Announcement

Collapse
No announcement yet.

320d / 330d e46 tyyppiviat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jussi_r
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 1655
    • Nurmijärvi

    #16
    Originally posted by jonne View Post
    Ahaa.. pitänee näissä virityksissä ottaa huomioon polttoaine, vai mistä on kyse ?

    Jos 150 kW Dieselillä haistattelee nokea 231...250 kW E34 M-malleille jotka vieläpä vääntävät bensavapareiksi mukavat 360...400Nm, pitänee tuottaa/kehitellä julkisuuteen uudet tehomittausnormit jotka saavat kertoimensa käytetyn polttoaineen suhteen.
    Ja sille 150kW:n dieselille voin haistatella bensahöyryjä 125kW:n bensapelillä (tuo sigun kilpuri). On se elämä ihmeellistä, kun rata-ajossa on muitakin merkitseviä tekijöitä kuin pelkkä teho tai vääntö.
    M3 Cabrio Individual
    530d GT xDrive
    GL420 CDI
    ZX-12R

    Comment

    • surface
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2008
      • 257

      #17
      Kyllä itse voin yhtyä monen muun mielipiteeseen, että ei paljon tarvinut miettiä kumman auton ostaisi kun kävi ajelmassa 320 ja 330:ä. Kyllä tämä 330d on suoraan sanoen vaan niin hyvä, joka osa-alueella ja se ajonautinto a'vot. Voin rehellisesti sanoa, että en ole montaa yhtä hyvää autoa ajanut (M5 ja M6:sta ei lasketa ja onhan nekin bemareita )

      Kulutus on seka-ajossa noin 6.9-7.1 ja matka-ajossa 5.1-5.7. Nämä on todellisia ja ajotietokoneen mukaisia, koska tietokone näyttää täsmälleen oikein (harvinaista).
      Last edited by surface; 19-12-2008, 14:05.
      E46 -03 330d * 160 kw * 500 Nm

      Comment

      • jonne
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 248
        • Rusko

        #18
        Originally posted by jussi_r View Post
        Ja sille 150kW:n dieselille voin haistatella bensahöyryjä 125kW:n bensapelillä (tuo sigun kilpuri). On se elämä ihmeellistä, kun rata-ajossa on muitakin merkitseviä tekijöitä kuin pelkkä teho tai vääntö.

        No luulis, että liki 100kW tehokkaampi auto e d e s suoralla saavuttaisi...
        Puskeeko E34 niin perkeleesti mutkissa? painoeroa ei käsittääkseni suuremmin ole ?
        Mikä laulaen tulee, se tulee.

        BMW E39 M5, vm. 2002

        Comment

        • jussi_r
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 1655
          • Nurmijärvi

          #19
          Originally posted by jonne View Post
          No luulis, että liki 100kW tehokkaampi auto e d e s suoralla saavuttaisi...
          Puskeeko E34 niin perkeleesti mutkissa? painoeroa ei käsittääkseni suuremmin ole ?
          Varmasti se jossain suoralla osuudella saavuttaakin, kun kerran motarilla ainakin menee menojaan. Nyt kuitenkin mainitsin vain, että 330d sopii leikkimiseenkin ihan hyvin, kun kerran menee Ahvenistolla oikein nätisti. Tuolla yhdellä kokeilukerralla lujempaa kuin E34 M5 3.6 H&R-madalluksella, mutta yleisesti voitaneen sanoa että ainakin suht' samoihin. Jossain Ringillä tai Nardon huippunopeusradalla tulee varmasti lunta tupaan, mutta edelleen siis sopii leikkimiseen ja jollain mutkaisella radalla voi mennä mainittua vertailukohtaa lujempaakin. E34 M5:n soveltuvuutta hauskanpitoon ei sentään varmaan kamalan moni kiistä.

          Syitä tuohon mutkaisella radalla pärjäämiseen löytyy varmasti painosta (tosin oma 330dT taisi olla 1760kg omapainoltaan), painonjakaumasta, 10 vuotta tuoreemmasta suunnittelusta alustassa, painopisteestä, leveydestä, välityksistä, jne.

