Originally posted by bemu2000
View Post
Mahtuuko pyörimään e46 ?
Collapse
X
-
Voisin vaikka lyödä vetoa ettei raavi nimimerkillä kokemusta on. Eli vanteena perus 8,5x18" ET35 ja renkaana 225/40/18 Dunlop Sport Maxx ja vielä autona perus pre-facelift E46 318i sedan täysin vakiokaarilla. Alustana H&R:n säädettävä alustasarja ja niin tontissa kuin tuolla sarjalla saa vedettyä(edessä noin 70mm ja takana noin 50mm). Silti ei raavi paitsi etupuskurin alareuna pitkin kaikkia kynnyksiä, mutta se onkin sitten ihan toinen tarina..Last edited by Esko; 24-11-2008, 18:10.
-
Mullon kans kesällä E46 coupessa edessä 8,5x18" ET40 + 5 mm spaceri = ET35 ja rengas Contin 225/40R18 eikä ikinä edessä ole ollut mitään raapimisogelmia vakiokaarilla. Alusta KW:n korkeussäädettävä (ei kuitenkaan madallus tapissa). Camberit on vihreällä hyvästikin.Originally posted by Esko View PostVoisin vaikka lyödä vetoa ettei raavi nimimerkillä kokemusta on. Eli vanteena perus 8,5x18" ET35 ja renkaana 225/40/18 Dunlop Sport Maxx ja vielä autona perus pre-facelift E46 318i sedan täysin vakiokaarilla. Alustana H&R:n säädettävä alustasarja ja niin tontissa kuin tuolla sarjalla saa vedettyä(edessä noin 70mm ja takana noin 50mm). Silti ei raavi paitsi etupuskurin alareuna pitkin kaikkia kynnyksiä, mutta se onkin sitten ihan toinen tarina..E61 525d LCI
Comment
-
Kysytäänpäs nyt vielä, et oliko se niin, että sedanissa ja touringissa on samankokoiset pyöräkotelot, kuitenkin pienemmät kuin coupessa?
Eli tollanen 235/40/18 et 40-45 pitäis farmariinkin mennä alle ilman raapimisia?
Ja kukas niitä kaaria täällä stadissa rullailis?Last edited by bulk; 24-11-2008, 18:48.[130i E81 M-Sport Limited Edition 2007]
Comment
-
Coupessa joo leveemmät takakaaret.Originally posted by bulk View PostKysytäänpäs nyt vielä, et oliko se niin, että sedanissa ja touringissa on samankokoiset pyöräkotelot, kuitenkin pienemmät kuin coupessa?
Eli tollanen 235/40/18 et 40-45 pitäis farmariinkin mennä alle ilman raapimisia?
Ja kukas niitä kaaria täällä stadissa rullailis?
Ja tuo rengastus+ET menee raapimatta taakse.
Comment
-
Kaverilla 9"x18" ET40 235/40 takana coupessa ja suurella kuormalla raapii.Originally posted by bulk View PostKysytäänpäs nyt vielä, et oliko se niin, että sedanissa ja touringissa on samankokoiset pyöräkotelot, kuitenkin pienemmät kuin coupessa?
Eli tollanen 235/40/18 et 40-45 pitäis farmariinkin mennä alle ilman raapimisia?
Ja kukas niitä kaaria täällä stadissa rullailis?
Comment
-
Hmm, mihin se raapii?
Mulla 9.5x19" 255/30 ET43 eikä raavi, tai sitten ei ole vielä ollut niin painavaa kuormaa että raapis (4 aikuista takapenkillä).
Comment
-
Todennäköisesti ottaa takapuskurin kulmaan, ei varmuutta mut tuntuu siltä.Originally posted by Dani View PostHmm, mihin se raapii?
Mulla 9.5x19" 255/30 ET43 eikä raavi, tai sitten ei ole vielä ollut niin painavaa kuormaa että raapis (4 aikuista takapenkillä).
