E 46 xenon ongelma......

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Anss1
    Bimmer Rookie
    • Oct 2008
    • 50
    • Tampere

    #31
    mistäs se näkee et onko alkuperäset? pikkasen tyhmä kysymys mut jotenki tuntus et mulla vois olla ja välkkyy..
    F31 320Xda m-sport -13

    ex E71 x6 40d -12

    ex E60 530da M-sport -05

    ex E46 328ci -00

    Comment

    • M-T2
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2007
      • 733
      • Sawo

      #32
      Originally posted by M-T2 View Post
      .......Taas searcilla tulee vastauksia, mutta selvyyttä en saa, mikä olisi se oikea ratkaisu. Elikkäs autona e46 320d vm 02. Ja muistaakseni kingwoodin jälkiasennus xenonit vai mitkä ne oli(hommasin annelin silmä umpiot joissa kiinni lähivalolla xenonit) Alussa paketti toimi ilman mitään ongelmia vaan nyt kun autoa starttaa kylmänä/ pari tuntia seisoneena ja kääntää valot päälle niin trippi mittari ja navikaattorin näytöstä kello, pvm ja kieli nollautuu. ja mittaristossa viisarit käy toimimattomina. Ns lämpimänä ei tee kyseistä "nollausta" Paljon ollu näistä näköjään puhetta, mutta jos vielä saisi tarkennusta kiitos
      Joo eli testailtu on. Valot toimii niin kuin pitääkin kun antaa auton pyöriä jonkun 10 sekunttia, että kerkeää paikat lataantua, mutta jos heti laittaa valot päälle niin kaikki nollautuu... eli alussa on virran puutetta ja sen takia mittaristo ottaa siitä ihteensä. virran saannille pitäisi jotain tehdä tai sitten aina malttaa odottaa hieman kun kylmänä käynnistää.

      Comment

      • WSE1
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3242
        • Suomusjärvi

        #33
        Originally posted by Terou View Post
        Eiköhän se ongelmien juuri ole se bemarin ajovalojärjestelmä. Kun xenoni vilkkuu, se on sen merkki että jännite on liian pieni. Bemarissa on halogeeneilla jännitteenalennussysteemi käytössä. En ole oskilloskoopilla katsonut, mutta oletettavasti PWM-modulaatiollahan tuo hoidetaan:

        Näitä samantyyppisiä jännitteenalennusvirityksiä on käytössä muissakin lähinnä eurooppalaisissa autoissa.
        Mahdollinen jännitteenalennus on tehty ainoastaan päiväajovalotoimintoa varten polttimoiden iän pidentämiseksi. Kytkettäessä valot normaalisti, auton mallista tai merkistä riippumatta, on niillä aina täysi jännite.

        Xenonvalojen syttymisongelmat tai syttymisen aiheuttamat ongelmat muualla ovat jännitteen notkahduksen aiheuttamia. Kun auto on kylmäkäynnistetty on akun jännite laskenut ja suuri osa laturin energiasta menee tällöin akulle. Sopiva virtapiikki järjestelmässä voi tällöin aiheuttaa jännitteen käymisen liian alhaalla jolloin varoitusvaloja voi syttyä eri järjestelmille, niille jotka eivät saaneet koko ajan riittävää jännitettä tai mittariston yms toiminta voi hetkellisesti häiriintyä. Varsinaista vikaa tilanne ei synnytä.
        Ongelman ratkaisuja:
        -paremmin virtaa luovuttavan/vastaanottavan akkutyypin käyttö (tai akun vaihto ehjään...).
        -akkukaapeloinnin liitosten kunnon tarkastus
        -laturin kunnon tarkistus / kapasiteetin kasvattaminen / hihnapyörän halkaisijan pienentäminenb
        -suurikapasitanssisten kondensaattoreiden kytkentä valojenohjausmoduulin virransyöttöön. Alkuperäisten halogeenipolttimoiden johtojen rinnalle ei kannata kytkeä kovinkaan suurikapasitanssisia kondensaattoreita koska se kuormittaa valojenohjausmoduulia.

        Mikäli virta ei relejohtosarjalla riitä niin ei se riitä muista (osin edellämainituista) syistä. Todennäköisesti faradin hifikonkan asiallisesti asentaneilla ei sivutuotteena myöskään ole edes tarvikexenon ongelmia...

        Käyttämällä parempilaatuisia ballasteja ongelma myös poistuu kokonaan.
        Last edited by WSE1; 15-12-2008, 23:52.

