Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 steppi häikkää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hj325hml
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 729
    • Pirkanmaa

    #31
    Edelleen auto meni ainakin kerran hätäkäyttötilaan monen polkemisen jälkeen.

    Vikakoodi 214 nopeus-signaali epälooginen, uusiutuu ajon jälkeen. Nopeusmittari pelaa eikä abs-vikamuistissa ole vikoja.

    Mitä haittaa tuon yhteyden poissaolosta voi olla?

    Edeleen hyvin hämärää mikä saa tuon vikatilan aikaan??

    Korjausten ansiosta ongelma on siis pienentynyt mutta edelleen olemassa.
    F16 M-Sport

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9157
      • Oulu

      #32
      Eikö vikakoodista ollut tarkempaa tietoa, turbiinin vai ulostuloakselin nopeus(RPM) signaali? Noita nopeussignaaleja voisi ajaessa tutkia, varsinkin jos sattuisi vian saamaan päälle. EGS:n live-data onnistuu Carsoftillakin.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • hj325hml
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 729
        • Pirkanmaa

        #33
        Originally posted by Clavurion View Post
        Eikö vikakoodista ollut tarkempaa tietoa, turbiinin vai ulostuloakselin nopeus(RPM) signaali? Noita nopeussignaaleja voisi ajaessa tutkia, varsinkin jos sattuisi vian saamaan päälle. EGS:n live-data onnistuu Carsoftillakin.

        "Mahdollisesti abs ja moottorin ohjainlaitteen välinen yhteys viallinen" Toi oli dg.
        F16 M-Sport

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9157
          • Oulu

          #34
          Originally posted by hj325hml View Post
          "Mahdollisesti abs ja moottorin ohjainlaitteen välinen yhteys viallinen" Toi oli dg.
          Jaa se vikakoodi olikin DME:n puolelta. Tuo nopeussignaali tulee oik. taka-anturilta. ABS-antureiden nopeusarvoja voisi tutkailla, onko tuossa kyseisessä epäjohdonmukaisuutta muihin pyöriin verrattuna.

          Nopeussignaali ABS-yksiköltä DME:lle, linjan eheyden tarkistus. Valk./vihr. johdin. Pin numero riippuu, onko ASC vai DSC, ASC-versiossa pin 21.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • hj325hml
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 729
            • Pirkanmaa

            #35
            Originally posted by Clavurion View Post
            Jaa se vikakoodi olikin DME:n puolelta. Tuo nopeussignaali tulee oik. taka-anturilta. ABS-antureiden nopeusarvoja voisi tutkailla, onko tuossa kyseisessä epäjohdonmukaisuutta muihin pyöriin verrattuna.

            Nopeussignaali ABS-yksiköltä DME:lle, linjan eheyden tarkistus. Valk./vihr. johdin. Pin numero riippuu, onko ASC vai DSC, ASC-versiossa pin 21.
            DSC versio, mitä tuo yhteyden puuttuminen voi aiheuttaa?
            F16 M-Sport

            Comment

            • hj325hml
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 729
              • Pirkanmaa

              #36
              Venttiilinkopan tiivisteen vaihto vähensi ja pienensi vikatila yleisyyttä ja oireita mutta edelleen tuo auto menee välillä siihen tilaan, autosähkö oli ollut jo melko neuvoton.

              Kenelläkään ajatusta asiaan.

              Vikatilan jälkeen muistiin jää vikakoodeja 1-2 sylinterillä häiriöö, mm. seoshäikkää..
              F16 M-Sport

              Comment

              • Juhis
                BTCF Honorary Member
                • Jul 2002
                • 19175
                • -

                #37
                Oletko 100% varma, ettei katalysaattori tai pakoputki ole tukossa?!
                All good things come to those who wait.

                Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                Sound Factory Bar & Nightclub

                Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #38
                  Tai/ja onko se alipainejakotukki tsekattu?

                  Comment

                  • hj325hml
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 729
                    • Pirkanmaa

                    #39
                    Oletko 100% varma, ettei katalysaattori tai pakoputki ole tukossa?!

                    Ainakin päästöt olivat moitteettomat.





                    Originally posted by Hemi View Post
                    Tai/ja onko se alipainejakotukki tsekattu?
                    Eipä ole, tulpat kuulemma seuraava homma..

                    Kerrotko alipainejakotukki asiasta lisää?
                    F16 M-Sport

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #40
                      Originally posted by hj325hml View Post
                      .
                      Kerrotko alipainejakotukki asiasta lisää?
                      Tuossa osa no:5: http://www.realoem.com/bmw/showparts...95&hg=11&fg=40
                      Löytyy sen imusarjan päällä olevan suojamuovin alta.

