Originally posted by nos_touring
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 318i M43B19 1998 vilkauttelee punaista öljyn merkkivaloa
Collapse
X
-
Muistelen vanhoja aikoja "jäykemmät öljyt ja pelaa taas hyvin" kyllä sieltä saa jotain pientä pommia odottaa ei oo paikat ihan kondiksessa jos pitää paksumpia tököttejä työntää koneeseen. On tullu muutama mossen kone vaihdettua :thinkEx: e30 316 -88,e36 320 -96, e39 523ia -00,e34 520i Nyt e39 530i m-sport
Comment
-
-
Kannattaa selvittää mittaamalla todellinen öljynpaine. Mahdollisuuksia oikeasti puuttuvalle öljynpaineelle on myös löystynyt öljypumpun imuputki ja vuotavat öljypohjan tiivisteet. Aikoinani M40 rakennetta tutkiskellessani huomasin em. mahdollisuudet. Öljypumpun imukanava ole valettu ylempään öljypohjaan, ja mikäli ylemmän öljypohjan ja lohkon välinen tiiviste olisi vuotanut, ilmaa vuotaisi pumpun imupuolelle. En tiedä millainen rakenne on M43:ssa, mutta kannattaa tiedostaa.
Comment
-
-
Selevempi homma. Problem solved ja silleen. Vika oli kuin olikin öljynpaineanturissa. Uus Boschilainen Autoasilta 10,00 euroa, torxisarja hihnapyörän irroitukseen Biltemasta 9,99 euroa.
Hommaha sinäsä simppeli, mutta vaihtoa ajatellen edestä täytyi purkaa ilmansuodatinkotelo, ilmamäärämittari, remmi, laturi, ja laturin "jalustahässäkkä" jotta anturiin pääsi käsiksi. Aikaa kahteen mieheen meni pakollisine työkalujen etsimisineen, lopulta Biltemareissuineen pari tuntia.
Jospa sitä taas ois ajamisen iloa vähäksi aikaa ilman punaisia merkkivaloja
Kiitoksia vastanneille.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostKuinkas öljyvalo toimii E46:ssa, kun E39:ssä sama valo keltaisena herjaa öljyn määrästä ja punaisena paineista.
Öljynpaine käyntilämpöisenä tyhjäkäynnillä min 0,5 bar, kierroksilla reguloitu paine 4,3 +/- 0,2 bar.
Helppo tarkistuskohde on myös suodatinkannen keskitapin alapäässä olevat o-renkaat. Voi falskata niistä osan paineista suodatinkotelosta suoraan öljypohjaan.
Ihmettelin kanssa öljyvalon vilkkumista kuumana tyhjäkäynnillä? Auto on E46 328i -98 ajettu 130tkm, eli ei luulisi olevan isompaa vikaa. Luin ja kuulin noista O-renkaista ja ajattelin vaihtaa ne. YLLÄTYS oli suuri kun suodatin kannesta puuttui koko tappi!?! Itse en ole vaihtanut kertaakaan öljyjä, eli tappi on jäänyt jossain vaiheessa ilmeisesti vaihdossa suodattimen sisään?
Hain uuden kannen, ja nyt pelittää. Niin ja ihmettelin kyllä viime aikoina kun öljyvalo palaa käynnistyksen jälkeen 1-2 sek. No sekin korjautui...
Comment
-
Comment