          Tuossa vielä vauhtikuva:



          Näyttää noi 18" Styling 135-pallotkin isoilta kun rengas uppoaa koriin kaarteessa.
          M3 Cabrio Individual
          530d GT xDrive
          GL420 CDI
          ZX-12R

          Comment

          • Eksu
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2003
            • 563
            • Jokela

            #20
            Oma käyttökokemus rajoittuu 320D 110kw-malliin jolla olen vuoden päristellyt. Autolla oli ajettu 112tkm. ostettaessa ja nyt on 138tkm. mittarissa. Olen ollut tosi tyytyväinen autoon, mitään ylimääräisiä korjauksia ei ole tarvinnut tehdä. Kokeilumielessä hommasin autoon K&N putsarin ja ns. "viri-boksin" joka nosti tehoa suht mukavasti erityisesti yläkierroksilla. Autosta mitattiin ennen boksia 160hv ja boksin kanssa 180hv/415nm (tosin eri penkeissä).

            330d:stä ei ole lyhyitä koeajoja kummempia kokemuksia. Testaamani 184hv versio ei mielestäni kulkenut yhtään sen kummemmin kuin oma auto, mutta kaverin hankkima 204hv versio oli kyllä ihan omaa luokkaansa. Ja lastutettuna nuo menee varmasti omia menojaan molemmat.
            Ja onhan ne kutosen murinat tietty paljon mukavammat kuin neloskoneen raksutus.

            En tiedä, onko 330d:n varaosakulut isommat, ainakin jarrut ovat järeämpää kamaa kuin 320d:ssä.

            Mutta testaa molemmat ja mieti, kumpi palvelee tarpeitasi/lompakkoasi paremmin.

            Comment

            • Blacksatin
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2007
              • 954
              • Mäntsälä

              #21
              Originally posted by Eksu View Post
              Oma käyttökokemus rajoittuu 320D 110kw-malliin jolla olen vuoden päristellyt. Autolla oli ajettu 112tkm. ostettaessa ja nyt on 138tkm. mittarissa. Olen ollut tosi tyytyväinen autoon, mitään ylimääräisiä korjauksia ei ole tarvinnut tehdä. Kokeilumielessä hommasin autoon K&N putsarin ja ns. "viri-boksin" joka nosti tehoa suht mukavasti erityisesti yläkierroksilla. Autosta mitattiin ennen boksia 160hv ja boksin kanssa 180hv/415nm (tosin eri penkeissä).

              330d:stä ei ole lyhyitä koeajoja kummempia kokemuksia. Testaamani 184hv versio ei mielestäni kulkenut yhtään sen kummemmin kuin oma auto, mutta kaverin hankkima 204hv versio oli kyllä ihan omaa luokkaansa. Ja lastutettuna nuo menee varmasti omia menojaan molemmat.
              Ja onhan ne kutosen murinat tietty paljon mukavammat kuin neloskoneen raksutus.

              En tiedä, onko 330d:n varaosakulut isommat, ainakin jarrut ovat järeämpää kamaa kuin 320d:ssä.

              Mutta testaa molemmat ja mieti, kumpi palvelee tarpeitasi/lompakkoasi paremmin.
              Tähän väliin on pakko sanoa että lastutettu 110kw ON kyllä vieläkin vähän mopo omaan 184hv verrattuna vaik toi pikkulohko oli harisella säädetty.

              Comment

              • Eksu
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2003
                • 563
                • Jokela

                #22
                Originally posted by Blacksatin View Post
                Tähän väliin on pakko sanoa että lastutettu 110kw ON kyllä vieläkin vähän mopo omaan 184hv verrattuna vaik toi pikkulohko oli harisella säädetty.
                Varmasti näin onkin, tosiaan oma kokemus on vaan yhden yksilön koeajo. Ja yksilöllisiä eroja tunnetusti on.

                Comment

                • Kaide
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2003
                  • 145
                  • Espoo

                  #23
                  Itsellä on 320d -02 nyt on mennyt ahdin kerran ja jako hypännyt kerran, lastutettu 186hp 419Nm.. Ja nyt on varmaan alipainesolenoidi levinnyt kun ei ahtimen muuttuvat siivet reagoi mitenkään.. et tällästä tänään...
                  F20

                  Comment

                  • jukurk
                    Newbiemmer
                    • Dec 2008
                    • 5

                    #24
                    itella on 320d -00 ajettu 213tkm.
                    tyyppivikoja ollut, ilmamäärämittari meni kesällä, jakajapumppu
                    vaihdettiin 203tkm kohdalla, kytkin menossa, airbag valo palaa vänkärin
                    penkin painotunniste rikki jne ...
                    vasta ilmeni sellanen ongelma että pakokaasua pääsi jostain
                    auton sisälle ja voi kuvitella millanen katku siellä on, eikä auta ajaa
                    puhaltimen sisäkierto päällä ku lasit menee niin huruu ettei näe
                    no sitten vika selvis, pakoputki kääntyy katalysaattorin jälkeen
                    auton pohjaa myöten, niin siinä kääntökohdassa on sellanen
                    "haitari" joka vuoti ja päästi suoraan pakokaasua sisätilaan.
                    no ei muuta kuin putki poikki ja tarvikeliikkeestä uus haitari ja
                    hitsillä kii. ei haise enää...

