Originally posted by jonne
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
320d / 330d e46 tyyppiviat
Collapse
X
-
Kyllä itse voin yhtyä monen muun mielipiteeseen, että ei paljon tarvinut miettiä kumman auton ostaisi kun kävi ajelmassa 320 ja 330:ä. Kyllä tämä 330d on suoraan sanoen vaan niin hyvä, joka osa-alueella ja se ajonautinto a'vot. Voin rehellisesti sanoa, että en ole montaa yhtä hyvää autoa ajanut (M5 ja M6:sta ei lasketa ja onhan nekin bemareita )
Kulutus on seka-ajossa noin 6.9-7.1 ja matka-ajossa 5.1-5.7. Nämä on todellisia ja ajotietokoneen mukaisia, koska tietokone näyttää täsmälleen oikein (harvinaista).Last edited by surface; 19-12-2008, 14:05.E46 -03 330d * 160 kw * 500 Nm
Comment
-
-
Originally posted by jussi_r View PostJa sille 150kW:n dieselille voin haistatella bensahöyryjä 125kW:n bensapelillä (tuo sigun kilpuri). On se elämä ihmeellistä, kun rata-ajossa on muitakin merkitseviä tekijöitä kuin pelkkä teho tai vääntö.
No luulis, että liki 100kW tehokkaampi auto e d e s suoralla saavuttaisi...
Puskeeko E34 niin perkeleesti mutkissa? painoeroa ei käsittääkseni suuremmin ole ?Mikä laulaen tulee, se tulee.
BMW E39 M5, vm. 2002
Comment
-
-
Originally posted by jonne View PostNo luulis, että liki 100kW tehokkaampi auto e d e s suoralla saavuttaisi...
Puskeeko E34 niin perkeleesti mutkissa? painoeroa ei käsittääkseni suuremmin ole ?
Syitä tuohon mutkaisella radalla pärjäämiseen löytyy varmasti painosta (tosin oma 330dT taisi olla 1760kg omapainoltaan), painonjakaumasta, 10 vuotta tuoreemmasta suunnittelusta alustassa, painopisteestä, leveydestä, välityksistä, jne.
Tuossa vielä vauhtikuva:
Näyttää noi 18" Styling 135-pallotkin isoilta kun rengas uppoaa koriin kaarteessa.M3 Cabrio Individual
530d GT xDrive
GL420 CDI
ZX-12R
Comment
-
-
Oma käyttökokemus rajoittuu 320D 110kw-malliin jolla olen vuoden päristellyt. Autolla oli ajettu 112tkm. ostettaessa ja nyt on 138tkm. mittarissa. Olen ollut tosi tyytyväinen autoon, mitään ylimääräisiä korjauksia ei ole tarvinnut tehdä. Kokeilumielessä hommasin autoon K&N putsarin ja ns. "viri-boksin" joka nosti tehoa suht mukavasti erityisesti yläkierroksilla. Autosta mitattiin ennen boksia 160hv ja boksin kanssa 180hv/415nm (tosin eri penkeissä).
330d:stä ei ole lyhyitä koeajoja kummempia kokemuksia. Testaamani 184hv versio ei mielestäni kulkenut yhtään sen kummemmin kuin oma auto, mutta kaverin hankkima 204hv versio oli kyllä ihan omaa luokkaansa. Ja lastutettuna nuo menee varmasti omia menojaan molemmat.
Ja onhan ne kutosen murinat tietty paljon mukavammat kuin neloskoneen raksutus.
En tiedä, onko 330d:n varaosakulut isommat, ainakin jarrut ovat järeämpää kamaa kuin 320d:ssä.
Mutta testaa molemmat ja mieti, kumpi palvelee tarpeitasi/lompakkoasi paremmin.
Comment
-
-
Originally posted by Eksu View PostOma käyttökokemus rajoittuu 320D 110kw-malliin jolla olen vuoden päristellyt. Autolla oli ajettu 112tkm. ostettaessa ja nyt on 138tkm. mittarissa. Olen ollut tosi tyytyväinen autoon, mitään ylimääräisiä korjauksia ei ole tarvinnut tehdä. Kokeilumielessä hommasin autoon K&N putsarin ja ns. "viri-boksin" joka nosti tehoa suht mukavasti erityisesti yläkierroksilla. Autosta mitattiin ennen boksia 160hv ja boksin kanssa 180hv/415nm (tosin eri penkeissä).
