Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 steppi häikkää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hj325hml
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 729
    • Pirkanmaa

    #16
    Originally posted by Hemi View Post
    Edelleen, piuhan päähän lukuun.


    Piuhasta selvisi että lambda anturi 2 kokonaan pimeenä ja ykkösessä häikkää.

    1-3 pyttyjen lambdoissa ja näiden pyttyjen käymisessä häikkää/ei käy ollenkaan.

    Öljynkorkkia kun raotti niin alkoi kova ulina imusarjan läheltä, se loppui kun kaikki paine hävis tms.

    Mitähä ton kanssa kannattais lähtee etenemään?
    F16 M-Sport

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #17
      Originally posted by hj325hml View Post
      Piuhasta selvisi että lambda anturi 2 kokonaan pimeenä ja ykkösessä häikkää.

      1-3 pyttyjen lambdoissa ja näiden pyttyjen käymisessä häikkää/ei käy ollenkaan.

      Öljynkorkkia kun raotti niin alkoi kova ulina imusarjan läheltä, se loppui kun kaikki paine hävis tms.

      Mitähä ton kanssa kannattais lähtee etenemään?
      Tässäkin van on usein se, että nuo lambdat tuomitaan viallisiksi koska niistä pukkaa imuvuodon seurauksena vikakoodia. M52TU moottorista ei kyllä lambdat hajoa kuin lekalla. Imuvuotoon edelleenkin viittaa ja vielä vahvemmin.

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #18
        Originally posted by hj325hml View Post
        Öljynkorkkia kun raotti niin alkoi kova ulina imusarjan läheltä, se loppui kun kaikki paine hävis tms.
        Huohottimen kalvo hajonnut. Uusi se letkuineen ja samalla se venttiilikopan tiiviste jos vuotaa sieltä välistä.

        Comment

        • hj325hml
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 729
          • Pirkanmaa

          #19
          Voiko nämä kyseiset ongelmat saada tuon vikatilan päälle?

          Ku virtojen katkaisu "nollaa" sen kuitenkin?
          F16 M-Sport

          Comment

          • Spetke
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 3452
            • Janakkala

            #20
            Morjensta vaan

            Kävin tällä kyseisellä autolla ajamassa tuossa 15 päivä (viime Lauantaina)
            Minun mielestäni tuo ongelma menee niin, että kun kiihdyttää täysi kaasulla niin hetken kiihtymisen jälkeen tehot katoaa noin abaut kolmannekseen / puoleen alkuperäisestä.
            Mitään vikavaloja ei syty, moottori kyllä kiihtyy / auto kulkee mutta laiskasti. Kun pysäyttää auton ja antaa moottorin käydä joutokäyntiä niin se käy ontuvasti ja huomattavasti matalempaa joutokäyntiä kuin normaalisti noin 500rpm luokkaa.
            Tuntuu kuin olisi osa sylintereistä pois pelistä.
            Kovan kiihdytyksen seurauksena venttiilikopan takaosasta pakosarjojen puolelta tihkuaa moottoriöljyä suoraan katalysaattoreiden / pakosarjan päälle joka aiheuttaa pahan käryn.
            Laatikko toimii ja vaihtaa mielestäni hyvin ja en tuota ongelmaa edelleenkään siihen laittaisi.
            Täristuksestä sen verran, että se on hyvin suurella todennäköisyydellä seurausta tuosta moottorin vajaasta toiminnasta.
            Kun moottorin sammuttaa ja käynnistää hetken kuluttua uudelleen niin käynti kuulostaa jälleen normaalilta.

            -Seuraavina toimenpiteinä pitäisi tarkistaa, tarvittaessa vaihtaa uusi kampikammion huohotin separaattori sekä siihen liittyvät putket ja letkut.
            Näissä moottoreissa on jonkin sortin taipumusta myös siihen, että
            imusarjan päällä pitkittäin kulkeva huohotin putki (kuva 7) murtuu puhki
            jolloin seurauksena on lambda häiriöitä bank kakkoseen.
            -Sekä avata venttiilikoppa ja tarvittaessa uusia tiiviste ja tutkia vuotokohta tarkasti.
            Tuskin tämä ongelma pelkästään tuosta mahdollisesta imuvuodosta tulee mutta, jostainhan se on lähdettävä liikkeelle
            Kyllähän kaikkeen tämmöiseen aina syy esiin kaivetaan, mutta joskus se vain on ison työn takana.
            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #21
              Mutta jonkin tason imupuolen vuoto se varmasti on, minkä seurauksena kone putoaa nilkutusmoodille(moottorivalo ei välttämättä syty mikäli moodi syntyy väärästä lambdan lukemasta seooksesta), joten ainakin ne lambdojen vaihtelut kannattaa unohtaa heti alkuunsa. Jos venttiilikoppa vuotaa öljyä, niin se nyt ihan ensimmäisenä vaihtoon, sen jälkeen kun on katsonut imusarjan päällä olevan muovisen alipainejakotukin CRC:n Brake cleanerilla, että sen o-renkaat pitää ja että murteimia ei ole.

              Comment

              • hj325hml
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 729
                • Pirkanmaa

                #22
                Kuinkahan vaarallista tuolla autolla on ajaa normaali ajoa?

                Pitkät jonot puljuissa meinaan..

                Ellei joku ammattitaitoinen kaveri sit innostuis laittaa?

