kaasun painaa lattiaan?

      Adative arvot nollataan miten?

      Vikakoodit on nollattu laitteesta kaikki, akku ei ole ollut irti.

      Kerroha livedatasta lisää?
      F16 M-Sport

      Comment

      • hj325hml
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 729
        • Pirkanmaa

        #4
        Mistä tietää onko laatikko muistava/mukautuva?
        F16 M-Sport

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          #5
          Kyllä tuon ikäinen on adaptiivinen mutta noi arvot on tarkotettu lähinnä laatikon kulumisen kompensoimiseksi. Eli jos laatikkoon ei oo remppoja tehty niin tuskin tuo mitään auttaa, voi joissain tapauksissa muuttua töksähtelevämmäksikin vaihdot. Kyllä tuosta kannattaa eka katsoa vaikka livedatat koneen puolelta.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Viittaa kyllä enemmänkin moottoripuolen ongelmaan johon myös laatikon ohjelma reagoi. Ainoa ongelman purkusuunta on BMW huollon lukulaite ja mahdollisimman pian.

            Comment

            • hj325hml
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 729
              • Pirkanmaa

              #7
              Originally posted by Hemi View Post
              Viittaa kyllä enemmänkin moottoripuolen ongelmaan johon myös laatikon ohjelma reagoi. Ainoa ongelman purkusuunta on BMW huollon lukulaite ja mahdollisimman pian.
              Vika tosiaan oli osottautunut konepuolen hommaks tänään, niinkuin Hemi veikkaili.

              Eli hetken kun pitää kovalla kaasulla menee vikatila päälle, tehot katoaa ja käy ehkä vajaalla, päästää koneen sivusta hieman öljyä ulos tässä vikatilassa joka sit käryää ja tekee hajun.

              Tämä nollaantuu kun auton sammuttaa ja auto pelaa taas normaalisti.

              Mikähä vois mättää, jokin huohotin tms.?

              Piuhaa odotellessa..
              F16 M-Sport

              Comment

              • Juice
                BTCF Member
                • Apr 2003
                • 820

                #8
                ........................................
                Last edited by Juice; 17-03-2012, 17:10.

                Comment

                • hj325hml
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 729
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Originally posted by Juice View Post
                  Punkee öljyjä kai kattien päälle eli huohotinputkisto tukossa? Voiskohan tuo myös tunkea öljyä tulppille asti eli pätkii pelkästään jo sen takia?
                  Ikäähän on jo sopivasti, eli huohotinputkisto muutoinkin kovettunut ja vaihtoiässä. Tilalle eristetty.

                  Millanenhan homma, työ ja kustannusmielessä?

                  Löytyykö testerillä moisesta lisäinfoa?

                  Öljyä tiputtaa siis koneen vasemmalta puolelta auton keulasta katsottuna.
                  F16 M-Sport

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Originally posted by Juice View Post
                    Punkee öljyjä kai kattien päälle eli huohotinputkisto tukossa? Voiskohan tuo myös tunkea öljyä tulppille asti eli pätkii pelkästään jo sen takia?
                    Ikäähän on jo sopivasti, eli huohotinputkisto muutoinkin kovettunut ja vaihtoiässä. Tilalle eristetty.
                    Tässä huohotinputki on ihan kovaa muovia, joten siinä suhteessa ei juurikaan vanhene. Tosin se huohotinputken yläpään haitariosuus helposti murtuu hiukankin väännellessä/käännellessä, jolloin konekkin voi käydä laihalla/tökkiä kovemmissa vedoissa.

                    Comment

                    • hj325hml
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2006
                      • 729
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Originally posted by Hemi View Post
                      Tässä huohotinputki on ihan kovaa muovia, joten siinä suhteessa ei juurikaan vanhene. Tosin se huohotinputken yläpään haitariosuus helposti murtuu hiukankin väännellessä/käännellessä, jolloin konekkin voi käydä laihalla/tökkiä kovemmissa vedoissa.
                      Onks se kuinka hyvin näkyvillä?

                      Miten tollasista vioista saa dataa ulos?
                      F16 M-Sport

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Originally posted by hj325hml View Post
                        ....Miten tollasista vioista saa dataa ulos?
                        Edelleen, piuhan päähän lukuun.

                        Comment

                        • hj325hml
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2006
                          • 729
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          Piuhan päätä ei yllättäen ollutkaan paikallisella puljulla, noh sitä odottaessa öljyn vuoto näyttää tulevan venttiilin kopan tiivisteen välistä.

                          Siitä kellään mitään kommenttia?
                          F16 M-Sport

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Originally posted by hj325hml View Post
                            Piuhan päätä ei yllättäen ollutkaan paikallisella puljulla, noh sitä odottaessa öljyn vuoto näyttää tulevan venttiilin kopan tiivisteen välistä.

                            Siitä kellään mitään kommenttia?
                            Se voi kuitenkin tulla siitä murtuneesta huohotinletkun yläpäästä, mikäli tuo öljyvuoto on paikallistettu kuskinpuolen moottoriin. Voihan se toki olla korkannut kopan tiivistekkin jos on jo sattunut pääsemään huohotin jäähän ja vetää tätä kautta myös ilmaa.

                            Comment

                            • Murska
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2004
                              • 382
                              • Savo

                              #15
                              ...Tein tästä omasta kyssäristäni topicin ongelmat osioon, otsikolla "e46 steppilaatikosta hajua"...
                              Last edited by Murska; 19-11-2008, 08:07.
                              e61 530i touring M-sport LCI -08
                              Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
                              Ex:e46 330i -01 Sedan
                              Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