330d:stä ei ole lyhyitä koeajoja kummempia kokemuksia. Testaamani 184hv versio ei mielestäni kulkenut yhtään sen kummemmin kuin oma auto, mutta kaverin hankkima 204hv versio oli kyllä ihan omaa luokkaansa. Ja lastutettuna nuo menee varmasti omia menojaan molemmat.
Ja onhan ne kutosen murinat tietty paljon mukavammat kuin neloskoneen raksutus.
En tiedä, onko 330d:n varaosakulut isommat, ainakin jarrut ovat järeämpää kamaa kuin 320d:ssä.
Mutta testaa molemmat ja mieti, kumpi palvelee tarpeitasi/lompakkoasi paremmin.
Comment
-
-
Originally posted by Blacksatin View PostTähän väliin on pakko sanoa että lastutettu 110kw ON kyllä vieläkin vähän mopo omaan 184hv verrattuna vaik toi pikkulohko oli harisella säädetty.
Comment
-
-
itella on 320d -00 ajettu 213tkm.
tyyppivikoja ollut, ilmamäärämittari meni kesällä, jakajapumppu
vaihdettiin 203tkm kohdalla, kytkin menossa, airbag valo palaa vänkärin
penkin painotunniste rikki jne ...
vasta ilmeni sellanen ongelma että pakokaasua pääsi jostain
auton sisälle ja voi kuvitella millanen katku siellä on, eikä auta ajaa
puhaltimen sisäkierto päällä ku lasit menee niin huruu ettei näe
no sitten vika selvis, pakoputki kääntyy katalysaattorin jälkeen
auton pohjaa myöten, niin siinä kääntökohdassa on sellanen
"haitari" joka vuoti ja päästi suoraan pakokaasua sisätilaan.
no ei muuta kuin putki poikki ja tarvikeliikkeestä uus haitari ja
hitsillä kii. ei haise enää...
Comment
-
-
Nostetaanpa aihetta vaihteeksi..
Ite puolitoista vuotta -01mallin e39 530da touringilla ajaneena en oo päässy oikein kunnolla sinuiksi auton kanssa. Huomenna pitäs käydä vaihtaan e46 330da touring. Kyseinen peli on otettu käyttöön muistaakseni 10/2002, mittarissa n. 130 000km. Onko tuossa vanhemmassa paljonkin eroa tuohon uudempaan 204hv -malliin verrattuna?
Kyseessä on tuontiauto niin riittääkö perusjuttujen laitto (huohotinputken lämmitin, webaston koodaus + jonkinlainen vedenkierto itse kuumenevaan webastoon, imusarjan läppien poisto ja egr:n tukkimisoperaatio)? E39istä poistin pelkät läpät imusarjasta ja kohtuudella on pärjänny noinkin.
e60 530xd m-sport lci
e30 320ia
Comment
-
-
Originally posted by Olli t4R View PostKyseessä on tuontiauto niin riittääkö perusjuttujen laitto (huohotinputken lämmitin, webaston koodaus + jonkinlainen vedenkierto itse kuumenevaan webastoon, imusarjan läppien poisto ja egr:n tukkimisoperaatio)? E39istä poistin pelkät läpät imusarjasta ja kohtuudella on pärjänny noinkin.sigpic
BMW E93 335i & BMW M550Dx
EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.
Comment
-
-
Originally posted by Lallevihtinen View PostE46:sessa ei vakiona ole webastoa vaan sähkövastus joka lisä lämmittää moottorin käydessä.Tesla Model Y Performance
E36 318iS "jäärata/rallicross"
Comment
-
-
Originally posted by Iltsu View PostOnko tietoa tästä vastuksesta? Varaosanumero tai osan nimi englanniksi tms? Antoi vikakoodin jostain electric heaterista.
tuosta näyttäisi löytyvän ko. osa 320d:ssä..löytyy konepellin alta kuskinpuolen iskaritolpan vierestä.sigpic
Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89
Comment
-
-
Originally posted by Iltsu View PostOnko tietoa tästä vastuksesta? Varaosanumero tai osan nimi englanniksi tms? Antoi vikakoodin jostain electric heaterista.
edit. Kurre varmaan tietää tästä paremmin..
Comment
-
Comment