                Anybody?
                F16 M-Sport

                Comment

                • hj325hml
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 729
                  • Pirkanmaa

                  #23
                  Auto kävi autosähkössä, totesivat ja korjasivat 1 ja 2 lambdojen johdotuksessa vikaa, koeajo eikä häikkää eikä koodeja siihen, ainoa että toinen vikakoodi oli ollut abs ja nopeusmittarin välisessä johdossa jotain häikkää, absit ja mittaristo toimii kuitenkin normaalisti niin asialle ei oltu tehty mitään.

                  Kaveri kun haki auton niin hänellä oli kotimatkalla kerran antanut kiihdyttää normaalisti mutta sen jälkeen oli mennyt taas vika/suoja tilaan, mutta ei niin pahasti, kiihtyi siis mutta ei ihan normaalisti kuitenkaan, lisäks tyhjäkäynnillä ei ollut havaittavissa ainakaan niin pahaa vajaalla käymistä kun aikasemmin.

                  Uudet vikakoodit taas lukeen jossain vaiheessa, lisäks venttiilikopan tiiviste oli kehoituksena vaihtaa ja se menee vaihtoon jo tänään.

                  Eihän sen vaihto olo turhaa tässä vaiheessa, siis ettei tuo vikatila saa taas aikaan että uus tiiviste hajoo samasta kohdasta uudestaan????
                  F16 M-Sport

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #24
                    Originally posted by hj325hml View Post

                    Uudet vikakoodit taas lukeen jossain vaiheessa, lisäks venttiilikopan tiiviste oli kehoituksena vaihtaa ja se menee vaihtoon jo tänään.

                    Eihän sen vaihto olo turhaa tässä vaiheessa, siis ettei tuo vikatila saa taas aikaan että uus tiiviste hajoo samasta kohdasta uudestaan????
                    Se venttiilikopan tiiviste on edelleen todennäköisesti syy, ei seuraus.
                    Tiiviste siis nyt ihan ensimmäiseksi vaihtoon.

                    Comment

                    • hj325hml
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2006
                      • 729
                      • Pirkanmaa

                      #25
                      Originally posted by Hemi View Post
                      Se venttiilikopan tiiviste on edelleen todennäköisesti syy, ei seuraus.
                      Tiiviste siis nyt ihan ensimmäiseksi vaihtoon.

                      Eli vaihdon jälkeen voi surutta kokeilla nilkka suorana ettei tarvi pelätä uuden tiivisteen hajoamista??

                      Tuskin mitään merkitystä mutta ilman dsc antoi vetää kuus kovaa kiihdytystä ennen vikatilaa.
                      F16 M-Sport

                      Comment

                      • hj325hml
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 729
                        • Pirkanmaa

                        #26
                        Se pitää vielä todeta että labdat tosiaan olivat kuulemma loistavassa kunnossa autosähkön mukaan, m-sport korjaamo kun olis vaihtanut ne plus muita antureita(7-8 sataa osiin) sen ihmeempää katsomatta, ovat kuulemma 150tkm vaihtoväli.. hoh hoh..
                        F16 M-Sport

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #27
                          Originally posted by hj325hml View Post
                          Se pitää vielä todeta että labdat tosiaan olivat kuulemma loistavassa kunnossa autosähkön mukaan, m-sport korjaamo kun olis vaihtanut ne plus muita antureita(7-8 sataa osiin) sen ihmeempää katsomatta, ovat kuulemma 150tkm vaihtoväli.. hoh hoh..
                          Ihan tosiaan puhdasta BS:ää. M52TU/M54 moottorien x4 lambdat ovat lähes ikuiset ja näitä vaihtuu oikeastaan vain väärillä vikadiagnooseilla, varsinkin kun imuvuodot viittaavat rikkoontuneeseen lambdaan/lambdoihin.

                          Comment

                          • hj325hml
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2006
                            • 729
                            • Pirkanmaa

                            #28
                            Venttiilikopan tiivitse vaihdettu ja 10km ajettu sen jälkeen, noin 8 kovaa kiihdytystä noin 60-80 vauhdista noin 120-140 asti eikä siinä ainakaan mennyt vielä vikatila päälle.

                            Lisäkilsoja ja kokeilua vaan sit..
                            F16 M-Sport

                            Comment

                            • hj325hml
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2006
                              • 729
                              • Pirkanmaa

                              #29
                              Originally posted by Hemi View Post
                              Ihan tosiaan puhdasta BS:ää. M52TU/M54 moottorien x4 lambdat ovat lähes ikuiset ja näitä vaihtuu oikeastaan vain väärillä vikadiagnooseilla, varsinkin kun imuvuodot viittaavat rikkoontuneeseen lambdaan/lambdoihin.
                              KL:ltä kuulemma näin sanottu, tämän threadin aikasemmat kommetit asiaan oli ollut näytillä paperiversiona tulostettuna niin totesi että, ei kyllä niitä kuulemma menee useastikin..

                              Noh, onneks oli järki sanonut EDES siinä vaiheessa poistua ystävällisesti paikasta.
                              F16 M-Sport

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                #30
                                Originally posted by hj325hml View Post
                                KL:ltä kuulemma näin sanottu, tämän threadin aikasemmat kommetit asiaan oli ollut näytillä paperiversiona tulostettuna niin totesi että, ei kyllä niitä kuulemma menee useastikin..

                                Noh, onneks oli järki sanonut EDES siinä vaiheessa poistua ystävällisesti paikasta.
                                Niitä kyllä varmasti VAIHDETAAN USEASTI.....mutta kovin, kovin harvoin M52TU/m54 koneiden lambdoissa on oikeasti vikaa, vaan ongelma on niin kuin aiemmin totesin, toissijainen(=lue:useimmiten imuvuoto).

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