        Comment

        • Rahu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 6465
          • Tuusula

          #34
          Originally posted by WSE1 View Post
          Käyttämällä parempilaatuisia ballasteja ongelma myös poistuu kokonaan.
          Tässäpä tuo ongelman ydin kiteytettynä että miksi kannattaisi käyttää alkuperäisosia.
          BMW Service
          P.o4oo925441
          [email protected]
          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

          Comment

          • Terou
            BTCF Member
            • May 2005
            • 791
            • Tampere

            #35
            Originally posted by Rahu View Post
            Tässäpä tuo ongelman ydin kiteytettynä että miksi kannattaisi käyttää alkuperäisosia.
            Tässä kun nyt oikeastaan on kahta eri ongelmaa, xenonin vilkkuminen ja mittareiden/eri järjestelmien resetoituminen xenonien sytytyksessä. Tuohon resetoitumisongelmaan nimenomaan ratkaisu on hyvälaatuiset ballastit, joissa on sytytystä "pehmennetty" virtapuolelta katsoen. Mutta ainut vaihtoehto ei ole alkuperäinen ballasti, kun Kiinasta saa tänä päivänä vähintään samantasoisia ballasteja tarvikkeenakin, kun ei vaan osta sitä Kiinan halvinta rojua. Uskomatonta mutta totta! Tietenkin jos ei varmuudella tiedä mitä on ostamassa, niin helpointa on ostaa alkuperäistä. Mutta siltikin lopputulos voi olla strobovalo.
            Tuohon vilkkumiseen ei alkuperäinenkään ballasti välttämättä auta mitään(niin kuin esim. tuossa ylempänäkin kirjoitetaan). Kun ei riitä että halogeenipolttimon tilalle lätkäistään ballasti+xenonpolttimo, vaan automallista riippuen pitäisi myös valomoduli vaihtaa tai auto ohjelmoida xenoneille, että saadaan jännitteenalennus pois. Silloin pelaisi valot varmuudella vilkkumatta.
            Kaikkein helpointa tietenkin on mennä marmoritiskille, iskeä muutama tuhatlappusta pöytään ja sanoa että "laittakaa mulle alkuperäiset xenonit". Lopputulosta ei tarvitse arvailla.
            Originally posted by WSE1 View Post
            Mahdollinen jännitteenalennus on tehty ainoastaan päiväajovalotoimintoa varten polttimoiden iän pidentämiseksi. Kytkettäessä valot normaalisti, auton mallista tai merkistä riippumatta, on niillä aina täysi jännite.
            Saako esim. VAG-konsernin autoista pitkiltä jännitteenalennuksen pois valokatkaisijaa kääntämällä? Eipä taida.
            Last edited by Terou; 16-12-2008, 09:07.
            E46 M3 perän lukkoyksikkö
            Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

            www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

            Comment

            • jaakoppi123
              Bimmer Rookie
              • Jul 2007
              • 45
              • vaasa/espoo

              #36
              Originally posted by jaakoppi123 View Post
              ei se alkuperäinen oo sen kummenpaa LAATUA.. ostin e46:seen faceliftiin alkuperäiset uudet bixenon-umpiot keulalle ja välkkyy ihan sikana kun laittaa valot päälle. n.10s ennenkuin syttyy.

              Uskomatos homma kyllä, mutta kun laitoin tuon xenonkaupan kondensaattoripiuhan tai mikä ikinä se onkaan, niin kaikki ongelmat hävis... Näytti ihmeellisiä vikoja mittaristossa ja xenonit välkkyi varmaan 15sek. ennenkuin syttyi. Nyt kaikki pelaa!!!

              Mulla siis alkuperäiset xenonumpiot jotka vaihdoin halogeenien tilalle!!!
              ja auto on facelift e46

              Comment

              • M-T2
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2007
                • 733
                • Sawo

                #37
                Originally posted by jaakoppi123 View Post
                Uskomatos homma kyllä, mutta kun laitoin tuon xenonkaupan kondensaattoripiuhan tai mikä ikinä se onkaan, niin kaikki ongelmat hävis... Näytti ihmeellisiä vikoja mittaristossa ja xenonit välkkyi varmaan 15sek. ennenkuin syttyi. Nyt kaikki pelaa!!!

                Mulla siis alkuperäiset xenonumpiot jotka vaihdoin halogeenien tilalle!!!
                ja auto on facelift e46
                Saisko linkkiä kyseiseen piuhaan(kun ei tuolla nimellä silmään pistä):think
                Last edited by M-T2; 16-12-2008, 16:05.

                Comment

                • jaakoppi123
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2007
                  • 45
                  • vaasa/espoo

                  #38
                  Originally posted by M-T2 View Post
                  Saisko linkkiä kyseiseen piuhaan(kun ei tuolla nimellä silmään pistä):think



                  ei oo hinnalla pilatut ja sen takia ajattelin että näistä ei oo mihinkään, mutta ittellä toimi ainakin.