                      ...Eli tsekkaa varsinkin 6:s pytyn ko.tulkin eheys/murtumat tukin ja putken liitoksessa. Jos tämä 100% ehjä niin osa no:17 o-renkaat?
                      Selviää ruiskuttelemalla CRC Brake cleaneria tulkin juuriin.

                      Comment

                      • hj325hml
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 729
                        • Pirkanmaa

                        #41
                        Originally posted by Hemi View Post
                        Tuossa osa no:5: http://www.realoem.com/bmw/showparts...95&hg=11&fg=40
                        Löytyy sen imusarjan päällä olevan suojamuovin alta.

                        ...Eli tsekkaa varsinkin 6:s pytyn ko.tulkin eheys/murtumat tukin ja putken liitoksessa. Jos tämä 100% ehjä niin osa no:17 o-renkaat?
                        Selviää ruiskuttelemalla CRC Brake cleaneria tulkin juuriin.
                        Tänks
                        F16 M-Sport

                        Comment

                        • hj325hml
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2006
                          • 729
                          • Pirkanmaa

                          #42
                          Vika näyttäs olevan ratkaistu, ainakin päivän kokeilulla ja testailulla.

                          Eli tulpat meni vaihtoon, siellä oli paikallaan halppistulpat joista juuri ykkös tulppa mustana, lyönyt läpi tulpasta jo, tilalle alkuperäiset ja avot, bemmi menee ihan erilailla eikä vikatilaa saanut päälle ainakaan ekalla 25 yritys kerralla eikä vikakoodeja siis myöskään.

                          Melkein vois autosähkölle lähettää ison peukun, 450e työtä ilman ratkaisua tai edes arvausta viasta.
                          F16 M-Sport

                          Comment

                          • Spetke
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 3452
                            • Janakkala

                            #43
                            Originally posted by hj325hml View Post
                            Vika näyttäs olevan ratkaistu, ainakin päivän kokeilulla ja testailulla.

                            Eli tulpat meni vaihtoon, siellä oli paikallaan halppistulpat joista juuri ykkös tulppa mustana, lyönyt läpi tulpasta jo, tilalle alkuperäiset ja avot, bemmi menee ihan erilailla eikä vikatilaa saanut päälle ainakaan ekalla 25 yritys kerralla eikä vikakoodeja siis myöskään.

                            Melkein vois autosähkölle lähettää ison peukun, 450e työtä ilman ratkaisua tai edes arvausta viasta.
                            Näin se homma etenee
                            -Sun täytyy käydä näyttään sitä ykkösen tulppaa sille sällille joka ehdotteli jo kaikenmaailman lambdojen ym vaihtoa
                            -Eli vika oli seuraavanlainen: kun motissa kierrokset nousivat koviksi ja moottorin rasitus kasvaa niin tottakai sytytysvehkeiltä vaaditaan enemmän kuin kevyessä ajossa, joten tarvikemallin kaksikärkinen R tulppa ei kyennyt vastaamaan tarpeeseen vaan ns tulpanhatusta kipinä purkautui kovan rasituksen alla suoraan tulpanrunkoon jonka seurauksena moottorinohjaus leikkasi kyseisen ykkös sylinterin pelistä pois. Meni siis vikatilaan. Ongelma korjaantui vaihtamalla alkuperäiset BMW tulpat paikalleen ja vielä pitäisi uusia myös kyseisen puolan "johdin hattu" jotta uutta läpilyöntiä ei pääsisi jatkossa tapahtumaan.
                            (Tilasin muuten sen tulpanhatun myös eli homma hoidossa siltä osalta)
                            Last edited by Spetke; 02-02-2009, 07:42.
                            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #44
                              ...mutta vielä emme tiedä mikä ko.tulpan on vioittanut? Eli ilmavuoto ykkössylinterin jakotukissa vai tehtaalla liukuhihnalle nukahtanut yksinhuoltaja...

                              Comment

                              • Spetke
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 3452
                                • Janakkala

                                #45
                                Originally posted by Hemi View Post
                                ...mutta vielä emme tiedä mikä ko.tulpan on vioittanut? Eli ilmavuoto ykkössylinterin jakotukissa vai tehtaalla liukuhihnalle nukahtanut yksinhuoltaja...
                                Minun kokemuksieni mukaan kyseiset tarvike NGK bkr6ek R-tulpat vain ei yksinkertaisesti toimi kyseisissä moottoreissa kovinkaan pitkään...
                                Läpilyönti jäljet olivat melkoisen pahan näköiset, ja lähinnä ihmetyttää, että ylipäätänsä toimi edes noinkin hyvin, että purkaus tulpan runkoon tapahtui vaan ääritilanteessa. Ja kun nilkutusmoodin nollasi pois niin taas vehkeet toimi.
                                ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