Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mahtuuko pyörimään e46 ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Esko
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 11680
    • Kouvola

    #46
    Originally posted by bemu2000 View Post
    vastaus yllä. voin lyödä vaikka vetoa asiasta, kun on camberit säädetty kohdalleen. ei se tosin niin paljon kiinni ota ettei olis helppo mankeloida kaaria hiukan, jos muuten mieleiset vanteet on...
    Voisin vaikka lyödä vetoa ettei raavi nimimerkillä kokemusta on. Eli vanteena perus 8,5x18" ET35 ja renkaana 225/40/18 Dunlop Sport Maxx ja vielä autona perus pre-facelift E46 318i sedan täysin vakiokaarilla. Alustana H&R:n säädettävä alustasarja ja niin tontissa kuin tuolla sarjalla saa vedettyä(edessä noin 70mm ja takana noin 50mm). Silti ei raavi paitsi etupuskurin alareuna pitkin kaikkia kynnyksiä, mutta se onkin sitten ihan toinen tarina..
    Last edited by Esko; 24-11-2008, 18:10.

    Comment

    • Ha2
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1786
      • Oulu

      #47
      Originally posted by Esko View Post
      Voisin vaikka lyödä vetoa ettei raavi nimimerkillä kokemusta on. Eli vanteena perus 8,5x18" ET35 ja renkaana 225/40/18 Dunlop Sport Maxx ja vielä autona perus pre-facelift E46 318i sedan täysin vakiokaarilla. Alustana H&R:n säädettävä alustasarja ja niin tontissa kuin tuolla sarjalla saa vedettyä(edessä noin 70mm ja takana noin 50mm). Silti ei raavi paitsi etupuskurin alareuna pitkin kaikkia kynnyksiä, mutta se onkin sitten ihan toinen tarina..
      Mullon kans kesällä E46 coupessa edessä 8,5x18" ET40 + 5 mm spaceri = ET35 ja rengas Contin 225/40R18 eikä ikinä edessä ole ollut mitään raapimisogelmia vakiokaarilla. Alusta KW:n korkeussäädettävä (ei kuitenkaan madallus tapissa). Camberit on vihreällä hyvästikin.
      E61 525d LCI

      Comment

      • bulk
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2004
        • 324
        • Sink Hell

        #48
        Kysytäänpäs nyt vielä, et oliko se niin, että sedanissa ja touringissa on samankokoiset pyöräkotelot, kuitenkin pienemmät kuin coupessa?

        Eli tollanen 235/40/18 et 40-45 pitäis farmariinkin mennä alle ilman raapimisia?
        Ja kukas niitä kaaria täällä stadissa rullailis?
        Last edited by bulk; 24-11-2008, 18:48.
        [130i E81 M-Sport Limited Edition 2007]

        Comment

        • Dani
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2007
          • 3847
          • Espoo

          #49
          Originally posted by bulk View Post
          Kysytäänpäs nyt vielä, et oliko se niin, että sedanissa ja touringissa on samankokoiset pyöräkotelot, kuitenkin pienemmät kuin coupessa?

          Eli tollanen 235/40/18 et 40-45 pitäis farmariinkin mennä alle ilman raapimisia?
          Ja kukas niitä kaaria täällä stadissa rullailis?
          Coupessa joo leveemmät takakaaret.
          Ja tuo rengastus+ET menee raapimatta taakse.
          sigpic
          Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

          Comment

          • Bouma
            Bimmer Enthusiast
            • May 2007
            • 3108
            • Tampere

            #50
            Originally posted by bulk View Post
            Kysytäänpäs nyt vielä, et oliko se niin, että sedanissa ja touringissa on samankokoiset pyöräkotelot, kuitenkin pienemmät kuin coupessa?

            Eli tollanen 235/40/18 et 40-45 pitäis farmariinkin mennä alle ilman raapimisia?
            Ja kukas niitä kaaria täällä stadissa rullailis?
            Kaverilla 9"x18" ET40 235/40 takana coupessa ja suurella kuormalla raapii.
            MB CLS-12 350CGI AMG

            MYSTINEN.FI

            Comment

            • Dani
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2007
              • 3847
              • Espoo

              #51
              Hmm, mihin se raapii?
              Mulla 9.5x19" 255/30 ET43 eikä raavi, tai sitten ei ole vielä ollut niin painavaa kuormaa että raapis (4 aikuista takapenkillä).
              sigpic
              Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

              Comment

              • Bouma
                Bimmer Enthusiast
                • May 2007
                • 3108
                • Tampere

                #52
                Originally posted by Dani View Post
                Hmm, mihin se raapii?
                Mulla 9.5x19" 255/30 ET43 eikä raavi, tai sitten ei ole vielä ollut niin painavaa kuormaa että raapis (4 aikuista takapenkillä).
                Todennäköisesti ottaa takapuskurin kulmaan, ei varmuutta mut tuntuu siltä.
                MB CLS-12 350CGI AMG

                MYSTINEN.FI

                Comment

                • bulk
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2004
                  • 324
                  • Sink Hell

                  #53
                  Tiukkaa siellä sitten on, koska orgiskoko on 225/45/17 ja kai et42.