Comment
-
ja camberit säädetty kohdalleen tappimadalluksella?Originally posted by Esko View PostVoisin vaikka lyödä vetoa ettei raavi nimimerkillä kokemusta on. Eli vanteena perus 8,5x18" ET35 ja renkaana 225/40/18 Dunlop Sport Maxx ja vielä autona perus pre-facelift E46 318i sedan täysin vakiokaarilla. Alustana H&R:n säädettävä alustasarja ja niin tontissa kuin tuolla sarjalla saa vedettyä(edessä noin 70mm ja takana noin 50mm). Silti ei raavi paitsi etupuskurin alareuna pitkin kaikkia kynnyksiä, mutta se onkin sitten ihan toinen tarina..
nuo koot kun on niin hilkulla, että voi hyvinkin mennä, jos ei ole säädetty ja rengas sopiva. paljon ei jää tilaa... on niitä tosin ennenkin kuultu, kun on auto tuotu kaarien levitykseen, että ei ole koskettu ja kuinka ollakaan...
Comment
-
kyllä pitäisi mennä.Originally posted by janne320d View Posteli käsitykseni mukaan 225/40/r18,et38 ja 8leveä menee vakioalustalla e46 touringiin ongelmitta???vai
Comment
-
yhdessä E46 touringissa oli 9" et30 vanteet ja ei saatu edes suht reilulla mankeloinnilla pyörimään raapimatta 255 kumilla. 245 meni sitten just ja just. tuosta voi päätellä mitä sinne menee vakio kaariin. tuo edellä mainittukin täytyy olla todella lähellä, jos ei ole koskaan kaaria levitetty. reilu madallus vaikuttaa E46:ssa tosi paljon, kun se ihan lokarin kaaren takakulma ja puskurin kulma alkaa tulla väkisin vastaan ja sitä kulmaa on vaikea levittääkin. vakio alustalla kyllä pyörii, kun se ei pääse joustaa niin syvään, vaikka on jouset pohjilla.Originally posted by Dani View PostHmm, mihin se raapii?
Mulla 9.5x19" 255/30 ET43 eikä raavi, tai sitten ei ole vielä ollut niin painavaa kuormaa että raapis (4 aikuista takapenkillä).
Comment
-
Vanne on 9,5" ja ET30 ja 255 kumi ei pyörinyt raapimatta lainkaan, 245 kumi alkoi jo pyörimään jotenkuten, mutta nappasi kiinni aina isommissa heitoissa. Nyt muutettiin ET35:een ja kumina edelleen 245 eikä ota enää heitoissakaan kiinni. Tuolla ET30 ja 245 yhdistelmällä söi vielä takapuskurin etureunasta muovia heitoissa, mutta kaareen ei ottanut enää kiinni. 255 kumi otti vielä kaareenkin kiinni takareunasta.Originally posted by bemu2000 View Postyhdessä E46 touringissa oli 9" et30 vanteet ja ei saatu edes suht reilulla mankeloinnilla pyörimään raapimatta 255 kumilla. 245 meni sitten just ja just.
Madalluksena on edessä 55mm ja takana M-sportin jouset."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
Kyllä on camberit säädetty kohdalleen eikä tosiaan raavi. Tietty kyllä saa raapimaan jos tunkee porukkaa auton ja takakontin täyteen, mutta esim. 4 ihmistä autossa menee vielä mukavasti.Originally posted by bemu2000 View Postja camberit säädetty kohdalleen tappimadalluksella?
nuo koot kun on niin hilkulla, että voi hyvinkin mennä, jos ei ole säädetty ja rengas sopiva. paljon ei jää tilaa... on niitä tosin ennenkin kuultu, kun on auto tuotu kaarien levitykseen, että ei ole koskettu ja kuinka ollakaan... 
Comment
-
Kyllä sen niin pitää olla, ettei rengas ota kiinni edes jousituksen ääriasennossa.Originally posted by Esko View PostKyllä on camberit säädetty kohdalleen eikä tosiaan raavi. Tietty kyllä saa raapimaan jos tunkee porukkaa auton ja takakontin täyteen, mutta esim. 4 ihmistä autossa menee vielä mukavasti.[130i E81 M-Sport Limited Edition 2007]
Comment
Comment