                  Comment

                  • WSE1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 3242
                    • Suomusjärvi

                    #39
                    Originally posted by Terou View Post
                    Saako esim. VAG-konsernin autoista pitkiltä jännitteenalennuksen pois valokatkaisijaa kääntämällä? Eipä taida.
                    Tarkoittanet varmaankin malleja joissa polttimoita syötetään hakkurin kautta, tämä ei alenna jännitettä vaan vakavoi sen koko ajan olemaan 14,4 volttia jolloin saavutetaan paras valoteho. Jännitteenalennusta varsinaisilla ajovaloilla pitkistä puhumattakaan ei ole käytössä missään ajoneuvoissa. Ainoastaan päiväajovalotoiminnolla on käytössä jännitteen alennus joissakin automalleissa joko diodikytkennällä tai tehoelektroniikalla toteutettuna.
                    Last edited by WSE1; 17-12-2008, 07:47.

                    Comment

                    • marsupilami
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2004
                      • 263
                      • savo

                      #40
                      Originally posted by jaakoppi123 View Post
                      ei se alkuperäinen oo sen kummenpaa LAATUA.. ostin e46:seen faceliftiin alkuperäiset uudet bixenon-umpiot keulalle ja välkkyy ihan sikana kun laittaa valot päälle. n.10s ennenkuin syttyy.
                      Olisko tuolla apua?

                      Comment

                      • jaakoppi123
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2007
                        • 45
                        • vaasa/espoo

                        #41
                        Originally posted by marsupilami View Post
                        Joo ongelma hävis tuolla xenonkaupan kondensaattoripiuhalla (n.10€), minkä autoon laitoin. Toinen, joskin kalliimpi tapa olisi ollut viedä auto laakkoselle ja koodauttaa xenoneille. Minua tuo ylimääräinen piuhanpätkä konehuoneessa ei haittaa, joten hyvä näin.

                        Ja auto meni katsastuksesta läpi ilman aut.korkeudensäätöä

                        Comment

                        • M-T2
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2007
                          • 733
                          • Sawo

                          #42
                          Originally posted by jaakoppi123 View Post
                          http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kau...hitus%20bmw%22

                          ei oo hinnalla pilatut ja sen takia ajattelin että näistä ei oo mihinkään, mutta ittellä toimi ainakin.
                          Jeps eli piuhat paikoillaan ja nollaantumis ongelmia ei ole sen koommin ilmennyt.

                          Comment

                          • Särki
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2005
                            • 143
                            • Veroparatiisi

                            #43
                            Originally posted by WSE1 View Post
                            Tarkoittanet varmaankin malleja joissa polttimoita syötetään hakkurin kautta, tämä ei alenna jännitettä vaan vakavoi sen koko ajan olemaan 14,4 volttia jolloin saavutetaan paras valoteho. Jännitteenalennusta varsinaisilla ajovaloilla pitkistä puhumattakaan ei ole käytössä missään ajoneuvoissa. Ainoastaan päiväajovalotoiminnolla on käytössä jännitteen alennus joissakin automalleissa joko diodikytkennällä tai tehoelektroniikalla toteutettuna.
                            Hyvinkin pitkälti paskapuhetta. Otappa oskilloskooppi ja tökkää piuhat kiinni ajovalon piuhoihin niin sieltä piruvie tulee kanttiaaltoa. joka pudottaa jännitettä.(ps auto käynnissä ja halogeenivalot PÄÄLLÄ) Näin ainakin e46 ja siitä uudemmat bmw:t. Ei ole mikään kumma jos tseenonit välkkyy


                            Ja jos e46 laittaa orkkis xenon umpiot vaatii se myös valomoduulin että kaikki toimii niinkuin pitääkin.
                            F20 116i
                            EX: E92 335ia, F31 LCI 320xda, E90 330d M-Sport 302hv 656nm,E39 M5, E46 320i, E10 2002,E90 330xd M-Sport, Audi A4 3,0i quattro E30 316i m50b28+hx40, 330xd, 530dA, E30 324tds, E30 320i

                            Comment

                            • jaakoppi123
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2007
                              • 45
                              • vaasa/espoo

                              #44
                              Originally posted by M-T2 View Post
                              Jeps eli piuhat paikoillaan ja nollaantumis ongelmia ei ole sen koommin ilmennyt.
                              Hyvä homma

                              Comment

                              • Proppu
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2006
                                • 176
                                • Järvenpää

                                #45
                                Originally posted by jaakoppi123 View Post
                                http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kau...hitus%20bmw%22

                                ei oo hinnalla pilatut ja sen takia ajattelin että näistä ei oo mihinkään, mutta ittellä toimi ainakin.
                                Samanlaisen setin kävin hakee tänään EPDM:ltä ja enää ei herjaa polttimoista kunhan muistaa starttaa valokatkaisija 0-asennossa
                                e39 530ia m-sport touring imolarot II -02

                                Comment

                                Working...
                                X