                    Comment

                    • Olli t4R
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2007
                      • 67
                      • Oulu

                      #25
                      Nostetaanpa aihetta vaihteeksi..

                      Ite puolitoista vuotta -01mallin e39 530da touringilla ajaneena en oo päässy oikein kunnolla sinuiksi auton kanssa. Huomenna pitäs käydä vaihtaan e46 330da touring. Kyseinen peli on otettu käyttöön muistaakseni 10/2002, mittarissa n. 130 000km. Onko tuossa vanhemmassa paljonkin eroa tuohon uudempaan 204hv -malliin verrattuna?

                      Kyseessä on tuontiauto niin riittääkö perusjuttujen laitto (huohotinputken lämmitin, webaston koodaus + jonkinlainen vedenkierto itse kuumenevaan webastoon, imusarjan läppien poisto ja egr:n tukkimisoperaatio)? E39istä poistin pelkät läpät imusarjasta ja kohtuudella on pärjänny noinkin.


                      e60 530xd m-sport lci
                      e30 320ia

                      Comment

                      • Lallevihtinen
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2006
                        • 690
                        • Tampere

                        #26
                        Originally posted by Olli t4R View Post
                        Kyseessä on tuontiauto niin riittääkö perusjuttujen laitto (huohotinputken lämmitin, webaston koodaus + jonkinlainen vedenkierto itse kuumenevaan webastoon, imusarjan läppien poisto ja egr:n tukkimisoperaatio)? E39istä poistin pelkät läpät imusarjasta ja kohtuudella on pärjänny noinkin.
                        E46:sessa ei vakiona ole webastoa vaan sähkövastus joka lisä lämmittää moottorin käydessä.
                        sigpic
                        BMW E93 335i & BMW M550Dx
                        EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                        XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                        Comment

                        • Olli t4R
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2007
                          • 67
                          • Oulu

                          #27
                          Originally posted by Lallevihtinen View Post
                          E46:sessa ei vakiona ole webastoa vaan sähkövastus joka lisä lämmittää moottorin käydessä.

                          Oho, tuo oli uutta. Tais tulla eeberin tilaus sitte heti aluksi siihen.


                          e60 530xd m-sport lci
                          e30 320ia

                          Comment

                          • Iltsu
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2004
                            • 778
                            • Espoo

                            #28
                            Originally posted by Lallevihtinen View Post
                            E46:sessa ei vakiona ole webastoa vaan sähkövastus joka lisä lämmittää moottorin käydessä.
                            Onko tietoa tästä vastuksesta? Varaosanumero tai osan nimi englanniksi tms? Antoi vikakoodin jostain electric heaterista.
                            Tesla Model Y Performance
                            E36 318iS "jäärata/rallicross"

                            Comment

                            • Kurre
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2003
                              • 384
                              • Veteli

                              #29
                              Originally posted by Iltsu View Post
                              Onko tietoa tästä vastuksesta? Varaosanumero tai osan nimi englanniksi tms? Antoi vikakoodin jostain electric heaterista.


                              tuosta näyttäisi löytyvän ko. osa 320d:ssä..löytyy konepellin alta kuskinpuolen iskaritolpan vierestä.
                              sigpic
                              Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
                              ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89

                              Comment

                              • Sampza
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2006
                                • 1398
                                • Rovaniemi

                                #30
                                Originally posted by Iltsu View Post
                                Onko tietoa tästä vastuksesta? Varaosanumero tai osan nimi englanniksi tms? Antoi vikakoodin jostain electric heaterista.
                                no jotain.MUTUILISIN TÄTÄ


                                edit. Kurre varmaan tietää tästä paremmin..
                                Last edited by Sampza; 16-02-2009, 12:25. Reason: link
                                320d touring M-sport -09
                                320d -02
                                1250 Bandit S

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