                  235/40/18 et42 tulee 5mm ulommas, 5mm sisemmäs ja 6mm ylemmäs (ja alemmas ).
                  [130i E81 M-Sport Limited Edition 2007]

                  Comment

                  • janne320d
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2008
                    • 1342
                    • jns

                    #54
                    eli käsitykseni mukaan 225/40/r18,et38 ja 8leveä menee vakioalustalla e46 touringiin ongelmitta???vai
                    ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17799
                      • Jämsä

                      #55
                      Originally posted by Esko View Post
                      Voisin vaikka lyödä vetoa ettei raavi nimimerkillä kokemusta on. Eli vanteena perus 8,5x18" ET35 ja renkaana 225/40/18 Dunlop Sport Maxx ja vielä autona perus pre-facelift E46 318i sedan täysin vakiokaarilla. Alustana H&R:n säädettävä alustasarja ja niin tontissa kuin tuolla sarjalla saa vedettyä(edessä noin 70mm ja takana noin 50mm). Silti ei raavi paitsi etupuskurin alareuna pitkin kaikkia kynnyksiä, mutta se onkin sitten ihan toinen tarina..
                      ja camberit säädetty kohdalleen tappimadalluksella? nuo koot kun on niin hilkulla, että voi hyvinkin mennä, jos ei ole säädetty ja rengas sopiva. paljon ei jää tilaa... on niitä tosin ennenkin kuultu, kun on auto tuotu kaarien levitykseen, että ei ole koskettu ja kuinka ollakaan...
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17799
                        • Jämsä

                        #56
                        Originally posted by janne320d View Post
                        eli käsitykseni mukaan 225/40/r18,et38 ja 8leveä menee vakioalustalla e46 touringiin ongelmitta???vai
                        kyllä pitäisi mennä.
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17799
                          • Jämsä

                          #57
                          Originally posted by Dani View Post
                          Hmm, mihin se raapii?
                          Mulla 9.5x19" 255/30 ET43 eikä raavi, tai sitten ei ole vielä ollut niin painavaa kuormaa että raapis (4 aikuista takapenkillä).
                          yhdessä E46 touringissa oli 9" et30 vanteet ja ei saatu edes suht reilulla mankeloinnilla pyörimään raapimatta 255 kumilla. 245 meni sitten just ja just. tuosta voi päätellä mitä sinne menee vakio kaariin. tuo edellä mainittukin täytyy olla todella lähellä, jos ei ole koskaan kaaria levitetty. reilu madallus vaikuttaa E46:ssa tosi paljon, kun se ihan lokarin kaaren takakulma ja puskurin kulma alkaa tulla väkisin vastaan ja sitä kulmaa on vaikea levittääkin. vakio alustalla kyllä pyörii, kun se ei pääse joustaa niin syvään, vaikka on jouset pohjilla.
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • NokiLeka
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 2341
                            • Eurajoki

                            #58
                            Originally posted by bemu2000 View Post
                            yhdessä E46 touringissa oli 9" et30 vanteet ja ei saatu edes suht reilulla mankeloinnilla pyörimään raapimatta 255 kumilla. 245 meni sitten just ja just.
                            Vanne on 9,5" ja ET30 ja 255 kumi ei pyörinyt raapimatta lainkaan, 245 kumi alkoi jo pyörimään jotenkuten, mutta nappasi kiinni aina isommissa heitoissa. Nyt muutettiin ET35:een ja kumina edelleen 245 eikä ota enää heitoissakaan kiinni. Tuolla ET30 ja 245 yhdistelmällä söi vielä takapuskurin etureunasta muovia heitoissa, mutta kaareen ei ottanut enää kiinni. 255 kumi otti vielä kaareenkin kiinni takareunasta.

                            Madalluksena on edessä 55mm ja takana M-sportin jouset.
                            "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                            Comment

                            • Esko
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2002
                              • 11680
                              • Kouvola

                              #59
                              Originally posted by bemu2000 View Post
                              ja camberit säädetty kohdalleen tappimadalluksella? nuo koot kun on niin hilkulla, että voi hyvinkin mennä, jos ei ole säädetty ja rengas sopiva. paljon ei jää tilaa... on niitä tosin ennenkin kuultu, kun on auto tuotu kaarien levitykseen, että ei ole koskettu ja kuinka ollakaan...
                              Kyllä on camberit säädetty kohdalleen eikä tosiaan raavi. Tietty kyllä saa raapimaan jos tunkee porukkaa auton ja takakontin täyteen, mutta esim. 4 ihmistä autossa menee vielä mukavasti.

                              Comment

                              • bulk
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2004
                                • 324
                                • Sink Hell

                                #60
                                Originally posted by Esko View Post
                                Kyllä on camberit säädetty kohdalleen eikä tosiaan raavi. Tietty kyllä saa raapimaan jos tunkee porukkaa auton ja takakontin täyteen, mutta esim. 4 ihmistä autossa menee vielä mukavasti.
                                Kyllä sen niin pitää olla, ettei rengas ota kiinni edes jousituksen ääriasennossa.
                                [130i E81 M-Sport Limited Edition 2007]

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